1. #1
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Newstory "Liefde is bedrog"

    Jamila is een 20 jarige dame die druk bezig is met haar studies. Ondanks dat ze vrij jong is studeerde ze voor advocaat. Ze zit in haar laatste jaar. Jamila is een rustige type die op haar zelf is. Ze heeft maar één vriendin verder heeft ze haar oudere zus. Bij wie ze altijd terecht kan. Het leven van Jamila is super goed ze heeft het helemaal gemaakt. Maar met de mannen daar heeft zij niks mee. Ze wilt een echte man en volgens Jamila zijn die ver te zoeken in deze wereld.

    Verder is Jamila heel erg gesteld op haar uiterlijk. Ze doet er ondanks de drukte veel mee. Ze moet er altijd tip top uitzien. Netheid is voor haar een proriteit.

    Hakim is een jongeman van 24 jaar oud. Hij werk als accountant bij een zeer bekend bedrijf. Hakim woont op zichzelf maar is regelmatig bij z'n ouders te vinden. Hij is vooral gek op zijn moeder. Hakim en zijn moeder hebben een hechte band met elkaar.

    Iedere weekend spendeerd hij met zijn ouders.

    Hakim was altijd bezig met zijn studie. Dat hij altijd nerd werd genoemd en voor iedereen was hij een buitenbeentje . Hakim ging niet uit, ging niet naar feesten. Hij was liever thuis bezig met leren en bezig met zijn geloof.

    Hij is heel erg verdiepend in de islam. Hij heeft veel kennis en mist nooit de vrijdagsgebed in de moskee. Hij probeert zoveel mogelijk aan de voorschriften te houden. Hakim was in zn jongere jaren niet zo mooi. Met zijn bril en puisten had hij geen contact met meiden.

    Nu is alles veranderd en zoeken juist de meiden hem op. Terwijl hij afstand houdt en liever meteen trouwt zonder al die onzin erom heen.

  2. #2
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Perspectief van Jamila

    Ik pakt mijn tas en haastte me naar buiten. Ik begon op mn hoge hakken te rennen. Zag dat iedereen me raar aan keek. Pff zal vast raar rennen maar ik moet mn trein halen anders kom ik te laat voor mn les.

    Ik rende de perron op maar zag tot mijn spijt de trein aan mn neus voorbij rijden. Oh nee nu ga ik te laat komen.

    Ik zuchtte diep en probeerde mn gsm uit mn tas te vissen.

    Ik belde mn vriendin.

    " heey schat "

    "Haaii Jamm"

    " waar ben je ? "

    " Ik ga zo mn auto is stappen waarom? "

    " ik heb mn trein gemist en mn zus heeft de auto gepakt kan ik met je meerijden "

    "Ja tuurlijk waar zie ik je "

    " Bij station "

    " okee is goed ik kom eraan "

    Ik hing op en keek ongeduldig naar mn klok. Oh nee we gaan te laat komen zo. Ik zag gelukkig Hajar al aankomen. Ze stopt percies voor me voeten en ik stapt gauw in.

    " jeetje Hajar kon het nog langer "

    " daar begint onze stress kip "

    Ik keek haar geïrriteerd aan en zweeg. Ze lachte naar me en reed verder zetten een muziekje op en zong mee.

    " kan die muziek uit vroeg ik fel "

    "Jam doe is even chil we gaan op tijd komen"

    " hoop ik voor je "

    Ze gaf gas en ze scheurde weg.

    Ik keek was angstig om me heen en deed gauw me gordel om.

    " moest toch snel zijn zei ze spottend"

    Ik werpt haar een boze blik toe

    Uiteindelijk kwamen we aan op school ik stapt gauw uit en rende zo snel als ik kon naar de lokaal waar we les hebben. Hajar achtervolgde me maar dan op haar eigen tempo.

    Ik zag dat de les al bezig is pff toch maar proberen dacht ik bij me zelf.

    Ik klopt

    Geen minuut later opend de docent de deur.

    " Aah Jamila waar was je ?"

