+ Reageer
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
61 tot 75 van 93
    Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.642
    26-04-2002

Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Agi, jij bent geen geleerde. De profeet sallallaahoe alayhi wa sallam noch de sahaba noch welke geleerde na hen dan ook van Ahl Sunnah beweerd wat jij beweerd. Als jij beweerd dat dit wel is beweerd door hen dan wil ik graag duidelijke bewijs hiervan. Denk jij dat jij iets hebt ontdekt die zij niet weten agi?

Geen enkele bekeerling van het christendom of jodendom naar Ahl Sunnah zal zich identificeren als moslim EN als van ahl kitab. Allaah roept juist ahl kitab op hun huidig dwalingen te verlaten en herinnert hen aan de gunsten die Hij hen heeft gegeven en verplicht hen de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam te volgen op de Sunnah. Ik vraag mij echt af hoe je aan deze zaak bent gekomen want dit is werkelijk tegenstrijdig want ahl kitaab zijn kuffaar dus hoe kan een moslim een kaafir en moslim zijn tegelijkertijd?
    Ik ga er niet meer op in broeder maar even zijdelings wil ik je een spiegel voorhouden en zeggen dat jouw communiceren soms rare waswas bij mij oproept en yasirc ook. : )

Voorzichtig

Reacties
    16.736
    12-04-2008

Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Ik ga er niet meer op in broeder maar even zijdelings wil ik je een spiegel voorhouden en zeggen dat jouw communiceren soms rare waswas bij mij oproept en yasirc ook. : )
    Wat voor waswas moet er bij jou komen door mijn manier van communiceren agi?

Let op je eigen tekortkomingen en zonden en streef ernaar om een betere moslim(a) te worden en spoor je broeders en zusters tot hetzelfde aan op een goede en vriendelijke manier met wijsheid en kennis zodat onze generatie een betere generatie zal voortbrengen in sha Allaah!

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.642
    26-04-2002

Wat voor waswas moet er bij jou komen door mijn manier van communiceren agi?
    Is gekke waswas dat ga ik niet zeggen hhhh.

Voorzichtig

Reacties
    16.736
    12-04-2008

Mag ik raden? Is die gekke waswas dat ik en yasirc dezelfde persoon zijn met verschillende accounts ofzo?

Let op je eigen tekortkomingen en zonden en streef ernaar om een betere moslim(a) te worden en spoor je broeders en zusters tot hetzelfde aan op een goede en vriendelijke manier met wijsheid en kennis zodat onze generatie een betere generatie zal voortbrengen in sha Allaah!

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.642
    26-04-2002

Mag ik raden? Is die gekke waswas dat ik en yasirc dezelfde persoon zijn met verschillende accounts ofzo?
    Nee maar mouwaysi daar gebeurd dat ook bij.

Gek genoeg alleen Durani niet van degenen met wie ik het meest oneens ben.

Voorzichtig

Reacties
    16.736
    12-04-2008

Nee maar mouwaysi daar gebeurd dat ook bij.

Gek genoeg alleen Durani niet van degenen met wie ik het meest oneens ben.
    Gair in sha Allaah, in iedergeval agi jouw claim is tegenstrijdig en je hebt er geen voorganger in vanonder de geleerden en indien je dit wel hebt, dan wil ik graag zien wie dat zegt en waar ze dat claimen.

ve*****nen

Reacties
    3.640
    08-12-2013

Volg de waarheid ipv je eigen interpretatie dan krijg je geen waswas.

The way of the salaf

Reacties
    4.392
    26-05-2012

Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Volg de waarheid ipv je eigen interpretatie dan krijg je geen waswas.
    je spreekt de waarheid
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

MVC Lid

Reacties
    3.954
    08-01-2017

De mensen van het boek zoals zij tegenwoordig bestaan hebben anderen naast Allah als godheid geaccepteerd. Er is geen twijfel dat zij kuffaar zijn zoals Allah naar hen verwijst, zie Surat Al-Maa'dah aayah 17.

''O jullie die gelovig zijn! Als een zondaar een bericht naar jullie brengt, trek dat dan na.''

يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن جَآءَكُمۡ فَاسِقُۢ بِنَبَإٍ۬ فَتَبَيَّنُوٓاْ
    (الحُجرَات -6)

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.642
    26-04-2002

Met deze thread komt vlees van ahl kitab en trouwen met vrouwen van ahl kitab in een ander daglicht wanneer zij als ahl kitab ook de Koran en Soennah praktiseren.

Wallahu ta3ala wa a3lam

MVC Lid

Reacties
    1.759
    13-02-2017

Met deze thread komt vlees van ahl kitab en trouwen met vrouwen van ahl kitab in een ander daglicht wanneer zij als ahl kitab ook de Koran en Soennah praktiseren.

Wallahu ta3ala wa a3lam
    Wat heeft dat met het onderwerp te maken dan?

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.642
    26-04-2002

Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Wat heeft dat met het onderwerp te maken dan?
    Dat je twee ahl kitab hebt: eentje die geen moslim is geworden en eentje die dat wel is geworden.

Wallahu ta3ala wa a3lam

Voorzichtig

Reacties
    16.736
    12-04-2008

Dat je twee ahl kitab hebt: eentje die geen moslim is geworden en eentje die dat wel is geworden.

Wallahu ta3ala wa a3lam
    Die ahl kitab die moslim is geworden is nu moslim en geen ahl kitab meer.

Dat zit wel snor ~

Reacties
    2.642
    26-04-2002

Die ahl kitab die moslim is geworden is nu moslim en geen ahl kitab meer.

Meerdere namen veranderen de realiteiten niet — klopt. Walaakin:

{إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَىٰ وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ} [البقرة : 62]

link: http://quran.ksu.edu.sa/index.php?aya=2_62

Vertaling:

( 2:62 ) Voorwaar, degenen die geloven, en degenen die het Jodendom belijden en de Christenen en de Sabiërs; (zij allen) geloven in Allah en in de Laatste Dag, en zij verrichten goede werken: voor hen is hun beloning bij hun Heer en geen vrees zal er over hen zijn noch zullen zij treuren.

The Cow 2:62 Verily! Those who believe and those who are Jews and Christians, and Sabians, whoever believes in Allah and the Last Day and do righteous good deeds shall have their reward with their Lord, on them shall be no fear, nor shall they grieve.

Dit staat er als tafsir in Tafheem van Mawdudi:

The context of the verse makes it clear that it is not attempting to enumerate in detail all the articles of faith in which one should believe, or all the principles of conduct which one should follow in order to merit reward from God. These matters are mentioned elsewhere, in their appropriate places. The aim of the verse is merely to repudiate the illusion cherished by the Jews that, by virtue of their being Jews, they have a monopoly of salvation. They had long entertained the notion that a special and exclusive relationship existed between them and God. They thought, therefore, that all who belonged to their group were predestined to salvation regardless of their beliefs and actions,. whereas all non-Jews were predestined to serve as fodder for hell-fire.
    To clarify this misgiving the Jews are told that what really matters in the sight of God is true faith and good deeds rather than formal affiliation with a certain religious community. Whoever has true faith and good deeds to his credit is bound to receive his reward, since God will judge people on the basis of merit rather than on the grounds that a man's name happens to be listed in the world as a member of one religious community or the other.

MVC Lid

Reacties
    1.759
    13-02-2017

Wallahu ta3ala wa a3lam
    Wat een Dhulm naar de bekeerde moslim.