1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    26-09-2017

    Trouwen met iemand uit Marokko

    Hallo,,
    mijn naam is Mark en heb al vrij lang contact met een Marokkaanse uit Rabat (met hijab jaja) .
    Ik wil graag shahada gaan doen, Had dit echter nog even uitgesteld omdat ik geen zin heb om in mijn eentje "Islam-dingen" te gaan doen.
    Vrij regelmatig als we een discussie hebben over iets uit Islam dan zeg ik "lets see what Morroccans in the Netherlands say about this" en ga ik op dit forum zoeken.
    Dusja vandaar dat ik nu maar eens een topic aanmaak. Was eigelijk op zoek naar een soort van voorstel gedeelte in het forum maar dat zie ik nergens..?
    In ieder geval.. wat we ons allebei afvragen is; is het een lastige procedure om te trouwen en vervolgens hier in Nederland te gaan wonen..?
    Ik heb niet echt Moslims als vrienden waar ik het bij kan navragen en google geeft ook 100 verschillende resultaten..
    alvast bedankt,
    Mark

  2. #2
    Tangerrrr

    Reacties
    677
    15-11-2005

    Dag Mark,

    Ik denk niet dat het een lastige procedure zal zijn,als je aan de voorwaarden voldoet van de IND om een bruid naar Nl te halen. Wat ik wel weet is dat je een bepaalde minimumsalaris moet hebben zodat de ind zeker weet dat je haar kunt onderhouden. Ik zal een kijkje nemen op de site van de IND en ook bellen als je vragen hebt.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    34
    06-08-2017

    Hoi Mark,

    Ik raad je aan om hier een kijkje te nemen. https://www.buitenlandsepartner.nl

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Hoi Mark,

    Het is geen moeilijke procedure maar lang is het wel. Je moet goed op de hoogte zijn van alle zaken en gewoon aan alle vereisten voldoen dan zit je safe. Heb je een specifieke vraag? Want uitleggen wat er allemaal bij komt kijken is boekenwerk.

    En betreft de Islam klopt het dat je vele verschillende antwoorden krijgt. Dat komt omdat maar heel weinig Moslims werkelijk de islam volgen zoals het gevolgd moet worden en iedereen er dus zijn eigen draai aangeeft op basis van interpretaties ipv. op basis van de theologische feiten.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9
    27-10-2015

    Het is een rompslomp en liefde van je leven kan je ook tegenkomen in Europa. Marokkanen uit Marokko die willen trouwen zijn gelukszoekers. Je bent gewaarschuwd. Ik heb t meegemaakt en een en al ellende nadat papiertje was getekend, Elhamdoulilah gescheiden met die sjataan heks, t was gelukkig niet zover gekomen dat ik d'r naar Nederland had gehaald. Allah is groot.