+ Reageer
1 tot 2 van 2
    MVC Lid

Reacties
    20
    31-10-2017

Procedure & documenten om in Marokko te trouwen

Assallamoe alaikum,

Ik wil in Marokko trouwen, mijn aanstaande heeft haar mvv examen gehaald. Omdat ik behalve me ouders niemand meer om me heen heb kan ik niet ergens makkelijk om advies vragen.

Wellicht is er iemand die mij wil adviseren omtrent de procedure en benodigde documenten. Ik heb daarbij de volgende vragen:

1. Welke documenten heb ik nodig (geboren in NL met NL paspoort) om in Marokko te trouwen?

2. Moeten deze documenten die ik hier opvraag gelegaliseerd worden? Zoja, wat is de legalisatieketen? Bijv. is het alleen een kwestie naar de Marokkaanse ambassade te gaan voor legalisatie of moet de gehele legalisatieketen doorlopen worden?

3. Welke papieren moet ik eventueel in Marokko nog opvragen en eventueel legaliseren?

4. Welke papieren heeft mijn aanstaande nodig die in Marokko is geboren en in Marokko woont?

5. Nadat ik getrouwd ben in Marokko neem ik aan dat de akte gelegaliseerd moet worden alvorens in het huwelijk hier bij de gemeente kan inschrijven? In dat geval, welke legalisaties zijn vereist? Moet het vertaald worden naar het Nederlands of is het Frans voldoende?

Ik hoop dat iemand mij van gedegen advies kan voorzien.

MVC Lid

Reacties
    289
    02-06-2014

6. Neem vooral voldoende geld mee.