1. #46
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Demo schrikt wakker uit z'n middagdutje ...
    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Nee hoor. Hij let gewoon op.
    Ja, ja ... Je neemt het alleen voor Demo op omdat een heer van stand en leeftijd ook een middagdutje doet ...

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    2.305
    24-07-2014

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    klopt. jullie zijn allemaal loonslaven. behalve ik. want ik heb uitkering. en heb me eigen business. stop met werken! anders ben je niks anders dan een loonslaaf. 40 uur per week werken voor wat papiergeld dat grotendeels via belastingen terug naar de terror staat gaat.
    Eigen business en een uitkering. Mooi hoor. Je bent een oplichter/fraudeur en je bent er nog trots op ook. Als iedereen jouw achterlijke advies zou opvolgen was er geen overheid meer om voor onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid, etc, etc, etc te zorgen. Dan was er zelfs geen overheid meer om oplichters zoals als jij een uitkering te geven. Dan was er chaos en armoede.

  3. #48
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door KERSEN_TAART Bekijk reactie
    wat is de definitie van een moderne slaaf?
    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Nederland belangrijk land voor moderne slavernij
    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    klopt. jullie zijn allemaal loonslaven. behalve ik.
    Je kunt een begrip als slavernij (net als discriminatie) ook enorm uithollen.
    Ik heb deze week vrij genomen om te werken: het schilderen van mijn huis.
    Ik voel me een slaaf van mezelf ...

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Je kunt een begrip als slavernij (net als discriminatie) ook enorm uithollen.
    Ik heb deze week vrij genomen om te werken: het schilderen van mijn huis.
    Ik voel me een slaaf van mezelf ...
    Inderdaad, devaluatie van de begrippen slaaf/slavernij en discriminatie.

    Het principale criterium voor slaaf is m.i. mensen die gevangengenomen zijn en van soeverein mens zijn gereduceerd tot handelswaar.
    Tot een roerende zaak die gekocht en verkocht kan en mag worden; bezit van een ander mens is geworden, die over je kan en mag beschikken.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ff beter /volledig quote
    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    https://m.youtube.com/watch?v=R3u89pFNLxE



    Nederland belangrijk land voor moderne slavernij


    In deze animatie zoomen we in op moderne slavernij. Waren wij Nederlanders van oudsher al goed in slavendrijven: dat is nog steeds zo. De meeste veroordeelde mensenhandelaren zijn Nederlander en ons land blijft het belangrijkste knooppunt in de mensenhandel wereldwijd. Ook op afstand dragen we ons steentje bij aan uitbuiting van fabrieksarbeiders. Wist je trouwens dat een slaaf tegenwoordig stukken goedkoper is dan in de 19e eeuw? Dat komt omdat er meer van zijn...
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''