1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Ibn Abdul-Wahab: Alleen ik ken Islam, niemand anders - الدرر السنية

    Muhammad Ibn Abdul-Wahaab zegt ("Durar al-Saniyah", 10/51):



    وأنا أخبركم عن نفسي والله الذي لا إله إلا هو، لقد طلبت العلم، واعتقد من عرفني أن لي معرفة، وأنا ذلك الوقت، لا أعرف معنى لا إله إلا الله، ولا أعرف دين الإسلام، قبل هذا الخير الذي من الله به؛ وكذلك مشايخي، ما منهم رجل عرف ذلك.
    فمن زعم من علماء العارض: أنه عرف معنى لا إله إلا الله، أو عرف معنى الإسلام قبل هذا الوقت، أو زعم من مشايخه أن أحدا عرف ذلك، فقد كذب وافترى، ولبس على الناس، ومدح نفسه بما ليس فيه


    "... Ik breng jullie op de hoogte over mijzelf, want ik zweer bij Allah, waarnaast geen andere god bestaat, ik zocht kennis en degenen die mij kenden dachten dat ik kennis had, maar ik wist de betekenis van 'laa ilaha il Allaah' niet!

    Ik kende de religie van Islam niet , totdat Allah ons met dit gunst (i.e. zijn nieuwe ideologie) zegende!

    Hetzelfde geldt voor mijn leraren - er is niemand onder hen die dit weet!


    Als er geleerden zijn in de omgeving Al-'aarid (omgeving Najd en eromheen) die beweren de betekenis van 'Laa ilaha il Allah' te kennen, of de betekenis van Islam te kennen VOOR DIT MOMENT in tijd, of als een van hun leraren dit beweert te kennen, dan hebben zij gelogen en bedrogen!

    Ze hebben zich geprezen met iets dat niet in hen is."


    Hij zegt dus:

    - Niemand weet wat 'laa ilaha il Allah' betekent, behalve IK
    - Niemand weet wat 'Islam' is, behalve IK
    - Al mijn geleerden waren Mosrhikien
    - Alle leraren van mijn geleerden waren Mosrhikien
    - Alle geleerden van de regio waren Mosrhikien
    - Alle leraren van de geleerden van de regio waren Mosrhikien

    De vraag is :

    Als zijn leraren Islam niet kenden , van wie heeft hij het geleerd?

    En dit bewijst ook dat hij geen Sanad heeft tot de Profeet , van leraar tot leerling ... zijn keten is afgebroken.

    De Salaf zouden geen kennis nemen zonder Isnaad , ze zouden altijd zeggen :

    سَمُّوا لَنَا رِجَالَكُمْ
    "Sammu lana Rijaalakum!"
    "Noem ons je mannen (i.e. leraren/keten)."


    قيل لأبي حنيفة رحمه الله:في المسجد حلقة ينظرون في الفقه
    Tegen Abu Hanifah werd gezegd: “Er is een halaqah (bijeenkomst) in de moskee en ze zijn fiqh aan het studeren”.

    فقال: ألهم رأس ؟ قالوا: لا ، قال: لا يفقه هؤلاء أبدا
    Hij vroeg: “Hebben zij een (geleerde) onder zich?” Ze zeiden: “Nee”. Abu Hanifah zei: “Zij zullen niets ervan begrijpen!”

  2. #2
    mag doodvallen.

    Reacties
    100
    27-02-2017

    Wat ga jij weten eh marokko.nl zwervertje. Dit was een grote shaykh. Ga geen geleerden lasteren. Je begint steeds op een jood te lijken met dubbele agenda.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door GeertWiIders Bekijk reactie
    Ga geen geleerden lasteren.
    En als jou Isnaad-loze Shaykh alle geleerden van de regio lastert is het geen probleem?

    Dombo.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    300
    31-07-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    En als jou Isnaad-loze Shaykh alle geleerden van de regio lastert is het geen probleem?

    (8) Continuity of Chains of Transmission from the Prophet until the Present Time

    Sixth question from Fatwa No. (3816):

    Q 6: Can any of the present scholars trace back their chain of narration to the Prophet (peace be upon him) or to the main books of the great hadith scholars? May you give us their names and addresses to seek Hadith knowledge from them?

