1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    449
    04-02-2017

    Somalië looft 'echte broer' Turkije voor snelle reactie op bommen



    MOGADISHU (Reuters) - Turkey's swift response to Somalia's deadliest truck bombing drew praise from survivors and officials who called Ankara their "only genuine" international partner, an implicit challenge to that Western backers that spend billions on security.

    Within 48 hours of the huge twin explosions that hit Mogadishu on Saturday, a Turkish air ambulance had landed in the battle-scarred capital and picked up dozens of wounded Somalis to transport them to Turkey for free medical treatment.

    Its health minister also pitched up with surgeons who set to work at once in hospitals alongside Somali doctors and nurses.

    Ankara has invested heavily in Somalia over the past five years, with one eye on rich economic pickings should stability ever return and the other on burnishing President Tayyip Erdogan's image of Turkey as a global promoter of compassionate Islam.

    "Turkey is the best friend to Somalia and they were the first supporter to us after the blast," said Abdiasis Ahmed, a jobless university graduate who said four friends had been airlifted out, one with a broken back.





    At least 300 people were killed in the blasts and more than 400 injured. Although Islamist al Shabaab militants were pushed out of Mogadishu in 2011, Saturday's attack - which al Shabaab has not claimed - shows the dangers still facing the capital.

    Many Somalis contrasted Ankara's response with that of the European Union, which has a naval force including combat ships equipped with emergency medical systems off Mogadishu's shore to deter piracy, but which did not take in casualties.

    "I've heard a lot of complaints from Somalis saying 'There's a huge Western navy on our shores - why can't those people come to help us?'," said Rashid Abdi, a Nairobi-based Somalia analyst at International Crisis Group, a think-tank.

    A spokesman for the EU mission in Nairobi had no immediate comment, although a Tweet from the naval force on Wednesday said it was providing "vital medical aid" for the victims.

    Senior officials also compared the speed and scale of Turkey's assistance with that of Somalia's foreign partners, including neighbors Kenya and Djibouti and the United States and the United Nations.

    Mogadishu mayor Thabit Mohamed tweeted on Monday that he was grateful for Turkey's "immediate response" and "relief for victims", compared with a "Thanks for standing with #Mogadishu" tweet 24 hours later aimed at the U.S. Embassy.

    "Turkey is always first to help us. They are our only genuine brother," Information minister Abdirahman Omar Osman told Reuters, recalling a personal visit by Erdogan in 2011, when Somalia was in the grip of famine.

    "Their support is visible to everyone. They build hospitals, they build schools, and that's why they are different than others," he said. "Others might give more money but Turkey is perceived by the people to be the ones really helping Somalia."

    His thoughts were echoed in a cartoon by popular cartoonist Amin Amir circulating on Somali social media depicting a Turkish Airlines plane surrounded by boxes labeled "equipment and supplies".

    Next to its stand two men with a thought bubble: "Whenever there is a problem, Turkey helps us. Where are the other countries? It is the only brother country we have. The other countries are enemies that pursue their interest."

    (Additional reporting by Maggie Fick; Writing by Maggie Fick; Editing by Ed Cropley and Alison Williams)

    https://www.usnews.com/news/world/ar...ponse-to-bombs

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    449
    04-02-2017


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    449
    04-02-2017








  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Turkije nummer 1.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    [QUOTE=Omar_37;132939203]En wederom staat Turkije vooraan op hulp te bieden aan degenen die het hard nodig hebben.[/QUOTEnu alleen geen gas meer stelen van de palestijnen samen met Israhel

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    3.870
    19-09-2011

    Saudi arabs en vae hadden somalie gedreigd om Turkse leger niet toe te laten in hun land zodat Turkije zijn macht niet kon vergroten in afrika.. Ze boden somalie 80 miljoen dollar aan en sloegen die af..

    Daarna hebben de arabieren el shabab betaald om een grote aanslag te plegen..

    Turkije heeft zijn millitaire basis vergroot in somalie..

