+ Reageer
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2 3 4 5 LaatsteLaatste
46 tot 60 van 67
    MVC Lid

Reacties
    938
    16-08-2016

Vroeg me altijd al af hoe het komt dat marokaanse meiden van tegenwoodig zulke grote sletten zijn en waarom het nu heel normaal is om een vriendje te hebben........... zo te zien worden ze al ip jonge leeftijd sletten praktijken aangeleerd

MVC Lid

Reacties
    271
    06-10-2016

Citaat Geplaatst door horia20 Bekijk reactie
    Ja iedere kind is anders de een begint al in groep 1 te versieren hihi en de ander pas met 15.
    Mijn kids zijn heel open maar moeten en nog niks van hebben
    Ik zeg ze wel allea met mij te delen , alles wat ze voelen etc. En ook als ze ergens mee zitten.
    Mijn oudste is wel erg verlegen dus ik weet niet of hij mij snel zal benaderen met dit onderwerp.
    Blijft lastig.
    Allah jehdih jami3 muslimien
    amin. maar zou jij het zelf een keer ter sprake brengen als je iets merkt in zijn gedrag of wacht je gewoon af tot hij zelf naar je toe komt.

MVC Lid

Reacties
    938
    16-08-2016

Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ja idd met 4 jaar zijn ze nog egocentrisch, maar ontdekken wel dat er verschillen zijn tussen meisjes en jongens... lang haar etc... met 6/7 jaar ( verschilt per kind) verliezen ze langzaam dat egocentrische en worden ze sociaal. ZE krijgen interesse in elkaar en ontdekken dat er twee soorten mensen zijn.. vrouwelijk en mannelijk. En ontdekken wat de verschillen, maar ook wat de relatie daar tussen is. Verschil tussen mama en zus... ze gaan ook vergelijken. Het verschil tussen mama en vriendin/nichtje/klasgenoot. Het is een ontdekkingsreis die een klein beetje sturing nodig heeft, zodat het veilig gebeurt. Maar het moet wel gebeuren.
    Sommige kinderen willen heel graag aanraken en zoeken. Wat heb jij wat heb ik...
    Veel meisjes 3/4/5/ jaar vinden het interessant om aan hun geslachtsdeel te zitten. In de badkamer met mama bijv zullen ze dat makkelijk doen. Maaaaaaaaaaaaaaaaaar zodra mama met een boze blik en een wijsvinger laat merken dat het absoluut niet mag, wordt het seksuele leven van het meisje naar de **** gebracht voor de rest van haar leven...
    Wij brengen dat gelijk in verband met andere dingen en zijn bang, omdat we dat niet mochten aanraken. Veel meisjes zijn door deze actie geblokkeerd al helemaal als ze klappen hebben gekregen... ze durven zich later met een man in een relatie niet helemaal open te geven. Met als gevolg vaginisme, emotionele of seksuele blokkade. Dus als je ziet dat je meisje aan het ontdekken is, grijp de kans. Benoem wat het is, waarvoor het is wat kan en wat niet kan op een veilige manier. Wie mag aan zitten, wie niet.... het is hoe dan ook een lichaamsdelen net als de rest met een functie. Behandel het niet meer of minder dan dat.

Sorry voor de spelfouten...
    Heel interessant om te lezen over de ontwikkelingsfasen van kinderen. Dan sta je niet voor verrassingen.
    sodemieter toch een eind oo en hou je sleten opvoeding voor je aub .... waneer je dochters 16 zijn dan ven je geen mamma van M ..... maar dan ben je mamma van SLET

DareDevil

Reacties
    2.108
    14-03-2013

Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Vroeg me altijd al af hoe het komt dat marokaanse meiden van tegenwoodig zulke grote sletten zijn en waarom het nu heel normaal is om een vriendje te hebben........... zo te zien worden ze al ip jonge leeftijd sletten praktijken aangeleerd
    Heb je kinderen?

Monsieur Tanger77

MVC Lid

Reacties
    700
    29-06-2017

Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    haha, Moge Allah haar beschermen.

lastig hoor, goed dat ze ze nu vies vind, maar verliefd gaat ze toch worden. dus bereid je er maar op voor.
    ameen dank je <3 dat is echt mijn grootste angst pfff vooral als je weet dat liefde lang niet altijd rooskleurig is en soms ook pijn doet dit wens je je kinderen niet zeg je eerlijk, in een ideale wereld hoop ik dat ze nooit verliefd worden tot de dag dat ze trouwen maar ja als je verliefd bent daar kies je niet voor maar goed, ik denk persoonlijk niet dat kinderen alles vertellen aan hun moeder, al denken velen dat dit wel zo is, sommige dingen houden ze onder vriendinnen, als ze goede vriendinnen hebben dan kan dit ook al een hoop verschil maken, want onderling begrijpen ze mekaar denk ik beter, en als moeder weet je soms teveel over het leven en dat past soms nog niet in hun nog korte leventje, sommige dingen moet je ervaren

zo dat was effe ingewikkeld
    wie lachend een zonde begaat zal huilend de hel ingaan, wie huilend Allah tevreden stelt zal lachend het paradijs ingaan

