1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    20
    20-04-2013

    Question Toekomstige is 20 jaar ouder dan mij!!!

    Een tijdje geleden, leerden ik en mijn ‘toekomstige’ elkaar per toeval kennen.
    Onbeseft groeide er iets en ontstond er een band. Toen we er later achterkwamen dat we 20 jaar van elkaar verschillen, wisten we niet wat te doen. Ons contact stopzetten? Verder gaan?

    Na een poging gedaan te hebben om elkaar te vergeten, kwamen we weer in contact. Het leek onmogelijk om elkaar los te laten, en dus besloten we verder te gaan. Ik ben 20, en hij is 40. Ook heeft hij een kind uit een vorig huwelijk.

    Nu zijn we aan het denken om serieuze stappen te nemen, en alles officieel te maken.
    Tot nu toe merken we niks van het leeftijdsverschil, we komen erg goed overeen. Ondanks dat ik erg veel van hem houd, en weet dat er weinig mannen als hem bestaan, slaan de twijfels weer toe.
    Ik ben zo onzeker over de situatie, over hoe mijn ouders zullen reageren. En of het wel verstandig is om met hem te trouwen, dan denk ik vaak ‘als ik 40 ben, is hij 60. Als ik 50 ben, is hij 70’.

    Ik weet echt niet wat ik moet doen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    58
    25-01-2017

    Khadija was 40 en de profeet 25
    jouw ouders zullen ook vast wel plusminus 15 jaar verschillen
    maar als je nu al twijfelt zou ik er niet aan beginnen

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.066
    05-09-2011

    Ik denk dat je je eerder zorgen om moet maken dat hij een kind heeft. Denk daar echt heel goed over na en probeer je te verplaatsen in een rol als stiefmoeder.

    En dat het onmogelijk is om elkaar los te laten zit tussen je oren. In zo een situatie je verstand gebruiken en niet op je gevoel afgaan. Kijk ook goed hoe jij bent als persoon.

    Succes meid!

  4. #4
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Veel te groot verschil als je t mij vraagt. Genoeg mannen van jouw leeftijd die nog rondlopen.
    Dat de oude bok maar een vrouw van zijn eigen leeftijd neemt.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    397
    06-06-2003

    Leeftijd is maar een getal.

  6. #6
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Ik zou mij eerder druk maken om zijn exvrouw. En weetje uit mijn ervaring kan ik zeggen dat het beste is om van je eigen leeftijd te hebben, je bent nog jong en hij heeft alles gehad in zijn leven.

    Het is zonde.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Je bent nog veelste jong. Maak je studie af. En met vaders( daarmee bedoel ik hij heeft een kind) moet je nooit trouwen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    26
    25-11-2016

    Citaat Geplaatst door Riffia_Kebdania Bekijk reactie
    Ik zou mij eerder druk maken om zijn exvrouw. En weetje uit mijn ervaring kan ik zeggen dat het beste is om van je eigen leeftijd te hebben, je bent nog jong en hij heeft alles gehad in zijn leven.

    Het is zonde.
    -

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    244
    15-07-2013

    Het huwelijk is altijd een gok, of het verschil nu 20 jaar is of 2 jaar. Leeftijdsverschil is in mijn ogen maar iets kleins. Kijk naar zijn imaan, of hij te vertrouwen is, of hij respect voor jou heeft, hoe hij tegenover zijn ouders en familie is, of hij sabr heeft en een doorzetter is of iemand die snel opgeeft. Dat zijn belangrijke dingen om naar te kijken. Je kan wel denken als ik 30 ben is hij 50 maar misschien heb jij nog maar 10 jaar te leven en hij nog 30 jaar en is jouw azjel in principe korter dan die van hem.

  10. #10
    K.

    Reacties
    51
    21-10-2017

    Pittig leeftijds verschil.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Dit had je letterlijk je vader kunnen wezen. Ben je je verstand kwijt?
    Waarom kies je op zo'n jonge leeftijd voor zo'n oude vent die ook nog eens al een bagage en verleden heeft?

  12. #12
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Shopverslaafde Bekijk reactie
    Dit had je letterlijk je vader kunnen wezen. Ben je je verstand kwijt?
    Waarom kies je op zo'n jonge leeftijd voor zo'n oude vent die ook nog eens al een bagage en verleden heeft?
    Echt, ik snap sommige hopeloze domme geiten echt niet.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    124
    06-06-2012

    20 jaar is wel echt veel verschil. Ik zou het zelf niet kunnen maar je moet die keuze voor jezelf maken.
    Niet iedereen met een hart heeft begrip, niet iedereen met oren is een luisteraar en niet iedereen met ogen is in staat om te zien.

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Jij moet nog vele levensfasen ondergaan . Over 5 denk je er anders over . Weer 5 jaar later is je denkbeeld totaal anders dan nu . Never nooit aan beginnen . Over 3 jaar zal jij jezelf dankbaar .

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    totdat het een van jullie hier zelf overkomt