+ Reageer
1 tot 4 van 4
    بلال

Reacties
    2.318
    26-04-2002

Bewijs voor daden

Asalaamu 'alaykum,

Gister heb ik een profijt opgedaan uit een les op Assadissa over het belang van daden.

Het was mij al bekend dat de Soennah grotendeels woorden zijn.

De Profeet صلى الله عليه وسلم zei:

وصلوا كما رأيتموني أصلي

"En Bid zoals hoe jullie mij hebben zien bidden."

En hij zei:

خذ عني مناسككم

"Neem van mij jullie (hajj en 'umra) rituelen over."

Beide uitspraken duiden volgens deze imam op het belang van daden boven woorden.

Ook zei hij dat uitspraken موافقا correct kunnen zijn of fout.

En daden die correct zijn worden sawaaban صوابا genoemd.

Wallahu a'lem

الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات٠وتزد البركات٠وتذهب الرجزيات٠وتحيي الحياونات٠الإنسيا والدابات — أصل

Lof&dank voor Allah met Wiens gunst oprechte daden vervolmaakt worden ٠ En zegeningen toenemen ٠ En narigheid doet wegvagen ٠ En bezitters van animo doet leven ٠ De mensen en de viervoeters uitspraak

Verbannen

Reacties
    821
    23-07-2016

.

بلال

Reacties
    2.318
    26-04-2002

قال #شيخ_الإسلام ابن تيمية -رحمه الله- :

” فإن العمل إذا كان خالصا ولم يكن صوابا لم يقبل حتى يكون خالصا صوابا.
    والخالص : أن يكون لله.
    والصواب أن يكون على السنة.
    فالعمل الصالح لا بد أن يراد به وجه الله تعالى؛ فإن الله تعالى لا يقبل من العمل إلا ما أريد به وجهه وحده. “

[مجموع الفتاوى ج138 /28]

انتقاء/
    الملتقى السلفي الأوربي
    Telegram.me/almultaqa

الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات٠وتزد البركات٠وتذهب الرجزيات٠وتحيي الحياونات٠الإنسيا والدابات — أصل

Lof&dank voor Allah met Wiens gunst oprechte daden vervolmaakt worden ٠ En zegeningen toenemen ٠ En narigheid doet wegvagen ٠ En bezitters van animo doet leven ٠ De mensen en de viervoeters uitspraak

بلال

Reacties
    2.318
    26-04-2002

Correctie aangebracht over muwaafiqan en sawaaban.

Stap nu over!