1. #1
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Hoe kun je zondigen

    Als je weet dat dit leven niet eeuwig is?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    De mens is gemaakt om te zondigen. Als wij niet zouden zondigen dan zou Allah ons vernietigen en een ander schepsel hebben gecreëerd dat wel zondigt en daarna terugkeert naar Allah.

    Abu Huraira reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “By Him in whose hand is my soul, if you did not sin Allah would replace you with people who would sin and they would seek the forgiveness of Allah and He would forgive them.”

    Bron: Sahih Muslim 2749

    In deze hadith schuilt heel veel wijsheid.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Zondig jij niet dan, dat je deze vraag aan andere stelt?
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Zit in ons aard.

  5. #5
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door pharid Bekijk reactie
    De mens is gemaakt om te zondigen. Als wij niet zouden zondigen dan zou Allah ons vernietigen en een ander schepsel hebben gecreëerd dat wel zondigt en daarna terugkeert naar Allah.

    Abu Huraira reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “By Him in whose hand is my soul, if you did not sin Allah would replace you with people who would sin and they would seek the forgiveness of Allah and He would forgive them.”

    Bron: Sahih Muslim 2749

    In deze hadith schuilt heel veel wijsheid.
    Prachtige Hadith. Maar dit is niet wat ik bedoel. Want wanneer je zondigt en je tauwba verricht is net alsof je nooit die zonde gepleegd hebt.

    Dit is wat ik bedoel broeder

    https://m.youtube.com/watch?v=2vqfroBey80

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    949
    23-02-2015

    een hadith is vaak genoeg niet duidelijk voor ons begrip we denken vaak een hadith te begrijpen zoals het er staat.

    engels of nederlands of Arabische zondigen doen we volgens mij elke minuut van de dag

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Prachtige Hadith. Maar dit is niet wat ik bedoel. Want wanneer je zondigt en je tauwba verricht is net alsof je nooit die zonde gepleegd hebt.

    Dit is wat ik bedoel broeder

    https://m.youtube.com/watch?v=2vqfroBey80
    Dat is een specifieke zonde. Dat geldt ook voor roddelen, arrogantie en shirk. Die mensen belanden in de hel. Maar jouw beginpost sprak over zondigen in het algemeen. Dat zit in de aard van de mens.

    Volgens bepaalde geleerden is 1 van de redenen dat Allah de mens heeft geschapen om zijn eigenschappen zoals barmhartigheid en genade te kunnen tentoonspeiden. We zondigen, daarna keren we terug naar Allah en we vragen om zijn vergiffenis en zijn genade die hij in sha Allah schenkt.

  8. #8
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door pharid Bekijk reactie
    Dat is een specifieke zonde. Dat geldt ook voor roddelen, arrogantie en shirk. Die mensen belanden in de hel. Maar jouw beginpost sprak over zondigen in het algemeen. Dat zit in de aard van de mens.

    Volgens bepaalde geleerden is 1 van de redenen dat Allah de mens heeft geschapen om zijn eigenschappen zoals barmhartigheid en genade te kunnen tentoonspeiden. We zondigen, daarna keren we terug naar Allah en we vragen om zijn vergiffenis en zijn genade die hij in sha Allah schenkt.
    Jij begrijpt mij niet. Hoe kun je zondigen als je weet dat Allah naar je kijkt en jij daar van geniet? Hoe kan dat? Een dienaar van Allah zondigt, maar al voor dat hij die zonde wil plegen doet hij daar alles aan omdat niet te doen. Maar zijn imaan is zwak. Hij pleegt de zonde met walging van zijn zelf. Daarna rent die snel op Tauwba te verrichten.

    Allah heeft niet gezegd, ga zondigen? Hij de Almachtigs verbied ons om te zondigen.

    Een man kwam naar een geleerde omdat hij veelvoudig zondigde. Dit is zijn Antwoord. Prachtig

    https://m.youtube.com/watch?v=PlTpUpwXkXo

  9. #9
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Hartevolleman Bekijk reactie
    een hadith is vaak genoeg niet duidelijk voor ons begrip we denken vaak een hadith te begrijpen zoals het er staat.

    engels of nederlands of Arabische zondigen doen we volgens mij elke minuut van de dag
    Je hebt verschillende interpretaties van een Hadith. Maar soms is een Hadith duidelijk.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    949
    23-02-2015

    een ieder zijn/haar begrip over hadieth

  11. #11
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    als je als mensen leert zelf reflecteren.
    en niet hypocriet zijn.
    en de manier van zondige je andere niet mee schaad.
    dat je alleen vergevenis aan allah hoeft te vragen en nietnog je slachtoffers.
    en je best blijft doen om normaal te gedragen en menselijk.
    je gebed op tijd
    goed voor je familie en menaen om je heen.
    je zakaat betaald.
    hier en daar een euri de lucht in gooit voor sadaka.
    em optijd bid.
    voorde rest gewoon verantwoord van het leven geniet zonder haram dingen.
    en onrecht niet toestaat.
    klaar leven is simpel

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  12. #12
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Reflection is an option.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Jij begrijpt mij niet. Hoe kun je zondigen als je weet dat Allah naar je kijkt en jij daar van geniet? Hoe kan dat? Een dienaar van Allah zondigt, maar al voor dat hij die zonde wil plegen doet hij daar alles aan omdat niet te doen. Maar zijn imaan is zwak. Hij pleegt de zonde met walging van zijn zelf. Daarna rent die snel op Tauwba te verrichten.

