1. #46
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    het is bijna ironisch, de verraders worden verraden door verraders. Niemand zag dit aankomen ik bedoel kijk de afgelopen 100 jaar. Not
    dit is niet de eerste keer dat koerden worden gebruikt en zal ook niet de laatste keer zijn..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  2. #47
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Wat blijkt de Koerdische militie kun je in twee fracties splitsen de PUK en KDP.
    De PUK blijkt de KDP verraden te hebben door te vluchten midden in de oorlog waardoor de KDP hierna ook vluchtte.
    Nu zijn de KDP koerden de PUK koerden aan het beledigen en uitschelden op social media.
    niet in twee maar meerdere zelfs,maar er zijn drie fracties..kdp pkk puk..
    puk kiest altijd de zijde van Iraakse regering zelfs tijdens het Saddam regime..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  3. #48
    Ehm...

    Reacties
    2.371
    24-09-2004

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    niet in twee maar meerdere zelfs,maar er zijn drie fracties..kdp pkk puk..
    puk kiest altijd de zijde van Iraakse regering zelfs tijdens het Saddam regime..
    dat laatste klopt niet, barzani kreeg hulp van saddam bij het bestrijden van iranian puppets PUK

    gefeliciteerd nep-soennieten, weer een stad in de handen van de rafida

  4. #49
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    dit is niet de eerste keer dat koerden worden gebruikt en zal ook niet de laatste keer zijn..
    true, helaas begrijpen ze niet dat als de amerikanen moeten kiezen tussen een regionale grootmacht en een Koerdische puppet militie dan kiezen ze voor de grootmacht.
    Vele koerden en israeliers die ook op twitter een oproep doen aan nethanyahu om de Iraakse leger te bombarderen.

  5. #50
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    dat laatste klopt niet, barzani kreeg hulp van saddam bij het bestrijden van iranian puppets PUK

    gefeliciteerd nep-soennieten, weer een stad in de handen van de rafida
    dat klopt het was de kdp die saddam uitnodigde om samen te werken..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  6. #51
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    dat laatste klopt niet, barzani kreeg hulp van saddam bij het bestrijden van iranian puppets PUK

    gefeliciteerd nep-soennieten, weer een stad in de handen van de rafida
    Irak zal weer onder een leeuw zoals Saddam vallen

  7. #52
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Irak zal weer onder een leeuw zoals Saddam vallen
    Het is klaar voor de sunni in Irak, forget about it.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  8. #53
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Het is klaar voor de sunni in Irak, forget about it.
    Dat zeiden ze ook toen die shia zwijn van al maaliki in office was...

    Sunni hebben de kracht om zich weer te organiseren, geef ze tijd om hun koerdische sunni tuin te reinigen van ratten die bezig zijn met hun azul, zie ot

  9. #54
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    zodra amerikanen difinitief uit irak verdwijnen komen soenis aan de macht, want al dat shit wat nu gaande is in irak,syrie en yemen gaat daarover. shi3a verdrijven uit arab landen.

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    oorlog?
    dit was geen oorlog
    kirkuk is binnen 1 dag ingenomen

    dit is een deal geweest tussen 2 families en irak

    barzani/talabani
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    voorbeeld;


    januari 1946 de Republiek van Mahabad uitroepen met Qazi Mohammed als president. In mei van dat jaar trok de Sovjet-Unie haar steun aan de republiek in en in december 1946 werd Mahabad ingenomen door het Iraanse leger. Qazi Mohammed werd gevangengenomen en op 30 maart 1947 op het centrale plein van Mahabad opgehangen.

    Na drie maanden in de cel te hebben gezeten, in afwachting op de executie, werd de zaak nog een keer bekeken door Sjah. Deze keer werd een commissie van viertal personen opgesteld, die tevens de rechtbank vormden om de zaak in hoger beroep te behandelen.

    Hoe serieus de Iraanse regiem toentertijd de rechtvaardigheid en de eerlijkheid van het proces nam, blijkt uit de beschrijving van Kewmaras over manier waarop de zaak in hoger beroep werd behandeld: “De Qazi’s hadden in een 114 bladzijde tellende document hun onschuld vastgesteld in een bezwaarschrift tegen hen vonnis en naar de rechter gestuurd. Het document diende als verdediging met bewijsmaterialen waarbij de aanklachten van de Iraanse regiem werden tegengesproken. Niemand nam moeite om het document te lezen. Hoewel de documenten ontvankelijk werden verklaard door de rechter, toch hadden ze geen enkele waarde tijdens het proces.”

    Op 29-03-1947 begon de tweede zitting, het hoger beroep. Tijdens deze zitting werd Qazi Mohammed als eerste naar voren geschoven en schuldig werd bevonden van de twaalf eerder aanklachten van de eerste rechtbank. Qazi verwierp alle aanklachten, op de drie na die hij eerder had bevestigd.

