1. #1
    Ehm...

    Reacties
    2.371
    24-09-2004

    52 Egyptische agenten afgeslacht door HASM

    Zeker 52 Egyptische veiligheidsagenten zijn vrijdag gedood in een vuurgevecht met militanten ook zijn er minstens zes gewonden. Het vuurgevecht ontstond tijdens een politie-inval in hun schuilplaats in de woestijn ten westen van de Nijl.
    Op de plek waar de politie vrijdag na een tip razzia hield, verbleven naar verluidt leden van Hasm; een beweging die sinds een jaar aanslagen op rechters en politiefunctionarissen in en rond de Egyptische hoofdstad pleegt.

    Op weg naar de schuilplaats liep een konvooi van vier SUV's en een wagen van het ministerie van Binnenlandse Zaken in een hinderlaag. Vanaf hoger gelegen gebied werden ze door militanten beschoten met raketwerpers. Ook werden explosieven tot ontploffing gebracht.

    Volgens de Egyptische minister van Binnenlandse Zaken is ook een aantal extremisten om het leven gekomen.

    Egypte wordt de laatste tijd vaker getroffen door aanvallen van een aantal islamitische verzetsgroeperingen, onder meer van Islamitische Staat. De meeste jihadisten zijn actief op het Sinaï-schiereiland en richten zich vooral op de politie en leger. In Cairo en andere steden zijn sinds enige tijd ook kerken het doelwit.
    https://www.nu.nl/buitenland/4972946...ht-egypte.html

    Dus Raqqa, Kobani en Mosul worden met de grond gelijkgemaakt, vervolgens pleegt een "onbekende" groep als HASM zo'n grote aanslag. What's next, miljoenenstad Caïro met de grond gelijkmaken om 60 militanten aan te pakken?

  2. #2
    Ehm...

    Reacties
    2.371
    24-09-2004

    Opgelopen naar 58 doden

    Egyptische agenten lopen in hinderlaag bij arrestatiepoging militanten: zeker 58 doden
    https://www.volkskrant.nl/buitenland...oden~a4522913/

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    Opgelopen naar 58 doden

    Egyptische agenten lopen in hinderlaag bij arrestatiepoging militanten: zeker 58 doden
    https://www.volkskrant.nl/buitenland...oden~a4522913/
    Ewa ja, dat gebeurt er wanneer je wordt gestuurd door deze regimes.
    Hun leider, zonen en familieleden van deze leiders zitten ergens veilig in een villa te genieten van het leven terwijl deze wegwerpcamera's dienen als kanonnenvoer tegen de vijanden van Israel.

  4. #4
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Ewa ja, dat gebeurt er wanneer je wordt gestuurd door deze regimes.
    Hun leider, zonen en familieleden van deze leiders zitten ergens veilig in een villa te genieten van het leven terwijl deze wegwerpcamera's dienen als kanonnenvoer tegen de vijanden van Israel.
    Eeh, je reageert in het verkeerde topic.
    Dit gaat niet over Turkije en Erdogan ...

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    https://www.nu.nl/buitenland/4972946...ht-egypte.html

    Dus Raqqa, Kobani en Mosul worden met de grond gelijkgemaakt, vervolgens pleegt een "onbekende" groep als HASM zo'n grote aanslag. What's next, miljoenenstad Caïro met de grond gelijkmaken om 60 militanten aan te pakken?
    Onbekend??

    Het zijn gewoon de Moslimbroeders hoor!

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Eeh, je reageert in het verkeerde topic.
    Dit gaat niet over Turkije en Erdogan ...
    Oh ik zie het nu pas ik zit inderdaad te reageren in de verkeerde thread, ik dacht dat dit ging over de Nederlandse militairen in Mali die waren gesneuveld.

  7. #7
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Oh ik zie het nu pas ik zit inderdaad te reageren in de verkeerde thread, ik dacht dat dit ging over de Nederlandse militairen in Mali die waren gesneuveld.
    Ik wist het wel.
    Ik ken je inmiddels.
    Maar ik moest het even zeker weten.

    Weer een rood puntje ...

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Ik wist het wel.
    Ik ken je inmiddels.
    Maar ik moest het even zeker weten.

    Weer een rood puntje ...
    hahahahahaha bedankt voor een rood puntje, ik vat het op als een compliment wanneer het komt van een moslimhater.

  9. #9
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    hahahahahaha bedankt voor een rood puntje, ik vat het op als een compliment wanneer het komt van een moslimhater.
    Dat zei je de vorige keren ook al ...

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Dat zei je de vorige keren ook al ...
    Mooi dat je dat hebt onthouden

  11. #11
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Mooi dat je dat hebt onthouden
    At your service ...

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Misr, het land waar ze de islam zodanig hebben gecriminaliseerd dat ze het Misraël noemen

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Het rommelt meer dan we denken in Egypte alleen wij mogen niets weten omdat het westen dictator morsi ondersteunt

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    Het rommelt meer dan we denken in Egypte alleen wij mogen niets weten omdat het westen dictator morsi ondersteunt
    het staat daar inderdaad op springen, met graantekorten, en valuta tekorten op hun balans.
    Al is er groei, het blijft een drama.

    Het land bezit enorm veel gas maar moet dit verkopen aan Israel want zo is het afgesproken in de Camp David akkoorden

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    het staat daar inderdaad op springen, met graantekorten, en valuta tekorten op hun balans.
    Al is er groei, het blijft een drama.

    Het land bezit enorm veel gas maar moet dit verkopen aan Israel want zo is het afgesproken in de Camp David akkoorden
    Oke maar ze zouden ook water geven maar dat doen ze niet