    " pech met de openbare vervoer "

    "Kom maar binnen meid ben pas begonnen"

    Hajar kwam net aangelopen de docent keek haar afkeurend aan en sloot de deur voor haar neus. Ik keek haar lachend aan en ging naar mn plekje toe en nam plaats.

    Pakt mijn schrift en begon ijverig te schrijven. Wat hij had genoteerd. Ik luisterde geïnteresseerd naar de lessen van meneer hogenboom hij kan zo goed les geven.

    Helaas was de les weer voorbij en hadden we een pauze. Meteen stormde Hajar op me af.

    " wacht maar slijmbal"

    " Haha nee schat hij weet dat ik een goede student ben, iets wat we van jouw niet kunnen zeggen "

    Ze gaf me een speelse klap auw heks

    " hoor wie het zegt"

    We gingen samen naar de La place om wat lekkers te nuttigen. Daarna gingen we terug naar de les. Om nog drie les uren te volgen.

    Hajar zuchtte diep eindelijk weekje voorjaarsvakantie. Ik keek haar lachend aan.

    "Is school zo erg Hajar ?"

    "Haha ja nogal wat een vraag ,wil niks meer over school horen, kom we gaan naar huis."

    Hajar trok me mee naar haar auto we stapte gauw in een ze scheurde weg. Ik moest me goed vasthouden wat rijd zij wild zeg. Thuis aangekomen namen we afscheid en ging Hajar naar huis.

    Ik ging naar binnen en liep naar mn ouders groeten hen. En liep weer naar boven verrichten mn gebeden. Daarna begon ik aan mijn huiswerk.

  3. #3
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Perspectief van Hakim

    Ik lag net lekker weg te dromen wanneer mijn luide wekker mn droom verstoort. Ik kijk geïrriteerd naar mijn wekker en zet hem uit. Alhamdoulilaah weer een nieuwe dag vol nieuwe kansen.

    Ik stond op en ging me opfrissen trok mn pak aan en nam gauw een boterham mee. En snelde mezelf naar mijn auto en reed richting mijn werk.

    Daar aangekomen liep ik naar mijn kantoor ik groette iedereen vriendelijk. En ging gelijk aan de slag met de papier werk die nog op mij aan het wachten was.

    Ik begon te werken totdat ik onderbroken werd door mijn gsm. Ik keek naar mijn display en zag dat het mijn moeder was. Ik nam op.

    "Salaam walaikoum "

    "Walaikoum Asslaam zei mn moeder zwak "

    " mama zei ik ongerust gaat alles wel goed "

    " ja Alhamdoulilah ben alleen ziek "

    " moet ik naar je toe komen ?"

    " nee mij zoon je bent op je werk , het enige wat ik je wou zeggen is dat we een goede vrouw voor je hebben gevonden"

    " Oh echt zei ik verbaast "

    " ja ,kom na je werk maar even langs dan kan ik je meer vertellen."

    "Is goed mama In Shaa Allaah "

    " is goed beslama mijn zoon tot straks pas goed op je zelf."

    "Is goed mama beslama "

    En ze hing op .

    Ik staarde voor me uit hmm ze heeft een goede vrouw gevonden. Sinds ik door heb dat ik er klaar voor ben om te trouwen. Heb ik mijn ouders erover ingelicht. Ik wil om de juiste manier een huwelijk aangaan. Dus volgens de islamitische voorschriften.

    Ik schudde de gedachtes van mij af en ging door met me werk. Het was uiteindelijk tijd om naar huis te gaan. Ik ruimde alles op en sloot mijn kantoortje. En liep naar mijn auto en reed richting mijn ouders.

    Daar aangekomen parkeerde ik mijn auto en liep naar de voordeur. Ik belde aan mijn moeder deed open en groette me hartelijk. Ze trok me mee naar binnen ze had al thee en allerlei lekkernijen die ik lekker vond klaar gemaakt.

    " Mama doe rustig aan neem je rust "

    " dit geeft mij juist rust mij zoon , kom zitten "

    Ik keek haar vragend aan en begon een hele verhaal te vertellen over de desbetreffend meisje. Het klonk allemaal goed ze kwam uit een goede familie. Die ook veel met onze geloof bezig was.

