1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.841
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Casablanca: In de hel van de sloppenwijk Lahjajma (video)

    De inwoners van de sloppenwijk Lahjajma worden ziek van de enorme vuilnisbelt waar niets aan gedaan wordt.



    Een verbetering van de situatie in de sloppenwijk Lahjajma is niet in zicht. De vieze geur van het vuilnis is van veraf te ruiken, er liggen overal bergen afval waar dieren (katten, honden, ratten, vogels) op af komen op zoek naar wat te eten. Families die hier al jarenlang slechts een paar meter vanaf wonen worden steeds meer getroffen door ziekten als gevolg van de afvalhoop.


    Welkom in de sloppenwijk van Lahjajma, de grootste en oudste sloppenwijk in Casablanca, waar "de vlieg van hetzelfde bord als jou eet".


    Een man in de video vertelt: "Dit is de vuilnisbelt, de commissaris is gekomen, de politie is gekomen en andere instellingen zijn langs geweest. Zij zeiden 'we zullen het volgende week opruimen', maar zoals jullie zien, het ziet er nog precies hetzelfde uit. Mensen komen vanuit de stad en andere plaatsen om hier hun vuilnis te storten".



    Videocredit: Lefr360

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Waarom verband je het vuil dan niet zelf, als de overheid geen ene moer eraan wilt doen? Ik zou zeggen graaf een gat in de grond en gooi daar al het afval in en verbrand dit op den duur of gooi het afval voor de gemeentehuis. Daar kunnen ze zeker wat mee.

  3. #3
    12345

    Reacties
    729
    19-10-2012

    dat doen ze niet pas als je geld geeft gooien ze het weer bij iemand anders in de tuin en de overheid vergeet dat maar die is druk met vuillenis uit italie en frankrijk te dumpen in marokko voor geld die ze in hun zakken stopen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    604
    12-06-2016

    Triest om te zien het enige waar ze geld insteken is waar de toeristen komen.

  5. #5
    RCA LA GRANDE STORIA

    Reacties
    1.202
    31-01-2010

    Letterlijk een paar 100 meter verder heb je de koninklijke paleis in anfa en ongeveer 2 km verderop heb je de saudische koninklijke paleis tegenover anfaplace en dit sloppenwijk zit letterlijk in de duurste stuk grond van marokko je wilt niet weten wat 1m2 in die omgeving kost

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Dit krijg je als je alles gratis wilt. Wonen in een berraka en geen huur willen betalen.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Het verbaasd mij totaal niet dat het kwartet; Supert(d)rollen van Marokko.nl ,918,hakeema,Wildeschaap en Kadeemeldrol geen reactie plaatsen.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    "Dit is de vuilnisbelt, de commissaris is gekomen, de politie is gekomen en andere instellingen zijn langs geweest. Zij zeiden 'we zullen het volgende week opruimen', maar zoals jullie zien, het ziet er nog precies hetzelfde uit. Mensen komen vanuit de stad en andere plaatsen om hier hun vuilnis te storten".

    Roepen tegen de media heeft geen zin meneer!!


    Je moet het voorbeeld van de bewoners van de Rif-regio overnemen;

    Keihard in het verzet. Bloed,zweet en tranen. Anders krijg je niks gedaan door die boevenbende in Rabat.


    Marokko kent alleen de harde klappen van de zweep. Opstand,demosntereren,protesteren en aanvallen. Dan krijg je dingen gedaan in Marokko.

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door AtlasLion- Bekijk reactie
    Dit krijg je als je alles gratis wilt. Wonen in een berraka en geen huur willen betalen.
    Audhu billah.
    Ik heb gezien hoe de mensen leven in deze sloppenwijken, denk je werkelijk dat ze niet liever in een mooi appartement of huis willen wonen al moeten ze ervoor betalen?
    Deze mensen hebben zeer weinig en ik heb gezien hoe mensonterend werk ze moeten doen ook tijdens de ramadan waarbij ze plastic of andere materialen verzamelen om geld te verdienen.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Audhu billah.
    Ik heb gezien hoe de mensen leven in deze sloppenwijken, denk je werkelijk dat ze niet liever in een mooi appartement of huis willen wonen al moeten ze ervoor betalen?
    Deze mensen hebben zeer weinig en ik heb gezien hoe mensonterend werk ze moeten doen ook tijdens de ramadan waarbij ze plastic of andere materialen verzamelen om geld te verdienen.
    Wie is er verantwoordelijk voor hun belabberde situatie?