MVC Lid

Reacties
    10.525
    01-08-2008

Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    sodemieter toch een eind oo en hou je sleten opvoeding voor je aub .... waneer je dochters 16 zijn dan ven je geen mamma van M ..... maar dan ben je mamma van SLET

Jij hebt heel veel aljahl. Je schrikt van bepaalde reacties, omdat jij er bepaalde dingen uithaalt die jij bekijkt vanuit je eigen overtuigingen enopvattingen. Elk woord, oordeel of scheldwoord zul je moeten verantwoorden later. Als jij je kinderen geen seksuele opvoeding geeft volgens dr koran en sunnah, dan gaan ze het opzoeken op plekken waar ze sletjes van worden ja. Is dat ook kibr wat ik altijd lees in je reacties. Je reageert alsof je een hoog niveau hebt bereikt aan islamitische kennis en wikt ons daarmee bekritiseren. En dat is het natuurlijk niet, want hier en daar bij mama thuis en op straat heb je het een en ander meegemaakt en neem je dat waar als waar een moslim zich aan moet houden. Maar je bent leeg.....

En klein kindje dat nog graag gezien en gehoord wilt worden. Een klein kindje dat nog graag de aandacht wilt en gek genoeg zoek je dat bij het vrouwelijk groepje van m.nl. Wat is jouw verhaal? Waarom zoek je ateeds bevestiging hier. Iets meegemaakt wat jou nog steeds raakt?

MVC Lid

Reacties
    938
    16-08-2016

Jullie moeten jullie dochters leren dat mannen in de leeftijd van 12 tot 27 niet te vertrouwen zijn en dat mannen een hele hele hele amdere opvatting van liefde heeft .... in die leeftijd bevind hun vertand in hun onderbroek samen met de liefde die ze voelen... en aan binden trouw zijn denken se al helemaal niet...... dus leer je dochters dat liefde oas bij trouwen begjnt.... ipv van deze vrije sletten opvoeding die jullkie hier bespreken

DareDevil

Reacties
    2.108
    14-03-2013

Je hebt mijn vraag niet beantwoord..

Geen moeilijke hoor..

Heb je kids Tanger77 19 enso

MVC Lid

Reacties
    10.525
    01-08-2008

Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    @ mamavanm

ja lastig, dat is dus ook wat ik doe, meteen afkappen. ik vind het maar lastig, zie me zelf ook echt geen sexuele voorlichting geven ofzo. zo niet mijn style

Waarschuwing: dit wordt beetje lang verhaal zoals jullie van mij gewend zijn. Pak er koffie bij.

Jawel ook jij kan het. Maar het is iets wat we moeten leren. Even in het algemeen niet alleen naar jou persoonlijk toe. Hoe vaak lezen wij een boek over opvoeding? Hoevaak lezen we een artikel? Hoe vaak wonen we een cursus of een bijeenkomst bij? Hoe belangrijk is opvoeding uberhaupt voor ons? Hebben wij wel plannen met hoe we onze kinderen willen opvoeden? Hebben wij doelen en vaardigheden/technieken om die doelen te breieken?
    De meeste ouders denken dat ze het weten, maar zeggen ook dat ze hun intuitie volgen. Het is waar dat opvoeding ook meegegeven is met alfitrah. Maar waar zijn wij tegenwoordig en waar is al-fitrah. Je merkt het al met voeding en iebadah.

Goed even terug naar het onderwerp van de topic. Hoe geef je je kind seksuele voorlichting. Wat je iniedergeval niet moet doen. Is ergens op een dag wanneer je kind 10-15 is even een kopje thee zetten en je kind naast je roepen en zeggen. Luister lieverd ik wil dat je heel goed naar mij luistert, we gaan een serieus gesprek voeren. Ik voel al vanaf hier dat je kromme tenen van krijgt! En het kind wilt het ook niet... jij hebt je kind geleerd om niet over deze onderwerpen te praten en daarom zal hij/zij nooit bij jou komen, wel bij een ander!

