1. #151
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    ow wat zeg ik, wij onderling marokkanen ac, arabier cepteren elkaar niet eens. ouder wil geen berber als schoonzoon en andersom, berbers volk onderling denken elkaar al te kennen zodra ze horen van welk streek iemand is.

    een ait wayegher is altjd moeilijk, iemand uit nador is zo en zo een sousi is gierig, een arabier is te liberaal, en gaa zoo maar door. we hebben al meteen een mening klaar over een ander volk.

    niet altijd maar vaak wel, in plaats van dat we kijken hoe de persoon in het leven staat, kijken we naar waar hij/ zijn vandaan komt. belachelijk

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Citaat Geplaatst door Jst_s Bekijk reactie
    Jullie spreken namens de islam maar snappen zelf niet eens wat de islam inhoudt. Beiden geven jullie aan dat Marokkanen wel bidden en vasten máár dat ze ook andere zondes plegen zoals: roddelen oe zied ie zied. Je bagatelliseert het gebed dusdanig dat het lijkt alsof het gebed niet zo een grote waarde heeft binnen het geloof en dat roddelen een grotere zonden. Wie heeft dit jullie wijsgemaakt?

    Doet me denken aan typetjes die mannen -van welke volk dan ook, als het maar een "moslim" is- ophemelen die hen zo attent aanspreken en lief zijn en aangeven dan hij een wit hart heeft. Als je ze dan vraagt of die oh zo geweldige man, 5 keer per dag bidt dan is dan allemaal geen probleem? Weten jullie dat sommige grote geleerden zulke mensen als ongelovig bestempelen? Ja, zoals Piet en Jan.

    Als je graag met een ander afkomst wilt trouwen en daarmee een -langdurige- relatie erop nahield. Zeg gewoon dat je van hem houdt ipv islaam bij betrekken wanneer het in jullie straatjes past.

    ik begrijp heel jouw reactie niet.

    waar heb je het over? het gaat hier puur om het feit dat iemand word afgewezen vanwege afkomst. dienen wij dat niet te kijken wat islam hierover zegt en of wij hier geen zonde mee begaan?

    probleem is: als je twee keuzes naast elkaar legt, een liberale marokkaan die niet praktiserend is en een tunesier die beter praktiseerd, dat de keus van de ouders toch op de marokkaan valt. En dit is een hele grote fout die wij maken. en daar gaat deze discussie over.




    .

  3. #153
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Citaat Geplaatst door freya Bekijk reactie
    omgekeerd geldt dat net zo goed, islam aanhalen wanneer het om een andere afkomst gaat terwijl mocht het een marokkaan zijn dat niet gebeurd. Voor de "als het maar moslim is" typetjes zijn er net zoveel "als het maar een marokkaan is" typetjes.

    Snap de hele discussie niet. Islam is er duidelijk over, wie zijn wij om achter een punt een komma te zetten met maar, maar, maar.. Eerste vragen zijn altijd bidt hij, vast hij en noem maar op. Afkomst is daarbij niet zo relevant. Dat het iemand z'n persoonlijke voorkeuren is bon maar dat is wat anders. Wilt papa iemand niet omdat hij niet bidt etc, nou helemaal terecht, maar wat heeft zijn tunesische afkomst daar dan mee te maken? Een marokkaan zou dan net zo goed afgewezen moeten worden. Wat is dan belangrijker vraag ik mij af, afkomst of geloof? Voor vele nog altijd afkomst. Vind de "nationalistische" typetjes hier dan ook redelijk dubbel, wel doen alsof zij islam zo hoog in het vaandel hebben staan terwijl afkomst kennelijk belangrijker is als dat überhaupt een discussiepunt is. Allerlei redenen zoeken om hem te kunnen afwijzen, terwijl dat bij een marokkaan minder zou gebeuren. Voor degenen die altijd dezelfde lijn trekken, kan ik alleen maar respect voor hebben. Of gewoon voor hun persoonlijke voorkeur uitkomen. Maar dit allemaal goedpraten onder het mom van islam, nah, where's the logic in that.. De eisen waaraan je partner moet voldoen zijn duidelijk.
    precies!!

  4. #154
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    De meeste die hier voor eulke huwelijken zijn zijn wss van die meiden die zelf hun benen spreiden voor elke type
    Dat is jouw achterlijke Cultuur gedachte!!! Nogmaals voor de zoveelste keer,Zet je eigen mening,niet als een feit!!! Wij mogen met elke Ras trouwen,mits Moslim!!!!er zijn zoveel mooie afkomsten, Dat is Islam!!!hamdoulilah voor de Vrije Islam religie,i.p.v de Achterlijke Berberse Marokaanse cultuur.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  5. #155
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Omgekeerd geldt dat net zo goed, islam aanhalen wanneer het om een andere afkomst gaat terwijl mocht het een Marokkaan zijn dat niet gebeurd. Voor de "als het maar moslim is" typetjes zijn er net zoveel "als het maar een Marokkaan is" typetjes.