    Tijdens de zitting sprak Qazi heel rustig en vroeg steeds om bewijsmaterialen ter bevestiging van de aanklacht. De rechter reageerde erg geïrriteerd hierop. Qazi vroeg de rechter: “Waar komen al die leugens vandaan die door u verzonnen zijn? Als het zo is zoals u het zegt, zorg voor de bewijsmaterialen!”

    De rechter beschouwde de uitlatingen van Qazi als belediging van de rechtbank en zei tegen Qazi: “Kurdan Sag Sfat?”, waarop Qazi antwoordde: “Honden en eerloze mensen zijn jullie, die geen enkele grens kennen voor jullie daden en geen enkele waarde hechten aan de wet. U komt hier dezelfde vonnis voor te lezen die de andere “zonder eer” [Qazi bedoelde hiermee de Sjah van Iran] heeft besloten. Ik heb me al lang voor dit vonnis voorbereid. Ik weet dat ik onschuldig ben en voor de vrijheid van mijn volk wordt geëxecuteerd. Dit beschouw ik als teken van barmhartigheid van God. Het is mij een eer om op deze manier dood te gaan en op dit einde ben ik trots!”

    De zitting kon amper doorgaan. Enerzijds omdat Qazi besloot om verder niet in te gaan op de vragen van de aanklager en anderzijds omdat de aanklager zich niet kon beheersen. Dit, omdat hij de uitlatingen van Qazi als belediging beschouwde voor de legimiteit van de rechtbank. Om de situatie onder controle te krijgen, besloot het hoofd van de rechtbank de zitting te schorsen enerzijds om Qazi op ander idee te brengen en anderzijds om de situatie af te koelen.

    Na een korte pauze werd de zitting hervat en Qazi kwam aan het woord: “Dat nu besloten is om Qazi Muhammed op te hangen is enkel het gevolg van mijn belofte die ik aan mijn volk heb gedaan. Ik heb gezworen om met mijn volk te leven en voor haar te sterven. Hoe kan ik nu mijn belofte verbreken? Ik ben niet bereid om de vragen van de deze rechter te beantwoorden, wel als iemand anders het me vraagt.”

    Omdat Qazi niet bereid was om de vragen van de aanklager (Sarhang Raza Niko Zade) te beantwoorden besloot de rechtbank om Sarhang Raza Niko Zade te vervangen door Sarhang Rajab Ata (de rechter). De zitting ging door.

    Rajab Ata beschuldigde Qazi ervan dat Qazi ‘buitenlanders’ naar Iran zou hebben gebracht om Iran te bezetten en benadrukte hierbij dat hij over Mustafa Barzani had. Qazi antwoordde daarop: “Mustafa Barzani is geen buitenlander en zal het ook niet worden. Koerdistan is woonplaats voor iedere Koerd. De situatie heeft ons zo ver gebracht dat hij niet naar het andere deel van zijn land kon komen. Nu had hij de kans en hij was welkom in dit gedeelte van Koerdistan.”

    De aanklager liet een vlag met de kleuren rood, wit en groen met daarin hamer en sikkel zien. Vervolgens spuugde de aanklager erop en vroeg Qazi: “Is dit niet het bewijs dat jullie vlag op die van Sovjet-Unie lijkt?” Qazi Mohammed keek naar de vlag en zei tegen de rechter: “Dit is niet de Koerdische vlag en het zal het ook nooit worden. Onze vlag bevat geen hamer en sikkel. Er zal een dag komen dat jullie de Koerdische vlag zullen zien. Er zal een dag komen waarom onze vlag op dit gebouw wordt gehesen.

    De Vlag van Koerdistan die op de dag van de oprichting van de Republiek van Mehabad was te zien, heb ik persoonlijk aan Mustafa Barzani gegeven. Hij zal die vlag van de ene berg naar de ander berg brengen tot de dag dat op elke berg van Koerdistan de vlag te zien wordt. Die dag zal er komen!”

    Kewmaras beschrijft in zijn documenten dat hij veel militaire rechtszaken heeft bijgewoond. Maar hij was onder de indruk van Qazi. “Vooral zijn kalmte maakte de rechter en de aanklager gek,” zo beschrijft Kewmaras. Kewmaras schrijft ook later dat zijn eerlijke beschrijving van zijn documenten heeft uiteindelijk naar toe geleid dat hij opgepakt werd, niet omdat hij de stukken probeerde te publiceren. Kewmaras schrijft in zijn documenten dat de rechter buitengewoon geïnteresseerd was in de persoonlijkheid en de plannen van Mustafa Barzani. Maar Qazi Mohammed liet geen informatie los die van belang zou zijn voor het Iraanse leger.

    De rechter vroeg Qazi Mohammed of Mustafa Barzani plannen had om hem te bevrijden? Qazi: “Barzani heeft vanaf het begin tegen mij verteld om met hem mee te gaan. Maar ik heb het geweigerd. Ik heb het geweigerd, omdat ik wist als jullie mij niet hadden gepakt, veel onschuldige mensen in plaats van mij zouden vermoorden. Bovendien heb ik gezworen om mijn belofte tegenover mijn volk na te komen. Met de belofte betreed ik de tuinen van God.”