Seksuele voorlichting begint al vanaf 1 jaar....het begint met dit zijn mijn wangetjes... en en de krokodil bijt in je bil...Hoe???
    Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar je zult vast gemerkt hebben dat op de voorschool en in de groepen 1/2 het thema mens aan bod komt. Daarin leren ze bijvoorbeeld over hun lichaamsdelen. Jij kunt binnen of buiten dat thema aansluiten door in de badkamer of tijdens het aan/uitkleden spelletjes met je kindje te spelen.
    Benoem de lichaamsdelen en de functie en wat je er nog meer mee kan. Bijvoorbeeld: "Hamza, laat mama je ogen zien... jaaaaa....wat doe je met je ogen.....heel goed lieverd". "Samira, wat waar zijn je oren.... goedzooooo wat kun je doen met je oren....wat kun je doen met je wangen..."
    Op de wangen kan je een lekker kusje geven, maar niet iedereen mag daar een kusje geven... alleen mama/papa/oma/... en we geven hier een kusje.. niet hier... ( speels grenzen leren)

Iets later wanneer ze 3/4 jaar zijn zul je merken dat kinderen de wereld bombarderen met hun vragen....Wat is dit, waarom ga je daar, waarom sta je hier, waarom zeg je dat. Dat is dé fase om je kind vol te proppen met info. Denk eraan het moet speels blijven en op kindniveau. Het moet aansluiten op de wereld van het kind.
    Helaaaaaaaaaaaaaas kunnen veel ouders niet omgaan met deze fase en kraken ze het kind af. Sterker nog ze laten ook andere mensen dat doen. Ik voel altijd agressie wanneer een tante, oma, vriendin tegen een mama zegt,pppppffff wat praat je kind veel en de mama zegt: ja ik word er gek van. Stelletje onwetenden!!!

Goed even terug naar het thema mens en de lichaamsdelen. Met vraagspelletjes kun je je kind leren hoe zijn lichaam eruit ziet, hoe het voelt, wat hij//zij ermee kan, hoe hij/zij het moet behandelen en HEEL BELANGRIJK hoe hij ongewenste seksuele aanrakingen van anderen herkent, tegenhoudt en naar jou communiceert.
    Laten we nu even de oren en neus overslaan en direct gaan naar de geslachtsdelen. Zie een scene voor je van een kind met mama.
    En wat zijn dit? Jaaa je billen, dit is je awrah lieverd. Wat kun je met je awrah doen? We doen een plasje, een drolletje, een scheetje,..... goedzooooo ( met gluidjes erbij hou het speels). En vertel dat de billetjes heel schoon moeten zijn. Leer je kind de islamitische istinjae en benoem alles...heel belangrijk!!!! Laat het met de hand voelen hoe hij/zij de vagina,piemel billlen wast en waar ze wel en niet mogen aanraken. EN je zegt bijvoorbeeld. We gaan hier heel goed wassen, maar hier raken we niet aan....niemand mag hier aanraken alleen dokter. Niemand mag die zien 3eeeeb. Wanneer iemand hier of daar aanraakt zeggen we boos 'afblijven, mag niet' en we zeggen het tegen juf of mama.Je leert je kind grenzen.
    Teglijkertijd bouw je een vertrouwensband met je kind. Wanneer er erge dingen gebeuren zal je kind zich veilig voelen om naar jou te communiceren. Want lieve mama heeft mij geleerd.... en als iemand daar aanraakt waar het niet hoort voelt het niet goed..."

Door dit soort dingen te doen pak je problemen preventief aan....wanneer de problemen groot worden is het zo lastig om nog wat te doen...

Dus lieve seffa zeg niet het is niet mijn style, dat is fout! Het is jouw verantwoordelijkheid als moeder, dat je dit je kinderen leert. Niemand zegt dat je geboren moet worden met een opvoedtalent. Het is hardwerken. Het paradijs van een mama is haar kinderen.....het is een jihaad! Je moet jezelf voorzien van kennis, actie ondernemen. Begin met boekjes te lezen voer de ontwikkelingsfases. ER zijn zat opvoedsites...maar geef niet op en zeg ik kan het niet, het is niet mijn stijl. Je zoon en dochter heeft je nodig.

Een vrouw vroeg mij ooit om met haar dochter te praten. Ik vroeg wat is er aan de hand? Ze zegt, wil je alsjeblieft tegen me dochter zeggen dat ze de grote wassing moet verrichten nadat ze gemeenschap heeft gehad met haar man. Ik zei, woooow subhanallah. Als jij haar moeder je schaamt om dit met haar te bespreken, denk je dat ik haar wel kan benaderen?
    Gebruik schaamte waar het kan en laat het los waar het niet hoeft.

MVC Lid

Reacties
    10.525
    01-08-2008

Ik hoop dat er meer mama's een bijdrage leveren aan dit onderwerp.