    " Nou het klinkt allemaal goed , maar ik heb gezegd dat jullie mogen kiezen. Ik geloof in jullie en ga akkoord met jullie keuze "

    " ik ben trots op jou mijn zoon"

    "Wat vind papa der van"

    "Hij is er ook mee eens "

    "Ewa prima dan zeg ik Bismillah "

    Mijn moeder gaf aan dat ze deze week hen zal benaderen. Of we in de weekend langs mogen komen.

    Om kennis te maken en een gesprek te voeren.

    Nadat ik mezelf helemaal had vol gegeten mocht ik naar huis.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7
    12-06-2017

    Goed verhaal. Is dit het einde of komt er nog meer?
    Turkse Tom Cruise

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    480
    10-03-2009

    Mooi begonne
    "Waarlijk iedere salaat veegt de zondes weg die daarvoor zijn gericht."

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    42
    12-03-2013

    Mooi we wachten kom opppp

  7. #7
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Nadat ik klaar was met mijn huiswerk. Liet ik mezelf vallen in mn bed en dacht na wat ik de aankomend week ga doen. Aangezien ik nu al mn hele huiswerk heb afgerond.

    ik pakt mij gsm en belde Hajar op.

    "Haai jam mis je me nu al "

    " Hahah ik wilde enkel vragen of je morgen meegaat om te winkelen "

    " tuurlijk ga ik mee ,hoelaat en welke stad gaan we dit keer onveilig maken"

    " ik dacht rond 09:00 Den Haag ofzo ?"

    " Jamila waarom zo vroeg ik wil uitslapen we gaan pas 13:00. Den haag is niet ver "

    " ja maar ik wil wel weer vroeg thuis zijn om tijd met mijn moeder te spenderen"

    "Pff oké okee ik zie morgen voor je huis om 09:00 safe?"

    "Ja is prima tot morgen In Shaa Allaah "

    "In shaa Allaah en ze hing op "

    Ik kroop mn bedje in en ging naar droomland.

    De volgende morgen was ik al vroeg op nam een lange douche om goed wakker te worden. Vervolgens kleedde ik mij gauw aan. En nam gauw een broodje. Pakt mijn tas en stond stipt 09:00 voor me deur aan het wachten op Hajar.

    Zoals gewoonlijk kwam mevrouw dik een half uur te laat.

    Ik stapt in voordat ze wat kon zeggen was ik haar voor.

    " ben het al van je gewend dus hou je smoes bij je zei ik fel "

    " ja sorry maar wollah luister dan er komt iemand mn hand vragen "

    " wat echt riep ik lachend "

    " jaa "

    "Welke arme ziel wil met je trouwen"

    "naja je bent echt gemeen "

    " ewa vertel "

    "Naja het blijkt een goede jongen te zijn met een baan en een huis enz "

    " mooi toch gewoon doen "

    " ja maar ik wil echt nog niet trouwen ben nog veelste jong,wil nog genieten enzo"

    "Nou jong trouwen is aangeraden in onze geloof"

    Ze keek me raar aan en zei sinds wanneer verdiep jij je in onze geloof

    "Sinds kort mag dat?"

    "Ja hoor "

    " Hajar als hij een goede man is die voor je kan zorgen etc waarom zou je het niet doen "

    " nou dan moet ik al mn contacten verbreken "

    "Hajar schei uit ben je daar nog steeds mee bezig riep ik boos"

    " ja ik probeer wel maar ze blijven me bellen enzo"

    " hoeveel gasten hou je nu al voor de gek "

    "Dat boeit echt niet zij doen dat ook bij ons"

    "Hajar dat een jongen met jou heeft gespeeld wil niet zeggen dat iedereen zo is"

    "Jamila laat me gewoon "

    "Ongelofelijk dit jij was degene die mij constant preekte over mn kleding styl,* jij zei altijd verdiep je in onze geloof, wollaah ik snap jou echt niet sinds die rachid in jou leven kwam ben je echt de weg kwijt geraakt "

    " Jamila hou gewoon op "

    " ik ben je best vriendin wil enkel het best voor je. Je houdt jezelf voor de gek,je kan mensen wijs maken dat je goed bezig bent. Maar Allaah niet hij ziet alles. "

    "Ik heb geen zin meer in deze uitstapje we gaan terug naar huis"

    "Is goed wat jij wil "

    De rit terug naar huis hield ik de hele tijd mijn mond. Misschien ben ik te ver gegaan. Maar ze is echt fout bezig iedereen denkt dat ze goed bezig is. Vind echt zielig voor haar ouders en ik weet niet wat ze allemaal uitspookt. Met al die jongens met wie ze praat.