  11. #11
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    Citaat Geplaatst door AtlasLion- Bekijk reactie
    Dit krijg je als je alles gratis wilt. Wonen in een berraka en geen huur willen betalen.
    Waarvan?

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door _Exclusief Bekijk reactie
    Wie is er verantwoordelijk voor hun belabberde situatie?
    Bijna geheel Marokko van de top tot de onderste laag.
    Van creëren en accepteren van corruptie tot het weigeren van betalingen aan de belastingdienst van zowel de rijken als de armen.
    Van weinig tot geen empathische vermogen naar andere toe, wat ik helaas hier zie tussen maharba onderling en wat ook het geval is in de Marokkaanse samenleving.
    Geloof mij ik heb zelfs de onderste laag gezien in Marokko die walgelijke dingen doen zoals de prijzen verhogen van voedsel als mensen van andere buurten boodschappen komen doen, of parkeerwachters die je de ene prijs vertellen en als je terugkomt een andere prijs willen.
    De problemen worden zowel gecreëerd door de bovenste laag van koning tot ministers en ambtenaren als de onderste laag van arme winkeliers en ambachtslieden.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Bijna geheel Marokko van de top tot de onderste laag.
    Van creëren en accepteren van corruptie tot het weigeren van betalingen aan de belastingdienst van zowel de rijken als de armen.
    Van weinig tot geen empathische vermogen naar andere toe, wat ik helaas hier zie tussen maharba onderling en wat ook het geval is in de Marokkaanse samenleving.
    Geloof mij ik heb zelfs de onderste laag gezien in Marokko die walgelijke dingen doen zoals de prijzen verhogen van voedsel als mensen van andere buurten boodschappen komen doen, of parkeerwachters die je de ene prijs vertellen en als je terugkomt een andere prijs willen.
    De problemen worden zowel gecreëerd door de bovenste laag van koning tot ministers en ambtenaren als de onderste laag van arme winkeliers en ambachtslieden.

    Wat een onzin. De beleidsbepalers moet zorg dragen en niet de belastingbetalers.

    Zij ( de burgers) betalen belasting (geld) waarvoor mensen aangesteld kunnen worden door de overheid om vuilnis op te ruimen.


    Wie verzaakt hier in haar plicht?


    Moeten bewoners daar vuilnis gaan opbergen en opruimen? Is dat hen taak?

    Of is dat een taak van de overheid om in het belang van de algemene gezondheid vuil op te ruimen waar mensen belasting voor betalen?

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door _Exclusief Bekijk reactie
    Wat een onzin. De beleidsbepalers moet zorg dragen en niet de belastingbetalers.

    Zij ( de burgers) betalen belasting (geld) waarvoor mensen aangesteld kunnen worden door de overheid om vuilnis op te ruimen.


    Wie verzaakt hier in haar plicht?


    Moeten bewoners daar vuilnis gaan opbergen en opruimen? Is dat hen taak?

    Of is dat een taak van de overheid om in het belang van de algemene gezondheid vuil op te ruimen waar mensen belasting voor betalen?
    Ik heb het niet over dit incident specifiek maar over de gehele situatie van Marokko.
    Verder mag je het onzin vinden over hetgeen ik getypt hebt, Ik mijn mening en jij jouw mening.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    412
    05-10-2016

    Citaat Geplaatst door IncognitoX Bekijk reactie
    Marokko is toch zo goed? Kijk onder welke omstandigheid mensen moeten leven terwijl de elite hun zakken vullen. Als je opstaat tegen dit soort praktijken is het fitna en chaos creëren. Zolang mensen dit blijven aanvaarden gaat dit blijven gebeuren.
    ahaahah precies, mgarba zijn nog te dom om te poepen om te begrijpen dat de ELITE in marokko, bewust volk dom arm en analfabeet houdt om de macht te kunnen behouden.
    het is geen toeval dat marokko anno 2017 op bijna alle internationale standaarden ergens tegen de bodem aan zit.