1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    16
    26-08-2017

    Hart luchten.

    Sorry als dit het verkeerde forum is.

    Lieve mensen, die mij nooit begrepen.
    Lieve jongens en meisjes, die altijd hebben gedacht dat ik een gek ben.
    Een klein beetje waar is dat ook. Want ik ben ook een beetje gek.
    Na tientallen traumatische ervaringen die ik in mijn leven heb mogen meemaken en na zoveel* situaties waarmee ik ben beproefd sta ik nog steeds op beide benen, maar nu zoveel zwakker dan eerst.
    En ik weet niet voor hoelang ik dit nog ga volhouden. Hoelang kan ik nog sterk blijven? Ik ben bang dat de eerstvolgende beproeving mij te fataal wordt en het mij zo kapotmaakt dat ik in een chronische depressie beland. En dat terwijl ik continu bezig ben mezelf uit die depressie te vissen.
    Ik ben op zoek naar kracht, naar liefde, maar ik kan ze nergens vinden.
    Ik schrijf dit nu met tranen en een brok in mijn keel. Zodra ik begin te schrijven, vloeien de woorden en tranen eruit en kan ik mezelf een klein beetje beter begrijpen.
    Want ik snap helemaal niks van mezelf of van mijn gevoelens. Maar ik ben er continu mee bezig, want wat moet je nou met jezelf als je niks van jezelf begrijpt?
    En wat moet je met jezelf als je zo zwak bent dat iemand met twee woorden jou al aan het huilen krijgt? Iemand die helemaal niks van je is, iemand die helemaal niks om je geeft en iemand die niks voor je betekent? Hoe zwak ben je dan? Ja, zo zwak ben ik dus.
    Hoe moet ik aan mezelf werken? Ik ben al drie jaar bezig en telkens beland ik weer in dezelfde situatie. En ik ben bang, dat dit is hoe ik ben en ik ermee moet gaan leren leven. Ik ben zo bang dat dat me niet gaat lukken..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Lieve schat, dat is nu de hele grap. We kunnen onszelf ook niet begrijpen. WE zijn een lichaam, een ziel een geest. En ons geest kan zo in de war raken als het niet een tuig krijgt. Als het niet op die manier wordt aangepakt zoals 'bedoeld' is, dan zet het ons leven op zijn kop, beginnend bij ons lichaam. Dus hou je geest bezig, anders houdt het jou bezig....

    Er is maar een bron voor de kracht en de sleutel daar naar toe staat in deze dua: La hawla wa la quwata illa billah. Weet je wat deze dua betekent?
    Betekent dat als je in de lucht, op de grond of onder de grond en overal zoekt. Kracht komt enkel en alleen van Allah. Als je dit alleen al begrijpt en beseft, dan kom je al heel ver in je herstelproces.
    DAt wij onszelf en anderen proberen te begrijpen en vooral controleren, bezorgt ons problemen en dan vooral psychische problemen.

    Horen beproevingen in het leven van een moslim? Ja! JE komt er niet omheen als je la illaha illa Allah zegt. Maar de kracht en wijsheid hoe je ermee omgaat krijg je van Allah. En dat maakt verschil of iemand eronderuit gaat of door zet

    Ik lees dat je je hart wilde luchten, je vroeg eigenlijk niet om tips. Toch wil ik je wel deze twee geven:

    - Lees en zoek mensen die ergere beproevingen hebben in dit leven en die door hun doorzettingsvermogen heel ver zijn gekomen. Deze mensen helpen ons weer op de grond te landen.
    - Vergroot je zelfvertrouwen. En dat kan echt enkel wanneer je vertrouwen in Allah vergroot.... En dat doe je door Allah te leren kennen....Ipv je hoofd te vullen met angst..moet je nu een ander pad kiezen. Want je krijgt de ene na de andere beproeving en je kwartje is nog niet gevallen.... het wordt tijd voor een andere weg... het wordt tijd om de mooie oplossingen, de mogelijkheden te ontdekken die voor je klaar staan... Die ontdek je door kennis te maken met Allah en zijn macht en kracht. Misschien is dat de uitnodiging die je steeds krijgt....

  3. #3

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Komt goed meid ,aan de einde van de tunnel ga je licht zien.
    Heb geduld ,vraag Allah swt door middel van dua.
    Doe goede daden en bevindt je op het pad van Allah swt.

    Je bent niet gek meid, sommigge dingen in het leven kun je niet altijd begrijpen ,maar wees dankbaar en zet je vertrouwen in Allah swt .
    Hij hoeft slechts te zeggen wees en het is er.subhanaAllah.
    Dus Allah swt kan jou toestand binnen no time keren ,maar werk wel hard ervoor ,veel berouw tonen ,geduld hebben ,positief blijven en blijf weg van zondes,op tijd bidden.
    Moge Allah swt de AlMachtige je situatie vergemakkelijken en je blije tijdingen geven en djamee3 almouslimien

    fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Wat ik er nog aan toe wilde voegen is wanhoop niet aan de genade van Allah swt.
    Allah swt is Groot .
    Wie weet is de beloning groot en misschien is dit wel jou ticket naar djenet alfirdaws.Allahu aglam.
    Moge Allah swt ons leiden Allahouma ameen.

    fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  6. #6
    X

    Reacties
    1.163
    10-02-2010

    Don t be so hard for yourself