+ Reageer
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
16 tot 30 van 64
    MVC Lid

Reacties
    3.372
    14-02-2011

Citaat Geplaatst door Hartevolleman Bekijk reactie
    zahar geef me die box je weet zeluf echte man regelt zijn zaken zelf koppel is niets mis mee maar het moet wel omwille van allah swt

zijn en niet via familie die maar gewoon hun zin doordrijven want anders
    box.
    The most complete of the believers in faith, is the one with the best character. And the best of you are those who are best to their women.

O jullie die gelovig zijn! Als een zondaar een bericht naar jullie brengt, trek dat dan na.''

MVC Lid

Reacties
    653
    28-04-2013

@ topicstarter, snap jouw punt. Vaak worden deze mannen heel ideaal neergezet. Terwijl niemand perfect is. En daar beginnen dan al de twijfels. Nader onderzoek geeft je onderbuik gevoel gelijk. Namelijk, dat ze niet helemaal eerlijk zijn geweest. Neemt niet weg dat er wel mensen zijn die eerlijk spreken, maar dat komt in mijn omgeving steeds minder voor. Zolang ze maar iemand getrouwd krijgen, dat lijkt het enige belang te zijn. Dat er achteraf veel scheidingen zijn...wordt gewoon genegeerd
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

MVC Lid

Reacties
    688
    29-06-2017

ik ga hierdoor niet eens meer naar buiten, 4jaar lang gestalkt, (nog steeds) veel ruzies hierover gehad met me ouders en alles, de druk is soms te hoog en mannen van ons cultuur als je ze afwijst veranderen ze 9 van de 10 keer in pyschopaten... dus logisch dat je voorzichtig bent, hun ware aard zie je pas als je ze afwijst, en allemaal zijn ze zogenaamd ma shaa Allah en goede moslims maar daad bij woord merk je er niks van, ik vind dat je gewoon zelf je man moet uitzoeken, je bent toch niet labiel ofzo? een goede gelovige man gaat gelijk je hart in en deze komt er niet meer uit, zulke mannen waren immers al gelovig voor ze je kenden dus heeft hun koosjer gedrag niks met het huwelijk te maken maar slechts omwille van hun liefde voor Allah (om Hem te behagen) dus dat ze zeg maar het huwelijk zien als een aspect van onze deen om deze te vervullen en niet voor status, geld of eer, zelfs familie moet je niet vertrouwen als je weet dat ze het niet zo nauw nemen met belangrijke dingen in ons geloof, vaak gaat het alleen om hun eigen gemoedsrust ou safe, dat ze snachts lekker kunnen slapen als ze weten dat je getrouwd bent, of je gelukkig bent doet er niet toe, de vele scheidingen van vandaag liegen er niet om
    wie lachend een zonde begaat zal huilend de hel ingaan, wie huilend Allah tevreden stelt zal lachend het paradijs ingaan

MVC Lid

Reacties
    9
    27-01-2014

Het probleem van koppelen wat vele ondervinden is dat je niet weet wat je kan verwachten. Je hoort positieve verhalen over die persoon
    Maar of die persoon goed is moet je maar ervaren.
    Daarnaast zit er een bepaalde druk die je onbewust voelt wat het niet prettig maakt.

Maar als je het positief bekijkt weten er meer mensen van en is het niet een hele onbekende persoon.
    Daarnaast is het contact op deze manier iets serieuzer en is er een bedoeling of doel bij.
    Je kunt het negatief bekijken of positief het is maar waar jij je goed bij voelt.

Wil je liever op straat/school of werk of internet leren kennen dan ga je ervoor.
    Je kunt teleurgesteld zijn als die persoon niet goed blijkt te zijn
    Maar je kunt niet weten wat het cadeau is als je de verpakking niet open maakt

Maar weet een ding.
    Ghair en lbaraka zit hem in de intentie en niet hoe je een persoon tegen komt of ontmoet

Het gaat om de kans geven aan iemand
    Hoe die persoon in je leven komt is niet belangrijk
    Wel jullie intentie

