1. #1
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Je echtgenoot zo goed mogelijk dienen

    De profeet (salalahu alaihi wa salam) zei:

    'Als een vrouw de rechten van haar echtgenoot kende, zou zij niet gaan zitten voordat hij klaar was met het eten van zijn avondmaal. ' (Tabaraanie en betrouwbaar zie Sahieh ul-djaamie' nr. 5259)

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ibn Al-Qayyim zei:

    'Er is geen twijfel over de kweste van het bedienen van de echtgenoot door de vrouw. Het is niet juist om hierover verschil te maken tussen edele vrouw en een vrouw uit een lagere klasse, noch tussen een rijke en een arme. De meest nobele van alle vrouwen (Faatima) bediende haar man. Zij kwam klagen bij haar vader over het ongemak dat dit voor haar opleverde, maar hij salalahu alaihi wa salam gaf geen gehoor aan haar wens.'

    (Zaad ul-ma'aad 5:160)

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    215
    16-04-2018

    zuster Umm Suhayla
    Heb je voor mij iets over de rechten van de vrouw? Wil het graag toevoegen aan mijn kennis

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    het is je man, zoiets doe je met alle plezier

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Cataleya_ Bekijk reactie
    het is je man, zoiets doe je met alle plezier


    Klopt zuster, ik denk zelfs mooiste vermaak voor een vrouw in dit wereldse leven, haar man gehoorzamen en liefde aan hem schenken.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie


    Klopt zuster, ik denk zelfs mooiste vermaak voor een vrouw in dit wereldse leven, haar man gehoorzamen en liefde aan hem schenken.
    inderdaad, baraku Allah feeki

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Cataleya_ Bekijk reactie
    inderdaad, baraku Allah feeki

    Wa feeki baarak Allah ughti

  8. #8
    Bismillah

    Reacties
    332
    02-11-2006

    Citaat Geplaatst door Sokaaina Bekijk reactie
    zuster Umm Suhayla
    Heb je voor mij iets over de rechten van de vrouw? Wil het graag toevoegen aan mijn kennis
    Tot de rechten van de vrouw over haar man behoort dat hij zijn vrouw vertrouwt, haar geheimen bewaart, haar toestaat haar ouders te zien / bezoeken en om haar te onderhouden. Hij behoort haar te onderwijzen in het geloof, haar te onderhouden met halal inkomsten en haar gebreken / fouten te verbergen en over het hoofd proberen te zien.

    Uiteraard heeft zij meer rechten, maar dit is het in een notendop.

    اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي، وَارْحَمْنِي، واهْدِنِي، وَعَافِنِي وَارْزُقْنِي


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    29
    13-01-2018

    Geweldige topic, mooi om te lezen dat men dergelijke dingen niet vergeet.

  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sokaaina Bekijk reactie
    zuster Umm Suhayla
    Heb je voor mij iets over de rechten van de vrouw? Wil het graag toevoegen aan mijn kennis
    The 12 Rights of the Muslim Wife - Aboo Qaylah Rasheed Barbee

    https://m.youtube.com/watch?v=uViuRJ_o4Gc

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Als je overlijdt en je echtgenoot is op dat moment tevreden over jou, dan treed je het paradijs binnen. Ik zal mijn echtgenoot verwennen als geen ander hoor!
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    31
    03-04-2017

    veel mensen zeggen dat man en vrouw in de islam gelijkwaardig zijn maar dat is niet zo. islam is rechtvaardig. eenieder en zijn rechten

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    3.238
    25-03-2015

    Citaat Geplaatst door Sokaaina Bekijk reactie
    zuster Umm Suhayla
    Heb je voor mij iets over de rechten van de vrouw? Wil het graag toevoegen aan mijn kennis
    bevallen die eerste twee posts jou niet?

  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Whats Bekijk reactie
    veel mensen zeggen dat man en vrouw in de islam gelijkwaardig zijn maar dat is niet zo. islam is rechtvaardig. eenieder en zijn rechten
    Klopt.

    Islam is not a Religion of Equality! - Moosaa Richardson

    https://m.youtube.com/watch?v=5Z3rFZVdl58

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Djaazakum Allahu khairan voor de positieve reacties, moge Allah aza wa jall ons allen leiden naar Zijn tevredenheid.

    We dienen de islaam volledig te accepteren en deze prachtige leiding heeft veel wijsheden, ondanks dat niet iedereen het begrijpt.