1. #136
    jajoh

    Reacties
    480
    25-01-2007

    Omg dat verklaart alles! Kijk elke dag of je hebt geplaats whahaha je verhaal is egt goed meid! En zwz het wagte waard!!! Ik zalmdoor blijve uppen.... Ik had dat probleem ook... Gaat na een paar keer posten weg!

  2. #137
    MVC Lid

    Reacties
    82
    30-11-2013


    Hy houd een intel op zijn emoties; hy wilt ze liever niet overhandigen waarop zyn gezicht ten alle fracties van de seconden leeg is. Hy slikt. Afwachtend tuur ik naar hem of myn ogen zakken naar zyn rillende hand op myn ontblote knie. Het is alsof alle vezels van zijn wezen met afwachting trillen. De scheve lach verschynt op zyn gezicht. Met de rode schynsel op zijn oortjes vermyd hy wederom oogcontact. 'Wat grijns je nou?' roep ik in gedurende hy zyn hand terugtrekt. 'Je bent zo prachtig dat ik gewoon niet weet wat ik allemaal zeg' murmelt hy of we schieten simultaan in de lach. 'Hmm, is dat zo?' vraag ik als ik opsta. Abrupt staat hy op.

    Onstuimig zakken zyn handen naar myn kont die hy hard grist. De ontferming van de greep van zijn vingers langs myn kaak spoelt over me heen waardoor ik huiver. Zelfs zyn lichte aanraking op myn huid doet me beven. Zyn aanraking word een stevige greep aan myn armen. Mijn blik word wazig en ik begin te zweven in de euforische gelukzaligheid die eeuwen terug in de tijd lijkt te gaan. 'Laat my je morgen brengen naar het werk' drukt hy uit. Zyn ogen: woordloos betonen ze me het gesmeek. Een genieperig lachje wint het van my waarop ik de grond onder myn voeten niet bespeuren kan als hy zyn warme lippen op de myne drukt. Met langzame stroken zijlen myn handen op en neer over zyn buik, borst en schouders of ik het is aan my tientallen kusjes op zijn lippen te prangen. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dit niet voor altijd wil. Ik kijk hem aan of myn schouders tiegen op van het geluid van een deur die open word getiegd: Laila is wakker. Ik slik als hy me een penetrante blik verschaft aleer hy de kamer spoedig verlaat en val achterover op het bed gedurende myn lippen zich in een grijns deformeren.

    ~ Sloffend baan ik myn weg naar de woonkamer waar ik Chahid tot me opneem die verveelt zyn oog liggend voor de tv heeft. Myn waarneming doet hem overeind jagen of zyn ogen vertonen een wulpse blik na de lijzige blik die myn lichaam krygt verleent gezien ik me omgekleed heb. Een knipoog volgt. Er verschynt een lach op zyn lippen die me het bestaan van tijd ontneemt nadat ik hem in respons op zijn knipoog een glimlach heb betoont. Jachtig keer ik hem de rug toe, loop naar de keuken en kom oog in oog met myn zus. Met een compress die ze tegen haar slaap aangeprangd houd kijkt ze me hels aan. 'Ga naar boven en bedek je kont' spuwt ze hels zoals verwacht op me af gezien ik een strakke jeans sta en voel abrupt zyn aanwezigheid. Met de woorden 'Ook een goede morgen! Of anders zul je je weer aan me vergypen? Ik garandeer jou dat ik dat niet meer zal pikken van je.....De enige reden waarom ik niks deed was om Adil!' vind ik myn weg naar de fruitschaal. Na het appeltje die ik in myn tas duvel stel ik haar het oord van myn rug ten toon of kom oog in oog met Chahid te staan. Doordringend kijkt hy me aan. 'Chahid?' klinkt haar stem achter me. Zyn blik rust kort achter me of hy slikt. 'Ik verveel me toch, Ik houd een oogje op haar.....Rust goed uit, Laila....Je hebt misschien twee uur geslapen' lispelt hy of haar gedaante passeert me. Een tydrovend kusje is wat hy van haar op zijn wang verschaft krygt aleer ze me weder hels aankijkt. 'Vraag me af of jij je nog zo gedraagt als het straks te laat is' murmelt ze of haar voeten leiden haar jachtig naar boven.

