1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Tesliem Bekijk reactie
    Je redeneert erop los, alsof je de dame in kwestie kent en diens opvoeding. Vind dat best vreemd.

    Ik lees nergens dat de jongen in kwestie ook liberaal is. Ik zie ook nergens dat hij het tegenovergestelde is. Maw, we kunnen daar niks over zeggen.
    Ik heb verschillende mensen gekend, die uit een liberaal gezin komen en er zelf andere normen en waarden op nahouden en strikter in de leer zijn dan hun omgeving.
    Ook heb ik mensen gekend, die uit een conservatief gezin komen, en er zeer moderne ideeën op nahouden.

    Mijn punt: niet zomaar constateringen doen obv minimale info.

    Voor de rest geef ik jou gelijk. We leven in een tijd waarin de opvoeding vaak heel anders is geworden. Men probeert te balanceren tussen het traditionele/islam en het westerse, en slaan daarin helaas vaak door naar het westerse waardoor islamitische normen en waarden vervagen.
    Ghayr in shaa Allah.
    Ik denk dat Juno eerder een algemene stelling geeft en niet zozeer specifiek over dit geval.

    Ik persoonlijk vind mekaar leren kennen op school deze tijd 1 van de meest normale/gezonde manier.
    Wees genadevol

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    16.186
    13-08-2012

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Tjah...ik redeneer idd er op los zoals iedereen vanuit mijn referentiekader zoals jij dat oom doet want jij kent ook zus en zo....
    Daarbij staat het in de tekst dat ze hem van de straat kent....

    Lgheer insha Allah. Moge Allah onze dovhters leiden op het juiste pad.
    Ameen. Moge Hij ons allen leiden.
    Dood is wakker worden uit de droom die leven heet..

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Btetouan Bekijk reactie
    Mensen doen echt alsof meisjes die met niet-marokkanen gaan zusters fi deen zijn.

    Ik zie alleen maar verwesterde troep die in clubs met topjes rondlopen, meisjes die al ontmaagd zijn, die zoeken hun heil bij neger of turk of ******e.


    https://www.youtube.com/watch?v=5XUJO5k1gKE
    Gelukkig zijn jouw ogen niet de enige referentie.

    Het is hier altijd maar een kant, en meestal is het van zulke video's van wat jij plaatst.

    Nooit zie ik hier iemand , voornamelijk 'de broerders' video's, foto's plaatsen van representatieve MAROKKAANSE dames...

    Het is nooit zo of zo, er zijn genoeg Marokkaanse dames die zéér succesvol zijn, bescheiden, ijverig, en vooruitstrevend zijn, zonder afbreuk aan hun religie, traditie, normen en waarden...inderdaad die ga je niet zien vloggen of youtuben of weet ik het.
    Wees genadevol

  4. #64
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Hier sluit ik mij bij aan.

    Ik merk ook dat het niet veel met leeftijd te maken heeft. Ondanks dat ik veel ouder ben, en zogenaamd veel meer vrijheid heb, kan ik alsnog geen zaken ondernemen waarvan ik weet dat het mijn ouders veel verdriet zal doen, of gewoon dat hebben ze niet graag.

    Iets heel stoms bv. mijn vader ziet absoluut niet graag dat ik nagellak heb (rood) ik moet het dus ook niet in mijn hoofd wagen om zomaar ermee af te komen.

    Natuurlijk hadden wij gevoelens, werden we verliefd, maar er was d'office een klik die wist wanneer iets wel of niet mocht. Al gingen we dood aan liefdesverdriet

    Je doet het allemaal volgens het boekje en zoals het hoort, en dan heb je pech in een huwelijk en dan komt er wel spijt van...was ik maar stout geweest, had ik maar dit of dat gedaan.
    Die laatste alinea....haha..herkenbaar...was ik maar iets stouter geweest...

    Nagellak....kon absoluut niet bij mn vader, ooms etc. Zie ze nu bij fam van mn man dik in de make up bij mannelijke familieleden dat ik er zelf ongemakkelijk van wordt. Ja is toch maar 3emmi...[emoji33]
    Cultuurverschil.

