1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    18
    10-03-2011

    Geld opnemen Marokkaanse bank in Marokko

    Salam,

    Wie kan mij een antwoord verschaffen op de volgende vraag:

    Tot welk bedrag kun je in Marokko opnemen bij de bank? Ik heb verhalen gehoord dat je tot aan een bepaalde bedrag mag opnemen en boven bedrag X je moet verantwoorden aan de bank waarvoor je het opneemt?

    M.a.w. kan ik bijvoorbeeld 40.000 euro opnemen bij de bank in Marokko (zonder verklaring het is tenslotte MIJN geld)?

    dank je jullie wel voor je antwoord en meedenken!

    Dunya

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    wat bedoel je met geld pinnen?
    bedoel je euro's met een Nederlandse bankpas? in dat geval kan je volgens mij max 1000 per keer pinnen.
    of bedoel je dirhams met een Marokkaanse bankrekening?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    207
    13-09-2017

    Citaat Geplaatst door dunyadunya Bekijk reactie
    Salam,

    Wie kan mij een antwoord verschaffen op de volgende vraag:

    Tot welk bedrag kun je in Marokko opnemen bij de bank? Ik heb verhalen gehoord dat je tot aan een bepaalde bedrag mag opnemen en boven bedrag X je moet verantwoorden aan de bank waarvoor je het opneemt?

    M.a.w. kan ik bijvoorbeeld 40.000 euro opnemen bij de bank in Marokko (zonder verklaring het is tenslotte MIJN geld)?

    dank je jullie wel voor je antwoord en meedenken!

    Dunya
    40.000€ kan je niet pinnen en om dat op te nemen zul je een afspraak met me moeten maken :-)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    18
    10-03-2011

    De bedoeling is van een Marokkaanse rekening , dirhams op te nemen in marokko maar dan een (relatief) groot bedrag.
    Dank voor de reacties.

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    volgens mij als ik me niet vergis moet je persoonlijk naar de bank toe om een groot bedrag op te nemen.
    ik denk dat je ervoor moet verantwoorden.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    18
    10-03-2011

    Oke die geruchten hoor ik ook, logisch dat je het moet bestellen of iets dergelijks maar verantwoorden?! Het is mijn eigen geld , vreemde gang van zaken als dit daadwerkelijk zo is.

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    volgens mij doen ze dit om terrorisme sponsoren, witwassen en dergelijke te vermeiden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    571
    12-11-2010

    Je moet naar de bank, bestellen zoals hier.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    18
    10-03-2011

    Hmmm klinkt niet heel onlogisch maar dat zouden ze ook in andere landen meoten doen. Bovendien kun je zeggen dat je auto gaat kopen maar iets anders doet met het geld. In elk geval bedankt voor de reactiw

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    571
    12-11-2010

    Huis,grond enz,ze ze maken geen kruisverhoor van.Misschien voor in t systeem zetten en dat is het

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    ja zolang je het geld niet meeneemt naar het buitenland Het geld moet wel besteed worden in Marokko.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    27
    28-10-2009

    Vergeet niet voor mij te pinnen