1. #136
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Zolang het maar een moslim is en het een goede man is.
    Jouw broer moet over zijn trots heen... waarvoor moet het een Marokkaan zijn? Tegenwoordig beter niet eerlijk gezegd...
    Een Arabier, Tunesiër is ook nog best in de buurt!

    Daarbij is afkomst geen geldige reden om een huwelijkskandidaat af te slaan, zelfs verboden (haram)
    Allah weet beter...
    Maar te weigere doordat ze in haraamrelatie zitten. Mag dat?

  2. #137
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Maar te weigere doordat ze in haraamrelatie zitten. Mag dat?
    Dan blijven ze in een haraam relatie. Het is juist beter om te accepteren en de relatie halal te maken middels een huwelijk
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  3. #138
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Dan blijven ze in een haraam relatie. Het is juist beter om te accepteren en de relatie halal te maken middels een huwelijk
    Het is beter om eindelijk eens de islam beginnen te volgen. Als men gwn zo trouwt zonder tawba te verrichten dan zal hun huwlijk zeker niet hezegend worden! Kinderen die eruit komen zijn alsof ze buiten echtelijk zijn. Alles is duidelijk. Waarom er zoveel scheidingen zijn, wrm er kinderen zijn die hun ouders ziektes bezorgen. Alles is duidelijk, we willen het gwn niet accepteren

  4. #139
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Het is beter om eindelijk eens de islam beginnen te volgen. Als men gwn zo trouwt zonder tawba te verrichten dan zal hun huwlijk zeker niet hezegend worden! Kinderen die eruit komen zijn alsof ze buiten echtelijk zijn. Alles is duidelijk. Waarom er zoveel scheidingen zijn, wrm er kinderen zijn die hun ouders ziektes bezorgen. Alles is duidelijk, we willen het gwn niet accepteren
    Je hebt gelijk, waar gaat deze dunia naartoe... je kan beter alleen zijn astarfurallah. Het is maar dat t verplicht is.

    En we moeten niet vergeten dat geen enkel mens geen zondes heeft. Moge Allah ons vergeven en leiden naar het goede.
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  5. #140
    Alhamdulillah♡

    Reacties
    646
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    ik begrijp je stand punt, maar denk er toch anders over. Ook onder ons marokkanen heb je heel veel die niet praktiseren, die bidden en vasten en daarmee denken ze er al te zijn helaas.
    maar goed dat is tussen hen en Allah swt.

    Als Allah hier heel duidelijk in is en ons zegt maak geen onderscheid in ras, wie zijn wij om dan te zeggen ja maar? wil je in discussie over iets waar Allah heel duidelijk in is?
    We zijn allemaal gelijk aan elkaar, wat maakt een Marokkaan nou beter dan een tunesier?
    Velen denken zoals jij denken met schande dit en schande dat. Maar we moeten duidelijk zijn in wat we willen, zijn we moslim dan moeten we ons cultuur aanpassen aan onze dien. en niet andersom.

    en wiie weet loopt hij er ook tegen aan dat zijn familie liberaal is. Misschien is dat zijn beproeviing op deze dounia wel? lahu e3lem.

    oma zal echt niet zoveel invloed hebben denk ik, als je het goed doet als ouder is dat iets waar je denk ik geen zorgen over hoef te maken.
    In dit soort situaties vind ik echt dat mensen de Islam gebruiken waar het hun uitkomt. Ja het is halal om te trouwen met iemand van ander afkomst mits diegene moslim is. Maar je dient ook je ouders te gehoorzamen en geloof me ouders weigeren 9 van de 10 keer niet zomaar. Vaak komt het nog uit ook wat ze zeggen.
    Het gaat niet alleen om die persoon maar ook om zijn familie. Je trouwt niet met zijn familie inderdaad maar je krijgt echt wel vaak met hun te maken en ik betwijfel het of die Tunesiër echt praktiserender is dan zijn ouders. Waarschiijlijk is die meid zo blind door de liefde dat ze het niet eens ziet.

  6. #141
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Je hebt gelijk, waar gaat deze dunia naartoe... je kan beter alleen zijn astarfurallah. Het is maar dat t verplicht is.