    Nee nog steeds houden we rekening met gevoel van onze ouders.
    Allah sme7ena men walidien.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #65
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Misschien kan je beter op deze vrijdag een dua dien voor je zusters.
    Dat ze meer eigenwaarde krijgen. Want waarschijnlijk krijgen ze dat dan niet mee vanuit huis.

    En broeder...zit je nu vanuit de moskee op maroc.nl je zusters zwart te maken?
    [emoji57]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Misschien kan je beter op deze vrijdag een dua dien voor je zusters.
    Dat ze meer eigenwaarde krijgen. Want waarschijnlijk krijgen ze dat dan niet mee vanuit huis.

    En broeder...zit je nu vanuit de moskee op maroc.nl je zusters zwart te maken?
    [emoji57]
    Vroeg ik me ook af. Het is vrijdag en hoe kunnen mannen dan hier online zijn en boeken schrijven?

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door Btetouan Bekijk reactie
    Die trouwen een fatsoenlijke marokkaanse man, je zal geen 1 meisje zien vloggen of online troep zien verkopen die Marokkaanse man heeft.

    Ra ra ra hoe zou dat nou komen he? Wil je losbandig leven moet je je heil idd gaan zoeken bij niet-marokkaan die zal alles accepteren, een verwesterde turk of zo schijn hollander die ff bekeer voor yemma
    Of van die pakos en ******es met baarden die je nooit gaan durven aan te spreken, omdat ze te soft zijn om arrogante marokkaanse te kunnen handelen.


    Kende laatst meisje met surinamer (bekeerd) marokkaanse zag je allemaal mashAllah TbarekAllah.
    2 jaar na het bekeren zag je ze in bikini aan het strand, samen in de shisha lounge, en na 3 jaar zag ik opeens dat ze alleen was met kind
    Hij was hem gepeerd, oh wat een goede broeder he?

    Dacht ik fucked up, er zijn 100en voorbeelden, je hoeft mij echt niet te vertellen hoe easy het is om marokkaanse te misleiden en de fam.

    Echte marokkaanse man weet heus wel dat niet-marokkanen puur vanwege lust en seks marokkaanse vrouw zoeken. Kowed donderop zoek iemand van je eigen volk en laat onze dochters met rust.
    Zo simpel is dat..genoeg marokkaanse broeders hoef je geen neger of viese hollandse schoonfam bij te halen
    Niet mee eens!! Allah,heeft ons gelukkig,het RECHT gegeven,te trouwen met ieder afkomst.(Hamdoulilah) Nationalisme is niet van de SOENA.wat een Armoede,als je alleen moest kiezen uit Marokaanse mannen, weet je hoeveel knappe afkomsten je hebt??? Heel veel.neem Egyptenaren,Algerijnen,Zuid-Amerikanen,halfbloedjes,Tunesiërs,sommige Turken zijn ook heel knap.en kan nog heel lang doorgaan.en weet je,dat mag!!!! Heerlijk dat Islam boven de achterlijke Marokaanse Cultuur staat!!! En jongens zoals jou,zijn nou juist de troep jongens,die wij Marokaanse meisjes nooit een blik zouden gunnen.en wat betreft de vloggers,genoeg Marokaanse meiden,met Marokaanse Berberse mannen,die gewoon vloggen,YouTuben alles erop en eraan.Turken,een ontmaagde meisje?!!!!! Turken,zijn Nog erger,als het gaat om EER!!!! Ze schieten je dood,als je geen maagd bent.je weet niks,van dit onderwerp,beter ben je stil.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door Btetouan Bekijk reactie
    Als die ouders hun dochters niet temmen zoals vroeger dan is het volk verdoemd!!

    Ik zie nu niet-marokkanen, en merk dat het aantal meisjes de moeders van het gezin het hart van het gezin, waar de toekomstige kinderen door opgevoed worden.
    Dat je nu ook meer en meer meisjes met niet-moslims ziet gaan en zelfs ziet huwen.

    Eerst waren het niet-marokkanen, gezien de sociale druk wegvalt is islam en de normen ook minder van relevantie, ook de afkomst maken ze zich niet druk om, volgende stap is niet-moslim.

