1. #16
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Wat heel veel moslims zich ook niet realiseren, is dat een moslim ook het (geslacht) vlees van een Christen en Jood mag eten.
    Ligt eraan in wiens naam het wordt geslacht, als het in naam van Jezus as wordt geslacht dan is het een grootte zonde.
    Maar de meeste Europeanen slachten niet in naam van God swt dus ik denk dat Kosher en halal vlees het meest veiligst zijn voor onze consumptie.

  2. #17
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Ik koop alleen halal producten en zie om me heen dat jongeren zich meer bewust worden als het om halal gaat en het mooie is dat de oudere generatie hierdoor wordt beïnvloed en ook halal promoten.
    Ik vind het allemaal best hoor:
    De een koopt macrobiotische haarshampoo van 20 euro, de ander halal tandpasta van 10 euro.
    Het artikel geeft alleen aan dat de kapitalistische markt meehelpt (en flink verdient !) aan het uitbouwen van een normensysteem dat in de Koran zelf maar beperkt is gefundeerd.

    N.B. Zijn de bloemkolen van FCE al halal ?

  3. #18
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Ik vind het allemaal best hoor:
    De een koopt macrobiotische haarshampoo van 20 euro, de ander halal tandpasta van 10 euro.
    Het artikel geeft alleen aan dat de kapitalistische markt meehelpt (en flink verdient !) aan het uitbouwen van een normensysteem dat in de Koran zelf maar beperkt is gefundeerd.

    N.B. Zijn de bloemkolen van FCE al halal ?
    ??
    He only prohibited for you carrion, blood, the flesh of the pig and what was dedicated to other than God, but if one is forced out of necessity rather than desire or greed, then he incurs no sin. God is Forgiver, Merciful. 2:173

    Therefore you shall eat from that upon which God's name has been pronounced, if you believe in His revelations. 6:118

    Today, all good things have been made lawful for you. The food of those who were given the Scripture (Jews and Christians) is lawful (lawful) for you and your food is lawful for them. 5:5

    The animal offerings are among the rites decreed for you by God. In them there are benefits for you. So mention God's name on them while they are lined up, then, once they collapse on their sides, you shall eat therefrom and feed the poor and the needy. It is thus that We have ordained them for you so that you may be thankful. 22:36

  4. #19
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    ??
    He only prohibited for you carrion, blood, the flesh of the pig and what was dedicated to other than God, but if one is forced out of necessity rather than desire or greed, then he incurs no sin. God is Forgiver, Merciful. 2:173

    Therefore you shall eat from that upon which God's name has been pronounced, if you believe in His revelations. 6:118

    Today, all good things have been made lawful for you. The food of those who were given the Scripture (Jews and Christians) is lawful (lawful) for you and your food is lawful for them. 5:5

    The animal offerings are among the rites decreed for you by God. In them there are benefits for you. So mention God's name on them while they are lined up, then, once they collapse on their sides, you shall eat therefrom and feed the poor and the needy. It is thus that We have ordained them for you so that you may be thankful. 22:36
    In het artikel gaat het er (onder meer) om dat, op basis van het verbod van niet-halal vlees in de Koran, de laatste dertig jaar produkt-concepten als halal cosmetica, kleding en reizen in de markt zijn gezet waar goed geld aan verdiend wordt.

    In Maleisië kun je inmiddels ook halal water kopen ...

  5. #20
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    In het artikel gaat het er (onder meer) om dat, op basis van het verbod van niet-halal vlees in de Koran, de laatste dertig jaar produkt-concepten als halal cosmetica, kleding en reizen in de markt zijn gezet waar goed geld aan verdiend wordt.

    In Maleisië kun je inmiddels ook halal water kopen ...
    Sommige mensen willen veganistische producten, andere glutenvrij andere weer biologisch en moslims willen halal producten en als een islamitische ondernemer profiteert van deze vraag dan wens ik hem of haar het beste.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    klopt, ik ben wel verrast dat esjnah dit publiceert op deze forum.
    Normaal gesproken plaatst hij anti islamitische teksten nu plaats hij een positieve stuk over moslims, misschien is hij bekeerd?
    Je vindt dit een positief stukje? Oké! Misschien nog een keer lezen?
    Het kapitalisme heeft de moslims te pakken! Geld in het laadje!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Je zou je als Nederlandse Islamhater op een forum voor Marokkaanse jongeren maar druk maken over Halal producten .




