1. #121
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Oh????
    In gijzeling nemen is iets wat niet bestaat?
    Leegplukken van criminelen?
    Levenslange gevangenisstraffen?

    mahi mahi je kent de Nederlandse strafrecht niet eens, ben je wel ge-integreerd?
    Dat zijn allemaal onderdelen van het strafwetboek.

    Maar je moet terug gaan naar de essentie.
    Waarom worden wetten opgesteld?

    En wat is het effect van afschrikking?
    Dat is bijna nihil.

    Afschrikkings effect is te verwaardelozen.
    Kijk naar landen waar zoiets primitiefs als de doodstraf
    nog wordt terechtgewezen.

    Dat zijn ook landen waar de hoogste moord statistieken zijn.

    https://deathpenaltyinfo.org/node/657


    Dus afschrikking werkt gewoon weg niet.

    Kijk eens in NL, daar zitten moordenaars vast, die tijdens hun
    daad van plan waren om gedood te worden. Dus dan werkt
    de afschrikkling als een levenslange gevangenis straf al helemaal niet meer.

    Overigens valt kennis van het strafrecht niet onder de intergatie cursussen.

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Nee ik vraag om een overheid die zorgt dat ons justitieel apparaat eindelijk eens bestaande mogelijkheden..wetten implementeert.
    Die niet standaard gunsten ziet als verplichting.
    Er zijn nu eenmaal mensen die nooit meer " beter" worden en buiten de maatschappij gehouden dienen te worden desnoods levenslang ..iets wat we we zullen moeten accepteren.
    Voor dit soort mensen zijn die wetten er..wetten die ten alle tijde opgelegd kunnen worden maar waarvan blijkt dat dat amper gebeurt.

    Ik praat niet over de roep van vergelding ik heb het over een bewezen falend rechtsysteem door niet de mogelijkheden te gebruiken die er zijn waardoor deze mensen onder toezicht staan of stonden van de staat de mist ingaan.
    Je spreekt jezelf tegen

    Wat is niet goed aan het systeem als de mogelijkheden er wel zijn volgens jou zeggen, echter het probleem is volgens jou dat de mogelijkheden niet worden benut cq het systeem wordt niet goed uitgevoerd.

    En de reden daarvoor is dat het mensenwerk is.

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Ik denk dit ook. Het systeem is goed, ondanks de slachtoffers die er mee gepaard gaan. Maar dat laatste kan allen maar betekenen dat het systeem nog niet altijd even goed toegepast, gebruikt wordt. En daar mag je rustig heel boos over zijn!
    De mens past het systeem toe en als er fouten gemaakt worden mag je daar boos over zijn natuurlijk.

    Net zoals mensen ook boos zijn als de automonteur je auto niet goed repareert of iemand die al 2:x beboet is voor bellen tijdens het autorijden een kind van 10 dood rijdt.

  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Ik denk dit ook. Het systeem is goed, ondanks de slachtoffers die er mee gepaard gaan. Maar dat laatste kan allen maar betekenen dat het systeem nog niet altijd even goed toegepast, gebruikt wordt. En daar mag je rustig heel boos over zijn!
    Psychiatrie is geen exacte wetenschap. Resultaat na behandeling niet objectief te meten.

    Dat blijkt uit cijfers van het Wetenschappelijk Onderzoek en Documentatiecentrum van het ministerie van Justitie; 25 % recidive van op de mensheid losgelaten psychisch gestoorde criminele TBS-ers binnen 2 jaar! Dan gaat het om delicten (voor het grootste deel waarop een max straf van 4 jaar staat en een kleiner deel max 8 jaar.
    Gaat - in het NL recht - om flinke delicten.
    Voorbeelden laten zien, weer verkrachten, moord/doodslag.

    Maar daders zijn belangrijker dan hun slachtoffers.

    Belangrijke kenmerken van psychopaten maakt dat zij nogal eens tot moordenaars, verkrachters verwoorden.
    Daarbij zijn het vaak bijna geniaal in het manipuleren van mensen, ziekelijke leugenaars.
    Weten drommels goed wat zij moeten doen en zeggen om die psychiaters er tussen te nemen, en dat lukt steeds weer.

  5. #125
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Psychiatrie is geen exacte wetenschap. Resultaat na behandeling niet objectief te meten.

