1. #31
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    en heb jij dan de dood meegemaakt om dat vast te stellen? ja je lichaam gaat dood, en als jouw lichaam dood is dan spreken we niet meer over Joosje, maar over het lichaam van Joosje... waar is Joosje dan?

    niemand is ooit terug gekeerd van de dood om het na te vertellen. Dus of hij is dood foetsie... of hij kan geen terugkeer vinden omdat zijn lichaam weg is en gehinderd is om terug te keren.


    Weet jij het?
    Toch zeggen gelovigen zeker te weten dat er een leven na de dood bestaat in de hemel/het paradijs.

    De hersens sturen de lichaamsfucties aan. Als een mens hersendood raakt, moet het lichaam in "leven" worden gehouden door aan te sluiten op een batterij aan machines.
    Een mens is "dood" als er geen hersenactiviteit meer is.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Toch zeggen gelovigen zeker te weten dat er een leven na de dood bestaat in de hemel/het paradijs.

    De hersens sturen de lichaamsfucties aan. Als een mens hersendood raakt, moet het lichaam in "leven" worden gehouden door aan te sluiten op een batterij aan machines.
    Een mens is "dood" als er geen hersenactiviteit meer is.
    klopt, de hersens sturen de lichaamsfuncties, maar wie stuurt de hersens? wie maakt de keus? als jij dood verliefd bent op iemand... zijn dat dan jouw hersenen die jouw hart aansturen? waarom kan je die pijn bij liefdesverdriet niet met je hersenen wegnemen? daar heb je niet zomaar even een antwoord op... er is meer dan alleen je hersen- en hartfunctie... en dat is wat jou jou maakt als persoon en als dat weg is dan is het lichaam niet meer dan wat vlees en botten bij elkaar..... misschien moet je eerst je echte zelf ontdekken, hij die elke nacht in een droomwereld iets beleeft wat jouw hersenen niet kunnen bevatten... de jou die jou doorzettingsvermogen geeft, die jou geduldig maakt, die jouw nieuwsgierig maakt... hersenen worden niet uit hunzelf nieuwsgierig, zij voren gewoon enerzijds jouw opdrachten uit en anderzijds sturen zij routinematig alles in jouw lichaam aan waar jij note bene niet bij kunt... als jij je hersenen was, waarom heb je jezelf dan afgesloten van al die hersencapaciteit? of heb je dat zelf niet gedaan maar een van je voorouders vond dat te tricky en besloot in zijn eentje het grootste deel van je hersnen af te sluiten voor zijn nakomelingen zodat het lichaam onverstoord kan doen wat het moet doen?



    Wees gewoon kritisch naar jezelf, en ook een beetje nieuwsgierig waarom je bijvoorbeeld per se zo bent zoals je bent, waarom niet half mens half aap?



    je bent zelf je eigen bewijs van dat wat je stellig ontkent....

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Mijn eerste doel was uitzoeken waarom ik besta, en zo komt van het een het ander totdat je overtuigd bent van wat het doel is van jouw bestaan.

    Het kan toch niet zo zijn dat je zonder doel bent gaan bestaan toch? en ook niet eens uit jezelf of dankzij je ouders.
    Hoe ben je erachter gekomen dat jij moslim moet/ wil zijn? Waarom heb je de islam gekozen boven een andere religie? En wat nou als je verkeerd hebt gekozen en Boeddha de enige echte god blijkt te zijn?

    Maar om terug te komen op je vraag... een moslim heeft tot doel zijn leven in het hiernamaals veilig te stellen om van een straf te ontkomen die hem stellig beloofd is, even als een beloning.


    nou, in een scenario waarin een hiernamaals bestaat is dit verloren aardse leven van een moslim niks vergeleken met wat hij anders zou verliezen vanaf het moment dat hij is heengegaan.

    thats all...
    Dus het doel van het leven is een mooi bestaan na de dood?

    Waarom dan eerst leven? Waarom niet direct iedereen in het paradijs neerzetten? Met een almachtige god die daar orde houdt, is dat toch een veel beter plan dat al dat lijden op aarde waar god naar kijkt en vervolgens niets aan doet?

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ik ben meer gerust over een kans dat er niks is na de dood dan dat een ongelovige is over een kans dat er wel iets is na de dood... die rust, daar heb ik het over...

    Blijf jij kalm wanneer je luistert en leest over alle ellende in het hiernamaals dat de ongelovige te wachten staat zoals dat in de koran staat beschreven? nee, want zelfs ik als moslim en gelovige ben daar niet gerust op, laat staan degene om wie het gaat.


    Als je morgen dood gaat dan weet je het of weet je het niet.... volgens jullie theorie weet je niet dat je een mooi leven gehad hebt met upps en downs want je bestaat immers niet meer... maar als je welk komt te bestaan dan weet je wat voor leven je hebt gehad, maar of je het dan ook nog mooi kunt noemen is dan nog maar de vraag.