    We kwamen aan bij mij huis ik stapte uit zonder wat te zeggen. En liep mn woning weer naar binnen. Deed mijn jas en schoenen uit en liet me tas in de ga liggen. Liep naar de keuken begon uitgebreide ontbijt te maken voor me ouders.

    Mijn moeder keek verrast toen ze me zag.

    "Was jij niet me Hajar mee "

    " ja jahwel maar er is iets tussen gekomen, kom eten mama waar is papa "

    "Die is de wassing aan het doen hij zal zo komen"

    "Is goed "

    Ik schonk thee voor me moeder in en legde de bord voor haar neus met allerlei lekkernijen. Paar minuten laten kwam mijn vader. Ook hem gaf ik thee en zo gingen we gezellig samen ontbijten.

  8. #8
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Perspectief hakim

    De volgende morgen kreeg ik al gauw te horen van mijn moeder . Dat we al deze weekend konden langs komen. Ik was zenuwachtig want morgen zou de grote dag zijn. Ik wist percies niet wat ik moest verwachten. Gelukkig kan ik alles aan mijn ouders overlaten.

    Ik ging naar de moskee verrichten daar het gebed. En ging meteen door naar de supermarkt om in kopen te doen. Ik zag een jongedame die druk was met flirten. Tegenwoordig versieren zelfs meiden de mannen. Ik liep hoofdschuddend naar de kassa. Rekende af en liep naar mijn auto.

    Mijn dag verliep snel en toen het zover was dat ik mijn bed ging opzoeken. Voelde ik toch een zenuwachtig gevoel van binnen. Misschien zal ik vanaf morgen geen vrijgezel meer zijn.

    Volgende morgen.

    Ik stond vrij laat op en zag dat ik al enkele gemist oproepen had van mij ouders. Belde hen gauw terug om hun te geruststellen. Daarna kleedde ik mij gauw op in een nette broek en een blouse. Haasten mezelf naar mijn auto en reed richting mijn ouders.

    Daar aan gekomen zag ik dat mijn moeder zich heeft lopen stressen. Ik kalmeerde haar en daarna gingen we naar die mensen toe. Ik was heel erg zenuwachtig en maakte me druk of die meid me wel zou zien staan.

    We arriveerde eindelijk bij onze bestemming. Mijn moeder gaf me een bos bloemen. Die ik moest vasthouden en moest afgeven. Ik was heel onhandig hierin. Had totaal geen verstand van vrouwen. We werden vriendelijke begroet en we liepen naar binnen.

    Ik ga haar moeder de bloemen ze begreep mij en nam ze mee. Mijn vader voerde de gesprek en ik zat er gewoon bij. Nadat er van alles was besproken. Vroeg ik aan mijn vader of ik met de dame mocht praten. Met een mahram erbij uiteraard.

    Haar vader ging akkoord ik mocht met hem mee lopen. We liepen naar een andere ruimte. Waar de dame al stond ze draaide zich om en ik kwam oog in oog met haar te staan. Allerlei gedachtes en emoties gingen door me heen.

    Ik realiseerde mij dat zij die ene dame was die die gast zat te versieren. Aan haar blik te zien herkende ze mij ook.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    ga door meid je doet het goed. interessant verhaal.

  10. #10
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Perspectief Jamila

    Na het ontbijt ruimde ik alles op en waste gauw af. Mijn ouders gingen samen mijn grootouders bezoeken. En daarna boodschappen doen. Ik bleef alleen achter thuis. Ik kroop mn bed in en startte mn laptop. Ging wat lezen over onze geloof.