    Met een opgetrokken wenkbrauw breng ik myn voeten in beweging tot myn bovenarm word bedot. 'Waar ga je heen? Hm? Het is zondag' zijn vragen komen sereen op me af. Ik zoek zyn lichte kijkers op. 'Wil je me aub loslaten.....wil me hoofd even legen' lispel ik waarop zyn ogen rusten op myn rillende kin. De tranen bloeien op in myn ogen. En hy ziet het. 'Oh door stiekem te gaan roken, hm Zineb?' vraagt hij hoewel hy abrupt fronst. 'Wat?' murmel ik verondersteld. 'Je hebt me gehoord' vervolgt hy. 'Meen je dit serieus, Chahid? Als ik daar behoefte aan had zou ik het wel in dit huis doen en nog wel voor de ogen van dat kreng.....Er zyn namelijk ergere dingen die in dit huis gebeuren dan een sigaretje opsteken' blaf ik hem bot toe of ik hy tiegt me jachtig tegen zich aan aleer ik weglopen wil. 'Je hebt spijt?' vraagt hy hees. Zyn ademhaling word zachter. Ik schud myn hoofd. Voor een fractie van een seconde betoont hy opgelucht te zyn of zyn duim bestrykt myn wang. Zyn nadenkende blik smelt in een lach die my innig doet slikken. Er is iets in zijn blik die ik nooit in een andere man zal vinden, alsof onze zielen in dit moment een brug hebben gemaakt. 'Ik en spijt, Chahid?' vraag ik.

    'Shtttt, ik ga niet doen alsof het maanden geleden is sinds je gezien heb wat je kapot heeft gemaakt, ik ben het maar' lispelt hy. Zyn woorden inviteren me. Het gehakkel van zyn ademhaling neemt een aanvang als ik mijn handpalmen op zijn schouders laat rusten en enkel aandacht voor zyn lippen heb. Ik kijk op. De warmte van zijn armen voed myn wezen. Ogenblikkelijk druk ik myn lippen op de zyne. Kort. Ben ik geïrriteerd door myn zus? Nee. Door het gebeuren van gisteren? Nee. Ik weet niet wat er met my aan de hand is. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat elke keer wanneer ik van deze man scheid niet een nieuw begin van pijn is in myn hart. Er ontstaat een korte kloof tussen onze lippen of het is aan hem myn lippen met warme kusjes te vertroetelen. Lijzig kijk ik hem aan. 'Dat moment vanochtend.....' begin ik. Hy slikt. 'Ik zou het zo opnieuw doen' vervolg ik of ik zie dat hy spreken wilt. Eensklaps vind myn wijsvinger zijn lippen. Iets wat ik niet had moeten doen. Als ik hem op die dag , op dat punt liet spreken dan zouden myn oren volschenkt zyn geweest met woorden die de aanleiding waren dat ik afstand van deze man zou hebben genomen. Maar ik verleende hem dat moment niet.




  3. #138
    jajoh

    Reacties
    480
    25-01-2007

    Eindelijk!!!!! Pffff love your story

  4. #139
    MVC Lid

    Reacties
    82
    30-11-2013



    'Sht, ben niet uitgesproken' druk ik uit. Broos omsingelen mijn handen zijn gezicht. Hy brengt een glimlach voort op myn gezicht als ik zyn warme lippen aan de binnenkant van myn hand bespeur aleer hy myn polsen omvat. Zyn kijkers staren me aan. De daad van iemand proberen te lezen als een boek; soms is dat niet eenvoudig. Mensen doen het klinken alsof je enkel naar iemand hoeft te kijken en precies weet wat ze ten alle tyden denken. Maar dat is niet altijd zo, toch? De ogen zyn een raam voor de ziel maar èèn ding is zeker; mensen zyn ingewikkeld en verbazing wekkende wezens, dus probeer niet door het raam te kijken tot je door de deur lopen kan, heb ik altijd gedacht.

