+ Reageer
Pagina 3 van 24 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
31 tot 45 van 354
    MVC Lid

Reacties
    536
    24-05-2017

Een dochter hoort naar haar ouders te luisteren. Het komt vaak voor dat dochters geen respect hebben voor hun ouders, ze trouwen 1 dag
    , volgende dag scheiden.

MVC Lid

Reacties
    12.199
    02-11-2003

Citaat Geplaatst door ZAKENVROUW__ Bekijk reactie
    We zitten in de familie een beetje vast: de dochter van mijn broer wil trouwen met een jongen van niet-Marokkaanse komaf. Hij is wel Arabisch (Tunesisch) maar zijn familie is best vrij (echt van die Franse Tunesiërs).
    In beginsel zou dit een dikke nee zijn, ware het niet dat mijn broer de jongen kent. Hij heeft vroeger rijles bij hem gehad en hij kent hem als een rustige jongen (je weet het natuurlijk nooit).

Diep van binnen wil mijn broer dit absoluut niet. Ik merk echter wel dat hij veel moeite heeft met weigeren. Mijn nichtje heeft mij ingeschakeld om te bemiddelen mijn broer te overtuigen terwijl mijn broer mij heeft benaderd om het uit haar hoofd te praten. Ik heb echt geen idee wat ik moet doen en stiekem vind ik eigenlijk dat mijn nichtje gewoon met hem hoort te trouwen (hij is moslim).

De hele familie lijdt er onder want de sfeer is om te snijden. Mijn ouders maken zich ook zorgen en zijn ook redelijk tegen het huwelijk (oude generatie he).
    Je broer kan weigeren en de hele familie kan weigeren. Ik lees van op school leren kennen...dan moeten we niet verschieten dat onze kinderen met Hollanders, nsara eindigen als een grens als Tunesië, Algerije een probleem vormt.

Mijn voorkeur gaat ook naar eigen nationaliteit voor mijn kind en geenszins is familie een garantie op een goede afkomst of wat dan ook. Je kan imam zijn en een kind als drugsdealer hebben of dief.

Tawakal 3la Allah en kijk wat die jongen te bieden heeft en wat je nicht te bieden heeft. Marokko of haar nationaliteit heeft nog niemand voorzien van een geslaagde huwelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

MVC Lid

Reacties
    5.285
    08-09-2008

Ik zou ook niets liever dan dat mijn kind (in dit geval je broer) met een Marokkaan thuiskomt. Noem me bekrompen maar hoe ouder ik word hoe meer waarde ik ook hecht aan etniciteit.

Dat is overigens een persoonlijke mening. Religieus gezien staat geloof nummer 1. Als dat niet correct is of niet op dezeltde golflengte is, dan don't do it.
    Laatst gewijzigd door Jst_s: 02-11-2017 om 14:51 Reden: Dubbel

nooit geweest

Reacties
    22.391
    22-06-2003

We hebben ook een tunesier in de fam. Gewoon een Marokkaan, maar dan wat anders. [emoji57]

Denk dat je broer maar gewoon moet slikken. Ik zou trouwens ook niet 'bemiddelen'. Jij bent hoe dan ook de gebeten hond.

Lees dat ze nog op school zit...misschien voorwaarde stellen dat ze eerst haar diploma moet halen voor ze mag trouwen en dan hopen dat de 'verloving' het niet overleeft.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

Verbannen

Reacties
    7.572
    08-10-2013

Niet in mengen, straks heb jij het gedaan.... Laat vader& dochter er zelf uitkomen. ..

00

Reacties
    897
    19-09-2010

Tazzzz, beter gaat ze trouwen met die Tunesier. Want de Marokkaanse mannen raken op, de meeste Marokkaanse mannen hebben er geen moeite mee om met een kaffiera te trouwen laat staan een niet-Marokkaanse moslima.

Marokkaanse man anno 2017 is niets meer waard

00

Reacties
    897
    19-09-2010

Laat me raden, een drugsdealende Mocro zouden ze wel accepteren he

Ik PM niet meer.

Reacties
    8.630
    24-02-2009

Citaat Geplaatst door Misz_Nadoria21 Bekijk reactie
    Laat me raden, een drugsdealende Mocro zouden ze wel accepteren he
    jij kent de Arabische term Sharmotta zeker niet. Zo noemen onder andere tunesiers de Marokkaanse vrouw anno 2017.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

MVC Lid

Reacties
    287
    26-06-2015

Hij moet gewoon kijken of hij een goede moslim is of niet. Dat zou een goede start zijn.

