1. #31
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Harama1n Bekijk reactie
    Er is consensus binnen Ahlus Sunnah dat het niet toegestaan is voor een moslim vrouw om met een niet-moslim te trouwen.

    https://islamqa.info/en/118098

    En trouw niet met de veelgodenaanbidsters, totdat zij geloven. En een gelovige slavin is beter dan een veelgodenaanbidster, ook al behaagt zij jullie.
    En huw (jullie dochters) niet aan de veelgodenaanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is beter dan een veelgodenaanbidder, ook al behaagt hij jullie.
    Zij nodigen uit naar het Vuur, terwijl Allah (jullie) met Zijn Toestemming uitnodigt naar het Paradijs en Vergiffenis. En Hij maakt Zijn Tekenen duidelijk aan de mensen, opdat zij er lering uit zullen trekken.

    Surat Al Baqarah vers 221.

    Het is dus niet dat ik het meen, het komt van de woorden van Allaah .
    Tja... Ik wil hier niemand beledigen.

    Maar onderscheid maken op basis van religie is gewoon weg discriminatie.
    Maakt niet uit wie de regels verzonnen heeft over met wie je wel of niet mag trouwen.
    Het is gewoon discriminatie.

    Maar zoals iedereen wel weet ondertussen, is discriminatie binnen de religie een zeer
    groot probleem.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    Ik weet verder niet hoe het in de qoran staat, hadiths laat ik er buiten maar algemeen kan ik niet geloven dat dit iemand per direct als niet moslima maakt

    Ik weet dat ook niet. Maar je laat hier volgens mij wel wat "verlicht denken" zien. Helemaal goed wat mij betreft, maar het zal vooral bij de meer orthodoxe gelovigen best wel afkeuring oproepen!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door Harama1n Bekijk reactie
    Er is consensus binnen Ahlus Sunnah dat het niet toegestaan is voor een moslim vrouw om met een niet-moslim te trouwen.

    https://islamqa.info/en/118098

    En trouw niet met de veelgodenaanbidsters, totdat zij geloven. En een gelovige slavin is beter dan een veelgodenaanbidster, ook al behaagt zij jullie.
    En huw (jullie dochters) niet aan de veelgodenaanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is beter dan een veelgodenaanbidder, ook al behaagt hij jullie.
    Zij nodigen uit naar het Vuur, terwijl Allah (jullie) met Zijn Toestemming uitnodigt naar het Paradijs en Vergiffenis. En Hij maakt Zijn Tekenen duidelijk aan de mensen, opdat zij er lering uit zullen trekken.

    Surat Al Baqarah vers 221.

    Het is dus niet dat ik het meen, het komt van de woorden van Allaah .
    Ohh gelukkig maar.
    Als nulgodenaanbidder heb ik dus de handen vrij.

  4. #34
    -

    Reacties
    405
    04-09-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Ik weet dat ook niet. Maar je laat hier volgens mij wel wat "verlicht denken" zien. Helemaal goed wat mij betreft, maar het zal vooral bij de meer orthodoxe gelovigen best wel afkeuring oproepen!
    Dat is best bekrompen aangezien je mij niet kent, en ik spreek hier niet namens de islamitische of marokkaanse bevolking, alles behalve, ik spreek uit een individuele visie.

  5. #35
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door _Felix_ Bekijk reactie
    Moslimmannen die met niet-islamitische vrouwen trouwen: Geen probleem.

    Moslimvrouwen die met niet-islamitische mannen trouwen: Groot probleem.

    Het is een positieve ontwikkeling dat Tunesië deze discriminatoire regeling heeft afgeschaft.
    Hear hear. Over 25 jaar weten ze niet beter. Mooi om te zien.
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  6. #36
    breaking the waves

    Reacties
    18.565
    22-06-2009

    Citaat Geplaatst door fruna Bekijk reactie
    ?? dat is toch normaal? dat twee mensen zelf mogen bepalen met wie ze het leven gaan delen?? blijkbaar is in tunesie de arabische lente wel geluk. in tegenstelling tot de debielen in de rest van de door de arabieren veroverde landen.
    Nee dat is niet normaal voor alle heilige perfecte moslims
    ongelukkig vrijgezel, gelieve zoveel mogelijk pm's van mannelijke leden

  7. #37
    breaking the waves

    Reacties
    18.565
    22-06-2009

    De Arabische elite van Noord Afrika is een perfect voorbeeld van huichelarij. De gewone bevolking regeltjes over islamitisch kuisheid opleggen en ondertussen prostituees in alle gaatjes volkreunen. Orgies, gangbangs etc. En het liefst van alle nationaliteiten.
    ongelukkig vrijgezel, gelieve zoveel mogelijk pm's van mannelijke leden

  8. #38
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Surfster Bekijk reactie
    De Arabische elite van Noord Afrika is een perfect voorbeeld van huichelarij. De gewone bevolking regeltjes over islamitisch kuisheid opleggen en ondertussen prostituees in alle gaatjes volkreunen. Orgies, gangbangs etc. En het liefst van alle nationaliteiten.
    Vet punt verdien je wat ik nu ga geven.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    Dat is best bekrompen aangezien je mij niet kent, en ik spreek hier niet namens de islamitische of marokkaanse bevolking, alles behalve, ik spreek uit een individuele visie.

    Daar heb je wel een punt.... Ik was er vanuit gegaan dat je moslim bent...
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Daar heb je wel een punt.... Ik was er vanuit gegaan dat je moslim bent...
    Ook een moslim kan best uit persoonlijke visie spreken. Het is geen leger van zombies of zo

  11. #41
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    De woordvoerder van president Béji Caïd Essebsi

    Ontopic Allah il3an razza deyemakom, dit is wat er nog aan scheelde in dat land.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  12. #42
    -

    Reacties
    405
    04-09-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Daar heb je wel een punt.... Ik was er vanuit gegaan dat je moslim bent...
    Ik ga me niet hier verantwoorden wat ik ben of welk geloof ik aanhang, en dan alsnog heb ik recht op individueel spreekrecht en eigen denkwijze.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door GloriousBstrd Bekijk reactie
    Ik ga me niet hier verantwoorden wat ik ben of welk geloof ik aanhang, en dan alsnog heb ik recht op individueel spreekrecht en eigen denkwijze.

    Je hebt gelijk, ik reageerde vooringenomen. Mijn fout, excuses.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door _Felix_ Bekijk reactie
    Moslimmannen die met niet-islamitische vrouwen trouwen: Geen probleem.

    Moslimvrouwen die met niet-islamitische mannen trouwen: Groot probleem.

    Het is een positieve ontwikkeling dat Tunesië deze discriminatoire regeling heeft afgeschaft.
    Moslimmannen mogen ook niet met niet-moslim vrouwen trouwen, behalve met joodse en christelijke vrouwen maar het is niet aangeraden

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Surfster Bekijk reactie
    Nee dat is niet normaal voor alle heilige perfecte moslims
    Je hoeft daar geen heilige perfecte moslim voor te zijn. Zie het antwoord van Harama1n...het is een consensus binnen de islam dat dit niet toegestaan is

    Maar niemand houdt je tegen om met een niet-moslim te trouwen, varkensvlees te eten en naar parenclubs te gaan...

    maar jezelf dan gewoon geen moslim noemen