    A: There are some scholars chains of narrations traced back to the books of Sunnah but they are worthless because of the long chain and the anonymity of many narrators in terms of reliability and accuracy.

    May Allah grant us success! May peace and blessings be upon our Prophet Muhammad, his family, and Companions!

    Permanent Committee for Scholarly Research and Ifta'

    `Abdullah ibn Qa`ud
    `Abdullah ibn Ghudayyan
    `Abdul-Razzaq `Afify
    `Abdul-`Aziz ibn `Abdullah ibn Baz

    http://alifta.com/Fatawa/FatawaChapters.aspx?languagename=en&View=Page&Page ID=1253&PageNo=1&BookID=7

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Worthless???

    Dat zeggen ze omdat ze zelf ketenloos zijn.

    Waar is al dat herrie over Isnaad nu gebleven?

  6. #6
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Hij is een geleerde en jij niet. Ga lekker kapot van binnen, Shirk promoter. Die volgelingen zitten op jouw huid vanwege je Shirk die jij en jouw matties promoot.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Hij is een geleerde en jij niet.
    Wie gaf hem Ijazah , als al zijn geleerden Moshrikeen waren?

  8. #8
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Je laat alleen maar weer zien wat voor goedkope clown je bent die constant wahabies roept maar dusdanig ontdaan is van een academisch niveau dat hij basiszaken uit de biografie van de Shaykh niet eens weet.

    Daarnaast heb je een zin weggeknipt (of beter gezegd, degene van wie je dit geknipt en geplakt hebt heeft dat gedaan) puur omdat je deze boeken niet in bezit hebt maar gewoon knipt en plakt van internet. Gelijk daarna staat er namelijk:

    وشاهد هذا: أن عبد الله بن عيسى

    En dat was de Qaadi van Diriyyah. Dus het was ten eerste niet "alleen ik ken de Islam", daar lieg je al.
    Als je wil maak ik een foto van de pagina, want in tegenstelling tot jij lees ik wel boeken.

    Daarnaast laat je alleen maar zien niets te weten van de Shaykh, hij heeft het hier over de plek waar hij vandaan kwam waar shirkiyyaat wijdverspreid waren. Zo had je o.a graven die aanbeden werden zoals die van Zayd Ibn Khattab en zelfs een boom genaamd Fahl waar de vrouwen naartoe gingen als ze wilden trouwen om het van die boom te vragen.

    Hij is daarna naar de Hijaaz gereisd en is vooral beïnvloed door twee geleerden:

    1. Abdullah Ibn Sayf al-Najdi.
    2. Muhammed Ibn Hayaah al-Sindi.

    Van de eerste leerde hij Hanbali Fiqh en Hadith, tevens spoorde hij hem aan om de boeken van Ibn Taymiyyah te lezen en die van Ahmad Bin Hanbal.

    De tweede was ook een muhadith die een fervent tegenstander was van innovaties in de religie en dit actief bestreedt in de regio.

    Het is dus wel duidelijk van wie hij deze dingen geleerd heeft, van zijn mashaykh uit de Hijaaz en de boeken van Ibn Taymiyyah en Ahmad Bin Hanbal.

    Dus knul, voordat je de volgende keer weer knipt en plakt, zorg dan tenminste dat je informatie klopt, want met dit lachwekkende, van alle basisfeiten ontdane stuk vuilnis, maak je jezelf alleen maar nog belachelijker dan dat je de afgelopen tijd al gedaan hebt.

    Ps: in het lachwekkend slechte Nederlands waarin je dit stuk "vertaald" hebt staat er na "dit gunst" (het is deze gunst, aanwijzend voornaamwoorden correct toepassen is al een brug te ver voor deze analfabetische asielzoeker) staat er: (i.e. zijn nieuwe ideologie). Dat staat niet in de tekst, dat heb je er zelf bij toegevoegd op basis van je misvattingen en halve waarheden. Zodat de lezers dat ff weten.
    Doei.