    'Ik weet niet wat er met me aan de hand is.......Maar ik sta achter alles wat ik doe en wil' kogel ik loom op hem af. Hy slikt aleer hy me betoont dat hy weder spreken wilt maar dit maal smoor ik zijn lippen met een slepende kus. Hard en genadeloos kust hy me. Ik geniet totdat de stem van mijn verstand zich waarschuwend begint te roeren. Hy laat me ditmaal zyn oerdrift ondervinden die my wederom wilt bezitten. Myn gekreun dat begint te klinken onder de warme slagen van zijn tong lijkt door de mist van zijn testosteron door te dringen dus kijkt hij me abrupt aan. Zijn ogen die hy op myn opgezwollen lippen gericht houd, vertellen me dat hy meer wilt. Gekweld kreunend kust hy opnieuw mijn lippen, alleen nu heel vriendelijk. Hy wilt dat ik de tijd neem om van zijn lippen te genieten, ze te voelen en hun unieke smaak te proeven. Een diep geluid vanuit zijn keel ontsnapt hem als ik voorzichtig tegen hem aanvijl in een schuldige zoektocht naar meer binst zijn grote handen naar myn kont zakken. Hy bied me weder zyn tong aan en kreunt als ik verlegen mijn tong langs de zijne laat glijden. Mijn wereld bestaat nog alleen maar uit dit gevoel tot myn verstand me wederom met de naam 'Laila' beroert.

    'Moet is tijd worden dat ik aan de pil ga' lispel ik broos tegen zyn lippen aan terwijl we elkaar diep in de ogen aanstaren, beide wetend dat de gelukzaligheid van vanochtend wederom herhalen zal. Wulps grijnst hij of hy fluistert; 'Maak je morgen een afspraak bij de huisarts, hm?' Ik knik. 'Ik wil even naar de drogist, denk niet' 'Ashraf kan overal zijn, Zineb....Ik heb er al moeite mee dat je morgen weer aan het werk gaat....Ik ga mee' word ik spoedend onderbroken of neem hem grijnzend tot me op. 'Wat meneer wilt' murmel ik aleer hy me een tik op de kont verleent als ik me omdraai. Vastbesloten hem het een en ander te vragen, vind ik mijn weg naar de hal.

    ~~~
    'Je bent zo sexy als je eet' druk ik uit onderhand Chahid tegenover me zit en zijn aandacht voor een stuk taart gemigreerd heeft. Hy kijkt naar me, lacht en net zoals altijd voel ik mijn been trillen. Zijn lichte kijkers schitteren en zijn lach; een streling op mijn huid, warmer dan de zon. Ik slik hoewel ik het getril in mijn benen onderdruk. 'Sexy is nog te zacht uitgedrukt als ik naar jou kijk' prevelt hij. In de donkere tint die zijn ogen hebben aangenomen ontwaar ik een geruststellende warmte, een kalm licht dat recht naar myn hart schiet en hij blijft me observeren. Steeds intenser. Hij peilt mijn ogen tot de duisterste diepten, kleedt ze uit, leest elk geheim en langzaamaan ontdoet hij ze van hun schaduwen. Ik voel mijn geest lichter worden. Hy tilt een hand op en legt die op de mijne. Alsof hy het getril tot bedaren wilt brengen door het door 1 aanraking moed en kracht te geven. Abrupt trek ik lijzig myn hand tot me en sla ik mijn blik neer in de hoop mijn ogen onder mijn wimpers te verhullen. Ik wil zoveel weten. Dus kijk ik op. Moed. 'Ik ben niet de eerst na Laila' floep ik uit of een 'Hmm?' is wat hy ontketent

    Spoedend slikt hy zijn hap innig door hoewel de blosjes op zijn wangen verschijnen. Iets wat hy alleen betoont wanneer bepaalde onderwerping tot een afgrenzing komen. 'Je hebt me gehoord; ik ben vast niet' 'Ik heb je gehoord' word ik jachtig onderbroken. De zede van kijken die hy op zyn bord aanneemt word gevolgd door geslik die hy in herhaling brengt; op zoek naar de juiste woorden. 'Chahid' fluister ik. 'Jahwel' antwoord hij. Ik geloof hem. Vermeteld is hoe ik hem een lach schenk als hij opkijkt. 'Door de manier waarop je me aanpakte kon ik dit antwoord al verwachten' lach ik of hij lacht scheef. 'Maar?' vervolgt hy zenuwachtig. 'Ik weet het niet, soms geef je me het gevoel alsof we getrouwd zijn.....wij zijn niet getrouwd, Chahid' lispel ik en observeer elk detail aan zijn handelingen: bondig rust hy zijn kort uitpuilende ogen op verschillende plekken op de tafel, alsof hy op die manier naar het juiste antwoord zoekt. Hy kijkt slikkend op. 'Iedereen zou zeggen waarom ik.... Waarom jij?' vervolg ik of hy verpoost zijn hand op de mijne die hy terstond een kus verleent. 'Ik weet hoe je over me denkt, En dat is bij mij ook het geval, ik kan je niet weerstaan' is wat hij antwoord. Hm, hij heeft gelijk; hij is tevens de knapste man die ik ooit heb mogen zien. 'Zineb, laat mij je morgen naar het werk brengen' stelt hy wederom voor of ik schiet in de lach. 'Bang dat ik me aan je broer overgeef?' grap ik of hij bijt op zijn kiezen en laat iets ontsnappen wat vragen bij me opwekt. 'Ik meen het, of wil je zeggen dat je niet doorhebt hoe hij naar je kijkt?'


