1. #31
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Voor alle Selefiyien staat vast dat er geen gehoorzaamheid behoort te zijn wanneer dat ongehoorzaamheid aan Allah betekent.

    Moge Allah onze zaakwaarnemers hun zaken recht zetten, en ook van onze geleerden en het Moslimse gewone volk, zowel de regeerders als waarover geregeerd wordt. Aameen Aameen yaa Rabb al-'aalamīn
    De du'a in het Arabisch:


    اللهم أصلح ولات أمورنا
    وعلمائنا
    وسائر المسلمين
    الحكام والمحكمين
    آمين آمين يا رب العالمين


    uitspraak audio
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  2. #32
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Dat is nog te zacht uitgedrukt
    Ongelovigen die helemaal niet in Allah geloven zijn nog beter als KSA moslimhypocrieten
    Met nifaaq akbar wat de KSA dus uitstraalt ben ik helemaal niet bang om hun kufar te noemen.
    Noem me maar takfiri. Mag.

    Ze volgen de officiële overheidsgeleerden blindelings, betreffende de standpunten tegenover hun regimes en bestuur. In die mate dat als de overheidsgeleerde zegt, vrede met de Joden is goed in Palestina, herhaalt de Madaakhilah zijn woorden Aantekening: Niet alle overheidsgeleerden zijn Madaahkilah, maar de Madaakhilah volgen hen blindelings in bestuur. Om als voorbeeld te nemen; , Ibn Baaz, en Ibn ; Uthaymeen zijn geen Madaakhilah, ondanks het feit dat zij mogelijk enkele vertakkingen kunnen hebben van de Madkhalee grondbeginselen, en toch volgen de Madaakhilah hen blindelings in hun standpunten dat met politiek verwant is.

    Menen dat er maar een paar mensen geleerde zijn in het zogenoemde "Manhaj." Niemand anders kan gevraagd worden over deze "Manhaj" kwesties. Deze"Manhaj" geleerden bevatten onder andere Rabee', 'Ubayd al-Jaabiree, etc. Zij volgen hen blindelings in zaken betreffende Jarh and Tabdee'.

    Madaakhilah neigt om een steunende positie van het afvallige Saoedi-Arabische regime te hebben. Dit neemt niet af dat zij de meeste van de afvallige regimes in het algemeen steunen. Desondanks dat sommige Takfeer doen op bepaalde regimes (Syrië, Libië, etc.), staan ze nog altijd klaar om het regime van Saoedi-Arabië te prijzen en steunen met hart en ziel.

    Ze zijn heel gemakkelijk in mensen te bestempelen van het zijn van een vernieuwer, zelfs over kwesties die niets te maken hebben met innovaties, maar eerder te maken heeft met het beste van Islaam! Zoals Jihaad. Wat betreft zaken die daadwerkelijk innovaties zijn, en iemand valt erin, verbieden zij het lezen en prijzen van alles wat een persoon heeft geschreven. Om als voorbeeld te nemen; Sayyid Qutb had een aantal innovaties, maar zo hadden vele geleerden van het verleden en het heden*die, Ahl as-Sunnah, evenals Madaakhilah, allebei kunnen aanhalen, zoals Ibn Hazm, an-Nawawee, Ibn Hajr, etc. Maar toch verbieden ze absoluut om de boeken van Sayyid Qutb te behandelen, of andere zoals hem in dezelfde opzicht.

    Vanwege het feit dat zij vele afvallige heersers als legitieme moslimsleiders beschouwen, en zij die tegen hen in opstand komen opstandige Khawaarij bandieten noemen, staan ze het aansluiten bij en het bevriende met de afvallige regering toe, zelfs als dat eindigt in het helpen van deze afvalligen tegen een Moslim. Dit is hoogstwaarschijnlijk het slechtste van de Madaakhilah’s misdaden (voor diegene die deze standpunt aanhouden) aangezien het afvalligheid is,*de afvalligheid van Mudhaaharah ( De Mushrikeen helpen tegen de moslims).



    En tot slot, dragen zij bij om de standpunten in te nemen die voor de vijanden van de Islaam gunstig zijn, ruwheid tegenover de moslims, de Khawaarij nabootsen in het “ doden van de moslims, die niets of niemand naast Allaah aanbidden”

    Dit is de werkelijkheid van de etiketten die door Madaakhilah worden gebruikt:



    Jihaadee: Eenieder die gelooft dat Jihaad vandaag de dag Fard 'Ayn is.