Maar ik begrijp ook wel de bezorgdheid van je broer. Voor een meisje is het toch anders als zij meteen andere afkomst trouwen dan een man ( want in het algemeen volgen de vrouwen hun man)
    Vooral praktische zaken dan. In de zomervakantie ga je naar Marokko of Tunesië, opvoeding van de kinderen gaan ze Marokkaans of Tunesisch praten, ook heel veel tradities die toch verschillen.
    Ik weet dat dit geen dingen zijn die bepalen of je een man moet huwen of niet. Maar eens gehuwd kunnen deze dingen toch voor grote problemen zorgen.

Belangrijkste is dat hij een goede moslim isen nietgewoon een die als moslim geboren is want dan komt het met de hulp van allah vanzelf goed.

Misschien kun je voorstellen aan je broer dat hij die jongen zijn kennis over de islam eens test (bvb reciteer eens soura arrahman ofzoiets) en dat hij dan als hij slaagt die jongen toch een kans geeft.

MVC Lid

Reacties
    287
    26-06-2015

Tunesië en Marokko is best wel een groot verschil hoor. Zij beleven de islam veel liberaler. Laatst hebben ze de wet verandert dat vrouwen met een niet-moslim mogen trouwen. Dat zegt best wel veel vind ik.

Maar toch moet je naar de individu kijken. Als hij praktiserend is of niet.

MVC Lid

Reacties
    38
    10-12-2013

Ik snap het van de kant van jou broer . zo ineens komt ze thuis met iemand . lijkt me erg voor de ouders en dit is ook niet hoe het islamitisch hoort. Helaas gaat het tegenwoordig wel zo aan toe .

MVC Lid

Reacties
    483
    19-03-2014

Citaat Geplaatst door ZAKENVROUW__ Bekijk reactie
    We zitten in de familie een beetje vast: de dochter van mijn broer wil trouwen met een jongen van niet-Marokkaanse komaf. Hij is wel Arabisch (Tunesisch) maar zijn familie is best vrij (echt van die Franse Tunesiërs).
    In beginsel zou dit een dikke nee zijn, ware het niet dat mijn broer de jongen kent. Hij heeft vroeger rijles bij hem gehad en hij kent hem als een rustige jongen (je weet het natuurlijk nooit).

Diep van binnen wil mijn broer dit absoluut niet. Ik merk echter wel dat hij veel moeite heeft met weigeren. Mijn nichtje heeft mij ingeschakeld om te bemiddelen mijn broer te overtuigen terwijl mijn broer mij heeft benaderd om het uit haar hoofd te praten. Ik heb echt geen idee wat ik moet doen en stiekem vind ik eigenlijk dat mijn nichtje gewoon met hem hoort te trouwen (hij is moslim).

De hele familie lijdt er onder want de sfeer is om te snijden. Mijn ouders maken zich ook zorgen en zijn ook redelijk tegen het huwelijk (oude generatie he).
    beter niet ik denk als ze voor hem gaat heeft ze al met bed gedeeld? of hij heeft haar ontmaagd heeft dat weet ik 1000%
    die band tussen jou neven en ooms en tussen hem zal zwaar zijn ze zullen hem niet vertrouwen en hem nooit alles vertellen ,

MVC Lid

Reacties
    3.281
    14-02-2011

Citaat Geplaatst door geen_hart Bekijk reactie
    beter niet ik denk als ze voor hem gaat heeft ze al met bed gedeeld? of hij heeft haar ontmaagd heeft dat weet ik 1000%
    die band tussen jou neven en ooms en tussen hem zal zwaar zijn ze zullen hem niet vertrouwen en hem nooit alles vertellen ,
    grooste onzin ever!!! Dus als ze voor een andere afkomst kiest???is ze al ontmaagd??? omdat haar ouders eigenlijk tegen zijn?!! Weleens gehoord van mekteb??!! Liefde??? Gevoelens??? Jij moet nog veel leren!!!

MVC Lid

Reacties
    2.433
    07-11-2014

Ik zou zeggen luister naar je ouders, want zij hebben een speciale antenne en voelen aan dat iets niet goed is en helemaal als het om partner keuze van hun kind gaat. Maar ik denk eerlijk gezegt niet dat ze dat gaat doen, want ze is helemaal verliefd op hem en zit op roze wolken. Het kan haar echt niet schelen wat haar ouders en andere familieleden ervan vinden...ze doet uiteindelijk toch wat ze wil of zij mee eens zijn of niet. Zo zijn veel meiden van tegenwoordig.

MVC Lid

Reacties
    853
    08-04-2014

Wel lekker allemaal fel tegen WIlders en andere racisten maar als het binnen de Marokkaanse gemeenschap gebeurt dan doen we onze ogen dicht. Als je ouders en je broer geen geldige reden hebben dan moeten ze gewoon aan de kant en hun laten trouwen.

“Keep your head high and your middle finger higher.".

Stap nu over!