MVC Lid

Reacties
    653
    28-04-2013

Citaat Geplaatst door mezjnoena6 Bekijk reactie
    ik ga hierdoor niet eens meer naar buiten, 4jaar lang gestalkt, (nog steeds) veel ruzies hierover gehad met me ouders en alles, de druk is soms te hoog en mannen van ons cultuur als je ze afwijst veranderen ze 9 van de 10 keer in pyschopaten... dus logisch dat je voorzichtig bent, hun ware aard zie je pas als je ze afwijst, en allemaal zijn ze zogenaamd ma shaa Allah en goede moslims maar daad bij woord merk je er niks van, ik vind dat je gewoon zelf je man moet uitzoeken, je bent toch niet labiel ofzo? een goede gelovige man gaat gelijk je hart in en deze komt er niet meer uit, zulke mannen waren immers al gelovig voor ze je kenden dus heeft hun koosjer gedrag niks met het huwelijk te maken maar slechts omwille van hun liefde voor Allah (om Hem te behagen) dus dat ze zeg maar het huwelijk zien als een aspect van onze deen om deze te vervullen en niet voor status, geld of eer, zelfs familie moet je niet vertrouwen als je weet dat ze het niet zo nauw nemen met belangrijke dingen in ons geloof, vaak gaat het alleen om hun eigen gemoedsrust ou safe, dat ze snachts lekker kunnen slapen als ze weten dat je getrouwd bent, of je gelukkig bent doet er niet toe, de vele scheidingen van vandaag liegen er niet om
    Jammer. ..heb het niet zo extreem ervaren, maar het klinkt bekend. Het lelijke ervan is...het is niet zo een slecht idee "koppelen", alleen wordt er te veel misbruikbaar van gemaakt.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

MVC Lid

Reacties
    653
    28-04-2013

Citaat Geplaatst door Juisteintentie Bekijk reactie
    Het probleem van koppelen wat vele ondervinden is dat je niet weet wat je kan verwachten. Je hoort positieve verhalen over die persoon
    Daarnaast zit er een bepaalde druk die je onbewust voelt wat het niet prettig maakt.

Maar als je het positief bekijkt weten er meer mensen van en is het niet een hele onbekende persoon.
    Daarnaast is het contact op deze manier iets serieuzer en is er een bedoeling of doel bij.
    Je kunt het negatief bekijken of positief het is maar waar jij je goed bij voelt.

Wil je liever op straat/school of werk of internet leren kennen dan ga je ervoor.

Maar weet een ding.
    Ghair en lbaraka zit hem in de intentie en niet hoe je een persoon tegen komt of ontmoet

Wel jullie intentie
    Zo eens met jouw eerste en één na laatste alinea

MVC Lid

Reacties
    3.590
    29-12-2004

ik dacht vroeger ook altijd dat dat het beste was dus via familie of vriendinnen kennisen.
    Maar na het een aantal keer geprobeerd te hebben doe ik het gewoon niet meer.
    Het brengt zoveel druk met zich mee, en mensen nemen het te serieus.
    Hoe kun je je afgewezen voelen als we elkaar niet eens kennen?

Neen, hoe moeilijk het ook is om een geschikte partner te vinden liever om mijn eigen tempo.

A person who is emotionally free has no desire to convince, insist, beg, seduce, manipulate or control.
    They are free to love.

MVC Lid

Reacties
    2.180
    16-04-2009

Citaat Geplaatst door Wolkenridder Bekijk reactie
    Ga trouwen of houd je bek dicht, zo vaak een topic openen over gekoppeld worden
    Je hebt een obsessie
    Luister eens ouwe.. Zulke woorden gebruik je maar bij je maatjes van je eigen rotte soort.
    En als je net zo groot wilt praten als je klep is, dan laat je me maar zien waar ik o "zo vaak een topic open over...".

Citaat Geplaatst door jongenbario Bekijk reactie
    Als je wil trouwen, neem even contact met mij op via prive.

Ik stel je een aantal vragen. Hele simpele vragen.

Als die antwoorden redelijk zijn zal ik je koppelen met een oom van mij.
    Als ik gekoppeld wil worden, dan liever door een vrouw haha. Maar bedankt.

Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."