    Takfeeree: Eenieder die Takfier doet op de afvallige heersers.



    Khaarijee: Iedereen die zegt dat het is toegestaan om in opstand te komen tegen de afvallige heersers.



    Khaarijee bandiet: Iemand die zich actief tegen de afvallige heersers verzet.



    Qutubee: Eenieder die Sayyid Qutb aanhaalt. Iedereen die naar hem refereert. Eenieder die niet aandringt om hem als vernieuwer te bestempelen. Iemand die erkent dat hij fouten heeft, maar looft hem nog steeds tengevolge van zijn opoffering en martelaarschap.



    Ze schelden de geleerden uit: Eenieder die de fouten van de slechte en regeringsgeleerden bekritiseerd; hij is beschuldigd -door de Madaakhilah - van dat - zelfs al bereiken zijn critici het niveau dat de slechten of regeringsgeleerden verdienen.



    Surooree: Voor eenieder die geïnteresseerd is over de situatie van de Ummah, dus hij beslist om het nieuws te lezen, of de politiek te volgen.



    Hizbee: iedereen die zich bij een groep aansluit voor verbetering van sommige islamitische

    activiteiten. Zij laten het slechts toe als de persoon een Tazkiyah heeft ondergaan van een of andere afgeweken geleerden.



    Naast dit, gebruiken zij nog de volgende termen:



    holkruiper (referent naar Shaykh Hamood ash-Shu3aybee)

    Qutubee hond (Met betrekking tot Sasjamal van CG)

    Rabid honden (Met betrekking tot eenieder die met één van de boven gedefinieerde termen geëtiketteerd wordt)

    De hond ( Met betrekking op al-Imaam Ibn Laadin)

    De blijvende verdediger van Vernieuwers en verrader van de Salafee ‘Aqeedah ( met betrekking op Ibn Jibreen)
    De hypocrieten komen zichzelf vroeg of laat wel tegen. Hun lot komt ze wel toe.
    Umm Hurairah.

  3. #33
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Ook lachwekkend dat vrouwen ineens wel mogen rijden in KSA. Al die jaren was het haram en geen speld tussen te krijgen ze3me, en nu ineens is het halal

    Wie kan deze idioten überhaupt nog serieus nemen.
    Umm Hurairah.

  4. #34
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Ook lachwekkend dat vrouwen ineens wel mogen rijden in KSA. Al die jaren was het haram en geen speld tussen te krijgen ze3me, en nu ineens is het halal

    Wie kan deze idioten überhaupt nog serieus nemen.
    Wat een idiote uitspraak zeg. Diegene die dit zeiden waren wel de geleerden van de oemma.
    Zo triest dit gewoon

  5. #35
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door GeertWiIders Bekijk reactie
    Moge Allah shaykh rabee3 beschermen en ksa.
    Alle geleerden, niet alleen Rabee3. Kap eens met het ophemelen van een geleerde

  6. #36
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Wat een idiote uitspraak zeg. Diegene die dit zeiden waren wel de geleerden van de oemma.
    Zo triest dit gewoon

    Het boeit mij niet welke geleerde het haram heeft verklaard. Het is frappant dat ze na al die jaaaaaaaren inneens een hadith uit hun hoed hebben kunnen toveren dat het toch wel halal is kansloos.
    Umm Hurairah.

  7. #37
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Ja, want ashaaboe l-manhadj doen niet aan splitsing. Wat een grap! Het is een van de speerpunten van hun manhadj (en noem ze maar hoe je ze wilt noemen) om te waarschuwen en te boycotten onder het mom van al-djarh wa t-ta3diel. Leuk als de theorie het tegenspreekt, maar in real-life kan je niet eens verder komen bij deze extreme sekte, omdat iemand die een andere mening heeft wordt verguist. Het is niet gebaseerd op de waarheid en het echte selefiyyah, maar op peer-pressure, manipulatie en hiërarchische structuren met bijbehorende terminologie ("hij is student" of "vraag deze student"). Als je iemand het Arabisch schrift wilt leren lezen zodat die de Qoer-aan kan lezen, dan komen deze haters naar voren met hun domme vragen ("van wie neemt hij kennis?" of "is hij op de manhadj.")