    Snap de hele discussie niet. Islam is er duidelijk over, wie zijn wij om achter een punt een komma te zetten met maar, maar, maar.. Eerste vragen zijn altijd bidt hij, vast hij en noem maar op. Afkomst is daarbij niet zo relevant. Dat het iemand z'n persoonlijke voorkeuren is bon maar dat is wat anders. Wilt papa iemand niet omdat hij niet bidt etc, nou helemaal terecht, maar wat heeft zijn Tunesische afkomst daar dan mee te maken? Een Marokkaan zou dan net zo goed afgewezen moeten worden. Wat is dan belangrijker vraag ik mij af, afkomst of geloof? Voor vele nog altijd afkomst. Vind de "nationalistische" typetjes hier dan ook redelijk dubbel, wel doen alsof zij islam zo hoog in het vaandel hebben staan terwijl afkomst kennelijk belangrijker is als dat überhaupt een discussiepunt is. Allerlei redenen zoeken om hem te kunnen afwijzen, terwijl dat bij een Marokkaan minder zou gebeuren. Voor degenen die altijd dezelfde lijn trekken, kan ik alleen maar respect voor hebben. Of gewoon voor hun persoonlijke voorkeur uitkomen. Maar dit allemaal goedpraten onder het mom van islam, nah, where's the logic in that.. de eisen waaraan je partner moet voldoen zijn duidelijk.
    +
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  6. #156
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Citaat Geplaatst door Jst_s Bekijk reactie
    Jullie spreken namens de islam maar snappen zelf niet eens wat de islam inhoudt. Beiden geven jullie aan dat Marokkanen wel bidden en vasten máár dat ze ook andere zondes plegen zoals: roddelen oe zied ie zied. Je bagatelliseert het gebed dusdanig dat het lijkt alsof het gebed niet zo een grote waarde heeft binnen het geloof en dat roddelen een grotere zonden. Wie heeft dit jullie wijsgemaakt?

    Doet me denken aan typetjes die mannen -van welke volk dan ook, als het maar een "moslim" is- ophemelen die hen zo attent aanspreken en lief zijn en aangeven dan hij een wit hart heeft. Als je ze dan vraagt of die oh zo geweldige man, 5 keer per dag bidt dan is dan allemaal geen probleem? Weten jullie dat sommige grote geleerden zulke mensen als ongelovig bestempelen? Ja, zoals Piet en Jan.

    Als je graag met een ander afkomst wilt trouwen en daarmee een -langdurige- relatie erop nahield. Zeg gewoon dat je van hem houdt ipv islaam bij betrekken wanneer het in jullie straatjes past.
    Ze moeten eerst zelf bekeren voor dat ze hun zogenaamde bekeerling gaan bekeren voor hun ouders . Wie trapt er in die onzin anno 2017
    Verzamel herringeringen en geen geld .

  7. #157
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Dat is jouw achterlijke Cultuur gedachte!!! Nogmaals voor de zoveelste keer,Zet je eigen mening,niet als een feit!!! Wij mogen met elke Ras trouwen,mits Moslim!!!!er zijn zoveel mooie afkomsten, Dat is Islam!!!hamdoulilah voor de Vrije Islam religie,i.p.v de Achterlijke Berberse Marokaanse cultuur.
    Goed dat je het weet dat je je mening niet als een feit moet zetten. Want feiten zijn: haraamrelatie=>trouwen=>scheiden.

  8. #158
    MVC Lid

    Reacties
    5.319
    08-09-2008

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Omgekeerd geldt dat net zo goed, islam aanhalen wanneer het om een andere afkomst gaat terwijl mocht het een Marokkaan zijn dat niet gebeurd. Voor de "als het maar moslim is" typetjes zijn er net zoveel "als het maar een Marokkaan is" typetjes.

    Snap de hele discussie niet. Islam is er duidelijk over, wie zijn wij om achter een punt een komma te zetten met maar, maar, maar.. Eerste vragen zijn altijd bidt hij, vast hij en noem maar op. Afkomst is daarbij niet zo relevant. Dat het iemand z'n persoonlijke voorkeuren is bon maar dat is wat anders. Wilt papa iemand niet omdat hij niet bidt etc, nou helemaal terecht, maar wat heeft zijn Tunesische afkomst daar dan mee te maken? Een Marokkaan zou dan net zo goed afgewezen moeten worden. Wat is dan belangrijker vraag ik mij af, afkomst of geloof? Voor vele nog altijd afkomst. Vind de "nationalistische" typetjes hier dan ook redelijk dubbel, wel doen alsof zij islam zo hoog in het vaandel hebben staan terwijl afkomst kennelijk belangrijker is als dat überhaupt een discussiepunt is. Allerlei redenen zoeken om hem te kunnen afwijzen, terwijl dat bij een Marokkaan minder zou gebeuren. Voor degenen die altijd dezelfde lijn trekken, kan ik alleen maar respect voor hebben. Of gewoon voor hun persoonlijke voorkeur uitkomen. Maar dit allemaal goedpraten onder het mom van islam, nah, where's the logic in that.. de eisen waaraan je partner moet voldoen zijn duidelijk.
    Daar gaat het nu toch niet om. Ik reageer op die tuthola's die Marokkanen neerhalen om zo een standpunt te bekrachtigen. Kennen de islam inhoudelijk niet eens onderbouwen en willen namens de islam praten.

