1. #1
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Blok pakt paspoorten jihadisten af

    AMSTERDAM - Minister Stef Blok (Veiligheid en Justitie) heeft het Nederlanderschap van vier jihadisten ingetrokken die zich in het buitenland hadden aangesloten bij een terreurorganisatie.

    Het is de eerste keer dat dit gebeurt op basis van de wet die in maart is aangenomen en die het mogelijk maakt het Nederlanderschap in te trekken vanwege de nationale veiligheid.


    Het gaat om de bekende Syriëgangers Anis Z., Driss D., Hatim R. en Noureddin B. De maatregel gaat meteen in. Ze zijn ook tot ongewenst vreemdeling verklaard. Hierdoor kunnen ze niet meer legaal naar Nederland komen of naar andere Schengenlanden reizen. De rechter zal het besluit van Blok nog toetsen.

    Alle vier de mannen van wie het Nederlanderschap is ingetrokken, zijn eerder veroordeeld. Bij Driss D., die vorig jaar zes jaar cel kreeg, gebeurde dat zelfs terwijl er twijfels waren of hij op dat moment nog wel leefde.

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...t_kwijt__.html

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    384
    12-09-2017

    Ik ben benieuwd of dit stand houdt in de rechtbank.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Hadden ze nog een 2e paspoort of hebben ze helemaal geen paspoort meer?
    Heavy

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Hadden ze nog een 2e paspoort of hebben ze helemaal geen paspoort meer?
    De overheid kan iemand niet statenloos maken, dus het betreft altijd mensen die een
    tweede nationaliteit hebben.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    De overheid kan iemand niet statenloos maken, dus het betreft altijd mensen die een
    tweede nationaliteit hebben.

    Dus bijvoorbeeld rechts extremistische terroristen met enkel de Nederlandse nationaliteit kunnen gewoon Nederlander blijven.

    Met andere woorden...Deze wet (gemaakt door onze overheid) deugd niet.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Ondertussen hebben IDF Zion terroristen en Koerdische PKK terroristen vrijspel en worden gesteund door de overheid .. waarom?
    Omdat ze Moslims killen



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Dus bijvoorbeeld rechts extremistische terroristen met enkel de Nederlandse nationaliteit kunnen gewoon Nederlander blijven.

    Met andere woorden...Deze wet (gemaakt door onze overheid) deugd niet.
    Hoezo niet? Moet je gewoon zorgen dat je geen andere nationaliteit hebt...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    429
    21-05-2014

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Ondertussen hebben IDF Zion terroristen en Koerdische PKK terroristen vrijspel en worden gesteund door de overheid .. waarom?
    Omdat ze Moslims killen
    Zijn die Koerden geen moslims dan?



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Zijn die Koerden geen moslims dan?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.099
    09-06-2006

    Als het hem uitkomt in het haatzaaien dan zijn het geen moslims

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Dus bijvoorbeeld rechts extremistische terroristen met enkel de Nederlandse nationaliteit kunnen gewoon Nederlander blijven.

    Met andere woorden...Deze wet (gemaakt door onze overheid) deugd niet.
    Ik voel met je mee.
    Dat dit ook voor links extremistische terroristen met enkel de Nederlandse nationaliteit zo werkt.. Een regelrechte schande is het.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.094
    20-03-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Dus bijvoorbeeld rechts extremistische terroristen met enkel de Nederlandse nationaliteit kunnen gewoon Nederlander blijven.

    Met andere woorden...Deze wet (gemaakt door onze overheid) deugd niet.
    Geldt ook voor jihadisten en andere extremisten met 1 paspoort.
    Dus wet klopt wel..
    No religions of the world is higher than humanity.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.094
    20-03-2017

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Ik voel met je mee.
    Dat dit ook voor links extremistische terroristen met enkel de Nederlandse nationaliteit zo werkt.. Een regelrechte schande is het.
    No religions of the world is higher than humanity.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    412
    05-10-2016

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    AMSTERDAM - Minister Stef Blok (Veiligheid en Justitie) heeft het Nederlanderschap van vier jihadisten ingetrokken die zich in het buitenland hadden aangesloten bij een terreurorganisatie.

    Het is de eerste keer dat dit gebeurt op basis van de wet die in maart is aangenomen en die het mogelijk maakt het Nederlanderschap in te trekken vanwege de nationale veiligheid.


    Het gaat om de bekende Syriëgangers Anis Z., Driss D., Hatim R. en Noureddin B. De maatregel gaat meteen in. Ze zijn ook tot ongewenst vreemdeling verklaard. Hierdoor kunnen ze niet meer legaal naar Nederland komen of naar andere Schengenlanden reizen. De rechter zal het besluit van Blok nog toetsen.

    Alle vier de mannen van wie het Nederlanderschap is ingetrokken, zijn eerder veroordeeld. Bij Driss D., die vorig jaar zes jaar cel kreeg, gebeurde dat zelfs terwijl er twijfels waren of hij op dat moment nog wel leefde.

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...t_kwijt__.html
    hij heeft gelijk, zo hoort het gewoon.
    dit soort types zijn IEDEREEN eerder kwijt dan rijk.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Dutchman98 Bekijk reactie
    Hoezo niet? Moet je gewoon zorgen dat je geen andere nationaliteit hebt...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Soms kan je daar niet voor zorgen...zoals onze koningin.
    Argentijnen bijvoorbeeld kunnen net als Marokkanen nooit afstand nemen van hun nationaliteit.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Ik voel met je mee.
    Dat dit ook voor links extremistische terroristen met enkel de Nederlandse nationaliteit zo werkt.. Een regelrechte schande is het.
    Ja vind ik wel.


    Ik heb niet iets tegen een nationaliteit afnemen hoor...maar enkel een nationaliteit afnemen als iemand toevallig of door omstandigheden twee nationaliteiten heeft, dan de Nederlandse afnemen vind ik gewoon scheve wetgeving...

    Als iemand dergelijke misdaden pleegt...in ieder geval de nationaliteit afnemen en levenslang opsluiten, dus niet onder voorbehoud of iemand toevallig nog een andere nationaliteit heeft.

    Sterker ik vind het niet enkel scheef maar ook nog eens laf en verantwoordelijkheden afschuiven.