  5. #140
    MVC Lid

    Reacties
    7
    23-03-2015

    Upp!!!!!!!!!! Eindelijkkkk

  6. #141
    MVC Lid

    Reacties
    82
    30-11-2013


    Het voelt even alsof mijn verwondering door kerosine word onderdompelt. De glimlach die ik aan de buitenkant laat zien kan niet adequaat weerspiegelen met wat ik van binnen voel; het is alsof elk neuron van myn hersenen in beide richtingen tegelijkertyd brandt; het beste soort verlamming. 'Wat?' murmel ik. 'Adil?' vervolg ik. 'Ik ken myn broer het best.....Zineb, geloof me' ontketent hy. 'Daarom wil je niet dat hy me morgen een rit geeft?' druk ik uit of zyn geslik neemt een aanvang. Hy wordt gek. Hy onderdrukt zyn jaloezie. Ik weet niet of myn kalmte hem nu meer jaloers maakt of kwader.

    'Je blijft maar denken dat ik me aan de eerste en beste zal overgeven.......Zelfs je eigen broer?' fluister ik of hy fronst. 'Rara hoe zou dat komen, Zineb?.........Je laat ons elke dag weten dat je lekker gaat doen wat je wilt?' kaatst hy ogenblikkelijk hoewel hy rood aanloopt. Woede. 'Ik ben toch duidelijk geweest?........Moet er niet eens aan denken..... Doe normaal, en praat niet meer over hem ten opzichte van dat onderwerp' zeg ik op myn beurt hoewel ik me wangen voel inrijpen. We nemen gelyk aan een zucht te laten ontsnappen. 'Snap je niet.....Wat is het probleem?............Adil of geen Adil......Als jij het niet was geweest, zou het een ander zijn geweest' kogel ik op hem af terwyl ik op dit punt niets van hem begrijp. De zede van zyn hand waarop hy die op de tafel balt doet me slikken. 'Niet zeggen.......Je bent van my........Ik heb je van my gemaakt......myn broer noch iemand anders raakt je aan' ontfermt hy knauwend. Het kost me even een paar tellen om zyn woorden te laten inzinken.

    Met myn ellebogen op de tafel verpoost breng ik myn handen naar elkaar. Zenuwen. 'Jullie mannen zijn raar..... de behoefte die jy by my kan vervullen is wat naar je hoofd gestegen is, aangezien de dammen nu gebroken zyn..................Ik wil het houden zoals het is....... Dat we onze behoeften by elkaar kwijt kunnen......Ik ben ook niet van plan een ander maatje te gaan zoeken' sis ik of hy roept 'Maatje?' in. Ik verwik myn wenkbrauwen. 'Is dat hoe je het ziet?' vraagt hy sereen: net de sereniteit die plaatsvind aleer een vulkaan uitbarst. 'Jah, dat is niet hoe ik het zie, dat is hoe het zit' antwoord ik of de donder van een klap die zyn vuist op de tafel maakt verbreekt de stilte. Mijn schouders tiegen op. Wauw. 'Zineb, je bent van mij, ik heb' , 'Dat jullie mannen zich voor korte duur of lange duur aan iemand willen vegrypen en haar als eigendom gaan zien, kan ik nog bevatten maar....maar......Ik ben niet van jou......En al zeker niet omdat jij naar het bloed tussen myn benen hebt zitten kijken' murmel ik binst de tranen in myn ogen bloeien en ik opsta. Ik schouw hem het oord van myn rug toe of ik jaag spoedend het restaurant uit. 'Zineb, wacht' zijn woorden doen me de stappen in rennen overzetten.