    En we moeten niet vergeten dat geen enkel mens geen zondes heeft. Moge Allah ons vergeven en leiden naar het goede.
    Idd. We maken allemaal zondes, maar het gaat erom om tawba te verrichten en het niet meer te doen. Maar als je het huwelijksbootje induikt wordt het enkel erger. Zeker wnnr er kinderen aanbte pas komen. We denken slim te zijn, maar de Alwetende weet alles. Daarom iets wat haraam is geef toe dat het haraam is, nooit iets halal proberen te maken. Steek dat goed in je hoofd. Je weet nooit dat je een hele groep meetrekt en uiteindelijk van iedereen wat meekrijgt op je rug. Khair in sha Allah

  7. #142
    Alhamdulillah♡

    Reacties
    646
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    overdrijven is ook een vak,hoeveel Marokanen zijn nou ECHT praktiserend,de meeste bidden mischien wel,maar roddelen over elke buur.sommige gaan wel naar moskee,maar zijn hoogmoedig,etc etc.. Ze mengen teveel Cultuur met Islam.het gaat om hun twee,en niet om zijn familie eromheen.als je imaan hebt,dan maakt het niks uit,waar je opgroeid.sommige imams,krijgen sletten,en sommige dronkaards,krijgen juist Mashaa Allah dochters.
    Ik heb toch ook nergens gezegd dat alle Marokkanen wel goed praktiseren? Met een Marokkaan die niks aan zijn geloof doet zou ik ook nooit mee iets beginnen hoor.
    Al trouw je alleen met hem hoe je het wendt of keert zal je altijd wel met zijn familie te maken hebben..

  8. #143
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Lamiss_ Bekijk reactie
    In dit soort situaties vind ik echt dat mensen de Islam gebruiken waar het hun uitkomt. Ja het is halal om te trouwen met iemand van ander afkomst mits diegene moslim is. Maar je dient ook je ouders te gehoorzamen en geloof me ouders weigeren 9 van de 10 keer niet zomaar. Vaak komt het nog uit ook wat ze zeggen.
    Het gaat niet alleen om die persoon maar ook om zijn familie. Je trouwt niet met zijn familie inderdaad maar je krijgt echt wel vaak met hun te maken en ik betwijfel het of die Tunesiër echt praktiserender is dan zijn ouders. Waarschiijlijk is die meid zo blind door de liefde dat ze het niet eens ziet.
    Daar geef ik je gelijk in. Islam wordt door velen gwn gebruikt wnnr.het hen uitkomt. Maar wnnr ze stiekem achter de rug van de ouders smsjes zitten te sturen of zitte af te sprkeen en wie weet wat voor fdaya7 allemaal doen, dan is het niet echt belangrijk

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    581
    03-09-2017

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    denk je dat altijd de vraag of iemand gelukkiger wordt of niet altijd centraal staat in zo een geval?
    Natuurlijk niet. Anders zou men er geen probleem van hebben gemaakt.

    Some women fear the fire, some women simply become it.


  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    581
    03-09-2017

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Oh want de Marokkaans vrouw wel!
    De Marokkaanse vrouw ook niet, nee.

    Some women fear the fire, some women simply become it.


  11. #146
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    ik begrijp je stand punt, maar denk er toch anders over. Ook onder ons marokkanen heb je heel veel die niet praktiseren, die bidden en vasten en daarmee denken ze er al te zijn helaas.
    maar goed dat is tussen hen en Allah swt.

    Als Allah hier heel duidelijk in is en ons zegt maak geen onderscheid in ras, wie zijn wij om dan te zeggen ja maar? wil je in discussie over iets waar Allah heel duidelijk in is?
    We zijn allemaal gelijk aan elkaar, wat maakt een Marokkaan nou beter dan een tunesier?
    Velen denken zoals jij denken met schande dit en schande dat. Maar we moeten duidelijk zijn in wat we willen, zijn we moslim dan moeten we ons cultuur aanpassen aan onze dien. en niet andersom.

    en wiie weet loopt hij er ook tegen aan dat zijn familie liberaal is. Misschien is dat zijn beproeviing op deze dounia wel? lahu e3lem.

    oma zal echt niet zoveel invloed hebben denk ik, als je het goed doet als ouder is dat iets waar je denk ik geen zorgen over hoef te maken.
    +
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  12. #147
    MVC Lid

    Reacties
    5.319
    08-09-2008

    Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    ik begrijp je stand punt, maar denk er toch anders over. Ook onder ons marokkanen heb je heel veel die niet praktiseren, die bidden en vasten en daarmee denken ze er al te zijn helaas.
    maar goed dat is tussen hen en Allah swt.