    Dat blijkt uit cijfers van het Wetenschappelijk Onderzoek en Documentatiecentrum van het ministerie van Justitie; 25 % recidive van op de mensheid losgelaten psychisch gestoorde criminele TBS-ers binnen 2 jaar! Dan gaat het om delicten (voor het grootste deel waarop een max straf van 4 jaar staat en een kleiner deel max 8 jaar.
    Gaat - in het NL recht - om flinke delicten.
    Voorbeelden laten zien, weer verkrachten, moord/doodslag.

    Maar daders zijn belangrijker dan hun slachtoffers.

    Belangrijke kenmerken van psychopaten maakt dat zij nogal eens tot moordenaars, verkrachters verwoorden.
    Daarbij zijn het vaak bijna geniaal in het manipuleren van mensen, ziekelijke leugenaars.
    Weten drommels goed wat zij moeten doen en zeggen om die psychiaters er tussen te nemen, en dat lukt steeds weer.
    Dit dus, ze leren het nooit.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  6. #126
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    nee voorbeeld is

    Nico Bodemeijer



    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Dit dus, ze leren het nooit.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Je spreekt jezelf tegen

    Wat is niet goed aan het systeem als de mogelijkheden er wel zijn volgens jou zeggen, echter het probleem is volgens jou dat de mogelijkheden niet worden benut cq het systeem wordt niet goed uitgevoerd.

    En de reden daarvoor is dat het mensenwerk is.
    Het systeem is er nu nog de rechters die tbs durven op te leggen ook al werkt de dader niet mee.
    En laten we eens stoppem met voorwaardelijk invrijheidstelling bij dit soort zware misdrijven..
    Al deze dingen die ik nu beschrijf zijn er wettelijk nu nog een rechterlijke macht die het oppakt en geen koud watervrees heeft als ze geen onderbouwd psychiatrisch onderzoek hebben bij dit soort misdaden gewoon TBS onvoorwaardelijk opleggen.
    Voorwaardelijke invrijheid stelling is een gift..tijd dat rechters dat gaan beseffen.

  8. #128
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Die michael p is dat niet een arabier?? Je hebt ook heel veel arabieren die michael heten.
    Nee dat zijn zionisten die hi hun grote neus in je achterste hebben gestoken

  9. #129
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Ow nu weer de schuld van zionisten ?? Haha waar blijven de gays hirak en de rest dan.Ik moet je heel eerlijk bekennen je bent wel een heel makkelijke slachtoffer.Maar ja je bent dan ook een arabdier.Je weet wel uncle sam zijn schietschijven.
    Hansie

  10. #130
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Ow nu weer de schuld van zionisten ?? Haha waar blijven de gays hirak en de rest dan.Ik moet je heel eerlijk bekennen je bent wel een heel makkelijke slachtoffer.Maar ja je bent dan ook een arabdier.Je weet wel uncle sam zijn schietschijven.
    Het is de schuld van je reet want als die homovriend van je gisterenavond je niet had uitgeboord dan kon je rustig op je reet liggen en slapen

  11. #131
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Hahaha je argumenten worden steeds sterker.Sukkeltje
    Nee homoseksualiteit is aangeboren dat is een argument

  12. #132
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    FCE moet je niet de hand van dikke pad koning mohammed gaan kussen.Hij is net naar de plee geweest geniet er van.
    Jij houdt liever de ding van goerdoen in je mond vast

  13. #133
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Je hebt het weer over homoseksualiteit.Vertel wat zit je dwars? Je mag in nederland gewoon jezelf zijn.Ga anders eens praten met het COC die kunnen je denk ik wel helpen.Nou veel succes he homo'tje
    Als ik met het coc ga praten over hun praatpoppetjes hier op het forum
    Dan weten ze dat ik het over je heb en heb je geen baan meer

  14. #134
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Hoe lang heb je nou weer gedaan om die hele sterke tegenargument te verzinnen.Wat doe jij trouwens in het dagelijkse leven.Ik zelf denk dat jij een slapjanus bent die onderhouden word met een uitkering.Ik heb gelijk he?
    Liever dat dan een pakezel die gedekt wordt

  15. #135
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Ik doe er Even lang over als dat jij van partner wisselt