1. #31
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Dus genetische mutaties (verandering in oorspronkelijke vorm, verandering in dna en genen) zijn goed te verklaren door omstandigheden zoals klimaat, voeding, ziekten enzovoorts

    Dan zijn we toch klaar?
    Neen, niet helemaal klaar.
    Lees mijn antwoord hierboven.

    En ik vul hier even aan :
    Het moet dus gaan over een mutatie of een variatie waarop de omstandigheden van de biotoop een selecterende invloed hebben. Selecterend in die zin dat het beestje met die specifieke genen een reproductief voordeel heeft tov dezelfde soort beestjes met net iets andere mutaties /variaties.
    .
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Wat darwinisten ervan willen maken is evolutie en klaar
    Voeding, klimaat, ziekten enzovoorts gewoon buitensluiten

    Terwijl genetische mutaties oorzaken hebben waarom iets van oorspronkelijke vorm veranderd
    Maar dan kennen ze de term genetische mutatie ineens niet meer
    Ze kennen alleen het woordje evolutie en klaar is kees
    Geen oorzaken gewoon spontaan veranderd
    Terwijl mensen spontaan voortdurende genetische mutaties kennen door allerlei factoren

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Wat darwinisten ervan willen maken is evolutie en klaar
    Voeding, klimaat, ziekten enzovoorts gewoon buitensluiten

    Terwijl genetische mutaties oorzaken hebben waarom iets van oorspronkelijke vorm veranderd
    Maar dan kennen ze de term genetische mutatie ineens niet meer
    Ze kennen alleen het woordje evolutie en klaar is kees
    Geen oorzaken gewoon spontaan veranderd
    Terwijl mensen spontaan voortdurende genetische mutaties kennen door allerlei factoren
    Genetische mutaties zijn de oorzaak van evolutie. Een soort kan niet veranderen ZONDER genetische mutatie.

    En inderdaad, allerlei factoren zijn daarvoor verantwoordelijk. Wat is je punt precies?

  4. #34
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Genetische mutaties zijn de oorzaak van evolutie. Een soort kan niet veranderen ZONDER genetische mutatie.

    En inderdaad, allerlei factoren zijn daarvoor verantwoordelijk. Wat is je punt precies?
    Jij leeft in een omgekeerde wereld
    Juist andersom, zonder genetische mutaties geen evolutie
    Ga dat maar eerst ff onderzoeken en leren

    Genetische mutaties zijn oorzaken van chemische stoffen, voeding, klimaat, ziekten enzovoorts

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Jij leeft in een omgekeerde wereld
    Juist andersom, zonder genetische mutaties geen evolutie
    Ga dat maar eerst ff onderzoeken en leren
    Ehh, je zegt exact hetzelfde als ik hoor. En de vraag blijft wat je punt precies is?

  6. #36
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Ehh, je zegt exact hetzelfde als ik hoor. En de vraag blijft wat je punt precies is?
    Nee. Jij zegt genetische mutatie is oorzaak van evolutie Ik zeg genetische mutatie is de oorzaak van chemische stoffen, voeding, klimaat, ziekten enzovoorts Ga dat ook maar eerst onderzoeken en leren

  7. #37
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Dovemansoren en zo.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Nee. Jij zegt genetische mutatie is oorzaak van evolutie Ik zeg genetische mutatie is de oorzaak van chemische stoffen, voeding, klimaat, ziekten enzovoorts Ga dat ook maar eerst onderzoeken en leren
    Nee, ik zeg dat genetische mutatie de oorzaak is van het veranderen van diersoorten, en de verzamelnaam voor dat fenomeen is 'evolutie'.

    Evolutie is niet 1 of andere entiteit die de verandering van de soorten regelt.. Het is de leer van de verandering van diersoorten en beschrijft juist hoe de soorten veranderen onder invloed van hun leefomgeving.

  9. #39
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Wat darwinisten ervan willen maken is evolutie en klaar
    Voeding, klimaat, ziekten enzovoorts gewoon buitensluiten

    Terwijl genetische mutaties oorzaken hebben waarom iets van oorspronkelijke vorm veranderd
    Maar dan kennen ze de term genetische mutatie ineens niet meer
    Ze kennen alleen het woordje evolutie en klaar is kees
    Geen oorzaken gewoon spontaan veranderd
    Terwijl mensen spontaan voortdurende genetische mutaties kennen door allerlei factoren
    Je maakt er iets van wat niet gezegd of beweerd wordt.