    ~~~
    Het is inmiddels 20:00 geweest of nog altyd bevind ik me in het park, waar ik de afgelopen uren heb gewandeld en heb zitten nadenken. Met de laatste blik op myn telefoon neem ik de tientallen smsjes van Ashraf en mouna op. Waarom nu pas, denk ik hoewel ik mijn sim uit de tel haal. Het duurt niet lang aleer ik die door midden breek en ik die met myn nieuw simkaartje vervang. Ze zullen zich vast en zeker zorgen maken, bedenk ik me of ik kogel achterover. Minutenlang houd ik mijn ogen gesloten. Myn vingers; ze grazen over het gras en myn gedachten? Zyn enkel bij de intieme momenten met Chahid. 'Pf, Zineb hier ben je!' zijn stem doet me blozend overeind jagen. Ik migreer myn kijkers en neem Adil tot me op die zich hijgend op zijn knieën op het gras verpoost of ik veeg myn handen af.

    Myn wenkbrauw wikt routinematig op; irritatie. 'Ik wil alleen zijn' piep ik hoewel ik myn blik op het uitzicht gericht houd gezien we op een heuvel zitten. 'Dat ben je al uren.... Ze maakte zich zorgen......Waarom nam je niet op?' hijgt hy of ik vang vanuit myn ooghoeken hoe myn gebroken simkaart in zijn bezit komt. Abrupt ondervind zijn rillende vinger myn kin. Simultaan rollen de tranen uit myn ogen op het ogenblik hy me naar zich laat kijken. De kruising van onze ogen doet me denken aan Chahids woorden. Staren is niet helemaal het woord wat Adil betoont. Zijn ogen rusten, niet onbelemmerd maar vertraagd; het effect is zacht en uitnodigend in plaats van doordringend. 'Chahid heeft gelyk' denk ik. Misschien zyn het zijn lippen die de intentie weggeven gezien een glimlach op me af kantelt. Onbewust. 'Hey, niet huilen.....safe.....Doet me pijn je zo te zien' fluistert hy onderhand myn tranen worden weg gestreken. 'Hy is je niet waard' murmelt hy. Doelend op Ashraf. Alsof zyn lichtbruine kijkers op een onzichtbare schim zyn getraind kijkt hy me aan, zijn oogleden fracteren langzaam om te knipperen en zyn pupillen komen tot verpozing. Alsof myn hersenen een enorme kortsluiting hebben schouw ik hem aan. Met de zijkant van zijn duim raakt hy myn wang aan en vormen zyn lippen een peinzende glimlach. Het duurt niet lang aleer ik zijn borst op me af zie komen en ik in een warme knuffel word getrokken die me wederom toestemming verleent voor hetgeen wat ik al uren wil doen; huilen.
    ~~~
    Blijhartig loop ik achter Adil aan of ik passeer myn zus in de hal die me giftig aankijkt. 'Handen wassen, aan tafel' sist ze of ik volg Adil zonder myn woorden vuil aan haar te maken. Adil heeft wel een uur met menzitten babbelen in het park, me aangezet en bevordert. Of het nu waar is wat Chahid beweert of niet, de klis eraan. Nu we het over hem hebben; hij staat abrupt op als hy Adil en mij tot zich opneemt. Ik vermyd oogcontact hoewel de aantrekking voor deze man het van me probeert te winnen. Slikkend loop ik de keuken in of ik bots tegen Adil aan als hy zich voor het aanrecht omdraait. We schieten in de lach of Chahid maakt entree in de keuken tevens als Laila. Het duurt niet lang aleer we aan de tafel zitten en Chahid schuin tegenover me zit. 'Maken jullie je geen zorgen om Zineb, ze is in goede handen bij me en zo af en toe haal ik haar op van werk, jullie hebben al weinig tijd' brengt Adil tot stand hoewel ik kauwend naar de fakkelende neusgaten van Chahid kijk. 'My best' Laila's stem volgt. Abrupt gebeurt het; onze ogen ontmoeten elkaar. Zijn kwade uitdrukking van nog geen tien seconde geleden verdampt; hy houd myn blik vast. In plaats van de ijzige vijandigheid in zijn ogen van vanmiddag duvelt hy warmte op me af. Snel kijk ik weg totdat de rug van myn voet word gestreeld.






