1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    3
    27-10-2017

    Citaat Geplaatst door drenkeling1 Bekijk reactie
    Je moet niet al te veel medelijden hebben met die sloppenbewoners. Ze hebben de keus gemaakt om gratis te kunnen leven en vergeet niet dat ze hun eigen kinderen op pad sturen om te roven.

    Het is wel een werkelijke schande dat je in de centrum van een miljoenenstad een sloppenwijk nog hebt in 2017.

    Makkelijk gesproken vanuit de luie bureaustoel wanneer je zelf onderdak hebt en de beschikking over een internetverbinding die je in staat stelt om de wereld en anderen zorgeloos en ongehinderd door enige nuance te becommentariëren. Allah i3fo.

    Vergeten wordt dat Marokko, net als bijvoorbeeld Argentinië en Brazilië, nog altijd een land is waar grote verschillen in rijkdom bestaan. De meeste Europese Marokkanen die slechts periodiek in Marokko verblijven, zien die verschillen nauwelijks. Mede omdat hun familie vaak in meerdere of mindere mate meevaart op de rijkdom die zij in Europa hebben kunnen vergaren. Ondertussen stuwen wij de prijzen daar omhoog door in grote getalen in de zomer af te reizen naar Marokko, door daar dure huizen te bouwen en te kopen en door met ons uitgavenpatroon aldaar ook bepaalde ongewenste ontwikkelingen mogelijk te maken en te stimuleren (bijvoorbeeld dure nachtclubs en dito restaurants). Ik vind het van groot belang om onze eigen verantwoordelijkheid daarin te onderkennen. Nivellering van vermogen in Marokko wordt echt niet alleen maar tegengehouden door het koningshuis en de rijke elite. Beide hebben een aandeel, maar vormen zeker niet de enige oorzaak.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Citaat Geplaatst door eenvoud86 Bekijk reactie
    Makkelijk gesproken vanuit de luie bureaustoel wanneer je zelf onderdak hebt en de beschikking over een internetverbinding die je in staat stelt om de wereld en anderen zorgeloos en ongehinderd door enige nuance te becommentariëren. Allah i3fo.
    Ik weet een ding of twee over Marokko en wat er daar afspeelt. Dit is niet zorgeloos op de minder bedeelden neerkakken. Dit zijn tuig van de richel. Die sloppenwijken zijn voedingsbodems voor de Tcharmil. Ik denk dat jij je mening 360 graden zou bijdraaien als jij zonder een politie peleton daar zou gaan rond toeven en de social justice warrior gaat uithangen tussen schorem die alleen de wet van de sterkste kennen..

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    3
    27-10-2017

    Citaat Geplaatst door drenkeling1 Bekijk reactie
    Ik weet een ding of twee over Marokko en wat er daar afspeelt. Dit is niet zorgeloos op de minder bedeelden neerkakken. Dit zijn tuig van de richel. Die sloppenwijken zijn voedingsbodems voor de Tcharmil. Ik denk dat jij je mening 360 graden zou bijdraaien als jij zonder een politie peleton daar zou gaan rond toeven en de social justice warrior gaat uithangen tussen schorem die alleen de wet van de sterkste kennen..
    Dat slag zit er vast tussen en het is makkelijk praten over beschaving wanneer je een goedgevulde buik hebt. Jij generaliseert echter op hardvochtige wijze, alsof die mensen allemaal hun kinderen op strooppad sturen en voor de lol op een vuilnisbelt gaan wonen omdat ze geen huur willen betalen. Wat een bitter en cynisch wereldbeeld.