  8. #23
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Sommige mensen willen veganistische producten, andere glutenvrij andere weer biologisch en moslims willen halal producten en als een islamitische ondernemer profiteert van deze vraag dan wens ik hem of haar het beste.
    In de krant verschijnen er af en toe artikelen over de geloofwaardigheid van gezondheidsclaims van leveranciers van veganistische of biologische produkten.
    Nu verschijnt er een artikel waarin de vraag wordt gesteld of produkt-concepten zoals halalcosmetica gefundeerd zijn in de Koran of gewoon handig commercieel weggezet door het bedrijfsleven.

    Thats all ...

  9. #24
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Je zou je als Nederlandse Islamhater op een forum voor Marokkaanse jongeren maar druk maken over Halal producten .
    Ik zou me, als ik jou was, maar wat drukker maken over de vraag of je bloemkolen wel halal zijn
    wanneer er Hollanders met hun varkenspootjes hebben aangezeten ...

  10. #25
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    In de krant verschijnen er af en toe artikelen over de geloofwaardigheid van gezondheidsclaims van leveranciers van veganistische of biologische produkten.
    Nu verschijnt er een artikel waarin de vraag wordt gesteld of produkt-concepten zoals halalcosmetica gefundeerd zijn in de Koran of gewoon handig commercieel weggezet door het bedrijfsleven.

    Thats all ...
    Oftewel de schrijfster is bezorgd om niets.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Halal is ook een van de zuilen van islam.
    Wat jou ontgaat is dat er meer zuilen zijn dan de 5 bekende zuilen.
    De vijf zuilen van de islam, volgens mij:

    - De geloofsbelijdenis
    - Het dagelijks gebed
    - Geef aan de armen
    - Vasten tijdens de Ramadan
    - De bedevaart naar Mekka
    Als ik even google op "Zuilen van de islam" krijg ik er echt maar vijf, hoor. Bijvoorbeeld: https://mens-en-samenleving.infonu.n...-de-islam.html

    Maar als ik google op "Meer zuilen van de islam?" (let op het vraagteken!) vind ik dit:


    Geloven in Allah
    Geloven in Engelen
    Geloven in Zijn Boeken
    Geloven in Profeten
    Geloven in de Dag des Oordeels
    Geloven in de voorbeschikking

    http://www.duakracht.nl/zuilen-imaan

    Ergens anders noemen ze dit de "pilaren" van het geloof: http://www.vraagislam.nl/zes-pilaren-van-het-geloof/
    Op dezelfde site worden de 5 zuilen op een aparte pagina behandeld: http://www.vraagislam.nl/5-zuilen-van-de-islam/

    Op andere sites kom ik hetzelfde tegen: de vijf zuilen van het geloof, of de zes zuilen of pilaren van het geloof.

    Wie kan me uitleggen wat het verschil is? Pilaren/zuilen? Verder ben ik "halal" in deze context (nog) niet tegengekomen.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  12. #27
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Oftewel de schrijfster is bezorgd om niets.
    Wat mij betreft ook best hoor ...

    Toen ik het artikel las vroeg ik me wel af of de huidige uitwaaiering van het begrip halal tot pietluttigheden op den duur niet tot een tegenbeweging zou kunnen leiden die weer terug wil naar de essentie van het basisbegrip halal ...

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Ligt eraan in wiens naam het wordt geslacht, als het in naam van Jezus as wordt geslacht dan is het een grootte zonde.
    Maar de meeste Europeanen slachten niet in naam van God swt dus ik denk dat Kosher en halal vlees het meest veiligst zijn voor onze consumptie.
    Een varken of een koe slachten in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest... Nee, dat zit er volgens mij niet in.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  14. #29
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Over vijf jaar hoor je er niet meer bij als moslim wanneer je geen halaltandpasta gebruikt van tien euro per tube ...

    Dat is de boodschap van dit artikel.
    dat is wat jij en vele misschien denken maar ieder moslim kan lezen en weet precies waar een tandpasta van gemaakt is..
    en wat die 10 euro betreft ieder zakenman weet wat concurrentie is en hoe je daar gebruik van kunt maken..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Ik vind het allemaal best hoor:
    De een koopt macrobiotische haarshampoo van 20 euro, de ander halal tandpasta van 10 euro.
    Het artikel geeft alleen aan dat de kapitalistische markt meehelpt (en flink verdient !) aan het uitbouwen van een normensysteem dat in de Koran zelf maar beperkt is gefundeerd.

    N.B. Zijn de bloemkolen van FCE al halal ?
    Jazeker! Zolang het om ongelovige bloemkolen gaat wel!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!