1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    27-10-2017

    spoed#inschrijfadres#kleine vergoeding# omgeving rdam,Dordrecht, Breda #

    Salam,

    Mijn netwerk is niet zo groot waardoor ik via hier melding doe. Als werkende mevrouw zoek ik een inschrijfadres in omgeving Rotterdam, Dordrecht, Breda. Ik ben op dit moment niet in staat om op mezelf te wonen en bij mijn ouders inschrijven heeft veel gevolgen voor hun inkomsten. Dit zal enkel voor de post zijn en ik ontvang al zoveel mogelijk per e-mail. Ik ben bereid om hiervoor een vergoeding te geven van maximaal 100euro. Indien je uitkering ontvangt kan het niet want het moet niet ten nadele gaan van jouw eigen inkomsten. Je zult verder geen consequenties hebben op het moment je zelf werkt en bijvoorbeeld geen huurtoeslag etc krijgt. Graag verneem ik serieuze acties en zal ik enkel alleen daarop reageren. Bedankt alvast!

    Ma3a salama

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21
    01-05-2017

    Het beste is om jezelf in te schrijven bij jouw zus, broer of tante. Ik neem aan dat je een Marokkaanse bent (riffia/jeblia) dus je hebt denk ik wel een groot familie, bestaande uit zussen, broers, ooms en tantes.

    Of het wordt misschien wel tijd dat je op jezelf gaat wonen. Op jezelf wonen daar leer je veel van en je bent dan onafhankelijk van anderen.

    Wat je ook kan doen is de klappen opvangen van de toeslagen en kwijtscheldingen die je ouders dan niet meer gaan krijgen. 560 euro per maand aan je ouders geven is denk ik wel een normaal bedrag om alles op te vangen.

    200 euro huurtoeslag
    160 euro zorgtoeslag
    200 euro voor kwijtscheldingen waterschaps- en gemeentelijke belastingen en overige zaken

    Ik merk dat veel Marokkaanse meiden best wel "rijk" zijn, omdat ze nog thuis wonen en hun salaris en/of studiefinanciering lekker kunnen oppotten.

    Tegenwoordig zijn de overheidsinstanties zoals de belastingdienst, de gemeente, DUO, SVB, UWV, waterschappen, niet meer zo makkelijk. Ze controlen echt goed en ik krijg het gevoel dat ze echt extra letten op mensen met een Marokkaanse achtergrond.

    Uitkeringinstanties zoals SVB en UWV komen zelfs bij je aan de deur kloppen in Marokko. Dit zijn persoonlijke ervaringen en ervaringen van directe familieleden en kennissen.

    Deze instanties hebben alle middelen om te checken of je echt thuis woont of niet. Denk aan inzage in jouw bankrekeningen, OV-reishistorie, waar jij jouw auto parkeert (betaald parkeren met pinpasje of sms), gesloten facebook account, instagram, twitter en vele andere zaken.

    Is het wel de moeite waard?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    54
    16-09-2014

    Denk dat weinig het voor die bedrag zullen doen, stond een lange tijd ingeschreven en ze vragen nu echt 150 euro best duur. Kan miss wat voor je regelen maar zeker niet voor 100 euro

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2
    27-10-2017

    Shokran voor de reactie .. Ik stuur je een privé bericht.