1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Volgens mij mis he het punt.

    Nederland zou nikeland of apllestan moeten heten...dan is het tenminste duidelijk.

    Het mkb en de werknemer betalen namelijk wel gewoon belasting en die multinationals nauwelijks tot niets.


    En aangezien ze niet betalen ook maar niet profiteren van onze voorzieningen die opgehoest worden door de belastingbetaler.

    Dat andere landen stelen over de rug van andere landen kan bovendien geen goede reden zijn om het ook te doen...nee gewoon weg met die freeloaders als ze zo graag weg willen als ze wel belastingen moeten betalen als een ieder ander
    Moreel ben ik het met je eens, maar zo zwart wit is het natuurlijk niet.

    Leg het maar eens uit als je dit niet doet dat Shell en Unilever alles weghalen hier en in London zetten.
    Ik zeg niet dat dat zeker zou gebeuren, maar wil je dat risico nemen?

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Moreel ben ik het met je eens, maar zo zwart wit is het natuurlijk niet.

    Leg het maar eens uit als je dit niet doet dat Shell en Unilever alles weghalen hier en in London zetten.
    Ik zeg niet dat dat zeker zou gebeuren, maar wil je dat risico nemen?
    Wat als shell of Unilever evengoed vertrekken naar Engeland.?


    Het kan toch niet zo zijn dat dergelijk gedrag(chantage) getolereerd wordt?

    En ja...dat risico wil ik nemen...zo belangrijk zijn ze ook weer niet voor onze totale economie.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Wat als shell of Unilever evengoed vertrekken naar Engeland.?


    Het kan toch niet zo zijn dat dergelijk gedrag(chantage) getolereerd wordt?
    Dat noemen ze lobbyen he
    Ze zeggen dat als dat afgeschaft wordt, ze daar blij van worden.
    Opkomen voor de eigen belangen is een ieder vrij.
    Doen de FNV en Greenpeace ook, deze jongens hebben alleen meer macht.

    Als ze het alsnog doen, kun je dit gewoon terugdraaien, maar ik denk eigenlijk dat ze sowieso niet weg waren gegaan.

    Maar ik zie ook liever een wereld waar naar chantage riekende praktijken als deze aangepakt kunnen worden zonder dat elke burger er (indirect) slachtoffer van wordt, maar ik zie niet hoe dat kan.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat noemen ze lobbyen he
    Ze zeggen dat als dat afgeschaft wordt, ze daar blij van worden.
    Opkomen voor de eigen belangen is een ieder vrij.
    Doen de FNV en Greenpeace ook, deze jongens hebben alleen meer macht.

    Als ze het alsnog doen, kun je dit gewoon terugdraaien, maar ik denk eigenlijk dat ze sowieso niet weg waren gegaan.

    Maar ik zie ook liever een wereld waar naar chantage riekende praktijken als deze aangepakt kunnen worden zonder dat elke burger er (indirect) slachtoffer van wordt, maar ik zie niet hoe dat kan.
    Je ziet niet Hoe dat kan?

    Om te beginnen er niet aan mee te doen...shell heeft bovendien slechts 10.000 werknemers in Nederland 8.000 man en 2.000 vrouw...voornamelijk werkzaam in Groningen, permis en wat devolpmemt.

    Echt zo belangrijk zijn ze niet voor onze economie...zeker niet dat ze onze overheid moeten kunnen chanteren., belasting betalen doen ze al nauwelikjks tot niet. De s ik snap echt niet waar hun machtspositie vandaan komt...behalve dan hun dikke lobby club die in de broek zit bij rutte

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Unilever betaald ook nauwelijks tot geen belasting en heeft slechts 3100 mensen werken in Nederland.

    Totaal geen toegevoegde waarde of machtspositie hebben deze bedrijven.

    Wegwezen als ze geen belasting willen betalen zoals een ieder ander dat wel doet.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Na het behalen van het diploma gymnasium-A overwoog hij naar het conservatorium te gaan (Rutte speelt piano), maar het werd een studie geschiedenis aan de Universiteit Leiden, waarin hij in 1992 zijn doctoraalexamen haalde. Hij was daarna werkzaam bij Unilever. Tot 1997 was hij, onder andere bij het toenmalige Unilever-onderdeel Loders Croklaan in Wormerveer, verantwoordelijk voor opleidingen en trainingen van medewerkers en begeleidde hij enkele reorganisaties


    in 1997 trad hij binnen unilever als personeelsmanager in dienst van van den bergh nederland. Hij werd in 2000 benoemd in de corporate human resources group. In 2002 was hij als directeur human resources in dienst van de iglomora groep bv, een werkmaatschappij van unilever.

    rutte
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    laat ze maar naar Londen gaan
    daarom moet europa hierin 1 beleid hebben
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Moreel ben ik het met je eens, maar zo zwart wit is het natuurlijk niet.

    Leg het maar eens uit als je dit niet doet dat Shell en Unilever alles weghalen hier en in London zetten.
    Ik zeg niet dat dat zeker zou gebeuren, maar wil je dat risico nemen?
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  8. #38
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Menen jullie nu echt dat alles niet geweten is? . Al die bedrijven gaan gewoon de schouders ophalen en verder doen. En de modale burger zal nog steeds hun producten kopen, want uiteindelijk kan het hen maar weinig schelen.