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Djengiz Bekijk reactie
    Saudi arabs en vae hadden somalie gedreigd om Turkse leger niet toe te laten in hun land zodat Turkije zijn macht niet kon vergroten in afrika.. Ze boden somalie 80 miljoen dollar aan en sloegen die af..

    Daarna hebben de arabieren el shabab betaald om een grote aanslag te plegen..

    Turkije heeft zijn millitaire basis vergroot in somalie..
    Ik kan het niet laten...

    Heb je ook bewijs dat de Arabieren Al Shabab betaald hebben voor een aanslag te plegen?

    Of is dit weer zo een Ottomaans archieven verhaal?


    "Turkije heeft zijn millitaire basis vergroot in somalie"
    Verder geef je mooi aan waarom Turkije een arm land als Somalie helpt.
    Niet voor de bevolking die ook Islamtisch is, maar gewoon om de macht.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    3.870
    19-09-2011

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Ik kan het niet laten...

    Heb je ook bewijs dat de Arabieren Al Shabab betaald hebben voor een aanslag te plegen?

    Of is dit weer zo een Ottomaans archieven verhaal?


    "Turkije heeft zijn millitaire basis vergroot in somalie"
    Verder geef je mooi aan waarom Turkije een arm land als Somalie helpt.
    Niet voor de bevolking die ook Islamtisch is, maar gewoon om de macht.
    Dit nieuws gaat in somalische media ten ronde..

    Turken komen daar geen bloemmetjes planten nee.. Een provincie van maken en van daaruit afrikaanse operaties uitvoeren waar de blanken hun greep op hebben..

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Djengiz Bekijk reactie
    Dit nieuws gaat in somalische media ten ronde..

    Turken komen daar geen bloemmetjes planten nee.. Een provincie van maken en van daaruit afrikaanse operaties uitvoeren waar de blanken hun greep op hebben..
    Als jij het daar gevonden hebt, dan kun je ook vast wel een linkje plaatsen.
    Mijn Somalisch is niet zo best, maar wellicht kunnen we translaten online.
    Ik wacht in spanning af...



    Verder wel weer mooi te zien, dat je eindelijk eerlijk bent over de intenties van
    Erdogan. Hij wilt weer kolonisator gaan spelen.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    3.870
    19-09-2011

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Als jij het daar gevonden hebt, dan kun je ook vast wel een linkje plaatsen.
    Mijn Somalisch is niet zo best, maar wellicht kunnen we translaten online.
    Ik wacht in spanning af...



    Verder wel weer mooi te zien, dat je eindelijk eerlijk bent over de intenties van
    Erdogan. Hij wilt weer kolonisator gaan spelen.
    Denk jij echt dat ik dit voor jou ga uitpluizen in somalische media? Grapjas.. Ik praat met somaliers dagelijks waar zij met hart en nieren Turkije en voornamelijk erdogan bewonderen.. En zij brengen mij het nieuws wat er gaande is..

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Djengiz Bekijk reactie
    Denk jij echt dat ik dit voor jou ga uitpluizen in somalische media? Grapjas.. Ik praat met somaliers dagelijks waar zij met hart en nieren Turkije en voornamelijk erdogan bewonderen.. En zij brengen mij het nieuws wat er gaande is..
    Dus zoals gewoonlijk weer geen bewijs.

    Deze keer kom je zelfs al niet meer verder als :
    Ik heb via via het volgende gehoord....

    Wat een flater weer van je, zeker na je eerdere opmerking
    Over de Somalische media.

    Als je op zoiets je kennis baseerd is het zeer begrijpelijk
    Dat je de leugens van Erdogan voor waar aanneemt.

    Ultimate facepalm!!!!

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.870
    19-09-2011

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Dus zoals gewoonlijk weer geen bewijs.

    Deze keer kom je zelfs al niet meer verder als :
    Ik heb via via het volgende gehoord....

    Wat een flater weer van je, zeker na je eerdere opmerking
    Over de Somalische media.

    Als je op zoiets je kennis baseerd is het zeer begrijpelijk
    Dat je de leugens van Erdogan voor waar aanneemt.

