1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Marokkaanse KOFFIE!!

    heb alleen een steelpan. dus wat zijn de verhoudingen van de perfecte koffie en hoe zet je dit..please hellup!






    word tijd dat ik normaal koffie kan zetten voor mensen die over de vloer komen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16
    12-10-2016

    Salam..heb je behalve die steelpan (daar kun je melk opwarmen en in thermoskan doen apart van de koffie thermoskan, je hebt mooie witte bij blokker), ook een koffiekan? 4 eetlepels koffie (van de aldi of douwe egberts), halve theelepel kaneel of van die lekkere marokkaanse mix van kaneel en soort kruiden (ik koop ze altijd in marokko). Water koken, ongeveer halve liter zo uit mijn hoofd anders check ik het morgen nog even. Laat het koken, uitzetten, met zeefje in die thermo. Suikerklontjes apart in kommetje. De warme melk, koffie en suiker mooi presenteren cake erbij voila.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Citaat Geplaatst door hopedoetleven Bekijk reactie
    Salam..heb je behalve die steelpan (daar kun je melk opwarmen en in thermoskan doen apart van de koffie thermoskan, je hebt mooie witte bij blokker), ook een koffiekan? 4 eetlepels koffie (van de aldi of douwe egberts), halve theelepel kaneel of van die lekkere marokkaanse mix van kaneel en soort kruiden (ik koop ze altijd in marokko). Water koken, ongeveer halve liter zo uit mijn hoofd anders check ik het morgen nog even. Laat het koken, uitzetten, met zeefje in die thermo. Suikerklontjes apart in kommetje. De warme melk, koffie en suiker mooi presenteren cake erbij voila.
    oke graag als je kunt kijken hoeveel water precies.
    dus je doet koffie, kaneel en water aan de kook brengen en dan zeef je het vervolgens. dus je hoeft het niet eventjes op het vuur te laten staan als het gekookt is?

  4. #4
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Het geheim van lekkere koffie is een theelepeltje buisman en klein snufje zout toevoegen.
    Dit bereid je gewoon in een koffiepot (zo een 2 delige, te koop bij de hema o.a)

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16
    12-10-2016

    Tip hierboven is ook top

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    16
    12-10-2016

    Je kunt de koffie inderdaad even laten rusten na het koken en dan pas met een zeefje in de thermo. Het is idd ong halve liter. Probeer het uit en proef ook xx

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    16
    12-10-2016

    Inderdaad die 2 delige koffiepot zoals andere lid hier zei.

  8. #8
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door miss_Tashel7it Bekijk reactie
    dit zou ik wel eens willen uitproberen. ik heb geen 2 delig koffiepot. Wat is zo speciaal aan deze 2 delig koffiepot?

    trouwens een paar vragen nog.
    Wat bedoel je eigenlijk met een theelepeltje buisman? bedoel je een schepje of het metalen lepeltje van buisman?

    En welke buisman product bedoel je dan? Die smaakverbeteraar in een potje Buisman toch? Buisman heeft tegenwoordig zoveel producten

    En waar is de koffie? of hoor je hem zo te drinken?
    Geen idee wat er zo speciaal aan is, denk vooral de wijze van bereiden?
    Ja idd dat kleine potje buisman (aroma versterker).

    Je neemt dus die 2 delige koffiepot, doet daar die koffie in en daarbij een theelepeltje buisman en een heel klein snufje zout (zout haalt de smaak nog meer eruit).
    Dat kook je gewoon en daarna heb je lekkere koffie!

    Je doet er trouwens nog warme melk bij, dat serveer je in een aparte kan zodat je gasten zelf kunnen kiezen hoe sterk ze hun koffie willen drinken.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Het geheim van lekkere koffie is een theelepeltje buisman en klein snufje zout toevoegen.
    Dit bereid je gewoon in een koffiepot (zo een 2 delige, te koop bij de hema o.a)
    oke apart dit. welke koffie gebruik je verder??

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Citaat Geplaatst door miss_Tashel7it Bekijk reactie
    ----
    hoeveel eetlepes precies koffie en suiker?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Citaat Geplaatst door hopedoetleven Bekijk reactie
    Je kunt de koffie inderdaad even laten rusten na het koken en dan pas met een zeefje in de thermo. Het is idd ong halve liter. Probeer het uit en proef ook xx
    tnx girl

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    weet ook iemand waar ik mooi koffieservies kan halen? alle tips zijn welkom

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    kun je de marokkaanse koffie ook maken in een gewone pot met filter?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    4
    19-10-2017

    Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    hoeveel eetlepes precies koffie en suiker?
    Dat hangt een beetje af van wat jij lekker vindt en welke (merk/soort)koffie je je drink. Bij de Lidl koffie die ik persoonlijk super lekker vind gebruik ik een niet afgestreken eetlepel per kopje (200 ml). Douwe Egberts is kwalitatief beter daar gebruik ik wel een afgestreken eetlepel per koffie anders komt het te sterk uit.

    Suiker kan je eventueel ook achteraf doen. 1 theelepel per kopje, meer of minder.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4
    19-10-2017

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    kun je de marokkaanse koffie ook maken in een gewone pot met filter?
    ja dat kan zeker maar dan heb je niet helemaal de echte smaak te pakken. Bij filterkoffie doe ik regelmatig allerlei kruiden door. met name kaneel en peper peper. Maar doe daar gerust ook kruidnagel en gember. Mijn moeder deed daar van alles in. Net nog geen knoflookpoeder en paprika :P