  9. #9
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Wie gaf hem Ijazah , als al zijn geleerden Moshrikeen waren?

    Ik weet niet van jouw. Maar waar jij Shirk promoot daar zitten de Moshrikeen. Een geleerde is geen Shirk promoter hoor. Al wil jij dat geloven omdat Allah niet genoeg voor jouw is.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Je laat alleen maar weer zien wat voor goedkope clown je bent die constant wahabies roept maar dusdanig ontdaan is van een academisch niveau dat hij basiszaken uit de biografie van de Shaykh niet eens weet.

    Daarnaast heb je een zin weggeknipt (of beter gezegd, degene van wie je dit geknipt en geplakt hebt heeft dat gedaan) puur omdat je deze boeken niet in bezit hebt maar gewoon knipt en plakt van internet. Gelijk daarna staat er namelijk:

    وشاهد هذا: أن عبد الله بن عيسى

    En dat was de Qaadi van Diriyyah. Dus het was ten eerste niet "alleen ik ken de Islam", daar lieg je al.
    Sorry , maar deze miskeen kende ook geen Islam , totdat MIAW hem ging "leren" (of beter gezegd: afleren):

    وكان الشيخ عبد الله بن عيسى من العلماء الذي جهلوا حقيقة التوحيد ولم يعرفه إلا بعد أن وضح له الشيخ محمد بن عبد الوهاب، قال الشيخ عبد الله بن عيسى : (فالله الله عباد الله لا تغتروا بمن لا يعرف شهادة أن لا إله إلا الله وتلطخ بالشرك وهو لا يشعر ؛ فقد مضى أكثر حياتي ولم أعرف من أنواعه ما أعرفه اليوم، فلله الحمد على ما علمنا من دينه ) [الرسائل الشخصية : 193].

    Dus MIAW blijft weer de enige persoon die Islam kent ... en hij leert het aan zijn vrienden.

    PS : Achter je valse Hanbali masker kan je ook niet schuilen ... don't even try , voordat we hun boeken voor je openen.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door ghaisai1200 Bekijk reactie
    Je kunt beter een meer kritisch en objectief psychologisch boek lezen.

    Zoals de BESTSELLER Titel:

    De MENSEN VERSUS M0HAMMED - psychologische analyse, gratis download PDF:
    https://issuu.com/bickyghai/docs/she...anslation_v3.1

    (Onderwerpen: religie, politiek, psychologie)
    Anti Islam boekje geschreven door een Jood (Sheindlin is een Joodse naam)

    Ga je flut boekje maar op geenstijl promoten

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Een verduidelijking omtrent de da`wah van al-Iemaam Mohammed bin `Abdoel-Wahhaab
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5579566

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Vader en broer van valse profeet ibn abdel wahaab waarschuwden moslims over zijn valse geloofsideologie
    Hoe kunnen de neo salavies dan deze valse profeet promoten?

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Je laat alleen maar weer zien wat voor goedkope clown je bent die constant wahabies roept maar dusdanig ontdaan is van een academisch niveau dat hij basiszaken uit de biografie van de Shaykh niet eens weet.

    Daarnaast heb je een zin weggeknipt (of beter gezegd, degene van wie je dit geknipt en geplakt hebt heeft dat gedaan) puur omdat je deze boeken niet in bezit hebt maar gewoon knipt en plakt van internet. Gelijk daarna staat er namelijk:

    وشاهد هذا: أن عبد الله بن عيسى

    En dat was de Qaadi van Diriyyah. Dus het was ten eerste niet "alleen ik ken de Islam", daar lieg je al.
    Als je wil maak ik een foto van de pagina, want in tegenstelling tot jij lees ik wel boeken.

    Daarnaast laat je alleen maar zien niets te weten van de Shaykh, hij heeft het hier over de plek waar hij vandaan kwam waar shirkiyyaat wijdverspreid waren. Zo had je o.a graven die aanbeden werden zoals die van Zayd Ibn Khattab en zelfs een boom genaamd Fahl waar de vrouwen naartoe gingen als ze wilden trouwen om het van die boom te vragen.

