1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    85
    04-11-2012

    Waarom liefde op het eerste gezicht niet bestaat

    Sommige koppels weten het zeker: ze keken elkaar in de ogen en werden op slag verliefd. Toch kan dat eigenlijk helemaal niet, blijkt uit nieuw onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen.

    De onderzoekers lieten 396 Nederlandse en Duitse studenten foto's bekijken van potentiële partners. Ze moesten de foto's beoordelen op aantrekkelijkheid en aangeven of ze iets voelden van passie, liefde en verbondenheid. Tenslotte dienden ze aan te geven of ze het eens of oneens waren met de stelling: “Ik voel liefde op het eerste gezicht.”

    Verder werden er diverse speeddate-sessies georganiseerd waarbij mannen en vrouwen twintig of negentig minuten met elkaar gingen praten. Hen werd gevraagd in hoeverre ze aantrekkingskracht voelden en of er sprake was van liefde op het eerste gezicht. Tijdens alle onderzoeken waren er in totaal slechts 32 deelnemers die een dergelijke vorm van liefde ervoeren, maar geen enkele keer was het wederzijds.

    Uiteindelijk concluderen de onderzoekers dat er niet zoiets bestaat als liefde op het eerste gezicht. “Uit ons onderzoek blijkt dat het bij meldingen van liefde op het eerste gezicht niet draait om echte gepassioneerde liefde of een meer algemene vorm van liefde,” stellen de wetenschappers.Veel waarschijnlijker gaat het om “lust op het eerste gezicht”: een onmiddellijke seksuele connectie of aantrekkingskracht tot de ander. Als de relatie daarna standhoudt dan proberen we ons zelf ervan te overtuigen dat het om liefde ging en niet om ordinaire zin in seks.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    85
    04-11-2012

    Een lesje voor de meiden hier die roepen ik moet verliefd raken op mijn toekomstige i.p.v. kijken of het een goede man is die godvrezend is, die kijken teveel turkse series.
    Mensen die me kennen weten dat ik het zo vaak heb gezegd, dat het lust is en geen verliefdheid. Er is dus onderzoek naar gedaan en ik had gelijk.

  3. #3
    Nieuwsgierig

    Reacties
    2.232
    20-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Bestaat wel. Nog altijd verliefd op mijn aapje.
    Geduld is de sleutel

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Volgens mij bestaat wel zoiets, met de ware zou het meteen moeten klikken bij het eerste gezicht al. Wa Allahu alam..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    85
    04-11-2012

    Moeilijk he begrijpend lezen, mensen die zeggen nee ik ben ook verliefd enz die liegen hunzelf voor wat ook uit het onderzoek blijkt:


    Uiteindelijk concluderen de onderzoekers dat er niet zoiets bestaat als liefde op het eerste gezicht. “Uit ons onderzoek blijkt dat het bij meldingen van liefde op het eerste gezicht niet draait om echte gepassioneerde liefde of een meer algemene vorm van liefde,” stellen de wetenschappers.Veel waarschijnlijker gaat het om “lust op het eerste gezicht”: een onmiddellijke seksuele connectie of aantrekkingskracht tot de ander. Als de relatie daarna standhoudt dan proberen we ons zelf ervan te overtuigen dat het om liefde ging en niet om ordinaire zin in seks.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    422
    28-11-2015

    Er bestaat enkel echte liefde binnen een huwelijk. liefde heeft tijd nodig om te bloeien.

    De rest is voor springende dieren (springbeesten) zonder geweten vrees eer en schaamte.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Bestaat wel

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Mehhhh wie wordt ook nou verliefd op een foto

  9. #9
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Ik denk dat het wel bestaat maar al bestaat het niet denk ik wel dat liefde bij eerste ontmoeting bestaat. Voor mij hoeft het niet liefde op eerste gezicht te zijn. Maar trouwen zonder liefde, nee.

  10. #10
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door geurkaars Bekijk reactie
    Mehhhh wie wordt ook nou verliefd op een foto
    Haha ja dat dus ook.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    333
    30-04-2016

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Dat soort onzin theorieeen,slaan nergens op.er zijn miljarden mensen Op aarde,komen ze even bepalen met een ini mini klein testje,dat het niet bestaat,Liefde op het eerste gezicht bestaat wel,ik ben ook getrouwd met degene,en het was geen ordinaire lust.maar Liefde op het eerste gezicht.ook een beetje lust,maar dat is normaal,anders,is er geen aantrekkingskracht.maar ook liefde,anders kan je het niet lang met mekaar uithouden.ok bye.
    The most difficult thing is the decision to act, the rest is merely tenacity.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    153
    30-08-2012

    Liefde op het eerste gezicht is puur fysieke aantrekkingskracht. Of die aantrekkingskracht er nog is nadat je iemand beter leert kennen, is dan nog maar de vraag.

    'Walhamdulillah.. ❤


  13. #13
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Kan bestaan zolang de inhoud hetzelfde beeld geeft.
    Zonder inhoud mag je de perfectie in jou ogen nooit claimen.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  14. #14
    Ottoman Caliphate

    Reacties
    500
    12-03-2016

    verliefd zijn is een dogmatisch sprookje. meestal doe je dat in je pubertijd. advies is niet aan beginnen.
    altijd nuchter en rationeel beslissingen nemen.
    PRO-Erdogan & PRO-AKP | Heeft schijt aan alle islamofoben en Turkije-haters |
    Onze tijd is aangebroken! | Allāhu Akbar | Solidair met Syrië, Palestina en Burma.

  15. #15
    niet18♥

    Reacties
    2.924
    09-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Nope, doesn’t exists.
    Case closed.

    One day your life will flash before your eyes.
    Make sure it's worth watching...