    Allah heeft niet gezegd, ga zondigen? Hij de Almachtigs verbied ons om te zondigen.

    Een man kwam naar een geleerde omdat hij veelvoudig zondigde. Dit is zijn Antwoord. Prachtig

    https://m.youtube.com/watch?v=PlTpUpwXkXo
    "Hoe kun je zondigen als je weet dat dit leven niet eeuwig is", is wat anders dan "Hoe kun je zondigen als je weet dat Allah naar je kijkt en jij daar van geniet?"

    Ik denk dat je 1 kant op wilde en toch een andere weg bent ingeslagen met je stelling. Niets mis mee, maar wat betreft je eerste post heb ik je een hadith voorgelegd waarin de profeet zelf stelt dat als we niet zondigen Allah ons zou vervangen. Zondigen zit in onze aard.

    Allah heeft inderdaad niet gezegd dat wij moeten zondigen maar hij weet dat wij dat zullen doen waarna wij al dan niet op zoek gaan naar zijn genade. Wat je trouwens zegt over met walging een zonde plegen klopt niet. De meeste mensen, zo niet iedereen zondigt en voelt daar geen walging bij omdat zondigen een eerbetoon is aan je ego. Vandaar dat jihad nafs van groot belang is.

    Een geleerde zei dat als zonden een geur zouden hebben niemand naast hem zou willen zitten. Ik denk dat dat voor iedereen geldt op deze aardkloot momenteel.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Citaat Geplaatst door Hoceimaaaaa Bekijk reactie
    Ik lees, 'wij zijn gemaakt om te zondigen'?
    Om daarna al dan niet de vergiffenis en genade van Allah te zoeken. Dit deel is belangrijker dan het zondigen gedeelte. Allah houdt er immers van als je hem nadat je hebt gezondigd vraagt om vergiffenis. Dit is ook de verduidelijking die shaykh Al Fawzan gaf over deze hadith. Als je Arabisch begrijpt, zie: http://www.alfawzan.af.org.sa/ar/node/6061

  15. #15
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door pharid Bekijk reactie
    "Hoe kun je zondigen als je weet dat dit leven niet eeuwig is", is wat anders dan "Hoe kun je zondigen als je weet dat Allah naar je kijkt en jij daar van geniet?"

    Ik denk dat je 1 kant op wilde en toch een andere weg bent ingeslagen met je stelling. Niets mis mee, maar wat betreft je eerste post heb ik je een hadith voorgelegd waarin de profeet zelf stelt dat als we niet zondigen Allah ons zou vervangen. Zondigen zit in onze aard.

    Allah heeft inderdaad niet gezegd dat wij moeten zondigen maar hij weet dat wij dat zullen doen waarna wij al dan niet op zoek gaan naar zijn genade. Wat je trouwens zegt over met walging een zonde plegen klopt niet. De meeste mensen, zo niet iedereen zondigt en voelt daar geen walging bij omdat zondigen een eerbetoon is aan je ego. Vandaar dat jihad nafs van groot belang is.

    Een geleerde zei dat als zonden een geur zouden hebben niemand naast hem zou willen zitten. Ik denk dat dat voor iedereen geldt op deze aardkloot momenteel.
    Ik weet niet eens waarom je lacht. Het siert een man niet.
    Wij zijn niet gemaakt om te zondigen, wij zijn gemaakt voor 3ibada. Als jij zegt dat Allah ons gemaakt heeft om te zondigen dat zeg jij dat wij mogen zondigen. Allah heeft ons alles uitgelegd wat haram en halal is. De shaytain die jouw gaat misleiden en jouw nafs. Allah zegt hoe wij ons hier tegen kunnen beschermen.

    De eerst video gaat over iemand die heel zijn leven goede daden heeft verricht . Heel zijn leven met een zonde belande hij in de hel. Met 1 zonde. Dan word er uitgelegd wat voor zonde. En JIJ zegt wij zijn gemaakt om te zondigen???

    Jij hoef niet voor mij te denken en vals te worden. Dit siert een man niet. De vraag was duidelijk. Hoe kun jij zondigen als jij weet dat dit leven niet eeuwig is? Deze man dacht eeuwige leven, maar door die zonde was dit fataal voor hem.

    Als jij geen walging en haat hebt voor een zonde, dan ben je verdoemd en hoor je tot die mensen waar de profeet over sprak.