    De rechter ging in op het verhaal van Qazi en vroeg: “Weet je zeker dat je niet mee ging of was dat omdat Mustafa Barzani jou niet in zijn gezelschap wilde hebben?”

    Qazi Muhammed: “Het lijkt erop dat u mijn verhaal niet gelooft! Waar zou ik naar toe gaan? Overal waar ik ga is Koerdistan. Wat maakt het nou uit of ik in Mehabad ben of ergens anders?”

    De laatste woorden van Qazi tijdens de zitting waren de volgende: “Niemand is als jullie in slechte tijden zo zielig en onderdanig. Maar als jullie eenmaal de macht hebben, veranderen jullie in tirannen.”

    Na de laatste woorden van Qazi Mohammed begon de raad met overleg over het uiteindelijke vonnis. In minder dan een halfuur werd het vonnis voorgelezen: de doodstraf. Kewmaras vertelt dat het leger hier eerder rekening mee had gehouden. De voorbereidingen waren al getroffen. Men had al besloten om de Qazi’s in het centrum van Mahabad (Chwar Chra) op te hangen. Het benodigde materiaal zoals hout en touw waren al aanwezig.

    De Qazi’s - Qazi Mohammed, zijn broer en neef - bevonden zich al in de rechtbank toen een Iraanse legerofficier de Qazi’s informeerde dat hun vonnis in Teheran, de hoofdstad van Iran, uitgevoerd zal worden. Op het moment dat de legerofficier de kamer binnenkwam om Qazi Muhammed te vertellen dat hij naar Teheran zal worden overgeplaatst, was Qazi aan het bidden. Qazi maakte zijn gebed af en zonder enige aarzeling ging hij met de legerofficier mee. De Qazi’s moesten één voor één, elk begeleid door tien Iraanse soldaten, een legerbus ingaan om vanaf Mahabad naar Teheran te worden overgeplaatst. Wat de Qazi’s niet wisten was het uitdrukkelijke verzoek van de Sjah van Iran rondom hun vonnis; om de Koerdische bevolking af te schrikken moesten de Qazi’s in het centrum van Mahabad worden opgehangen. In feite werden de Qazi’s niet naar Teheran gebracht, maar naar een militair gebouw in het centrum van de stad Mahabad.

    De Qazi’s kwamen aan op die plaats. Bij het uitstappen werd de Qazi’s duidelijk wat de bedoeling was. Heel kalm en zonder enig verzet gingen ze één voor één het gebouw in. In een grote kamer met een grote tafel erin waar de commissie, een Koerdische geestelijke (mullah) en aantal legerofficieren zich bevonden, kwam Qazi Mohammed binnenlopen. De rechter vroeg Qazi Muhammed om zijn testament te schrijven en zijn laatste gebed te doen.

    Qazi schreef zijn testament in een paar bladzijde tellende document. In het testament stond aan wie zijn bezit moest gegeven worden en ook het aantal adviezen die hij uitsluitend voor de volgende Koerdische generatie had geschreven. De meeste van zijn bezittingen gingen naar het goede doel, zoals het bouwen van ziekenhuizen, scholen en moskeeën.

    Qazi begon te bidden en na afloop vroeg hij de commissie om toestemming te geven voor een aantal adviezen die hij aan het Koerdisch volk wilde afleveren voordat hij dood ging. De commissie stemde toe.

    Qazi: “Schrijf alles op wat ik zeg.”
    Mullah: “Beste Qazi, u kent de regels. De commissie moet weten wat ik schrijf.”
    Qazi: “Wie zijn ze om te bepalen wat ik wil zeggen?”
    Qazi tegen de Mullah: “Ik zeg alles in het Perzisch, zodat zij het ook begrijpen. Maar u moet ze in het Koerdisch noteren.”
    Mullah: “Ik kan niet in het Koerdisch schrijven.”
    Qazi: “Dit is ook een van de ellendes die Koerden overheerst.”
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Het laatste halfuur van het leven van Qazi Mohammed

    Qazi: “Wilt u dat ik het voorlees?”
    De rechter: “Nee, dat is niet nodig.”
    Qazi: “Aangezien de islam de ophanging verbiedt, vraag ik u om mij te fusilleren.”
    De rechter: “Dit verzoek kunnen wij niet inwilligen. De rechtbank heeft besloten om je op te hangen.”
    Qazi: “Ik zal dan mijn laatste gebed doen voordat ik dood ga.”
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  13. #58
    Verbannen

    Reacties
    2.658
    24-04-2014

    qazi was een separatist, dat is het lot van alle azulseparatisten op de wereld

  14. #59
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door Karam990 Bekijk reactie
    qazi was een separatist, dat is het lot van alle azulseparatisten op de wereld
    Die is dood?

  15. #60
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    koerden en riffijnen en cataloniers mogen nooit onafhankelijk worden