1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Basis is tawheed. Tawheed komt van muwahida, het eenmaken van iets. Dus het eenmaken van Allah sub7anahu wa ta3ala. Dus Hij is de enige die het recht heeft om aanbeden te worden. Er zijn 3 soorten tawheed al oeloehiyyah, roebubiyah en asmaa wa sifaat. Dit is slechts basiskennis.
    En zelfs in deze basiskennis maak je fouten. Tawhied komt namelijk niet van muwahida. Maar goed, iemand met een basis zou die fout niet maken. Ik hoop dat je kan inzien dat je beter eerst je basis moet leren voordat je moet praten. Kennis komt namelijk voor het spreken en het handelen.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  2. #32
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door OumHunayn Bekijk reactie
    Zoals het normaal is, vind ik best vaag. Wat voor de een normaal is, is voor de ander niet per definitie normaal. Ik begrijp jouw punt dat je aangeeft dat vrouwen meer rechten hebben dan vele mannen ze willen laten geloven. Ik ben er ook een enorme voorstander van om vrouwen hierin te onderwijzen, maar niet in vorm van een strijd. Het punt is en blijft, we leven samen met mannen op deze aardbol. We hebben ze op bepaalde vlakken ook nodig want we kunnen veel, op 1 of 2 dingen na.. Daar hebben we mannen voor nodig.

    In ieder geval is het belangrijk om vrouwen te onderwijzen zodat deze vrouwen ook hun kinderen zullen onderwijzen. Hun dochters onderwijzen wat hun rechten en plichten zijn en hun zonen ook. Deze rechten en plichten zijn niet hetzelfde. Er zitten verschillen in.
    Een vrouw die afkeer heeft van haar man, mag haar man dumpen voor een andere goede man. Dat is wat ze bedoelt

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    En zelfs in deze basiskennis maak je fouten. Tawhied komt namelijk niet van muwahida. Maar goed, iemand met een basis zou die fout niet maken. Ik hoop dat je kan inzien dat je beter eerst je basis moet leren voordat je moet praten. Kennis komt namelijk voor het spreken en het handelen.
    Kan zijn dat ik een schrijffout heb gdn. Maar het komt van de eenheid. Het eenmaken van de aanbidding. Dat 1 iemand het recht heeft om aanbeden te worden. Basis a khay

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Een vrouw die afkeer heeft van haar man, mag haar man dumpen voor een andere goede man. Dat is wat ze bedoelt
    Je moet eerst aan een man geraken en minder naaktfotos naar jongetjes sturen

  5. #35
    M.&F.

    Reacties
    3.826
    23-02-2011

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Een vrouw die afkeer heeft van haar man, mag haar man dumpen voor een andere goede man. Dat is wat ze bedoelt
    Ik vind het best heftig dat een man die zijn vrouw niet uit eten wil nemen dan ''niet goed'' is en dat je hem om die reden gaat 'dumpen.'

  6. #36
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Je moet eerst aan een man geraken en minder naaktfotos naar jongetjes sturen
    Viespeuk. En dan praten over basis.

  7. #37
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door OumHunayn Bekijk reactie
    Ik vind het best heftig dat een man die zijn vrouw niet uit eten wil nemen dan ''niet goed'' is en dat je hem om die reden gaat 'dumpen.'
    Moeilijke tijden zuster. Jeweetzelf

  8. #38
    M.&F.

    Reacties
    3.826
    23-02-2011

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Moeilijke tijden zuster. Jeweetzelf
    Ik zie mezelf teruggaan naar het huis van mijn ouders en uitleggen dat ik afkeer van hem heb gekregen omdat hij mij niet uiteten wil nemen.
    We zijn best een bijzondere generatie.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Viespeuk. En dan praten over basis.
    Ik zeg gwn hoe jullie hoofddoekjes van tegenwoordig zijn. Meer niet

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door OumHunayn Bekijk reactie
    Ik zie mezelf teruggaan naar het huis van mijn ouders en uitleggen dat ik afkeer van hem heb gekregen omdat hij mij niet uiteten wil nemen.
    We zijn best een bijzondere generatie.
    Ligt het echt aan de man?

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Kan zijn dat ik een schrijffout heb gdn. Maar het komt van de eenheid. Het eenmaken van de aanbidding. Dat 1 iemand het recht heeft om aanbeden te worden. Basis a khay
    Het is geen schrijffout, maar een grammaticale fout. Muwahida is de vrouwelijke vorm van degene die het uitvoert. Tawhied is het woord wat de actie of daad beschrijft. En vervolgens is er de vraag wat van wat komt, tawhied van wahhada of wahhada van tawhied. Maar niemand heeft ooit gezegd tawhied van muhawida afkomt.

    Dit is basiskennis Arabisch. Je kopieert en plakt, maar je plakt verkeerd. Dat is geen kennis. Kennis is na mate van begrip, anders zou een papegaai ook een taaliboe l-3ilm zijn.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  12. #42
    M.&F.

    Reacties
    3.826
    23-02-2011

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Ligt het echt aan de man?
    Wat ligt aan de man?

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Het is geen schrijffout, maar een grammaticale fout. Muwahida is de vrouwelijke vorm van degene die het uitvoert. Tawhied is het woord wat de actie of daad beschrijft. En vervolgens is er de vraag wat van wat komt, tawhied van wahhada of wahhada van tawhied. Maar niemand heeft ooit gezegd tawhied van muhawida afkomt.

    Dit is basiskennis Arabisch. Je kopieert en plakt, maar je plakt verkeerd. Dat is geen kennis. Kennis is na mate van begrip, anders zou een papegaai ook een taaliboe l-3ilm zijn.
    Heb helemaal nix gekopieerd en geplakt. Toch bedankt voor je nasi7a(al was dat je intentie niet)

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door OumHunayn Bekijk reactie
    Ik zie mezelf teruggaan naar het huis van mijn ouders en uitleggen dat ik afkeer van hem heb gekregen omdat hij mij niet uiteten wil nemen.
    We zijn best een bijzondere generatie.
    En dan zoeken op Islamic Tinder naar een nieuwe man.

    - Millenials.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Heb helemaal nix gekopieerd en geplakt. Toch bedankt voor je nasi7a(al was dat je intentie niet)
    Mijn nasihah is dat je je mond houdt en kennis gaat opdoen als je begint te praten over de basis, maar die zelf niet bezit.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."