    We leven niet in de tijd van metgezellen, daarin zou elke man zn vrouw zo geven ongeacht zijn afkomst dat is de Islam.

    Maar we lven in een tijd waarin mannen jagen op arabische vrouwen vanwege de lust vanwege hoe ze zich kleden, vanwege de taboeh.
    En gebruiken hier de islam voor, waar vooral domme naieve marokkaanse meisjes zo in trappen dat is mijn punt die ik wil maken!


    Het komt zelden voor dat bijvoorbeeld een turkse broeder die praktiseert toevallig een marokkaanse treft, zonder dat hij altijd fantaseerde en jaagde op marokkaanse op straat of bleef zoeken naar Marokkaanse.
    Vaak zijn ze gefixeerd met een reden. En is het moslim zijn puur middel om die domme meiden achter zich te krijgen..
    een van de redenen om te trouwen is LUST!!! Erg belangrijk,in een huwelijk,waar je dagelijks het bed deelt met elkander.mannen trouwen om vier redenen,een daarvan is schoonheid.als een man.een vrouw mooi vindt, daardoor ,dus lust voelt,dan is dat alleen maar een hele gezonde man,met een gezonde reden!alsof Marokaanse mannen,niet trouwen,omdat hij lust voelt,voor zijn toekomstige.LUST,is zeer belangrijk,in een huwelijk!!!is niks naïefs aan!!!
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    9
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door ZAKENVROUW__ Bekijk reactie
    Het enige probleem is omdat hij niet Marokkaans is en zijn familie liberaal is. Dat laatste vindt hij niet zo erg maar dat eerste houdt hem nachten wakker.

    Als ik jou was zou ik eerlijk zijn tegen je broer. Hij is volwassen en moet je mening accepteren. Je nicht is vast zeer jong en heeft steun nodig. Je weet dat ze het gewoon moet doen, dan zou ik voor haar opkomen.

    Het 'Marokkaan' zijn is slechts een identiteit en zegt helemaal niets. Het liberaal zijn is wel iets waar je goed over na moet denken. Maar dat komt ook bij Marokkanen voor. Dus wil je dat mannen en vrouwen gemixt zitten/feesten? Accepteer je dat men niet bidt en misschien niet eens meedoet aan Ramadan? Enz..enz. want het gaat er heel hard aan toe. Als je het niet gewend bent, kan het je doen stikken (figuurlijk).

  10. #70
    中秋节快乐!

    Reacties
    4.601
    22-02-2015

    Citaat Geplaatst door Btetouan Bekijk reactie
    Dit is hoe het meestal gaat met meiden van islamitische afkomsten..

    Bekeerde jongen: salaam alaikum mooie dame


    Turks meisje: Oh he ben je bekeerd wat leuk
    Afghaans meisje: Oh bekeerd oke oke?
    Marokkaans meisje: TbarekAllah Ya rabi ben je bekeerd omg:$ wel eens een marokkaanse gehad?


    Elke bekeerling weet bv dat enige volk dat je gewoon nat krijgt door te roepen ben bekeerd marokkaanse meisjes zijn, die hebben zwaar issues met niet kunnen vinden van man en zitten vaak in desperate mode t.o.v. bijvoorbeeld turkse dames die vaak wel jong trouwen zonder zichzelf online en in lounges en koopavonden zichzelf te verkopen
    dit is echt zo haha
    CAME LIKE A KING, LEFT LIKE A LEGEND.


  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    [emoji106]

    Daar mag je niet eens meer mee aankomen....iedereen doet het namelijk zo.
    Ewa als je haar los laat op strata zonder opvoeding moet je ook niet achteraf gaan zeuren omdat zijn nationaliteit en islambeleving niet bij jullie familiecultuur past.
    Niemand die zich afvraagt hoe zij elkaar hebben leren kennen, hoe het contact verloopt en wat voor effect dat zal hebben op hun eventueel huwelijk. Als haar vader iemand weigert omdat hij daar zijn praktische redenen voor heeft, dan roepen wij allen; HARAM.

