1. #196
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015



    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Algemeen is niet zeggen "nee die andere"....?

    Maar goed weet genoeg.
    Betekend ook nie dat ik jou bedoel , zolang je spreekt met de wetten van Allah hoef jij jezelf niet aangesproken te voelen.

  2. #197
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ga tauwba doen met je kwade vermoedens die baseert zijn op Hollywoodfilms en muziek. Weten we ook dat jij daar een fan van bent.

  3. #198
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie



    Betekend ook nie dat ik jou bedoel , zolang je spreekt met de wetten van Allah hoef jij jezelf niet aangesproken te voelen.
    Jij citeert toch iemand die het klaarblijke niet eens is met de topic en mij zogezegd "feministisch" en "kwaadaardig" vind? Als jij tegen hem zegt "nee die andere" dan doel je toch op mij en op mijn topic?

    Dus omdat jullie geen kennis hebben omtrent de regelgeving binnen het huwelijk en de rechten van de vrouw die hierbij komen kijken maakt mij dat een duivel?

    En dit moeten mijn broeders in islam voorstellen tegen wie ik als vrouw moet opkijken?
    Umm Hurairah.

  4. #199
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Trouw een goede man probleem opgelost. Geen optie zeker.
    If you 'don't know', Allah knows.

  5. #200
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Trouw een goede man probleem opgelost. Geen optie zeker.
    Elke vrouw gaat ervan uit dat ze met een goede man trouwt, maar dat neemt niet weg dat er huichelaars tussen zitten die zich buitenshuis vroom voordoen en thuis tirannen zijn. Gelukkig is Allah Wijs door de vrouw te beschermen van dergelijke gespuis en haar deze rechten toe te kennen.
    Umm Hurairah.

  6. #201
    MVC Lid

    Reacties
    1.032
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Daar is volgensmij een hadith van. Vrouwen dienen idd op hun tellen te passen en dankbaarheid te tonen naar hun mannen toe.

    Hmm klinkt als een avontuur meneer de Kapitein. Hoop dat het schip voor je zal blijven varen en niet strand.
    Hoogst waarschijnlijk zal het schip wel een keer zinken. Van wat ik om mij heen zie. Zijn vrouwen degene die je als eerst in de steek zullen laten wanneer het moeilijk wordt.
    ''Loyalty, honor and a willing heart''.

  7. #202
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Weetje wat het is Donder, de meeste zijn tegenwoordig geneigd om op zoek te gaan naar 'vrije liefde' zonder verantwoordelijkheid. Men trouwt tegenwoordig dan ook vaak omwille van deze liefde en laat zich strikken door deze ziekte.

    Deze huwelijk is naar mijn mening slechts gebaseerd op egoïsme en is een kwalijke ziekte voor het hart.
    Want dergelijke 'vrije liefde' is gestoeld op tijdelijk genot, ( eenmaal het 'vuurtje' is gedooft, blijft er niets meer over en volgen scheidingen of blijft men bij elkaar waardoor de kinderen vroeg of laat het dupe van de strijd tussen vader en moeder worden).

    De hoofdoorzaak van dit alles is echter dat men de essentie en hoofddoelen van islam nalaat.
    Want de islam is tegen dergelijke huwelijken gebaseerd op wereldse lusten, want zoals men vast wel weet leidt het slechts tot het pijnigen van veel mensen.

    Als we kijken naar de hoofddoel van bijv het gebed, of het vasten binnen de islam, is dat om ons te onderwerpen aan Allaah en onze ego leren beheersen voor deze wereldse lusten en verleidingen. De islam traint ons dus juist om de heersers van onze lusten te zijn en niet de slaven van onze lusten te worden. Wij dienen daarom ook onze verantwoordelijkheid hierin te nemen en ons hier serieus op zien te focussen en naar uit te nodigen willen we slagen in het huwelijk en een eenheid kunnen vormen.

    Als nu zowel de mannen als vrouwen hun verplichten naar elkaar toe kennen en zich hieraan houden door Quraan & sunnah te laten bemiddelen dan zullen vele een rustgevend huwelijkrelatie tegemoet gaan denk ik.

    Citaat Geplaatst door Donder Bekijk reactie
    Hoogst waarschijnlijk zal het schip wel een keer zinken. Van wat ik om mij heen zie. Zijn vrouwen degene die je als eerst in de steek zullen laten wanneer het moeilijk wordt.
    Umm Hurairah.

  8. #203
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Elke vrouw gaat ervan uit dat ze met een goede man trouwt, maar dat neemt niet weg dat er huichelaars tussen zitten die zich buitenshuis vroom voordoen en thuis tirannen zijn. Gelukkig is Allah Wijs door de vrouw te beschermen van dergelijke gespuis en haar deze rechten toe te kennen.
    Het is geen optie.
    If you 'don't know', Allah knows.

  9. #204
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Ondankbare vrouwen..
    Ibn Abbas (moge Allaah tevreden over hem zijn) heeft verhaald dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd; "Mij werd het hellevuur getoond en dat de meerderheid daarin ondankbare vrouwen waren. "Er werd gevraagd, geloofden zij niet in Allaah? (of waren zij ondankbaar jegens Allaah?) Hij antwoorde: "Zij waren ondankbaar jegens hun mannen en ondankbaar voor de gunsten en het goede (liefdadige daden) die voor hen is gedaan. Als je altijd goed voor hen (de echtgenote) bent geweest (welwillend); voor één van hen en dan zien zij iets in jou dat haar niet bevalt, zal zij zeggen, ik heb nooit iets goeds van je gekregen."

    Bron: sahih bucharie, boek2 alimaan, deel 12, hadith nr 29.
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  10. #205
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    De hel zal merendeel opgevuld worden door vrouwen. Idd van die ondankbare vrouwen. Waren de meiden van vandaag maar als onze moeders. Als die generatie weg is, dan weet ik niet wat er zal zijn a sahbi

  11. #206
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Romais heeft gewoon wat liefde nodig

  12. #207
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Het is geen optie.
    Wat is geen optie? Waar heb jij het allemaal over?
    Umm Hurairah.

  13. #208
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    De hel zal merendeel opgevuld worden door vrouwen. Idd van die ondankbare vrouwen. Waren de meiden van vandaag maar als onze moeders. Als die generatie weg is, dan weet ik niet wat er zal zijn a sahbi
    Er zullen ook dubbel x meer vrouwen in de hemel zijn dan mannen. Wat is je punt?
    Umm Hurairah.

  14. #209
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Er zullen ook dubbel x meer vrouwen in de hemel zijn dan mannen. Wat is je punt?
    Punt is dat jullie ondankbaar zijn en vooral egoistisch.

  15. #210
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002


    الجوهري:

    هَدَرَ الشرابُ يَهْدِرُ هَدْراً وتَهْداراً أَي غلى.

    : D

    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين