1. #1
    prrrt.

    Reacties
    1.145
    05-12-2014

    leven met angst stoornis

    is zo moeilijk. ik kan al in paniek raken als iemand me aanraakt of een duwtje geeft. ik kan dan zo angstig worden dat ik paranoia wordt en ter plekke iemand wat aan kan doen. dat is mijn grootste angst. ik wil ook geen medicijnen slikken ervoor. ik denk dat therapie het beste zou helpen maarja.

    iemand ook ervaring hier mee?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Als het echt zo erg is dat je iemand zou kunnen verwonden uit paniek, heb je die medicijnen echt nodig. Therapie sowieso, dan kan je geleidelijk aan de medicijnen verminderen. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor bijwerkingen die medicijnen hebben. Moge Allah je bijstaan, ameen.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  3. #3
    prrrt.

    Reacties
    1.145
    05-12-2014

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Als het echt zo erg is dat je iemand zou kunnen verwonden uit paniek, heb je die medicijnen echt nodig. Therapie sowieso, dan kan je geleidelijk aan de medicijnen verminderen. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor bijwerkingen die medicijnen hebben. Moge Allah je bijstaan, ameen.
    het verschilt per dag, soms ben ik echt rustig maar vermeid ik nog steeds wel grote menigtes. vroeger was t zo erg dat ik zelfs niet naar sollicitatie gesprekken ging vanuit angst of dat ik mensen die ik lang niet heb gezien niet opzocht. ben zelfs keer ontslagen omdat ik moeilijk contact maakte op de werkvloer maar het werk dat ik leverde was gwn goed. dit zijn de nadele van een vieze stoornis zoals een sociale stoornis.

  4. #4
    Born-confused

    Reacties
    28
    19-10-2017

    Weet je ook hoe dit komt? Shifa inshAllah, lijkt mij echt erg om zo te moeten leven.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door -Versace. Bekijk reactie
    het verschilt per dag, soms ben ik echt rustig maar vermeid ik nog steeds wel grote menigtes. vroeger was t zo erg dat ik zelfs niet naar sollicitatie gesprekken ging vanuit angst of dat ik mensen die ik lang niet heb gezien niet opzocht. ben zelfs keer ontslagen omdat ik moeilijk contact maakte op de werkvloer maar het werk dat ik leverde was gwn goed. dit zijn de nadele van een vieze stoornis zoals een sociale stoornis.
    Oe, klinkt erg lastig. Krijg je al begeleiding? Meestal krijg je mini opdr vd psych en houden ze je voortgang enz in de gaten.

    Ik kwam laatst een man tegen (uit Tr, soort werkvakantie) die dit soort dingen 'oplost' door mensen onder hypnose te brengen. Meestal komt hij er zo achter waardoor het komt en kan hij ze zodoende behandelen tijdens de hypnose. Was gewoon iemand die het aan de uni had gestudeerd, hij zei dat er niet veel zijn die het kunnen en doen omdat het een zeer zware opleiding is, maar er zullen er vast wel een paar zijn in Nl. Misschien kan zoiets jou ook helpen
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Citaat Geplaatst door -Versace. Bekijk reactie
    het verschilt per dag, soms ben ik echt rustig maar vermeid ik nog steeds wel grote menigtes. vroeger was t zo erg dat ik zelfs niet naar sollicitatie gesprekken ging vanuit angst of dat ik mensen die ik lang niet heb gezien niet opzocht. ben zelfs keer ontslagen omdat ik moeilijk contact maakte op de werkvloer maar het werk dat ik leverde was gwn goed. dit zijn de nadele van een vieze stoornis zoals een sociale stoornis.

    Autisme

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Citaat Geplaatst door -Versace. Bekijk reactie
    het verschilt per dag, soms ben ik echt rustig maar vermeid ik nog steeds wel grote menigtes. vroeger was t zo erg dat ik zelfs niet naar sollicitatie gesprekken ging vanuit angst of dat ik mensen die ik lang niet heb gezien niet opzocht. ben zelfs keer ontslagen omdat ik moeilijk contact maakte op de werkvloer maar het werk dat ik leverde was gwn goed. dit zijn de nadele van een vieze stoornis zoals een sociale stoornis.
    Aw, dit is sad. I know the feeling, bruh.

  8. #8
    prrrt.

