+ Reageer
Pagina 3 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
31 tot 45 van 67
    MVC Lid

Reacties
    271
    06-10-2016

Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    7 jaar. Maar ik merk heel erg dat zijn nieuwsgierigheid nu al heel erg begint te komen.. moeilijk hoor.
    waar merk je dat aan als ik vragen mag? en wat vind jij moeilijk precies?

MVC Lid

Reacties
    271
    06-10-2016

Laatste tijd als we naar familie gaan doet hij ook echt close met zn nichtje, die is 6.. eerst lieten we ze nog alleen spelen maar nu al niet meer. Zij zegt ook tegen hem ik ben verliefd op je en soms gaan ze fluisteren enz en hoorde een x iets over een kusje pff haha. Gaat snel..
    hoe schattig, hij is lekker bezig

maar waarom mogen ze niet meer alleen spelen, is dat angst dat ze straks kusjes aan elkaar gaan geven?

MVC Lid

Reacties
    271
    06-10-2016

Citaat Geplaatst door mezjnoena6 Bekijk reactie
    ik zeg haar altijd als het maar geen stink nesrani is, sowieso heeft ze me nooit gezegd dat ze op iemand verliefd is hmdlll maar wel stinkende jongens die verliefd zijn op haar, gelukkig vind ze hen ook vies, goed zo, zo hoort het ook alle jongens zijn vies tot je groot word en mag trouwen
    haha, Moge Allah haar beschermen.

lastig hoor, goed dat ze ze nu vies vind, maar verliefd gaat ze toch worden. dus bereid je er maar op voor.

MVC Lid

Reacties
    461
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    waar merk je dat aan als ik vragen mag? en wat vind jij moeilijk precies?
    Dingen die hij vraagt of wat ik heb gezien wat hij heeft opgezocht bij google afbeeldingen
    moeilijk om een balans te zoeken, je wil dat ze alles bij je kwijt kunnen maar ook niet dat ze denken dat ze alles mogen enz.
    Sowieso vind ik dat gewoon moeilijk om te zien, dat ze groot worden kleine kids, kleine problemen, grote kids, grote problemen..
    Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    hoe schattig, hij is lekker bezig

maar waarom mogen ze niet meer alleen spelen, is dat angst dat ze straks kusjes aan elkaar gaan geven?

Ja zo gaan ze toch wat uitproberen ofzo je weet het nooit. Beter niet.
    The original.

MVC Lid

Reacties
    10.525
    01-08-2008

Dingen die hij vraagt of wat ik heb gezien wat hij heeft opgezocht bij google afbeeldingen
    moeilijk om een balans te zoeken, je wil dat ze alles bij je kwijt kunnen maar ook niet dat ze denken dat ze alles mogen enz.
    Sowieso vind ik dat gewoon moeilijk om te zien, dat ze groot worden kleine kids, kleine problemen, grote kids, grote problemen..

HErkenbaar. Ik vind het ook lastig om te zien hoe ze in een nieuwe fase belanden. Maar het hoort erbij.

Misschien kan je gebruik maken van boekjes of veilige informatie boekjes over seksuele en emotionele voorlichting. Het allerbelangrijkst is dat het kind het gevoel blijft houden dat hij het met jou en met zijn vader kan bespreken. Zodra ze een dichte deuren voelen/zien gaan ze juist op zoek naar ellende

MVC Lid

Reacties
    461
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    HErkenbaar. Ik vind het ook lastig om te zien hoe ze in een nieuwe fase belanden. Maar het hoort erbij.

Misschien kan je gebruik maken van boekjes of veilige informatie boekjes over seksuele en emotionele voorlichting. Het allerbelangrijkst is dat het kind het gevoel blijft houden dat hij het met jou en met zijn vader kan bespreken. Zodra ze een dichte deuren voelen/zien gaan ze juist op zoek naar ellende
    Ja die deur is sowieso wel open.. 7 jaar he, zo gek dat het misschien daar al tijd voor is
    The original.