    Daarna sloot ik mijn laptop en besloot even te gaan wandelen. Trok gauw mn jas en schoenen aan. Ik ging naar een parkje waar Hajar en ik altijd gezellig zaten in de zomer tijden. Om zo onze zomer door te brengen.

    Het zat me echt dwars wat Hajar betreft we zijn al jaren beste vriendinnen. Ze is niet goed bezig en ik wil haar enkel helpen. Maar ik wil geen ruzie met haar en liep naar haar ouderlijke huis. Om mijn excuses aan te bieden.
    Ik belde aan en de moeder van Hajar deed open. Ze keek me niet bepaald vriendelijke aan.

    "Salaam tante zei ik zacht is Hajar er "
    " Ga naar huis Jamila , er zijn mensen die haar hand willen vragen. En als ze jouw zien gaan ze denken wat gaat Hajar om met een meid zoals deze "

    Ik bleef even enkele minuten geschrokken naar haar kijken. Heeft ze dit nou echt gezegd?

    "Je hebt een slechte invloed op mijn dochter ik wil niet dat jij haar reputatie verpest. En nu al helemaal niet zo een verloofd heeft "

    En ze sloot zonder pardon de deur voor mn neus dicht. Ik trok mijn kraag wat hoger en liep rustig naar huis.

    Thuis aangekomen ging ik mijn gebeden verrichten. En begon aan de avond eten terwijl de woorden van Hajars moeder mij bleven achtervolgen. Ik was zo ver in mijn gedachtes dat ik zelfs mijn ouders niet binnen hoorde komen.

    " Jamila hoorde ik een luide stem roepen"

    Ik keek verward in mijn moeders gezicht die mij bezorgd aan keek.

    "Gaat het wel mijn dochter? "
    " Jawel mama er is niks aan de hand"

    Mijn moeder knikte deed haar jas en schoenen uit en kwam me helpen. Samen maakte we de avond eten klaar.

    "Je bent zo stil Jamila er is wel wat "

    Ik kon niet liegen tegen mijn moeder dus ik verteld haar alles. Ze keek me verbaast aan en zei dat ik me er niks van moet aantrekken. Zolang ik weet wat ik doe hoef ik me geen zorgen te maken.

    De weekje vakantie vloog voorbij in die hele week had ik niks vernomen van Hajar. Zal ze nog boos zijn of is er iets anders aan de hand? Is het haar moeder? De vragen bleven in mijn hoofd rond dwarrelen. Ik maakt mezelf klaar want ik moest me weer melden op school.

    Gelukkig heb ik nu weer een bezigheid want heb me letterlijk door verveeld. Ik pakt mn vaders auto en reed rustig richting school. Daar aangekomen zag ik Hajar staan met een groepje meiden om haar heen.

    Ik liep langs en ving een aantal woorden op. Ze waren haar dure ring aan het bewonderen. Blijkbaar heeft ze die gast haar ja woord gegeven. Ik hoop dat ze maar alle anderen los laat gaan. Nu ze verloofd is.

    Ik kwam de klas lokaal binnen en ging alvast zitten. Enkele minuten later begon de les. En zoals gewoonlijk kwam Hajar laat ondanks dat ze er al was. Ze kwam niet naast mij zitten. Ze zat met een andere meid. Na de les liep ik naar Hajar toe.

    "Heey Hajar "

    Ze keek me droog aan en zei wat is er ?
    " wat er is vroeg ik me verbaast? "
    "Ja wat wil je ? Is mijn moeder niet duidelijk geweest ?"
    "Nee ze is heel duidelijk geweest,maar blijkbaar kent ze niet de echte verhaal zei ik spottend "

    Hajar keek me scherp aan en zei luister ik ben verloofd nu genoeg gespeeld. Ik mag niet meer met je omgaan. Jij zal me enkel afleiden van het feit dat ik nu verloofd ben. En me met belangrijker dingen moet houden dan shoppen en lachen "

    "Wauw Hajar nooit van jou verwacht dit,nou ik wens je veel succes met je verloofd. hopelijk hou je je nu wel aan 1."

    En ik liep zonder om te kijken weg.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2
    29-07-2018

    Wanneer ga je verder?