    Reacties
    1.145
    05-12-2014

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Oe, klinkt erg lastig. Krijg je al begeleiding? Meestal krijg je mini opdr vd psych en houden ze je voortgang enz in de gaten.

    Ik kwam laatst een man tegen (uit Tr, soort werkvakantie) die dit soort dingen 'oplost' door mensen onder hypnose te brengen. Meestal komt hij er zo achter waardoor het komt en kan hij ze zodoende behandelen tijdens de hypnose. Was gewoon iemand die het aan de uni had gestudeerd, hij zei dat er niet veel zijn die het kunnen en doen omdat het een zeer zware opleiding is, maar er zullen er vast wel een paar zijn in Nl. Misschien kan zoiets jou ook helpen
    alle goede hulp is mogelijk. ik zal ernaar zoeken.
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Autisme
    is mogelijk maar denk het niet. heb meer fobie trekjes dan autistische
    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Aw, dit is sad. I know the feeling, bruh.
    hahah ja man, wollah je kan mij dwingen gevangenzetten alles, maar het is zo moeilijk om contact te maken. ben meer iemand die gewoon alleen werkt en met rustig gelaten wilt worden maar dat is onmogelijk in het bedrijfsleven.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    120
    13-06-2016

    Zoek hulp. Gedragstherapie kan
    helpen

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Citaat Geplaatst door -Versace. Bekijk reactie
    alle goede hulp is mogelijk. ik zal ernaar zoeken.

    is mogelijk maar denk het niet. heb meer fobie trekjes dan autistische

    hahah ja man, wollah je kan mij dwingen gevangenzetten alles, maar het is zo moeilijk om contact te maken. ben meer iemand die gewoon alleen werkt en met rustig gelaten wilt worden maar dat is onmogelijk in het bedrijfsleven.
    Ik begrijp je helemaal. Je wordt hedendaags gewoon gedwongen om sociaal - open te zijn, terwijl niet iedereen zo is. Verschrikkelijk.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Zoek naar: hypnotherapie.

    Heb je het moeilijk als anderen jou aanspreken en sociaal doen, of als jij dat moet doen? (Of allebei?)
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.077
    19-02-2011

    Hoe ben je dan in relaties? bv met je familie?

  13. #13
    prrrt.

    Reacties
    1.145
    05-12-2014

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Zoek naar: hypnotherapie.

    Heb je het moeilijk als anderen jou aanspreken en sociaal doen, of als jij dat moet doen? (Of allebei?)
    ik heb er al beetje research over gedaan. lijkt me intressant. allebei een beetje. bijv wanneer mensen mij aanspreken 1 op 1 gaat wat makkelijker dan wanneer er mensen bij zijn dan kom ik niet echt uit mijn woorden en gebeuren er akward momenten.
    Citaat Geplaatst door HmedsDaughter_ Bekijk reactie
    Hoe ben je dan in relaties? bv met je familie?
    1 op 1 relaties kan ik makkelijk aan. maar wanneer er veel mensen te pas komen bijv met familie vind het allemaal leuk gezellig gaat t beetje socially akward worden. ik praat niet zolang mensen niks tegen mij zeggen dus ik kan ook moeilijk een gesprek beginnen

  14. #14
    andyoustole my heart

    Reacties
    955
    22-05-2016

    Citaat Geplaatst door -Versace. Bekijk reactie
    ik heb er al beetje research over gedaan. lijkt me intressant. allebei een beetje. bijv wanneer mensen mij aanspreken 1 op 1 gaat wat makkelijker dan wanneer er mensen bij zijn dan kom ik niet echt uit mijn woorden en gebeuren er akward momenten.

    1 op 1 relaties kan ik makkelijk aan. maar wanneer er veel mensen te pas komen bijv met familie vind het allemaal leuk gezellig gaat t beetje socially akward worden. ik praat niet zolang mensen niks tegen mij zeggen dus ik kan ook moeilijk een gesprek beginnen
    Heb je dit al van jongs af aan?
    Bismillahi ladhi la yadouroe ma3aa asmihi shayoun fil ardi wa la fi samaaie wa Huwa sami3oel 3aliem

  15. #15
    MVC Mtiwie

    Reacties
    2.795
    04-11-2005

    Ken iemand met een trauma die ontvoerd was
    Kan zomaar flippe als ie daaraan herrinerd word..bijte slaan
    Ga hulp zoeken

    Verstuurd vanuit West
    nemo tenetur prodere se ipsum