    Ik heb me gewillig opgesteld om deze mensen te steunen in het goede en dat blijf ik doen hoe naïef ik ook ben. Ik wilde een lesmethode opzetten met iemand van deze sekte, een aardige broer met weinig kennis die veel wilde doen met de da3wah. Hij zei dingen en ik gaf aan dat er meer dan slechts een mening was over het specifieke feit. Vervolgens heeft hij "een student" gebeld en die zei niet dat ik niet perse dat ik niet op "de manhadj" was, maar dat het beter was om niet met mij te werken op punten die helemaal geen raakvlak hadden met hun zieke manhadj. Want zo blijkt, die student heeft mij een x aantal jaren geleden gesproken en bewijzen aan mij voorgelegd die ik weigerde te accepteren. Ik vroeg wie dat was. Naam mocht niet genoemd worden. Ik zei dat hij moest zeggen dat die persoon geen echte man is, en dat hij mij zou moeten contacteren. Nog niets gehoord. Maar goed, dat is de praktijk van die sekte.

    En dan komen ze met uitleggen dat Rabie3 zeven jaar mensen waarschuwde voordat hij ze weerlegde en kijk, ma shaa Allaah, naar zijn geduld. Hij is puur en dit en dat. En ik dan? Hij weerlegt toch geleerden die beter moeten weten, waarom krijgt zo een domme idioot als ik dan geen 14 jaar van mensen die niet eens 1% hebben van zijn enorme kennis?

    Maar goed, er is een grote kloof tussen hun theorie en hun praktijk en een nog grotere kloof tussen hen en de selef.
    Moslims moeten een keer kappen met groepjes maken en dit selecteren op basis van geleerden en land. Dat pleit ik al jaren. Dat iemand alleen die ene mening volgt, is niet per definitie slecht. Het is pas slecht dat wanneer jij dat doet op basis van je hawaa. En ik bewonder de moslims wanneer ze toch een dialoog gaan met elkaar met doel om de waarheid te achterhalen. Maar vaak zie je dat dat fout gaat.
    Niet iedereen is gemaakt om da3wa te voeren, omdat wij beperkt zijn in informatie. En wij snel geneigd zijn om slecht te denken. Dat is al fout. Al doe je je best, het haalt niet veel uit. Dus dat verhaal hierboven komt dan ook vaak voor

  8. #38
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Het boeit mij niet welke geleerde het haram heeft verklaard. Het is frappant dat ze na al die jaaaaaaaren inneens een hadith uit hun hoed hebben kunnen toveren dat het toch wel halal is kansloos.
    Geleerden zijn geen idioten. Het is heel simpel. Het zijn mensen die fouten maken, en hun fout rekent Allah als 1 hasanaat, dan kan jij wel lachen. Maar diegene die echt een idioot is ben jij wel.

  9. #39
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Yeah yeah, just don't use that mother tongue to me you freaking moron.

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Geleerden zijn geen idioten. Het is heel simpel. Het zijn mensen die fouten maken, en hun fout rekent Allah als 1 hasanaat, dan kan jij wel lachen. Maar diegene die echt een idioot is ben jij wel.
    Umm Hurairah.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    186
    16-02-2016

    De moslim gemeenschap heeft eigenlijk in deze tijd geen geleerde nodig, niet direct iig. De voorgaande geleerden hebben vrijwel alles toegelicht in de 13 eeuwen tijd.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Er is geen tegenstrijdigheid tussen het prijzen van Saudi regering voor wat ze goed doen en het bekritiseren ervan voor wat ze fout doen. Totale loyaliteit is alleen aan God en de Profeet.

    Zo te zien nemen zelfs Aale-Saud afstand van de originele Wahabisme .

    De Wahabis en Aale-Saud hadden elkaar altijd nodig, historisch gezien (lees over de oude 'ikhwan').

    Aale-Saud waren in principe niet religeuz. Ze gebruikten religie en muftis om hun regering legitimacy te geven.

    De Wahabis gaven Fatawa over de legitimacy van Aale-Saud en de Aale-Saud gingen de Wahabi ideologie verspreiden ... "jij krabt mijn rug, ik krab jouw rug."

    Nu hebben de Aale-Saud olie, geld, wapens, vliegtuigen, onderzeeers, ALLES ... ze hebben de religieuze 'wahabis' niet meer nodig. Hun bestaan is niet meer afhankelijk van de religieuze muftis.

    Daarom gaan ze uit elkaar.

    Hoe ver ze van Wahabisme gaan , hoe beter...

    Hopelijk laten ze nu Sunni en wetenschappelijke boeken binnen, zodat die mensen daar de wereld zien. Velen van hun Shaykhs geloven nog dat de aarde plat is en dat de meeste non-wahabis graven en doden aanbidden!

    Zolang Aale-Saud niet overgaan naar moderne rotzooi, zoals hijab af, hudoed straffen uitschakelen, alcohol, riba, discotheken, etc. etc.

    Dan is het zoals de gezegde: 'hij ging vluchten van regen, en ging vervolgens onder de regenpijp te zitten.'

    Als het die kant opgaat, dan krijgen Takfiri groepen zoals Al-Qaidah meer aanhang.

    De Saudi staat gaat hoe dan ook niet vallen ... deze Takfiri groepen vormen geen gevaar voor het bestaan van de Saudi regering....ze zijn gewoon een last ervoor.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    21
    01-05-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie


    Zolang Aale-Saud niet overgaan naar moderne rotzooi, zoals hijab af, hudoed straffen uitschakelen, alcohol, riba, discotheken, etc. etc.

    .
    Als jij en anderen geloven dat in de 21ste eeuw vrouwen verplicht hijaab moeten dragen of dat er hoedoed straffen moeten worden uitgevoerd zoals handen afhakken, dood stenigen bij overspel of doden bij afvalligheid, dan zit jij en vele andere personen hier fout in Nederland.

    Ga dan in Afganistan, Mauritanie of Jemen wonen (visum vrij, makkelijk hidjra) en blijf niet in Nederland wonen en profiteren van de mensenrechten, vrijheid van religie en sociale zekerheid.

    Ik geloof niet in onmenselijke hoedoed straffen terwijl de niet-moslims deze onmenselijke straffen niet uitvoeren.

    Moeten de moslims niet barmhartiger zijn dan de niet-moslims? Het is niet voor niets dat moslims uit moslimlanden allemaal vluchten naar het westen.

    Ik hou me aan de 5 pilaren van de islam en geloof in de 6 pilaren van het geloof.

    Die hoedoed straffen waren allemaal leuk en aardig 1400 jaar geleden toen de arabieren hun baby dochters nog levend begraafden.

    De normen en waarden van toen zijn niet de normen en waarden van vandaag.

    We staan toch ook niet achter handelen in slaven en het huwen van 6 jarige meisjes?

    Wordt wakker...

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Er is geen tegenstrijdigheid tussen het prijzen van Saudi regering voor wat ze goed doen en het bekritiseren ervan voor wat ze fout doen. Totale loyaliteit is alleen aan God en de Profeet.

    Zo te zien nemen zelfs Aale-Saud afstand van de originele Wahabisme .

    De Wahabis en Aale-Saud hadden elkaar altijd nodig, historisch gezien (lees over de oude 'ikhwan').

    Aale-Saud waren in principe niet religeuz. Ze gebruikten religie en muftis om hun regering legitimacy te geven.

    De Wahabis gaven Fatawa over de legitimacy van Aale-Saud en de Aale-Saud gingen de Wahabi ideologie verspreiden ... "jij krabt mijn rug, ik krab jouw rug."

    Nu hebben de Aale-Saud olie, geld, wapens, vliegtuigen, onderzeeers, ALLES ... ze hebben de religieuze 'wahabis' niet meer nodig. Hun bestaan is niet meer afhankelijk van de religieuze muftis.

    Daarom gaan ze uit elkaar.

    Hoe ver ze van Wahabisme gaan , hoe beter...

    Hopelijk laten ze nu Sunni en wetenschappelijke boeken binnen, zodat die mensen daar de wereld zien. Velen van hun Shaykhs geloven nog dat de aarde plat is en dat de meeste non-wahabis graven en doden aanbidden!

    Zolang Aale-Saud niet overgaan naar moderne rotzooi, zoals hijab af, hudoed straffen uitschakelen, alcohol, riba, discotheken, etc. etc.