  7. #142
    Verbannen

    Reacties
    123
    07-10-2011

    Schrijftalent heb je zeker, maar je bent geen vrouw...denk eerder een man. En mocht je toch een vrouw zijn, dan ben je uit op fitna, om moslimmeisjes te laten dwalen.
    Voor de meisjes die dit lezen, wat zij doet/heeft gedaan is verre van normaal en is puur uit de duim gezogen om duivelse gedachten in jullie hoofden in te prenten. Dit alles om jullie te laten dwalen.
    De schrijfster heeft het ook nog eens over 'intimiteit in haar sterretje'. Je hoeft echt niet preuts te zijn om te weten dat dat gewoon not done is (en zwaar haram). Deze schrijfster zal later een luier om moeten, omdat haar sterretje haar ontlasting niet meer kan ophouden. Vraag maar aan de artsen/zusters die werkzaam zijn in het ziekenhuis. Een man die respect voor je heeft zal je nooit van achteren benaderen dus knoop dat maar heel goed in jullie oren meisjes die meelezen.

    Blijf bij de les meisjes, het is slechts een verhaal. Doe geen dingen die je moeder ook niet zou doen.

  8. #143
    MVC Lid

    Reacties
    34
    27-06-2009

    Citaat Geplaatst door reda_cl Bekijk reactie
    Schrijftalent heb je zeker, maar je bent geen vrouw...denk eerder een man. En mocht je toch een vrouw zijn, dan ben je uit op fitna, om moslimmeisjes te laten dwalen.
    Voor de meisjes die dit lezen, wat zij doet/heeft gedaan is verre van normaal en is puur uit de duim gezogen om duivelse gedachten in jullie hoofden in te prenten. Dit alles om jullie te laten dwalen.
    De schrijfster heeft het ook nog eens over 'intimiteit in haar sterretje'. Je hoeft echt niet preuts te zijn om te weten dat dat gewoon not done is (en zwaar haram). Deze schrijfster zal later een luier om moeten, omdat haar sterretje haar ontlasting niet meer kan ophouden. Vraag maar aan de artsen/zusters die werkzaam zijn in het ziekenhuis. Een man die respect voor je heeft zal je nooit van achteren benaderen dus knoop dat maar heel goed in jullie oren meisjes die meelezen.

    Blijf bij de les meisjes, het is slechts een verhaal. Doe geen dingen die je moeder ook niet zou doen.
    En toch hb je haar verhaal gelezen whahahahahahahaa nog wel zo lang doorgelezen dat je by het woord 'sterretje' bent gekomen.. scheinheil . Bah.

  9. #144
    Verbannen

    Reacties
    123
    07-10-2011

    Citaat Geplaatst door TAZZZ-.- Bekijk reactie
    En toch hb je haar verhaal gelezen whahahahahahahaa nog wel zo lang doorgelezen dat je by het woord 'sterretje' bent gekomen.. scheinheil . Bah.
    Gevoelige snaar geraakt haha...ga je luiers maar alvast bestellen.Durf je niet met je eigen account te reageren ?
    Heb het verhaal zeker gelezen, vandaar mijn comment. Blijf het verhaal zeker volgen. Grt

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    82
    30-11-2013

    @ tazz, thanks maar wil liever ook dat myn lezers niet op zulke reacties reageren! Verhaal word verwyderd en op wattpad geplaats! Pm mij maar x De inhoud bevalt hem zeker niet maar wel op een titel klikken waarin staat 18+.. Haha bitch ass, bedenk maar hoe het verhaal afloopt ajuuuu

  11. #146
    MVC Lid

    Reacties
    82
    30-11-2013

    A.s weekend zal ik alle pms beantwoorden en de link aanmaken voor het verhaal inshallah! Thanks voor het geduld x

  12. #147
    MVC Lid

    Reacties
    82
    30-11-2013

    Pm voor het verhaal!

  13. #148
    MVC Lid

    Reacties
    82
    30-11-2013

    Ik ben bezig met pms beantwoorden deze week zullen de vervolgjes op wattpad verschynen x

  14. #149
    MVC Lid

    Reacties
    6
    08-09-2012

    wat is watpam

  15. #150
    中秋节快乐!

    Reacties
    4.601
    22-02-2015

    Iis dit waar gebeurt
    CAME LIKE A KING, LEFT LIKE A LEGEND.