Probeer even terug te gaan naar jouw kinderfase en vraag jezelf eens af wat je mee hebt gekregen van de opvoeding en van de sekuele opvoeding.
    Was het wel bespreekbaar? Wat heb je geleerd over menstruatie, wat heb je geleerd over gemeenschap? Heb je je ouders wel eens zien knuffelen of zaten ze elkaar constant af te kraken? En nog veel meer vragen.... want dat waren je modellen en dat breng je nu over naar je kinderen!!! De vraag is wil je dat?

Eentje zei tegen mij... ik durf me niet op te maken thuis voor me man. Het voelt vies! Ik voel me een slet! Vroeger zat ik als kind te spelen voor de spiegel. Ik pakte de lipstick van mijn moeder. Toen mijn moeder erachter kwam dat ik mijn lippen had opgemaakt. Gaf ze mij een harde klap en kneep ze me overal bont en blauw en zei dat ze het mij nooit wilde zien doen.
    Wat doet dit denk je met het meisje en he tontwikkelen van haar vrouwelijkheid. Allah maakte haar vrouw met bepaalde eigenschappen. ZE houdt van mooi zijn, sierlijk bewegen, sierlijk praten. En dan komt er een onwetende mama ( die ook slachtoffer is van een mislukte opvoeding) skoet, tmecha haka, beweeg neit zo, kijk niet zo, praat niet zo. Waarom zijn heel vrouwen zo verhard... waarom willen heel veel vrouwen zo hard zijn als een man.... dat is een beschermingsmechanise.

Hoeveel meisjes zijn vroeger kaalgeschoren, omdat ze een half uur later thuis kwamen.
    Hoeveel meisjes zijn tussen de benen geknepen omdat ze hun benen aanraakten ( preventieve actie)
    Hoeveel meisjes zijn met horror en dreigverhalen opgevoed ter preventie van het verliezen van hun maagdelijkheid.

En zijn dit soort moeders in staat om emotioneel, mentaal en seksueel gezonde meisjes op te voeden??

Misschien moet elke mama een keer maar beginnen met zichzelf te leren kennen en zich vragen te stellen. WIe ben ik? En hoe ben ik ogpevoed? En wat geef ik door aan mijn dochters?

MVC Lid

Reacties
    461
    06-10-2017

haar kaal scheren?? dat heb ik echt nog nooit gehoord

ik ben zelf niet opgevoed met geknijp en dat je je ervoor moet schamen maar heb ook niet echt seksuele voorlichting gekregen.
    kreeg je overigens wel op school
    The original.

MVC Lid

Reacties
    10.525
    01-08-2008

Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    haar kaal scheren?? dat heb ik echt nog nooit gehoord

ik ben zelf niet opgevoed met geknijp en dat je je ervoor moet schamen maar heb ook niet echt seksuele voorlichting gekregen.
    kreeg je overigens wel op school
    Nou je zult je verbazen van bepaalde verhalen. Er lopen vrouwen rond die emotioneel kapot zijn. EN het grootste probleem is dat ze die woede nog steeds afreageren op zichzelf, anderen en kinderen.

ALhamdoelillah dat ik er nu beter tegen kan. Maar toen ik die verhalen begon te horen, werd ik wel eens een week ziek.

MVC Lid

Reacties
    461
    06-10-2017

Mn dochtertje is nu 2 en leer wel echt hygiëne, elke ochtend was ik haar billen en voorkant. Benoem het dan ook. Ze weet dat ook, ze kan het zelf ook benoemen en weet al heel goed wie een meisje is, wie een jongen en wat een jongen heeft en een meisje. Ze wil ook echt schoon zijn, ze zegt altijd Layla niet vies, Layla schooon. En eerst trok ze haar broek al midden in de woonkamer uit als ze naar de wc moest, dat ook afgeleerd, nee pas in de wc broek naar beneden..kleine dingetjes

en mijn zoontje vroeg gisterochtend toevallig, we hadden het over baby's hij begon over een broertje () en ik zei dat ik geen kinderen meer wil eigenlijk. En hij vroeg hoe kan je dan zorgen dat je geen baby krijgt? Ik zei daar heb je pilletjes voor dan krijg je geen baby. Maar Allah bepaald dus het kan altijd. Hij weet ook al wel dat vrouwen bloeden 1x per maand. Zn vader pest mij altijd dus hij kent het wel ongesteld/mama chagrijnig. Vinden sommige mensen ook maar raar. maar hoort erbij.
    The original.

MVC Lid

Reacties
    10.525
    01-08-2008

En zo hoort het Freya, mashallah

Moge Allah ze beschermen!

MVC Lid

Reacties
    461
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie