+ Reageer
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
16 tot 30 van 93
    Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    moge ALLAH DIE MURJIAA VERNIETIGE. ZITTE HIER MET NEPPROFILE MN TANTE UIT AAN T SCHELDE EN BESCHULDIGE.
    Oké, mensen die haar uitschelden zijn niet 100 - ik zie trouwens gravenaanbidders veel op dit forum - ik probeer ze te negeren.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

(47) Chapter: The Statement of Allah Taa'la: "O people of the Scriptures! Do not exceed the limits in your religion..."

Narrated 'Ubada:
    The Prophet (ﷺ) said, "If anyone testifies that None has the right to be worshipped but Allah Alone Who has no partners, and that Muhammad is His Slave and His Apostle, and that Jesus is Allah's Slave and His Apostle and His Word which He bestowed on Mary and a Spirit created by Him, and that Paradise is true, and Hell is true, Allah will admit him into Paradise with the deeds which he had done even if those deeds were few." (Junada, the sub-narrator said, " 'Ubada added, 'Such a person can enter Paradise through any of its eight gates he likes.")

Sahih al-Bukhari 3435, Sahih Muslim 28, Musnad Ahmad 22675

Bron: https://sunnah.com/bukhari/60/106

Bon bon

Reacties
    7.550
    08-10-2013

Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Oké, mensen die haar uitschelden zijn niet 100 - ik zie trouwens gravenaanbidders veel op dit forum - ik probeer ze te negeren.
    Wie heb jij hier graven zien aanbidden? Zware uitspraak doe je daar.
    Umm Hurairah.

ve*****nen

Reacties
    3.643
    08-12-2013

Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Mee eens.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Durani
    Abu yousouf
    Naamloozzzz

En nog een aantal beweren allemaal dat het halal is om du'a te doen naar Mohamed salAllahu 'alayhi wa salam en jij ook romais.

Yasirc niet alhamdulillah.

Bon bon

Reacties
    7.550
    08-10-2013

Durani
    Abu yousouf
    Naamloozzzz

En nog een aantal beweren allemaal dat het halal is om du'a te doen naar Mohamed salAllahu 'alayhi wa salam en jij ook romais.

Jij zegt dat leden hier graven aanbidden. Dat is shirk, en valt men buiten de boot.

Ik heb hier niemand zien zeggen dat je naast Allah graven mag aanbidden. Dat is een leugen.

Dat er een vraagstuk is geweest omtrent bemiddelingen vragen aan de Profeet betekent niet dat men graven aanbid. Verder ging de discussie toen over of dat zo iemand buiten de boot valt of slechts iets afkeuringswaardig heeft gepleegd.

Maar fijn, je ziet mij dus als een niet-moslima. Prima hoor. Jouw pakkie aan.
    Umm Hurairah.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Jij zegt dat leden hier graven aanbidden. Dat is shirk, en valt men buiten de boot.

Ik heb hier niemand zien zeggen dat je naast Allah graven mag aanbidden. Dat is een leugen.

Dat er een vraagstuk is geweest omtrent bemiddelingen vragen aan de Profeet betekent niet dat men graven aanbid. Verder ging de discussie toen over of dat zo iemand buiten de boot valt of slechts iets afkeuringswaardig heeft gepleegd.

Maar fijn, je ziet mij dus als een niet-moslima. Prima hoor. Jouw pakkie aan.
    Moslima of niet, dat weet ik niet.

Als je Mohamed salAllahu 'alayhi wa salam kunt vragen, dan kun je ook alle 124000 andere profeten vragen en waarom dan ook niet meteen degenen die het meest op hun lijken, als ze maar dood zijn toch?

Aboe yousouf had een fatwa van sh 'uthaymeen رحمه الله geplaatst waarin staat dat het vragen kleine shirk kan zijn en sowieso een deur is naar grote shirk.

MVC Lid

Reacties
    897
    23-07-2016

yasirc italia noeha abdars espirite gewone broeder enzo. kieze altijd kant van mushrikeen.
    Koud

Bon bon

Reacties
    7.550
    08-10-2013

Moslima of niet, dat weet ik niet.

Als je Mohamed salAllahu 'alayhi wa salam kunt vragen, dan kun je ook alle 124000 andere profeten vragen en waarom dan ook niet meteen degenen die het meest op hun lijken, als ze maar dood zijn toch?

Aboe yousouf had een fatwa van sh 'uthaymeen رحمه الله geplaatst waarin staat dat het vragen kleine shirk kan zijn en sowieso een deur is naar grote shirk.
    Omdat Allah over profeet Mohamed saw in de Qur'an spreekt als het gaat om bemiddeling. Allah heeft hem daarmee begunstigd.
    Als er mensen zijn die vervolgens aan de Profeet vragen of hij voor hen kan bemiddeling, en ze de Profeet zien als de boodschapper van Allah en kennen niets Godelijks aan hem, dan aanbidden ze hem toch niet?

Ja ze keuren het allemaal af, maar de vraag is of zo iemand dan buiten de boot valt of niet. Zij zeggen nee, het is een zonde en geen shirk akbar. Daarmee zeggen ze niet "ik sta elke vrijdag middag bij een graftombe om dode mensen te aanbidden".

Jij bent echt raar en bevind je op glad ijs.
    Umm Hurairah.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Dua (smeekgebed) is en moet altijd naar Allah, want dat is de kern van aanbidding, sterker nog het is DE aanbidding.

Dit is echt ABC in KSA, nu de rest nog.

Bon bon

Reacties
    7.550
    08-10-2013

Dua (smeekgebed) is en moet altijd naar Allah, want dat is de kern van aanbidding, sterker nog het is DE aanbidding.

Dit is echt ABC in KSA, nu de rest nog.
    Dus als ik tegen jou zeg: Moge Allah jou vergeven dan bega ik shirk?
    Umm Hurairah.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Dus als ik tegen jou zeg: Moge Allah jou vergeven dan bega ik shirk?
    Hangt er vanaf. Wanneer je dat zegt zodat diegene shirk blijft doen, dan ben je wel medeplichtig denk ik.

Zeg gewoon tegen mij: doe geen shirk en zeg tegen mij: doe tawba.

Ik wil hier verder niet meer op in gaan oké.

Bon bon

Reacties
    7.550
    08-10-2013

Hangt er vanaf. Wanneer je dat zegt zodat diegene shirk blijft doen, dan ben je wel medeplichtig denk ik.

Zeg gewoon tegen mij: doe geen shirk en zeg tegen mij: doe tawba.

Ik wil hier verder niet meer op in gaan oké.
    Oke.
    Umm Hurairah.

MVC Lid

Reacties
    1.779
    13-02-2017

Ik denk inderdaad dat je EN Ahl Kitab kunt zijn EN Moslim kunt zijn wanneer je aan de voorwaarden voldoet van het Moslimzijn; wat begint met de shadatayn en het vijfmaal daags verplicht de salat verrichten en Shirk volledig afkeurt.
    Dan ben je gewoon moslims hoor. Want je gelooft niet dat profeet Isha de zoon van Allah is. Want dan doen Allahoe Kitaab wel.

MVC Lid

Reacties
    1.779
    13-02-2017

Durani
    Abu yousouf
    Naamloozzzz

Romais hoort niet in dat hoekje Hoor. Bemiddeling is dat er een tussen persoon komt tussen Allah. Ik heb Romais dit nooit zien doen.
    Verwijder je laster gast