1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    voortplanting... dat is maar een middel om het bestaan van de mensheid in stand te houden... maar de drang om te paren, wie heeft op een gegeven moment bedacht dit te programmeren bij alle wezens want anders sterven ze uit? zonder die seksuele drang waren alle wezens al uitgestorven inclusief de mens... voortplanten is geen doel op zich... behalve bij sommige insecten....


    Wie heeft het gevoel van honger bedacht en voedzame vruchten lekker gemaakt?
    Wie heeft onze ooglens bedacht? Wat een briljant idee, zonder die lens... iemand was toch op dat idee gekomen vind je niet?
    En onze mogelijkheid om kleuren te zien... je weet toch wel hoe dat werkt met kleuren? briljantste idee ooit.
    Een mol blind maken, was dat ook een briljant idee?

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    SA heeft budgetten en interesse genoeg om de historiciteit van 'het volk van Lot' en de goddelijke gruwelijkheden die hen zijn te beurt gevallen te onderzoeken.
    Wat houdt hen tegen?

    Een leven na de dood zoals beschreven in de Abrahamistische tradities roept veel lastige vragen op, en nog meer praktische en morele bezwaren.
    Voorts geeft het ons geen enkel inzicht in het hoe noch waarom van de natuurlijke wereld/kosmos.
    Tenminste , ik vind het een hoogst onbevredigende , onnodig complicerende hypothese.

    Arabieren hebben een heel ander soort bewijs gekregen en dat is de taal, waarom moeten ze naar meer zoeken? De taal van de koran is superieur aan alle talen en de taalkennis van de arabieren.

    De Koran vernietigt de hoogmoed in harten van de mens, daarom deden de ongelovige arabieren watten in hun oren zodat ze de koran niet hoefden te horen, want zodra deze hun oren bereikt dan kunnen zij daar niks op tegen in brengen. Iemand die arabisch verstaat heeft geen ander bewijs nodig, de Koran is genoeg.

    Noem eens een voorbeeld van die lastige vragen en praktische morele bezwaren dan....

    en moet je perse inzicht hebben dan? het is tenslotte allemaal tot stand gekomen niet door ons en het wordt in stand gehouden niet door ons, vanwaar dan die noodzaak? De wetten zijn niet voor niets, die houden alles in stand zodat jij je kunt focussen op dat wat belangrijk is, niet hoe het tot stand gehouden wordt en of jij daar invloed op kunt uitoeven, dat is reeds uitbesteed, jij hebt een andere taak die je weigert op te nemen. Je bent niet verantwoordelijk voor wat om je heen is, maar om jezelf en de keuzes die je maakt.

    hypotheses haha... wat jij er ook van vindt, de waarheid zal heus niet wijken voor jouw mening. Een feit blijft een feit, hoe je daar ook naar kijkt of hoe je het ook probeert te benaderen... straks kom je nog af met alternatieve waarheid en werkelijkheid... zelfs in onze dromen is de waarheid en werkelijkheid wat die is.

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door hellofklitty Bekijk reactie
    Er is niets perfect aan het menselijk lichaam. Het zit zelfs vol onvolkomenheden.
    Jij veronderstelt dat iemand iets heeft achtergelaten. Ik zeg dat dat niet zo is. Daar hoef ik dan ook niet bij stil te staan.
    Soms zijn dingen nou eenmaal zo. Daar hoef je niks achter te zoeken
    geloof me, het is perfect genoeg. die onvolkomenheden komen door jullie eigen toedoen....

    voor jou zijn die dingen daar altijd geweest.... maar het is jouw keus om daar nu niet bij stil te staan...

  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    geloof me, het is perfect genoeg. die onvolkomenheden komen door jullie eigen toedoen....

    voor jou zijn die dingen daar altijd geweest.... maar het is jouw keus om daar nu niet bij stil te staan...
    Ons eigen toedoen? Jij wou zeggen dat jij nooit ziek bent of pijn aan je rug of een ander medisch probleem?
    Is eczeem ook door eigen toedoen?

  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Allah wenst niemand de hel toe, hoewel zijn paradijs onvoorstelbaar duur is heeft Hij het toch makkelijk gemaakt voor de mens om het paradijs binnen te gaan. voor 1 zonde rekent hij 1 zonde maar voor 1 goede daad rekent hij minstens met de factor 10 en afhankelijk van de moeite tot factor 700 en als geduld daar nog eens bijkomt dan zelfs boven de factor 700

    Daarnaast vergeeft Hij alle zonden met alle gemak en het maakt Hem niets uit. Sterker nog, een goede daad, al is dat zo klein als de grootte van een mosterdzaad zal Hij doen groeien om mensen daarmee uit de hel te redden... ook onder de moslims zullen er velen in de hel belanden, if you only knew....

  6. #126
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door hellofklitty Bekijk reactie
    Ons eigen toedoen? Jij wou zeggen dat jij nooit ziek bent of pijn aan je rug of een ander medisch probleem?
    Is eczeem ook door eigen toedoen?
    en al was ik ziek, wat heeft mij genezen? de medicijnen? Ziek zijn heeft ook zo zijn doel. Als is het maar om jou eraan te herinneren dat je gezond moet leven, dat je zwak bent en uiteindelijk dood gaat.


    ja door jouw toedoen of een van je voorouders... had je of hen maar niet zo moeten stressen en gezond moeten leven.

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Wat een onzin. Hobbit weet als geen ander dat juist de wetenschap drijft op onbeantwoorde vragen. Dat er een limiet is aan wat gekend is.
    Het is juist jij, die van alle 'ongekendheid' een bewijs van de onjuistheid van wetenschap maakt. En dat is pertinent onjuist, de wetenschap claimt nooit alles te weten.


    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Je dat doe je wel...maar ruimte voor onbeantwoorde vragen binnen de wetenschap dicht je af.

  8. #128
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    en al was ik ziek, wat heeft mij genezen? de medicijnen?
    Ziek zijn heeft ook zo zijn doel. Als is het maar om jou eraan te herinneren dat je gezond moet leven, dat je zwak bent en uiteindelijk dood gaat.


    ja door jouw toedoen of een van je voorouders... had je of hen maar niet zo moeten stressen en gezond moeten leven.
    Inderdaad .... de medicijnen, de operatie.
    Het geboren worden van zwaar lichamelijk of geestelijk gehandicapte kinderen lijkt me niet echt een doel te hebben.
    Eerder fouten in het voortplantingssysteem.
    Dus een schepping met de nodige fouten?

    Ook vreemd: het bewust scheppen van dieren die door andere dieren worden opgegeten.
    Kosmische rampen, lang voordat de mens er was.
    Je mag dan rustig het vakmanschap van een eventuele schepper in twijfel trekken.
    j'ai vu ta lumière dans ma jante

  9. #129
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Kan dat gezwets en gezwatel van die Si.Lgdr niet stoppen?

  10. #130
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    [


    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Wat een onzin. Hobbit weet als geen ander dat juist de wetenschap drijft op onbeantwoorde vragen. Dat er een limiet is aan wat gekend is.
    Het is juist jij, die van alle 'ongekendheid' een bewijs van de onjuistheid van wetenschap maakt. En dat is pertinent onjuist, de wetenschap claimt nooit alles te weten.
    Jakko.

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Je zegt net dat als een constante binnen een fysische wet veranderd het een fysische wet blijft...dat het bij ons bekende wel eens totaal anders kan zijn door die verandering dicht jij door die semantische zin geheel af.

    Dat is wat ik bedoel.
    Maar je hoeft met deze uitleg niet te kunnen leven hoor jakko.

    Verandert echter niets aan dat wat Hobbit doet

    Ps mag jij wel kritiek op Hobbit hebben maar ik niet? Want iedere keer als ik kritiek geef op iets wat Hobbit zegt spring jij j de bres voor Hobbit..terwijl Hobbit toch echt zelf wel zijn woordje klaar heeft.

  11. #131
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Mathijs: wanneer een constante verandert (verandert met t) in een wet, verandert wellicht de fysieke uitkomst die beschreven wordt met een wet en formule of is het een correctie op de werkelijke beschrijving, het blijft echter wel een wet in de fysica, je kritiek slaat dus nergens op. Hobbit's argumentatie klopt. Die van jou niet.
    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Maar je hoeft met deze uitleg niet te kunnen leven hoor jakko.

    Verandert echter niets aan dat wat Hobbit doet

    Zeker mag ik wel kritiek op Hobbit hebben. Ik heb namelijk gelijk, en jij meestal niet. Jij mag ook kritiek hebben op Hobbit, maar meestal krijg je je gelijk niet.
    Zoiets? Ik wil je je kritiek niet ontnemen hoor.
    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ps mag jij wel kritiek op Hobbit hebben maar ik niet? Want iedere keer als ik kritiek geef op iets wat Hobbit zegt spring jij j de bres voor Hobbit..terwijl Hobbit toch echt zelf wel zijn woordje klaar heeft.