    Ultimate facepalm!!!!
    Ja wat is hier mis mee? Mogen anderen het niet volgen in hun eigen media waar zij alles zeer nauwlettend in de gaten houden wat er zich in hun eugen land afspeelt?

    En dat ik dat nu van hen overneem en deze zeer belangrijke gebeurtenis door vertel aangezien het blanke media het niet zal halen, dan mag jij in je blanke veilige hypocrieten fort zich afvragen hoe en wat..

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Djengiz Bekijk reactie
    Ja wat is hier mis mee? Mogen anderen het niet volgen in hun eigen media waar zij alles zeer nauwlettend in de gaten houden wat er zich in hun eugen land afspeelt?

    En dat ik dat nu van hen overneem en deze zeer belangrijke gebeurtenis door vertel aangezien het blanke media het niet zal halen, dan mag jij in je blanke veilige hypocrieten fort zich afvragen hoe en wat..
    Natuurlijk iedereen mag alles vertellen en rondbazuinen wat men wilt.
    En als je niet al te snugger bent geloof je al die verhalen dan meteen.

    En zoiets geloven en als waarheid weer verspreiden, terwijl je iedereens
    andere media kanalen aanvalt is natuurlijk zeer hypocriet.

    Je hebt zelfs niet eens het nieuws artikel gelezen.

    In Turkije worden journalisten voor veel beter gecontroleerde nieuwtjes
    opgepakt en veroordeeld. Maar ja, jij gelooft dus blijkbaar iets wat je
    via via gehoord hebt....

    Dat is echt hilarisch.

    Maar het is duidelijk dat jij ook zo de kletsverhaaltjes van Erdogan
    voor lief aanneemt. Zelfs iets controlen kun jij al lang niet meer.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    3.870
    19-09-2011

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Natuurlijk iedereen mag alles vertellen en rondbazuinen wat men wilt.
    En als je niet al te snugger bent geloof je al die verhalen dan meteen.

    En zoiets geloven en als waarheid weer verspreiden, terwijl je iedereens
    andere media kanalen aanvalt is natuurlijk zeer hypocriet.

    Je hebt zelfs niet eens het nieuws artikel gelezen.

    In Turkije worden journalisten voor veel beter gecontroleerde nieuwtjes
    opgepakt en veroordeeld. Maar ja, jij gelooft dus blijkbaar iets wat je
    via via gehoord hebt....

    Dat is echt hilarisch.

    Maar het is duidelijk dat jij ook zo de kletsverhaaltjes van Erdogan
    voor lief aanneemt. Zelfs iets controlen kun jij al lang niet meer.
    Misschien dat jij in je donkere zolderkamer al het blank/joodse media gelooft met hun verzonnen "waarheden"

    Zolang er maar id kaarten gevonden worden bij elke aanslag op blanke bodem, daarmee krijg je de toks wel achter je

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Djengiz Bekijk reactie
    Misschien dat jij in je donkere zolderkamer al het blank/joodse media gelooft met hun verzonnen "waarheden"

    Zolang er maar id kaarten gevonden worden bij elke aanslag op blanke bodem, daarmee krijg je de toks wel achter je

    Kom op, je geeft als bron aan dat je er van hebt gehoord. (via via)
    Een veel meer twijfelachtiger bron bestaat niet.

    Dan kun je hier wel weer komen met een "jij-bak",
    maar dat geeft helemaal aan dat je argumenten op zijn.

    Maar geloof de verhaaltjes van de leugenachtige Sultan maar,
    plaats ze zelfs hier. Deze praatjes van Erdogan te ontkrachten
    en daarmee de topic-poster voor schut te zetten is kinderspel.
    En erg vermakelijk!

    En er is een gemakkelijke remedie tegen je kletspraatjes:

    "Plaats maar eens een bron"

    En dan val jij altijd meteen door de mand.

    En niemand ter wereld buiten Erdogan Turken dan, gelooft nog in de
    praatjes van Erdogan.