+ Reageer
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
16 tot 30 van 67
    MVC Lid

Reacties
    10.525
    01-08-2008

Uitleggen wat verliefdheid inhoudt....jongen of meisje maakt niet uit. Het moet wel besproken worden, omdat het een gevoel is dat je niet kunt negeren. Ik vind het wel een mooie kans voor de ouder om kennis te zoeken over hoe de Islam denkt over verliefdheid. Het is niet zo erg om het te voelen, maar wat doe je er verder mee... dat is belangrijk. Mooie kans voor ouders om kennis te doen over emotionele en seksuele opvoeding en mooie kans om je kind het een en ander bij te brengen voor zijn/haar ontwikkeling.

Life is good. ❤️

Reacties
    2.106
    23-03-2016

Verliefdheid hoort bij het leven. Zal er dan ook normaal mee omgaan. Je hoort met je kinderen erover te praten,angst/taboe is nergens voor nodig.
    Success is walking from failure to failure with no loss of enthusiasm.

Verbannen

Reacties
    3.625
    22-02-2015

Als ze rijk is jatoch

山羊

Reacties
    10.560
    07-05-2014

Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    jouw kids gaan jou niks vertellen later. Iedereen wordt wel eens verliefd.
    Ze hoeven mij niks te vertellen, ik ben hun moeder, ik lees ze met het grootste gemak uit.

Hasta luego, la kliyeb wa la kbida.

‎( رَبِّ ٱجۡعَلۡنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن* ذُرِّيَّتِى*ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ (٤٠

Verbannen

Reacties
    3.625
    22-02-2015

,

MVC Lid

Reacties
    271
    06-10-2016

@butterfly:

vind je de angst onterecht?

nu ze jong zijn, is het onschuldig en kan je erom lachen maar voor we het weten zijn ze 16/17.

Life is good. ❤️

Reacties
    2.106
    23-03-2016

Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    @butterfly:

vind je de angst onterecht?

nu ze jong zijn, is het onschuldig en kan je erom lachen maar voor we het weten zijn ze 16/17.
    Eigenlijk wel..verliefdheid is menselijk niemand kan er wat aan doen(tenzij men er bewust naar opzoek gaat) 16/17 jarigen hebben met hormonen te maken. Je kunt het bespreekbaar maken terwijl je de islamitische richtlijnen volgt. Als ouder hoor je kinderen ook seksuele voorlichting te geven. Je hoort een open band te hebben met je kinderen (ongeacht geslacht, men maakt weleens onderscheid tussen meiden en jongens). Als ouder moet je geen angst inboezemen, ze horen liefde en angst tegenover Allaah te kennen. Je kunt ze hey belang van kuisheid in laten zien. Verliefdheid betekent ook niet gelijk trouwen, soms gaat hey voorbij..vooral bi jonge mensen. Als je de juiste handvaten toereikt zal je ook zien dat kinderen dan niet losbandig worden.

Life is good. ❤️

Reacties
    2.106
    23-03-2016

Wat ik erg jammer vind is dat (veel) islamitische jongeren aan hun lot worden overgelaten als het gaat om gevoelens/hormonen en voorlichting. Kinderen leren niet waarom kuisheid erg belangrijk is..ze krijgen alleen maar te horen dat ze op een dag gaan trouwen. Men vergeet dat de weg naar het huwelijk vol zit met obstakels. Als ze niet de juiste begeleiding krijgen van de opvoeders dan worden ze als het ware in het diepe gegooid. Het is dan ook niet raar dat jongeren zwanger thuiskomen of buiten de deur van alles en nog wat doen. Te strenge ouders (niet volgens dr richtlijnen van de islam) hebben (meestal) kinderen die dingen stiekem doen. Een opvoeding begint dan ook bij jezelf als ouder, je kunt kinderen niet opvoeding zondet rekening te houden met karakter,hormonen etc.