    Ik zeg toch duidelijk: "van welke volk dan ook" en ook in mijn vorige reactie heb ik het duidelijk aangegeven.

  9. #159
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Jst_s Bekijk reactie
    Daar gaat het nu toch niet om. Ik reageer op die tuthola's die Marokkanen neerhalen om zo een standpunt te bekrachtigen. Kennen de islam inhoudelijk niet eens onderbouwen en willen namens de islam praten.

    Ik zeg toch duidelijk: "van welke volk dan ook" en ook in mijn vorige reactie heb ik het duidelijk aangegeven.
    Ah okee, nee dan heb ik je verkeerd begrepen en val jij niet onder die categorie. Dan was mijn reactie meer algemeen bedoeld voor andere personen in deze topic.

  10. #160
    MVC Lid

    Reacties
    5.319
    08-09-2008

    Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    ik begrijp heel jouw reactie niet.

    waar heb je het over? het gaat hier puur om het feit dat iemand word afgewezen vanwege afkomst. dienen wij dat niet te kijken wat islam hierover zegt en of wij hier geen zonde mee begaan?

    probleem is: als je twee keuzes naast elkaar legt, een liberale marokkaan die niet praktiserend is en een tunesier die beter praktiseerd, dat de keus van de ouders toch op de marokkaan valt. En dit is een hele grote fout die wij maken. en daar gaat deze discussie over.




    .
    Lees mijn vorige reactie en die andere ook die ergens in het begin vd topic staat.

  11. #161
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Goed dat je het weet dat je je mening niet als een feit moet zetten. Want feiten zijn: haraamrelatie=>trouwen=>scheiden.
    geldt voor jou bekrompen gedachtegang,ik heb het nergens over haram relaties,creep!!!!mekaar leren kennen,dien je met elk persoon,dat is normaal,anders ,weet je niet of je bij mekaar past!!!of je bent een wanhopige creep.die elk aanbod wel trouwd!!!!! Ik heb het over trouwen met Elk afkomst,mits moslim.leer begrijpend lezen!!!
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  12. #162
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    geldt voor jou bekrompen gedachtegang,ik heb het nergens over haram relaties,creep!!!!mekaar leren kennen,dien je met elk persoon,dat is normaal,anders ,weet je niet of je bij mekaar past!!!of je bent een wanhopige creep.die elk aanbod wel trouwd!!!!! Ik heb het over trouwen met Elk afkomst,mits moslim.leer begrijpend lezen!!!
    Het doet je pijn precies. Rustig , je vriendje laat je heus niet zitten. Zbel zoekt zbel

  13. #163
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Het doet je pijn precies. Rustig , je vriendje laat je heus niet zitten. Zbel zoekt zbel
    praat voor jezelf.je kent mij totaal niet.het doet jou juist pijn,dat Allah ons zoveel rechten heeft gegeven.hamdoulilah.ik heb het over Islam.en jij hebt het over haramzaken.jij spoort niet!
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  14. #164
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    praat voor jezelf.je kent mij totaal niet.het doet jou juist pijn,dat Allah ons zoveel rechten heeft gegeven.hamdoulilah.ik heb het over Islam.en jij hebt het over haramzaken.jij spoort niet!
    Ben je dom ofzo?? Een heb nog nooit een gemengd huwelijk zien ontstaan zoals het moet. Eerst een hele relatie! Denk verder dan.je neus lang is voor je hier de slimme wilt komen uithangen, want dat ben je echt niet.

  15. #165
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door FreePeople Bekijk reactie
    Wat nou Jan en Alleman. Zolang het een moslim is, is het toegestaan. Vroeger zou ik het begrijpen als een vader liever een Marokkaanse schoonzoon heeft. Maar de Marokkaanse man van tegenwoordig is ook niet echt iets meer om trots op te zijn.
    Ik heb me voorgenomen om niet meer te reageren op dit soort topics, maar ik kon het niet laten, vandaar. Het zijn 'bepaalde' Marokkaanse mannen en vrouwen die naar de klote zijn. Kijk welke groep Marokkanen het meeste in de nieuws komen als het gaat om drugsdelicten, mocromaffia etc. etc.
    Een bepaalde groep Marokkaanse vrouwen staat er bekend om dat ze er gretig op los experimenteert om vervolgens met jan en alleman te trouwen onder het mom zolang het maar een moslim is, omdat niemand ze wil hebben.
    Ik kan je vertellen bij ons in de familie trouwen we alleen met onze soort mensen anders met een Nederlandse bekeerling (v), voor de rest komt niemand binnen. Je mag vinden wat je wil, maar wij zijn trots op onze cultuur en tradities en we willen onze ouders niet voor schut zetten, want wij blijven altijd de kinderen van die en die. Het zijn altijd onze ouders die daarop aangekeken worden en degenen die daarop aangesproken worden.