+ Reageer
Pagina 1 van 7 1 2 3 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 93
    Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Ya Ahl al-Kitab (Jews and Christians)! You have nothing (as regards guidance) till you act according to the Taurat (Torah), the Injeel (Gospel), and what has (now) been sent down to you from your Lord (the Quran). [5:68]

De tafsir al-Tabari van deze ayah:

https://idd101.wordpress.com/2017/09/30/ya-ahl-al-kitab-jews-and-christians-you-have-nothing-as-regards-guidance-till-you-act-according-to-the-taurat-torah-the-injeel-gospel-and-what-has-now-been-sent-down-to-you-from-your-lord/

Dit is een correctieve post.

Voorheen geloofde ik foutief dat wanneer iemand Moslim is geen andere bronnen dan de Koran en Soennah mag bestuderen. Dit geldt kennelijk niet voor ahl al-kitab wanneer zij de Islam accepteren.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

يا مـحمد ألست تزعم أنك علـى ملة إبراهيـم ودينه، وتؤمن بـما عندنا من التوراة، وتشهد أنها من الله حقّ؟ فقال رسول الله صلى الله عليه وسلّم: «بَلـى، ولَكِنَّكُمْ أحْدَثْتُـمْ وجَحَدْتُـمْ ما فِـيها مِـمَّا أُخِذَ عَلَـيْكُمْ مِنَ الـمِيثاقِ، وكَتَـمْتُـمْ مِنْها ما أمِرْتُـمْ أنْ يتُبَـيِّنُوهُ للنَّاسِ، وأنا بَرِيءٌ مِنْ أحْداثِكُمْ قالُوا: فإنَّا نَأْخُذُ بـما فـي أيدينا، فإنا علـى الـحقّ والهدى، ولا نؤمن بك ولا نتبعك. فأنزل الله:

قُلْ يا أهْلَ الكِتابِ لَسْتُـمْ علـى شَيْءٍ حتـى تِقِـيـمُوا التَّوْرَاةَ، والإنْـجِيـلِ وَما أُنْزِلَ إلَـيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ. إلـى: فَلا تَأْسَ علـى القَوْمِ الكافِرِينَ.

ve*****nen

Reacties
    3.643
    08-12-2013

de Torah en Injeel bestaan tegenwoordige niet meer. De hedendaagse boeken zijn een vermengsel van waarheid met valsheid.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Ik blijf bij wat ik zelf geplaatst heb en doe openlijk tawba voor dat ik het geloof had dat christenen ahlul kitab zijn en dan geen moslim kunnen zijn.

Ze kunnen wel degelijk moslim zijn zonder de bijbel en oude testament volledig te verbieden.

Nasikh en mansukh komt zelfs in de Koran en Soennah apart voor.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Ik kan het nog duidelijker zeggen; in de soennah zitten ook verzonnen/valse overleveringen. Toch mag je daarmee niet de hele Soennah verwerpen.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Met deze kennis kom je er wel achter dat een Christen geleerde die een Moslim geleerde is geworden in het geloof tot de grootste geleerden behoren, omdat zij dan alledrie de openbaringen kennen.

MVC Lid

Reacties
    897
    23-07-2016

ge gaat bijna kufar prijze bove muslimin. staan jullie om bekend
    Koud

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    ge gaat bijna kufar prijze bove muslimin. staan jullie om bekend
    Liegebeest

MVC Lid

Reacties
    1.779
    13-02-2017

Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Ik blijf bij wat ik zelf geplaatst heb en doe openlijk tawba voor dat ik het geloof had dat christenen ahlul kitab zijn en dan geen moslim kunnen zijn.

Ze kunnen wel degelijk moslim zijn zonder de bijbel en oude testament volledig te verbieden.

Nasikh en mansukh komt zelfs in de Koran en Soennah apart voor.
    Dus jij denkt dat de hedendaagse christenen moslims kunnen zijn?

MVC Lid

Reacties
    897
    23-07-2016

moge ALLAH DIE MURJIAA VERNIETIGE. ZITTE HIER MET NEPPROFILE MN TANTE UIT AAN T SCHELDE EN BESCHULDIGE.
    Koud

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.662
    26-04-2002

Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Dus jij denkt dat de hedendaagse christenen moslims kunnen zijn?
    Ik denk inderdaad dat je EN Ahl Kitab kunt zijn EN Moslim kunt zijn wanneer je aan de voorwaarden voldoet van het Moslimzijn; wat begint met de shadatayn en het vijfmaal daags verplicht de salat verrichten en Shirk volledig afkeurt.