    Als Allah hier heel duidelijk in is en ons zegt maak geen onderscheid in ras, wie zijn wij om dan te zeggen ja maar? wil je in discussie over iets waar Allah heel duidelijk in is?
    We zijn allemaal gelijk aan elkaar, wat maakt een Marokkaan nou beter dan een tunesier?
    Velen denken zoals jij denken met schande dit en schande dat. Maar we moeten duidelijk zijn in wat we willen, zijn we moslim dan moeten we ons cultuur aanpassen aan onze dien. en niet andersom.

    en wiie weet loopt hij er ook tegen aan dat zijn familie liberaal is. Misschien is dat zijn beproeviing op deze dounia wel? lahu e3lem.

    oma zal echt niet zoveel invloed hebben denk ik, als je het goed doet als ouder is dat iets waar je denk ik geen zorgen over hoef te maken.
    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    overdrijven is ook een vak,hoeveel Marokanen zijn nou ECHT praktiserend,de meeste bidden mischien wel,maar roddelen over elke buur.sommige gaan wel naar moskee,maar zijn hoogmoedig,etc etc.. Ze mengen teveel Cultuur met Islam.het gaat om hun twee,en niet om zijn familie eromheen.als je imaan hebt,dan maakt het niks uit,waar je opgroeid.sommige imams,krijgen sletten,en sommige dronkaards,krijgen juist Mashaa Allah dochters.

    Jullie spreken namens de islam maar snappen zelf niet eens wat de islam inhoudt. Beiden geven jullie aan dat Marokkanen wel bidden en vasten máár dat ze ook andere zondes plegen zoals: roddelen oe zied ie zied. Je bagatelliseert het gebed dusdanig dat het lijkt alsof het gebed niet zo een grote waarde heeft binnen het geloof en dat roddelen een grotere zonden. Wie heeft dit jullie wijsgemaakt?

    Doet me denken aan typetjes die mannen -van welke volk dan ook, als het maar een "moslim" is- ophemelen die hen zo attent aanspreken en lief zijn en aangeven dan hij een wit hart heeft. Als je ze dan vraagt of die oh zo geweldige man, 5 keer per dag bidt dan is dan allemaal geen probleem? Weten jullie dat sommige grote geleerden zulke mensen als ongelovig bestempelen? Ja, zoals Piet en Jan.

    Als je graag met een ander afkomst wilt trouwen en daarmee een -langdurige- relatie erop nahield. Zeg gewoon dat je van hem houdt ipv islaam bij betrekken wanneer het in jullie straatjes past.

  13. #148
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Jst_s Bekijk reactie
    Jullie spreken namens de islam maar snappen zelf niet eens wat de islam inhoudt. Beiden geven jullie aan dat Marokkanen wel bidden en vasten máár dat ze ook andere zondes plegen zoals: roddelen oe zied ie zied. Je bagatelliseert het gebed dusdanig dat het lijkt alsof het gebed niet zo een grote waarde heeft binnen het geloof en dat roddelen een grotere zonden. Wie heeft dit jullie wijsgemaakt?

    Doet me denken aan typetjes die mannen -van welke volk dan ook, als het maar een "moslim" is- ophemelen die hen zo attent aanspreken en lief zijn en aangeven dan hij een wit hart heeft. Als je ze dan vraagt of die oh zo geweldige man, 5 keer per dag bidt dan is dan allemaal geen probleem? Weten jullie dat sommige grote geleerden zulke mensen als ongelovig bestempelen? Ja, zoals Piet en Jan.

    Als je graag met een ander afkomst wilt trouwen en daarmee een -langdurige- relatie erop nahield. Zeg gewoon dat je van hem houdt ipv islaam bij betrekken wanneer het in jullie straatjes past.
    Omgekeerd geldt dat net zo goed, islam aanhalen wanneer het om een andere afkomst gaat terwijl mocht het een Marokkaan zijn dat niet gebeurd. Voor de "als het maar moslim is" typetjes zijn er net zoveel "als het maar een Marokkaan is" typetjes.