    Evolutie werkt niet in een vacuüm. ET is de brede , interdisciplinaire verzameling van aangetoonde processen, causale mechanismen en verklarende hypothesen die een specifiek natuurlijk fenomeen beschrijft, nl de soortvorming.
    Hoezo laat het de context buiten beschouwing? Wat voor onzin brabbel jij hier eigenlijk?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  10. #40
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Nee, ik zeg dat genetische mutatie de oorzaak is van het veranderen van diersoorten, en de verzamelnaam voor dat fenomeen is 'evolutie'.

    Evolutie is niet 1 of andere entiteit die de verandering van de soorten regelt.. Het is de leer van de verandering van diersoorten en beschrijft juist hoe de soorten veranderen onder invloed van hun leefomgeving.
    " ...genetische mutatie de oorzaak is van het veranderen van diersoorten..."
    Als je dat zo stelt zal dit enkel tot verwarring leiden. Zoals bij MisterMaster duidelijk het geval is. Er is als mechanisme meer nodig dan mutatie alleen om tot soorten te komen. Maar dat weet jij ook wel.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Jij leeft in een omgekeerde wereld
    Juist andersom, zonder genetische mutaties geen evolutie
    Ga dat maar eerst ff onderzoeken en leren

    Genetische mutaties zijn oorzaken van chemische stoffen, voeding, klimaat, ziekten enzovoorts
    Volgens mij zeg je precies hetzelfde....
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    " ...genetische mutatie de oorzaak is van het veranderen van diersoorten..."
    Als je dat zo stelt zal dit enkel tot verwarring leiden. Zoals bij MisterMaster duidelijk het geval is. Er is als mechanisme meer nodig dan mutatie alleen om tot soorten te komen. Maar dat weet jij ook wel.
    Zonder genetische mutatie geen verandering natuurlijk.

    MisterMaster krijgt een waas voor zn ogen bij het horen van het woord 'evolutie'. Wat gek is, want hij beschrijft de verandering van de diersoorten precies zoals de evolutietheorie dat ook doet.

  13. #43
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Zonder genetische mutatie geen verandering natuurlijk.

    MisterMaster krijgt een waas voor zn ogen bij het horen van het woord 'evolutie'. Wat gek is, want hij beschrijft de verandering van de diersoorten precies zoals de evolutietheorie dat ook doet.
    Klopt. Als quasi evident.
    Maar alleen met genetische mutatie ook geen verandering natuurlijk. Ik benadruk de nuance om MisterMaster 's onbegrip te expliciteren.
    De ET aversie is in enkele gevallen te wijten aan een mankerend begrip van de theorie.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Je vergelijkt appels met peren

    En je moet goed lezen wat ik zeg en niet eromheen draaien
    Welke factoren kunnen ervoor zorgen dat koolmezen afwijkingen kennen in hun oorspronkelijke vorm in dit geval 1 mm langere snavel?

    Kan dat aan de voeding liggen? Zijn er meerdere mogelijke oorzaken die te verklaren zijn betreft genetische mutatie?
    Ik vergelijk geen appels met peren.

    Ik plaats alles in prespectief.
    En 1mm verschil lijkt misschien niet significant.
    Maar dat is het blijkbaar wel. 10% is namelijk
    een groot verschil.

    De oorzaak daarvan lijkt me duidelijk.

    Evolutie.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    192
    31-05-2016

    Ik snap helemaal niet waarom er een discussie wordt gevoerd hierover tussen jullie.
    Als de ene persoon alle argumenten naast zich laat liggen en constant hetzelfde zegt zonder enige weerlegging of nieuw argument, dan discussier je met een figuurlijke muur.

    Als ik jullie was, zou ik allang stoppen met discussieren en gewoon focussen op jouw eigen verrijking qua kennis.
    "Als je een dwaas probeert te overtuigen, dan ben jezelf een grotere dwaas" Dat is wat ik altijd zeg.

    Succes iedereen