    Hij is daarna naar de Hijaaz gereisd en is vooral beïnvloed door twee geleerden:

    1. Abdullah Ibn Sayf al-Najdi.
    Aap komt uit de mouw.

    al Najdi?

    Waarschuwde de profeet niet over al Najd?

    Narrated Ibn ‘Umar: (The Prophet) said, “O Allah! Bless our Sham (Syria) and our Yemen.” People said, “Our Najd as well.” The Prophet again said, “O Allah! Bless our Sham and Yemen.” They said again, “Our Najd as well.” On that the Prophet said, “There will appear earthquakes and afflictions, and from there appears the Horn of Satan.” (Book #17, Hadith #147, Bukhari)

    Ibn 'Umar reported that he heard Allah's Messenger (May peace be upon him) as saying (in a state) that he had turned his face towards the east: Behold, turmoil would appear from this side, from where the horns of Satan would appear.
    (Sahih Muslim Book #041, Hadith #6938)


    Narrated Hudhaifa bin Al-Yaman: The people used to ask Allah’s Apostle about the good but I used to ask him about the evil lest I should be overtaken by them. So I said, “O Allah’s Apostle! We were living in ignorance and in an (extremely) worst atmosphere, then Allah brought to us this good (i.e., Islam); will there be any evil after this good?” He said, “Yes.” I said, ‘Will there be any good after that evil?” He replied, “Yes, but it will be tainted (not pure.)” I asked, “What will be its taint?” He replied, “(There will be) some people who will guide others not according to my tradition? You will approve of some of their deeds and disapprove of some others.” I asked, “Will there be any evil after that good?” He replied, “Yes, (there will be) some people calling at the gates of the (Hell) Fire, and whoever will respond to their call, will be thrown by them into the (Hell) Fire.” I said, “O Allah s Apostle! Will you describe them to us?” He said, “They will be from our own people and will speak our language.” I said, “What do you order me to do if such a state should take place in my life?” He said, “Stick to the group of Muslims and their Imam.” I said, “If there is neither a group of Muslims nor an Imam ?” He said, “Then turn away from all those sects even if you were to bite (eat) the roots of a tree till death overtakes you while you are in that state.” [Sahih Bukhari]

    Other related Hadith:

    Narrated ‘Uqba bin ‘Umar and Abu Mas’ud: Allah’s Apostle pointed with his hand towards Yemen and said, “True Belief (Eeman) is Yemenite yonder (i.e. the Yemenite, had True Belief and embraced Islam readily), but sternness and mercilessness are the qualities of those who are busy with their camels and pay no attention to the Religion where the two sides of the head of Satan will appear. Such qualities belong to the tribe of Rabi’a and Mudar.”~Saheeh Al-Bukhaari, The Book of the Beginning of Creation, Hadeeth No. 3079

    Narrated Abu Huraira: I heard Allah’s Apostle saying, “Pride and arrogance are characteristics of the rural bedouins while calmness is found among the owners of sheep. Eeman is Yemenite, and wisdom is also Yemenite i.e. the Yemenites are well-known for their true belief and wisdom).” Abu ‘Abdullah (Al-Bukhari) said, “Yemen was called so because it is situated to the right of the Ka’ba, and Sham was called so because it is situated to the left of the Ka’ba.” ~Saheeh Al-Bukhaari, Book of the Virtues of the Prophet and His Companions, Hadeeth No. 3261

    The next Hadith gives the location of Najd as Saudi Arabia and not Iraq

    Hadith #1: Bukhari book 92


    Hadith 443
    Narrated ‘Abdullah bin Dinar:

    Ibn ‘Umar said, “The Prophet fixed Qarn as the Miqat (for assuming the Ihram) for the people of Najd, and Al-Juhfa for the people of Sham, and Dhul-Hulaifa for the people of Medina.” Ibn ‘Umar added, “I heard this from the Prophet, and I have been informed that the Prophet said, ‘The Miqat for the Yemenites is Yalamlam.’ “When Iraq was mentioned, he said, “At that time it was not a Muslim country.”

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf....... in