    Dan is het zoals de gezegde: 'hij ging vluchten van regen, en ging vervolgens onder de regenpijp te zitten.'

    Als het die kant opgaat, dan krijgen Takfiri groepen zoals Al-Qaidah meer aanhang.

    De Saudi staat gaat hoe dan ook niet vallen ... deze Takfiri groepen vormen geen gevaar voor het bestaan van de Saudi regering....ze zijn gewoon een last ervoor.
    Ik heb geen twijfel om te twijfelen aan de oprechtheid van Mohammad ibn Sa3oed toen hij een alliantie aanging met Mohammad ibn 3abdil-Wahhaab. Toen ibn 3abdi l-Wahhaab uit al-3oeyaynah werd verbannen en toevlucht zocht tot ad-Dir3iyyah kwam hij in aanraking met de lokale leider: ibn Sa3oed. Hij legde hem de leerstellingen uit waarin hij geloofde en ibn Sa3oed beloofde hem in zijn missie te steunen.

    De geopolitieke factoren moeten we niet buiten beschouwing laten. De Nadjdi's (of Wahhabi's) waren van oorsprong klein en insignificant, maar hun visie is was toch significant. De invloeden van zijn leerstellingen waren later te vinden in Afrika, Arabië en India. Nou is het moeilijk om te zeggen in hoeverre de Nadjdi's daarvoor verantwoordelijk waren, want het is een puriteinse stroming. Iemand los van ibn 3abdil-Wahhaab zou tot dezelfde conclusies kunnen komen.

    Ik geloof niet dat de Saudi's oprecht hebben gehandeld de afgelopen honderd jaar. Het bedrog ten opzichte van de Ikhwaan die hen hebben geholpen om heilige plekken te veroveren is buitenproportioneel, maar nog erger hoe zijn hun positie hebben versterkt door middel van het zwarte goud, ten nadele van veel moslims in de wereld.

    Je hebt nu een spelletje in de hoek van de wereld tussen de Turken (Turkije), de Perzen (Iran) en de Arabieren (onder leiding van Saudi-Arabie en USA). Degenen die er onder lijden zijn de moslims in de regio, kijk maar naar Syrie en Jemen.

    Verder zijn de Saudi's, of het nou dogmatisch was, zeer effectief geweest in het verspreiden van hun ideologie. Dat kan je zien in de wijze waarop in Nederland de meeste "praktiserende"* jongeren volgers zijn van deze ideologie, zonder bewuste keuze ervoor.

    Het is een van de stromingen van het Soennisme, maar wel de meest extreme en puriteinse variant ervan. En de extreme vorm van conservatisme is echter niet toepasbaar in deze samenleving, dus wat eruit is gekomen is een soort gedoog-beleid. En misschien is dat wel goed. Wie zijn wij om te oordelen daarover?

    Ik ken Mohammad ibn Salmaan niet. En de tijd zal ons leren of hij een moslih of een moefsid is. Het weggaan van wat iemand een een bekrompen visie van de islaam vindt is niet hetzelfde als de islaam verlaten. En hervormingen zijn niet altijd negatief. Ik heb enorme respect voor de Saudische koning Faysal, voornamelijk vanwege vier zaken:

    1. Het zeggen dat het enige goede komt van het oordelen met wat Allaah heeft neergezonden;
    2. Het van de troon stoten van waardeloze voorganger;
    3. Het oproepen dat de moslims zouden moet vechten tegen de Zionisten;
    4. Het openen van vrouwenscholen. En toen hij kritiek kreeg van de conservatieven zei hij simpel: "dan stuur je toch niet je dochters." Maar het is nu gewoon zeer normaal dat vrouwen naar deze vrouwenscholen gaan.

    Moge Allaah hem genadig zijn.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  14. #44

  15. #45
    nish teta emzer

    Reacties
    2.320
    08-05-2007

    De mate van Islam in dat land hing af van de grote van de staatskas. Net zoals vele mensen praktiserend zijn dankzij de verzorgingsstaat.

    "When the chips are down............"
    Ik kom tot de conclusie dat de kennis der mensen tweedelig is, en dat is al: een waarheid die men niet kan achterhalen en onzin waarvan kennis u niet baten zal.

    Abu-l-Walid al-Waqqashi