    Snap de hele discussie niet. Islam is er duidelijk over, wie zijn wij om achter een punt een komma te zetten met maar, maar, maar.. Eerste vragen zijn altijd bidt hij, vast hij en noem maar op. Afkomst is daarbij niet zo relevant. Dat het iemand z'n persoonlijke voorkeuren is bon maar dat is wat anders. Wilt papa iemand niet omdat hij niet bidt etc, nou helemaal terecht, maar wat heeft zijn Tunesische afkomst daar dan mee te maken? Een Marokkaan zou dan net zo goed afgewezen moeten worden. Wat is dan belangrijker vraag ik mij af, afkomst of geloof? Voor vele nog altijd afkomst. Vind de "nationalistische" typetjes hier dan ook redelijk dubbel, wel doen alsof zij islam zo hoog in het vaandel hebben staan terwijl afkomst kennelijk belangrijker is als dat überhaupt een discussiepunt is. Allerlei redenen zoeken om hem te kunnen afwijzen, terwijl dat bij een Marokkaan minder zou gebeuren. Voor degenen die altijd dezelfde lijn trekken, kan ik alleen maar respect voor hebben. Of gewoon voor hun persoonlijke voorkeur uitkomen. Maar dit allemaal goedpraten onder het mom van islam, nah, where's the logic in that.. de eisen waaraan je partner moet voldoen zijn duidelijk.

  14. #149
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Citaat Geplaatst door Lamiss_ Bekijk reactie
    In dit soort situaties vind ik echt dat mensen de Islam gebruiken waar het hun uitkomt. Ja het is halal om te trouwen met iemand van ander afkomst mits diegene moslim is. Maar je dient ook je ouders te gehoorzamen en geloof me ouders weigeren 9 van de 10 keer niet zomaar. Vaak komt het nog uit ook wat ze zeggen.
    Het gaat niet alleen om die persoon maar ook om zijn familie. Je trouwt niet met zijn familie inderdaad maar je krijgt echt wel vaak met hun te maken en ik betwijfel het of die Tunesiër echt praktiserender is dan zijn ouders. Waarschiijlijk is die meid zo blind door de liefde dat ze het niet eens ziet.

    hoe komt het dan dat ze haar ouders niet gehoorzaamd dan? heeft ze haar dien niet goed meegekregen in haar opvoeding? waar ligt het aan? hoe komt het dat ze een relatie heeft? Dat ligt toch een groot deel aan haar ouders. waarom neemt die man niet zijn verantwoordelijkheid en gaat hij niet in gesprek met zijn dochter hierover. waarom laat hij haar niet zien dat haar keuze hem veel pijn doet.
    waarom praten ouders niet met hun kinderen en bereiden ze zich niet voor op zulke situaties. Eeen grote chaos! en waarom? we passeren onze dien, we hebben geen kennis en we doen maar wat. Dat is waarom wij moslims allemaal naar de klere zijn. als wij islam serieus namen en alles wat erbij hoort dan waren wij het beste volk ter wereld. Onze jeugd is verpest, onze ouderen zijn verpest alles is VERPEST.

    die vader vind het een probleem omdat hij tunesisch is. punt. meer staat er niet. meer weten we ook niet van die jongen. s dat dan terecht om iemand af te keuren vanwege zijn afkomst. NEE! waarom nee, omdat Allah dat zegt. PUNT
    ik weet zeker dat als deze jongen een marokkaan was dan dat hij met open armen werd ontvangen en dat het dan geen probleem is. maar omdat hij tunesish is is het een probleem? kifash?

    mensen die geloof by the way gebruiken wanneer het hen uitkomt moeten het zelf weten, dat is een ieder zijn eigen keus. Daar moet een ieder zich nog later voor verantwoorden.
    wil je succes in het leven dan vertouw je op Allah. en gehoorzaam je hem ten alle tijde.

  15. #150
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    De meeste die hier voor eulke huwelijken zijn zijn wss van die meiden die zelf hun benen spreiden voor elke type