1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-03-2016

    Bloemie i hope So Haha. Je krijgt er geen handleiding bij dus hopelijk gaat dat allemaal vanzelf.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-03-2016

    Jahoor Hamdoelah heb ook niet anders gewild iig weet je dan ook niet wat liefdesverdriet is. Alleen soms vraag je je af hoe je dat gaat aanpakken als
    Je nooit dat verliefdheidsgevoel/liefdeservaring hebt gehad

  3. #18
    Buzzkill

    Reacties
    139
    19-02-2015

    Citaat Geplaatst door Ghair2016 Bekijk reactie
    Jahoor Hamdoelah heb ook niet anders gewild iig weet je dan ook niet wat liefdesverdriet is. Alleen soms vraag je je af hoe je dat gaat aanpakken als
    Je nooit dat verliefdheidsgevoel/liefdeservaring hebt gehad
    Is beter dan als je vaker verliefd bent geweest en weer verliefd moet worden. Dan ben je al voor een deel emotioneel beschadigd en dat kan je afreageren op je partner misschien.

    Liefde is sowieso een illusie. Dus wat maakt het uit.
    When life gives you lemons, make lemonade.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-03-2016

    Jahoor ja daar heb je ook wel een punt. Komt goed inscha Allah

  5. #20
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    In kuisheid zit eer en licht. Er is geen beter bestaan dan zoveel mogelijk proberen het goede te doen in alles.

    Soms neemt onze ego het van ons over, maar we moeten altijd blijven afvragen waarom we leven en hoe we Allah swt het beste kunnen dienen in de acties en de gedragingen die we doen en altijd terug durven keren naar het centrale punt van goedheid en puurheid. En dit is een vraag als je die blijft stellen aan jezelf je verst komt in het leven insha Allah.

    In de liefde, in het huwelijk, met mensen en met jezelf en het hierna.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    walikoum salam, als je niet in staat bent om liefde te geven (en dan bedoel ik liefde zoals in genegenheid en dat wat uit je hart komt en geen seks want seks hebben kan iedereen maar dat is niet altijd liefde) dan denk ik dat het er nooit van zal komen, je bent al 28, je kunt wel nog aangenaam samenleven maar dat is het dan ook

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-03-2016

    @ luckylady mooi gezegd!

  8. #23
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door Ghair2016 Bekijk reactie
    @ luckylady mooi gezegd!
    Shokran. Ik hou van dit soort topics waarbij het draait om dat je juist zo goed mogelijk wilt handelen.

    Denk dat het voor jou vooral belangrijk is dat je vasthoudt aan je eer en licht, dat je een goede lieve man kiest obv de juiste voorwaarden (incl leiding van Allah swt middels istikhara) en dat je jezelf blijft ontwikkelen en uitdagen als mens (jihad nnafs)

    Vaak gaan mensen voor een ondermaatse partner, verkopen ze hun eer en volgen ze hun ego en kijken naar een ander hoe hij/zij zich moet verbeteren

    Als je die 3 zaken probeert te vermijden en daar dua voor doet om Allah swt je daarin te leiden dan heb je de helft van je weg al afgelegd.

    Kies correct, hou je eer hoog en zet je ego opzij om boven jezelf uit te stijgen

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-03-2016

    @ luckylady dat is mijn motto ook zeker hoe moeilijk anderen het soms ook voor je maken door aan te geven dat je in een illusie leeft. Vertrouwen op Zijn Wijsheid en Kracht is waar ik mijn geduld uit haal.

    Barak Allah o fiek en moge Allah je belonen voor deze aanmoedigende woorden