    Dit is niet meer dan pure logica en dat weet je zelf wel, hoef ik je niet te vertellen.
    dat jij als gelovige er niet gerust op bent snap ik..daarom volg jij ook jouw geloofsregels.
    maar ik geloof er niet en maak me er dus niet druk om..
    het hel en hemel verhaal zie ik als een oude stok om het volk rustig te houden.

    vanuit wetenschap kun je denk ik duidelijk tonen dat je geest niet meer dan het resultaat is van wat er in je hersenen allemaal gebeurt .
    Zodra die hersenen geen zuurstof meer krijgen is het afgelopen wat mij betreft.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Hoe ben je erachter gekomen dat jij moslim moet/ wil zijn? Waarom heb je de islam gekozen boven een andere religie? En wat nou als je verkeerd hebt gekozen en Boeddha de enige echte god blijkt te zijn?



    Dus het doel van het leven is een mooi bestaan na de dood?

    Waarom dan eerst leven? Waarom niet direct iedereen in het paradijs neerzetten? Met een almachtige god die daar orde houdt, is dat toch een veel beter plan dat al dat lijden op aarde waar god naar kijkt en vervolgens niets aan doet?
    Dat is dat boek wat de wetenschappers fascineert en waar zij geen genoeg van krijgen, dat boek dat in twee woorden iets zegt waar de wetenschap duizenden jaren voor nodig heeft om die twee woorden te verklaren... de Koran mijn beste vriend, waarvan je niets weet dan alleen de naam. Het is dat boek dat de hele mensheid vanaf hun eerst tot aan hun laatst heeft uitgedaagd om maar met iets vergelijkbaars te komen als 2 zinnen daarin. Het is dat boek wat je vertelt over wat er was voor de mensen er waren, waar die mens vandaan komt en heen gaat, waar deze mens zich bevindt en hoe de universums zijn, wat zich daarin bevindt en wat zich daarbuiten... Dat boek dat zegt dat de mens niet alleen is maar er degelijk wezens zijn.... a
    anyway, de koran, christendom, jodendom, dat heeft allemaal 1 oorsprong en dat is 1 geloof in hetzelfde. De boeddha en koe aanbidders... tja... komt niet eens in de buurt van waar de islam/christendom/jodendom voor staan.


    Bottum line is dat je hersenen en een hart hebt gekregen om de waarheid te zoeken en te vinden, en het hart heeft daar een veel grotere rol in dan de hersenen.

    Wat als ik verkeerd heb gekozen? volgens dat waar jullie in geloven dan is er helemaal niets om voor te vrezen, en volgens andere geloven evenmin.



    waarom eerst dit leven? voor een beloning moet jij toch ook werken en laten zien dat je goed werk geleverd hebt? En wat weet jij van wat zijn plan is dan? misschien gaat het niet eens om de mens zelf maar om het paradijs en de hel die gevuld willen worden met degenen die het verdienen.... dan ben jij gewoon in het ergste geval brandhout voor een hongerige hel. Misschien is dat wel Zijn Plan en dat jij mag kiezen of je als brandhout wilt zijn of als bewoner van het paradijs wilt zijn....

  6. #36
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    klopt, de hersens sturen de lichaamsfuncties, maar wie stuurt de hersens? wie maakt de keus? als jij dood verliefd bent op iemand... zijn dat dan jouw hersenen die jouw hart aansturen? waarom kan je die pijn bij liefdesverdriet niet met je hersenen wegnemen? daar heb je niet zomaar even een antwoord op... er is meer dan alleen je hersen- en hartfunctie... en dat is wat jou jou maakt als persoon en als dat weg is dan is het lichaam niet meer dan wat vlees en botten bij elkaar..... misschien moet je eerst je echte zelf ontdekken, hij die elke nacht in een droomwereld iets beleeft wat jouw hersenen niet kunnen bevatten... de jou die jou doorzettingsvermogen geeft, die jou geduldig maakt, die jouw nieuwsgierig maakt... hersenen worden niet uit hunzelf nieuwsgierig, zij voren gewoon enerzijds jouw opdrachten uit en anderzijds sturen zij routinematig alles in jouw lichaam aan waar jij note bene niet bij kunt... als jij je hersenen was, waarom heb je jezelf dan afgesloten van al die hersencapaciteit? of heb je dat zelf niet gedaan maar een van je voorouders vond dat te tricky en besloot in zijn eentje het grootste deel van je hersnen af te sluiten voor zijn nakomelingen zodat het lichaam onverstoord kan doen wat het moet doen?