MVC Lid

Reacties
    461
    06-10-2017

Net na deze topic toevallig vroeg hij gisteren of hij bij dat meisje mocht spelen waar hij verliefd op is
    The original.

Life is good. ❤️

Reacties
    2.106
    23-03-2016

Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Net na deze topic toevallig vroeg hij gisteren of hij bij dat meisje mocht spelen waar hij verliefd op is
    Hahahaha, hoe oud is je zoontje?

MVC Lid

Reacties
    461
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door Butterflyyy Bekijk reactie
    Hahahaha, hoe oud is je zoontje?
    7 jaar. Maar ik merk heel erg dat zijn nieuwsgierigheid nu al heel erg begint te komen.. moeilijk hoor.
    The original.

MVC Lid

Reacties
    461
    06-10-2017

Laatste tijd als we naar familie gaan doet hij ook echt close met zn nichtje, die is 6.. eerst lieten we ze nog alleen spelen maar nu al niet meer. Zij zegt ook tegen hem ik ben verliefd op je en soms gaan ze fluisteren enz en hoorde een x iets over een kusje pff haha. Gaat snel..
    The original.

Life is good. ❤️

Reacties
    2.106
    23-03-2016

Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Laatste tijd als we naar familie gaan doet hij ook echt close met zn nichtje, die is 6.. eerst lieten we ze nog alleen spelen maar nu al niet meer. Zij zegt ook tegen hem ik ben verliefd op je en soms gaan ze fluisteren enz en hoorde een x iets over een kusje pff haha. Gaat snel..
    Hahahaa, cute. Ach ja..hoort erbij.

MVC Lid

Reacties
    700
    29-06-2017

ik zeg haar altijd als het maar geen stink nesrani is, sowieso heeft ze me nooit gezegd dat ze op iemand verliefd is hmdlll maar wel stinkende jongens die verliefd zijn op haar, gelukkig vind ze hen ook vies, goed zo, zo hoort het ook alle jongens zijn vies tot je groot word en mag trouwen
    wie lachend een zonde begaat zal huilend de hel ingaan, wie huilend Allah tevreden stelt zal lachend het paradijs ingaan

MVC Lid

Reacties
    271
    06-10-2016

Citaat Geplaatst door Butterflyyy Bekijk reactie
    Wat ik erg jammer vind is dat (veel) islamitische jongeren aan hun lot worden overgelaten als het gaat om gevoelens/hormonen en voorlichting. Kinderen leren niet waarom kuisheid erg belangrijk is..ze krijgen alleen maar te horen dat ze op een dag gaan trouwen. Men vergeet dat de weg naar het huwelijk vol zit met obstakels. Als ze niet de juiste begeleiding krijgen van de opvoeders dan worden ze als het ware in het diepe gegooid. Het is dan ook niet raar dat jongeren zwanger thuiskomen of buiten de deur van alles en nog wat doen. Te strenge ouders (niet volgens dr richtlijnen van de islam) hebben (meestal) kinderen die dingen stiekem doen. Een opvoeding begint dan ook bij jezelf als ouder, je kunt kinderen niet opvoeding zondet rekening te houden met karakter,hormonen etc.

ja mee eens. en helaas word die onderscheid vaak gemaakt in onze cultuur. een jongen mag alles en een meisje word heel streng opgevoed.

de angst is niet voor verliefdheid zelf natuurlijk, dat overkomt iedereen en daar kan de persoon zelf niets aan doen, de angst is er omdat verliefdheid kan leiden naar intieme relaties met alle gevolgen van dien.

dus k snap zelf de angst wel. Straks heb je geen grip meer op je kinderen en gaan ze zelf beslissingen maken en hoop je dat ze sterk in hun schoenen staan en niet in de verleiding komen om die grote fouten te maken. Daar speel je als ouder een grote rol in. dus willen we geen fouten maken en de verkeerde houding aannemen, en dat moet in mijn ogen al heel jong beginnen.

Lastig..