  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door IVAN Bekijk reactie
    Inderdaad .... de medicijnen, de operatie.
    Het geboren worden van zwaar lichamelijk of geestelijk gehandicapte kinderen lijkt me niet echt een doel te hebben.
    Eerder fouten in het voortplantingssysteem.
    Dus een schepping met de nodige fouten?

    Ook vreemd: het bewust scheppen van dieren die door andere dieren worden opgegeten.
    Kosmische rampen, lang voordat de mens er was.
    Je mag dan rustig het vakmanschap van een eventuele schepper in twijfel trekken.
    in je dromen vriend, medicijnen genezen niet, zij activeren de genezing alleen of remmen de ziekte af, maar genezen, het herstel doen de cellen van het lichaam.

    Nee, dat klopt, je wordt niet zomaar ziek geboren... er is altijd een oorzaak te achterhalen... het voortplantingssysteem is perfect... voordat een eicel bevrucht wordt zijn er al een tal van strenge controles eraan vooraf gegaan, de wet van de sterkste... en dit hier onder vraagt om meer ziektes... zie hoe men probeert om die controles te omzeilen? die zwakke spermacellen zijn niet voor niets afgehaakt...




    Dus de fouten zijn van de mens zelf afkomstig door eigen toedoen, in het heden en het verleden. Te laat kinderen nemen, verkensvlees eten, alcohol, roken, straling, stess, milieuvervuiling... al die dingen heeft de mens op zichzelf afgeroepen... nu niet komen janken van waarom de natuur faalt...



    Het bewust scheppen van dieren die door andere dieren worden opgegeten... wat is daar vreemd aan dan? planten leven toch ook? en hoe wil je voedsel vers houden als het niet leeft tot het moment dat het nodig is als voeding? is dat niet briljant? Kom dan met een beter idee....

    wat bedoel je met komische rampen? misschien zie jij dat als ramp maar heeft het dan voor iemand vreselijke gevolgen gehad? nee dus is het ook geen ramp maar veranderingen.

  13. #133
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005



    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    in je dromen vriend, medicijnen genezen niet, zij activeren de genezing alleen of remmen de ziekte af, maar genezen, het herstel doen de cellen van het lichaam.

    Nee, dat klopt, je wordt niet zomaar ziek geboren... er is altijd een oorzaak te achterhalen... het voortplantingssysteem is perfect... voordat een eicel bevrucht wordt zijn er al een tal van strenge controles eraan vooraf gegaan, de wet van de sterkste... en dit hier onder vraagt om meer ziektes... zie hoe men probeert om die controles te omzeilen? die zwakke spermacellen zijn niet voor niets afgehaakt...




    Dus de fouten zijn van de mens zelf afkomstig door eigen toedoen, in het heden en het verleden. Te laat kinderen nemen, verkensvlees eten, alcohol, roken, straling, stess, milieuvervuiling... al die dingen heeft de mens op zichzelf afgeroepen... nu niet komen janken van waarom de natuur faalt...



    Het bewust scheppen van dieren die door andere dieren worden opgegeten... wat is daar vreemd aan dan? planten leven toch ook? en hoe wil je voedsel vers houden als het niet leeft tot het moment dat het nodig is als voeding? is dat niet briljant? Kom dan met een beter idee....

    wat bedoel je met komische rampen? misschien zie jij dat als ramp maar heeft het dan voor iemand vreselijke gevolgen gehad? nee dus is het ook geen ramp maar veranderingen.

  14. #134
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Mathijs: wanneer een constante verandert (verandert met t) in een wet, verandert wellicht de fysieke uitkomst die beschreven wordt met een wet en formule of is het een correctie op de werkelijke beschrijving, het blijft echter wel een wet in de fysica, je kritiek slaat dus nergens op. Hobbit's argumentatie klopt. Die van jou niet.



    Zeker mag ik wel kritiek op Hobbit hebben. Ik heb namelijk gelijk, en jij meestal niet. Jij mag ook kritiek hebben op Hobbit, maar meestal krijg je je gelijk niet.
    Zoiets? Ik wil je je kritiek niet ontnemen hoor.
    Dach jakko.

  15. #135
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Tsja


    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Dach jakko.