    Wees gewoon kritisch naar jezelf, en ook een beetje nieuwsgierig waarom je bijvoorbeeld per se zo bent zoals je bent, waarom niet half mens half aap?



    je bent zelf je eigen bewijs van dat wat je stellig ontkent....
    Niets of niemand sturen de hersens.

    Op diverse plaatsen worden in de hersens hormonen afgescheiden die op alle niveaus de mens sturen.
    Diens organen, denken, handelen.

    B.v. op jouw vraag, wordt allemaal geregeld door de hypothalamus.
    Daar zit niets persoonlijks bij. Wij verschillen daarin veel minder met de zoogdieren dan veel mensen lief is.

    Hypothalamus regelt:
    bloeddruk
    hartslag
    honger
    dorst
    slaap-waakritme
    seksuele opwinding
    lichaamstemperatuur (veroorzaakt bijvoorbeeld bibberen bij kou)

    Ook bij kerngedrag als;

    vecht- of vluchtreactie
    voedingsgedrag
    voortplantingsgedrag

    Voortplantingsgedrag, seksueleopwinding, wordt voor ons beslist, dat "doen" wij niet na rijp beraad met onszelf.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    dat jij als gelovige er niet gerust op bent snap ik..daarom volg jij ook jouw geloofsregels.
    maar ik geloof er niet en maak me er dus niet druk om..
    het hel en hemel verhaal zie ik als een oude stok om het volk rustig te houden.

    vanuit wetenschap kun je denk ik duidelijk tonen dat je geest niet meer dan het resultaat is van wat er in je hersenen allemaal gebeurt .
    Zodra die hersenen geen zuurstof meer krijgen is het afgelopen wat mij betreft.

    Zoals ze zeggen: Totdat het tegendeel bewezen wordt..... voor wie daarmee genoegen neemt....

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Waarom claimt de titel van dit topic dat DE wetenschap dit beweert?
    Het is 1 wetenschapper.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Niets of niemand sturen de hersens.

    Op diverse plaatsen worden in de hersens hormonen afgescheiden die op alle niveaus de mens sturen.
    Diens organen, denken, handelen.

    B.v. op jouw vraag, wordt allemaal geregeld door de hypothalamus.
    Daar zit niets persoonlijks bij. Wij verschillen daarin veel minder met de zoogdieren dan veel mensen lief is.

    Hypothalamus regelt:
    bloeddruk
    hartslag
    honger
    dorst
    slaap-waakritme
    seksuele opwinding
    lichaamstemperatuur (veroorzaakt bijvoorbeeld bibberen bij kou)

    Ook bij kerngedrag als;

    vecht- of vluchtreactie
    voedingsgedrag
    voortplantingsgedrag

    Voortplantingsgedrag, seksueleopwinding, wordt voor ons beslist, dat "doen" wij niet na rijp beraad met onszelf.

    hahahahahahaha... dat is nieuw voor mij... niets of niemand sturen de hersens...

    laten we het dan maar daar bij houden hahahaha... echt een goeie... moet ik onthouden

  10. #40
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    hahahahahahaha... dat is nieuw voor mij... niets of niemand sturen de hersens...

    laten we het dan maar daar bij houden hahahaha... echt een goeie... moet ik onthouden
    Zo zie je, we kunnen elke dag iets bijleren.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Zo zie je, we kunnen elke dag iets bijleren.
    grappemaker

  12. #42
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    grappemaker
    Is allemaal wetenschappelijk vastgesteld. Mensen hebben uitgevogeld welke functie waar in de hersens wordt gestuurd.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Zoals ze zeggen: Totdat het tegendeel bewezen wordt..... voor wie daarmee genoegen neemt....
    uhuh..
    ach en anders bij iedere God kun je weer in een goed blaadje komen..of ze betalen zich scheel zondags in de kerk om mijn linkerbeen ook in de hemel te krijgen ..of jij doet dua voor mij.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Is allemaal wetenschappelijk vastgesteld. Mensen hebben uitgevogeld welke functie waar in de hersens wordt gestuurd.
    je bedoelt die wetenschap die onderhevig is aan verandering? hoe vaak zijn wetenschappelijke theorieën naar de prullenbak gestuurd en hoeveel? onlangs met de ontdekking van NGTS-1b weer met gigantische gevolgen... nou ja, gigantische gevolgen, de aarde is toch anders ontstaan dan we dachten... oh toch geen aapmensen...

    zwakke mensengepruts.... wetenschap is geen feit maar eerder een aanname totdat het tegendeel bewezen is, wat keer op keer op grote schaal gebeurd...



    of niet?

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    ik heb nooit gezopen maar werk en leef met ongelovigen, ik leef in een land met ongelovigen om mij heen. hoe zo kan ik niet weten wat zij weten? Er valt niks te verbergen.


    Een doelloos bestaan zeg maar...
    Want je moet ook echt een doel hebben in het leven. ..dat is verplicht of zo