    Ik weet niet of zij geen opvoeding heeft genoten, maar de islaam benaderen zoals je dat zelf wenst is idioot. Het zegt overigens wel iets over het meisje en de band met haar ouders. Als je enig respect hebt, stem je je keuzes af op de wensen van je ouders. Je begint bij voorbaat niet aan iets waarvan je ouders het niet zouden accepteren. Als klap op de vuurpijl sleurt zij een familielid mee de malaise in omdat zij haar vriend wil huwen.

    Een volwassen en verstandige moslima zou haar ten allen tijde wijzen op haar islamitische plichten alvorens zij het over haar rechten heeft. Als je dit gedrag accepteert terwijl het onislamitisch gedrag is, dan kan ik je gerust vertellen waar de dame in kwestie zal eindigen. Willen zij toch met elkaar trouwen omdat zij gek op elkaar zijn? Prima. Begin alleen niet over islaam aub.

    Je doet overigens overkomen alsof wij in onze jeugd dagelijks les kregen uit de muwatta of mudawana. In deze tijd hebben zij juist meer mogelijkheden om kennis op te doen, maar zijn de kinderen helaas te lui.

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door Btetouan Bekijk reactie
    Dit is hoe het meestal gaat met meiden van islamitische afkomsten..

    Bekeerde jongen: salaam alaikum mooie dame


    Turks meisje: Oh he ben je bekeerd wat leuk
    Afghaans meisje: Oh bekeerd oke oke?
    Marokkaans meisje: TbarekAllah Ya rabi ben je bekeerd omg:$ wel eens een marokkaanse gehad?


    Elke bekeerling weet bv dat enige volk dat je gewoon nat krijgt door te roepen ben bekeerd marokkaanse meisjes zijn, die hebben zwaar issues met niet kunnen vinden van man en zitten vaak in desperate mode t.o.v. bijvoorbeeld turkse dames die vaak wel jong trouwen zonder zichzelf online en in lounges en koopavonden zichzelf te verkopen
    Turkse meisjes,zijn vaak veel erger,waar heb jij het over!!!! Ze roken,seksen,doen niet aan ramadan,zijn hoerig gekleed.maar,bij hun,lijkt het netjes,omdat ze vaak platte kont hebben!!! Marokaanse meisjes,hebben gewoon sexy lichaam.waardoor.alles sexy staat! Dat is het verschil.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Niemand die zich afvraagt hoe zij elkaar hebben leren kennen, hoe het contact verloopt en wat voor effect dat zal hebben op hun eventueel huwelijk. Als haar vader iemand weigert omdat hij daar zijn praktische redenen voor heeft, dan roepen wij allen; HARAM.

    Ik weet niet of zij geen opvoeding heeft genoten, maar de islaam benaderen zoals je dat zelf wenst is idioot. Het zegt overigens wel iets over het meisje en de band met haar ouders. Als je enig respect hebt, stem je je keuzes af op de wensen van je ouders. Je begint bij voorbaat niet aan iets waarvan je ouders het niet zouden accepteren. Als klap op de vuurpijl sleurt zij een familielid mee de malaise in omdat zij haar vriend wil huwen.

    Een volwassen en verstandige moslima zou haar ten allen tijde wijzen op haar islamitische plichten alvorens zij het over haar rechten heeft. Als je dit gedrag accepteert terwijl het onislamitisch gedrag is, dan kan ik je gerust vertellen waar de dame in kwestie zal eindigen. Willen zij toch met elkaar trouwen omdat zij gek op elkaar zijn? Prima. Begin alleen niet over islaam aub.

    Je doet overigens overkomen alsof wij in onze jeugd dagelijks les kregen uit de muwatta of mudawana. In deze tijd hebben zij juist meer mogelijkheden om kennis op te doen, maar zijn de kinderen helaas te lui.
    in dit geval,horen de ouders,het meisje te laten trouwen,de Jongen is Moslim,punt!
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  14. #74
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Mensen het zijn vrije meneen die weinig waarde hechten aan de islam. Daarmee is alles gezegd. Hele discussie over lust, afkomst en nog meer onzin.

  15. #75
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    in dit geval,horen de ouders,het meisje te laten trouwen,de Jongen is Moslim,punt!
    Je hoort je dochters weg te geven aan iemand die haar dichterbij Allaah gaat brengen en niet verder. Een praktiserende moslim dus.