1. #481
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    waarom doe je zo dom of ben je echt dom. is geschreven en staat erbij of die da3if of sa7i7 is
    He? Even serieus waarom ga jij met mijn in discussie als ik Sahih zeg terwijl je accepteert wat Sahih is en verwerpt wat Da'if is? Dat slaat nergens op jij zei eerst dat Sahih Hadith van Bukhari niet Sahih is dus niet authentiek.

    Btw je jankt om beledigen maar zelf kun je er ook wat van hypocriet.
    Heavy

  2. #482
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    amantu billahi wa kotobihi wa rasolihi wa al yawmi al agir,

    dit was gezegd in de tijd van rasoel, die kotubihi zijn niet kotub van hadith maar koran,oa zabor en boeken van ibrahim

  3. #483
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    jij weet niet wat rasoel zei voor zijn overleden, dus antwoord ik de vraag zelf,

    ik heb jullie het geloof(islam) voltooid.

    dus volgens jou en veel anderen rasoel loog
    Ben jij een Quranist?
    Heavy

  4. #484
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    He? Even serieus waarom ga jij met mijn in discussie als ik Sahih zeg terwijl je accepteert wat Sahih is en verwerpt wat Da'if is? Dat slaat nergens op jij zei eerst dat Sahih Hadith van Bukhari niet Sahih is dus niet authentiek.

    Btw je jankt om beledigen maar zelf kun je er ook wat van hypocriet.
    alle hadith in boeken van boghari worden gezien als sa7i7 , die hadith waarin rasoel als moordenaar wordt neergezet is sa7i7.en ik geloof daar niet in is verzonnen

  5. #485
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ben jij een Quranist?
    nee ook niet sjiet . ben maliki, maar hecht me niet aan alle hadith

  6. #486
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ben jij een Quranist?
    jij gaat niet in op mijn reactie, dus volgens jou heeft rasoel gelogen toen ie zei ik heb jullie het geloof voltooid,

  7. #487
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    alle hadith in boeken van boghari worden gezien als sa7i7 , die hadith waarin rasoel als moordenaar wordt neergezet is sa7i7.en ik geloof daar niet in is verzonnen
    Dus je criteria voor het bepalen wat Sahih is uiteindelijk en wat niet doe je door te kijken wat echt voor je voelt en wat niet? Of doe je dit omdat de ketting niet authentiek is bijvoorbeeld?
    Heavy

  8. #488
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    jij gaat niet in op mijn reactie, dus volgens jou heeft rasoel gelogen toen ie zei ik heb jullie het geloof voltooid,
    Nja ligt eraan wat je hiermee bedoelt dit is namelijk een Quranisten argument.
    Hiermee willen ze zeggen dat de Quran genoeg is en de Hadith niet behoort bij compleet zijn dus ik begrijp je punt niet echt. Je zegt Maliki te zijn maar maakt een Quranisten punt want hiermee zul je echt niet aantonen welke hadith Sahih is en welke niet.
    Heavy

  9. #489
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    duidelijk TDM jij weet niet veel over hadith laat staan over rasoel. je bent gewoon katholiek.

  10. #490
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    duidelijk TDM jij weet niet veel over hadith laat staan over rasoel. je bent gewoon katholiek.
    Zwak gedrag
    Heavy

  11. #491
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Nja ligt eraan wat je hiermee bedoelt dit is namelijk een Quranisten argument.
    Hiermee willen ze zeggen dat de Quran genoeg is en de Hadith niet behoort bij compleet zijn dus ik begrijp je punt niet echt. Je zegt Maliki te zijn maar maakt een Quranisten punt want hiermee zul je echt niet aantonen welke hadith Sahih is en welke niet.
    doen sjieten ook niet,

    je kent de term fard of soenna ?

  12. #492
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    doen sjieten ook niet,

    je kent de term fard of soenna ?
    Begrijp niet waarom je de Shia hier weer bij betrekt wat hebben zij te maken met wat wel en niet Sahih is in Bukhari?
    Heavy

  13. #493
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    tdm, als je een hadith leest, staat er bij of die sa7i7 is of da3if, dat bepaal jij niet en ik ook niet

  14. #494
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Begrijp niet waarom je de Shia hier weer bij betrekt wat hebben zij te maken met wat wel en niet Sahih is in Bukhari?
    simpel

    koranisten worden niet als moslims gezien shi3a wel

  15. #495
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    tdm, als je een hadith leest, staat er bij of die sa7i7 is of da3if, dat bepaal jij niet en ik ook niet
    Klopt en die Sahih en Da'if als je kijkt waarom dan kun je kijken naar de ketting en de comentaar van geleerden daarop. Maar jij houdt geheim hoe jij nou een Sahih Hadith kunt zien dat die niet Sahih is. Dat is wat je net zegt ik geloof niet alle Sahih Hadith dat het Sahih is dus hoe maak je die onderscheid ik vraag het al 10x.
    Heavy