MVC Lid

Reacties
    2.180
    16-04-2009

Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    @ topicstarter, snap jouw punt. Vaak worden deze mannen heel ideaal neergezet. Terwijl niemand perfect is. En daar beginnen dan al de twijfels. Nader onderzoek geeft je onderbuik gevoel gelijk. Namelijk, dat ze niet helemaal eerlijk zijn geweest. Neemt niet weg dat er wel mensen zijn die eerlijk spreken, maar dat komt in mijn omgeving steeds minder voor. Zolang ze maar iemand getrouwd krijgen, dat lijkt het enige belang te zijn. Dat er achteraf veel scheidingen zijn...wordt gewoon genegeerd
    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Vroeger in de Sahaba tijden was dit ideaal.maar nu,heerst er zo weinig Islam in veel praktische zaken,waardoor,koppelacties,vaak met de verkeerde intenties gepaard gaan.heb zoveel paren gezien,die op deze manier getrouwd zijn.en de meest afschuwelijke huwelijken en scheidingen hadden.en sommige zijn al snel tevreden,en kunnen wel leven zonder liefde passie etcetc.omdat ze,geen enkele liefde voor elkaar voelden,en ook totaal geen raakvlakken hadden,behalve,dat ze wanhopig waren.en trouwden voor de buitenwereld! Het beste is,Zelf iemand leren kennen.een echte man regeld zelf zijn vrouw.anders,ook nog eens grootste kans ,dat je met een moederskindje te maken hebt.want een echte Man,laat geen bruidjes,door familie,voor hem kiezen.
    Citaat Geplaatst door mezjnoena6 Bekijk reactie
    Nou dames jullie spreken mij alles behalve tegen. Niet echt motiverend he haha.
    Nou ja dit is eenmaal de waarheid en zo denk ik er dus ook over.
    In mijn naaste omgeving zijn een vriendin en een nichtje van mij ook binnen 3 maanden weer bij hun ouders teruggekomen doordat er belangrijke zaken zijn achtergehouden. En Ow wat werden deze mannen toch als goed afgeschilderd.
    Alleen maar meer redenen om argwaan te hebben.

MVC Lid

Reacties
    2.180
    16-04-2009

Citaat Geplaatst door Juisteintentie Bekijk reactie

Maar weet een ding.

Wel jullie intentie
    Nou met deze reactie van je vertegenwoordig je in ieder geval je profielnaam haha.

En juist omdat ik zo zeker weet dat mijn intentie goed is, geef ik die kans niet zo snel. Ik wil het namelijk niet met jan en alleman geprobeerd hebben alvorens het raak is. Zondes begaan we namelijk al genoeg. Ik word niet gelukkiger van het spreken van verschillende mannen ookal is mijn intentie goed. Het zou fijn zijn geweest als mensen realistischer waren en je echt zouden koppelen aan iemand waarvan ze echt vinden dat je bij elkaar past. Zij kennen hem en mij immers wel allebei. En niet omwille van de status vrijgezel. Dan zou de kans op raak groter zijn en zou ik hier niet voor vrezen.

MVC Lid

Reacties
    3.372
    14-02-2011

Nou dames jullie spreken mij alles behalve tegen. Niet echt motiverend he haha.
    Nou ja dit is eenmaal de waarheid en zo denk ik er dus ook over.
    In mijn naaste omgeving zijn een vriendin en een nichtje van mij ook binnen 3 maanden weer bij hun ouders teruggekomen doordat er belangrijke zaken zijn achtergehouden. En Ow wat werden deze mannen toch als goed afgeschilderd.
    Alleen maar meer redenen om argwaan te hebben.
    Zuster,moge Allah je een Vrome Man,die aan al je wensen voldoet,schenken.Allahouma Ameen.bisous.
    The most complete of the believers in faith, is the one with the best character. And the best of you are those who are best to their women.

O jullie die gelovig zijn! Als een zondaar een bericht naar jullie brengt, trek dat dan na.''

Moderator

Reacties
    26
    28-02-2011

MVC Moderator MVC Moderator
    Citaat Geplaatst door nachtrust_ Bekijk reactie
    Als je niets te verliezen hebt, moet je het gewoon doen. Is op zich een goede manier om iemand te leren kennen, en omdat andere bij betrokken zijn, weet je idg dat hij serieus is.

Maar het heeft inderdaad ook zijn nadelen. Vaak worden ze gepusht door hun mama. Of in ieder geval dat was mijn ervaring. Ik heb een super leuke moeder teleurgesteld en zijn zus, die ik kende van vroeger. Een afwijzing is voor niemand leuk. Maar ach ja. Die moeders denken altijd dat hun kids gaan veranderen eenmaal getrouwd met een goede vrouw.
    Wie heeft er dan niks te verliezen denk ik dan? Het is je eventuele toekomst?
    Ik denk dat ik vanavond bij Brad Pitt. George snapt de Clooney.
    Ik wou dat ik op Justin Timberlake. Heb jij ooit wel eens gezien hoe hard Viola Holt?

word

Reacties
    2.989
    16-07-2009

noppppp, im good

SteenPapierSchaar

Reacties
    10.167
    07-09-2011

Één keer meegemaakt en ik wist niet wat me overkwam, terwijl ik zat te bedenken waarom ik haar ooit vertrouwd heb hierin... vroeg meneer mij hoe we het gingen doen met de handvraging .

Zijn zus zag het helemaal zitten en ik had echt zoiets van waar ben ik toch aan begonnen!
    .

word

Reacties
    2.989
    16-07-2009

Dat t via mama of een tante of whatever gaat zegt ook wel stiekem iets, toch? laten we eerlijk zijn..

Stap nu over!