MVC Lid

Reacties
    109
    20-06-2015

Links rechts uppercut
    No morrocan
    Als je figuur als mn foto hebt mag je pm'en...heb zelf ook wat te bieden ; )

nooit geweest

Reacties
    22.296
    23-06-2003

7 jaar? [emoji33]

Ik heb nog een half jaar....
    Ik zei gisteren nog zoiets ben je dan verliefd ofzo dat jullje samen zaten in dat autootje(monkey town). Mama doe niet zo raar...we spelen gewoon....ok.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    1.779
    17-01-2013

Ja iedere kind is anders de een begint al in groep 1 te versieren hihi en de ander pas met 15.
    Mijn kids zijn heel open maar moeten en nog niks van hebben
    Ik zeg ze wel allea met mij te delen , alles wat ze voelen etc. En ook als ze ergens mee zitten.
    Mijn oudste is wel erg verlegen dus ik weet niet of hij mij snel zal benaderen met dit onderwerp.
    Blijft lastig.
    Allah jehdih jami3 muslimien
    "Het leven is niet makkelijk maar Allah swt zal me helpen "
    Gebruikers horia en souad

MVC Lid

Reacties
    10.525
    01-08-2008

Ja idd met 4 jaar zijn ze nog egocentrisch, maar ontdekken wel dat er verschillen zijn tussen meisjes en jongens... lang haar etc... met 6/7 jaar ( verschilt per kind) verliezen ze langzaam dat egocentrische en worden ze sociaal. ZE krijgen interesse in elkaar en ontdekken dat er twee soorten mensen zijn.. vrouwelijk en mannelijk. En ontdekken wat de verschillen, maar ook wat de relatie daar tussen is. Verschil tussen mama en zus... ze gaan ook vergelijken. Het verschil tussen mama en vriendin/nichtje/klasgenoot. Het is een ontdekkingsreis die een klein beetje sturing nodig heeft, zodat het veilig gebeurt. Maar het moet wel gebeuren.
    Sommige kinderen willen heel graag aanraken en zoeken. Wat heb jij wat heb ik...
    Veel meisjes 3/4/5/ jaar vinden het interessant om aan hun geslachtsdeel te zitten. In de badkamer met mama bijv zullen ze dat makkelijk doen. Maaaaaaaaaaaaaaaaaar zodra mama met een boze blik en een wijsvinger laat merken dat het absoluut niet mag, wordt het seksuele leven van het meisje naar de **** gebracht voor de rest van haar leven...
    Wij brengen dat gelijk in verband met andere dingen en zijn bang, omdat we dat niet mochten aanraken. Veel meisjes zijn door deze actie geblokkeerd al helemaal als ze klappen hebben gekregen... ze durven zich later met een man in een relatie niet helemaal open te geven. Met als gevolg vaginisme, emotionele of seksuele blokkade. Dus als je ziet dat je meisje aan het ontdekken is, grijp de kans. Benoem wat het is, waarvoor het is wat kan en wat niet kan op een veilige manier. Wie mag aan zitten, wie niet.... het is hoe dan ook een lichaamsdelen net als de rest met een functie. Behandel het niet meer of minder dan dat.

Sorry voor de spelfouten...
    Heel interessant om te lezen over de ontwikkelingsfasen van kinderen. Dan sta je niet voor verrassingen.

nooit geweest

Reacties
    22.296
    23-06-2003

Goede reminder mamavanm. Ik ben geneigd om idd te roepen va hey handje daar weg...maar je kunt er juist op aansluiten door de punten te benoemen die jij aanhaalt.

[emoji106]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    271
    06-10-2016

nou precies dat dus, die balans vinden. misschien geven we met een houding dat het oke is, een verkeerd signaal af. misschien gaan ze zo verder en denken ze ja mama die begrijpt me toch wel en weet wat ik doormaak. misschien word ze een beetje boos maar zal vast meevallen.

MVC Lid

Reacties
    271
    06-10-2016

Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    7 jaar? [emoji33]

Ik heb nog een half jaar....
    Ik zei gisteren nog zoiets ben je dan verliefd ofzo dat jullje samen zaten in dat autootje(monkey town). Mama doe niet zo raar...we spelen gewoon....ok.
    hoe schattig.

MVC Lid

Reacties
    271
    06-10-2016

@ mamavanm

ja lastig, dat is dus ook wat ik doe, meteen afkappen. ik vind het maar lastig, zie me zelf ook echt geen sexuele voorlichting geven ofzo. zo niet mijn style

DareDevil

Reacties
    2.108
    14-03-2013

Damn!

Moeilijk/scherp onderwerp..

Denk zoiets dat eerst de Moeder op de hoogte is..

Als Vader dat ik het niet weet..gewoon afkeuren denk ik en meedraaien..

Pff..dat belooft..kleine kinderen..kleine problemen...grote kinderen meer problemen..

Gewoon luisteren,begeleiden.invloeden en impulsen met de waarden die je denkt is belangrijk..

Voor de rest hou je hart vast...no matter what..blijven je kinderen..

Wel op je strepen staan..