    - Kleren in vele kledijketens komen uit sweatshops met kinderen: mensen blijven elkaar half de kop inslaan tijdens de solden om er te kunnen kopen
    - Nike betaalt amper belastingen, maar hun verkoop blijft wel boomen
    - Apple laat hun telefoons maken in fabrieken met slechte werkomstandigheden, maar ze staan wel weer in de rij voor de nieuwe Iphone
    -Politicus x Y en Z worden betrapt op fraude, belastingsontduikingen, corruptie etc, maar de volgende verkiezingen zijn ze weer verkozen (vandaag nog gelezen dat Berlusconi in Italie weer opgang maakt)

    Maw: er verandert niets omdat de modale mens er gewoon geen bal om geeft. Veel praat aan den toog, tot hij zelf zijn gedrag moet veranderen of zelf iets gaan ondernemen
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    people care maar people zijn machteloos hierin denk ik
    Citaat Geplaatst door B52 Bekijk reactie
    Je zegt het: people don’t care.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  10. #40
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door B52 Bekijk reactie
    Je zegt het: people don’t care.
    Potjes worden toch altijd toegedekt ook al stinken ze als de pest.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    people care maar people zijn machteloos hierin denk ik
    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Potjes worden toch altijd toegedekt ook al stinken ze als de pest.

    Beide is waar...mensen willen aan de ene kant zelf ook geen belasting betalen en ze kijken aan de andere kant op tegen dit soort bedrijven die op slinkse wijzen aan hun geld komen.

    Het is simpelweg een besmettelijke ziekte die de belastingmoraal aantast.

    En dat is de bijl aan de wortel van onze samenleving/democratie.

    Er is maar één manier om dit te herstellen en deze bedrijven voor de volle honderd procent aanslaan zoals andere (mkb) bedrijven ook aangeslagen worden om belasting te betalen en ja dat moet dan desnoods Europees geregeld worden...dus niet op eigen houtje de dividendbelasting afschaffen onder druk van chantage van ern paar belastingontwijkende bedrijven.

  12. #42
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Beide is waar...mensen willen aan de ene kant zelf ook geen belasting betalen en ze kijken aan de andere kant op tegen dit soort bedrijven die op slinkse wijzen aan hun geld komen.

    Het is simpelweg een besmettelijke ziekte die de belastingmoraal aantast.

    En dat is de bijl aan de wortel van onze samenleving/democratie.
    Als ze morgen een gebruiks aanwijzing geven hoe je het kan ontduiken doet iedereen het.
    Degene met het grootste kapitaal zal er uiteraard de meeste winst uithalen.
    Mensen kijken nog altijd naar voetbal, tennis F1.....
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Als ze morgen een gebruiks aanwijzing geven hoe je het kan ontduiken doet iedereen het.
    Degene met het grootste kapitaal zal er uiteraard de meeste winst uithalen.
    Mensen kijken nog altijd naar voetbal, tennis F1.....
    Dat kun jij ook als je in meerdere landen inkomen hebt.
    Maar dat hebben de meeste mensen niet en multinationals wel.

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Je ziet niet Hoe dat kan?

    Om te beginnen er niet aan mee te doen...shell heeft bovendien slechts 10.000 werknemers in Nederland 8.000 man en 2.000 vrouw...voornamelijk werkzaam in Groningen, permis en wat devolpmemt.

    Echt zo belangrijk zijn ze niet voor onze economie...zeker niet dat ze onze overheid moeten kunnen chanteren., belasting betalen doen ze al nauwelikjks tot niet. De s ik snap echt niet waar hun machtspositie vandaan komt...behalve dan hun dikke lobby club die in de broek zit bij rutte
    Vergis je niet in hoeveel werk er zit in toeleveranciers en andere zaken die in werk worden voorzien door de aanwezigheid van deze bedrijven.
    Het gaat niet alleen om werkgelegenheid bij die bedrijven zelf.

    Maar het gaat om de positie van Nederland op het wereldtoneel en als handelsland.
    Dat vinden ze van belang in deze regering.
    En terecht wat mij betreft.
    Die 1.4 miljard is een druppel, waar het echt om gaat is dat bedrijven als deze eerlijke belastingpercentages betalen.
    Dat is zoveel meer en ook waar de schoen echt wringt.

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    3.734
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Menen jullie nu echt dat alles niet geweten is? . Al die bedrijven gaan gewoon de schouders ophalen en verder doen. En de modale burger zal nog steeds hun producten kopen, want uiteindelijk kan het hen maar weinig schelen.

    - Kleren in vele kledijketens komen uit sweatshops met kinderen: mensen blijven elkaar half de kop inslaan tijdens de solden om er te kunnen kopen
    - Nike betaalt amper belastingen, maar hun verkoop blijft wel boomen
    - Apple laat hun telefoons maken in fabrieken met slechte werkomstandigheden, maar ze staan wel weer in de rij voor de nieuwe Iphone
    -Politicus x Y en Z worden betrapt op fraude, belastingsontduikingen, corruptie etc, maar de volgende verkiezingen zijn ze weer verkozen (vandaag nog gelezen dat Berlusconi in Italie weer opgang maakt)

    Maw: er verandert niets omdat de modale mens er gewoon geen bal om geeft. Veel praat aan den toog, tot hij zelf zijn gedrag moet veranderen of zelf iets gaan ondernemen
    Indeed...je zegt wat ik ongeveer wilde zeggen...en nog uitgebreider ; )

  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    3.734
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    people care maar people zijn machteloos hierin denk ik
    Volgens mij is eerder het probleem dat mensen geldgevoelig zijn. 95% van de mensen zou precies hetzelfde doen als ze rijk zouden zijn