1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Miskin nia! Enig oprecht advies die ik jou wil geven is, niks is meer gevaarlijker dan hier op m.nl te komen en advies te vragen. Jij komt over als een oprecht en pur iemand, verdwijn hier zo snel als je kunt om dat zo te behouden. En omdat ik het toch niet kan laten....enige oplossing voor jouw probleem is het contact volledig af te breken. Man en vrouw kunnen en zullen never nooit niet als vrienden door het leven kunnen, dat is NATOERRR! Dus hou jezelf niet voor de gek en maak het jezelf niet moeilijker dan het al is, verbreek het contact om jouw doel te bereiken, anders is de kans groot dat jij zult falen in wat jij wilt bereiken.
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  2. #17
    Heldervoelend!!

    Reacties
    122
    18-12-2006

    Handel volgens de islam en je hebt je antwoord.
    Uiteindelijk moet jij Allah tevreden kunnen stellen dus het enige wat ik je kan adviseren is contact te minderen en de strijd aan gaan met je nafs. Zina is een grote zonde en laat niemand je kuisheid ontnemen. Zie dit als een beproeving en wie weet zal je standvastigheid jouw ticket zijn tot het paradijs.
    Je moet het niet moeilijker maken dan dat het is. Het is haram dus zet er een punt achter en geen komma.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.032
    31-12-2014

    Ik zal je adviseren maat. Je lijkt mij een lieve oprechte jongen. Wat je ook beslist het wordt moeilijk.

    Als je er voor kiest om een relatie met haar te beginnen zal je waarschijnlijk heel veel lol beleven. Vooral die jonge Nederlandse meiden die spontaan en maagd zijn die zijn de beste. Nadeel is dat deze relatie zo goed als zeker zal eindigen. De kans dat je bij elkaar blijft, zij bekeert en jullie trouwen is best wel klein. Dat is de ideale scenario. Een ander gevaar wat zeer reëel is, is dat je zina met haar gaat doen. Zij is jong mooi fit. Jij bent mocro dat gaat sowieso bangen worden vroeg of laat. De kans is dus heel groot dat je beschadigd uit deze relatie komt. Seks is net als zeewater. Hoe meer je proeft hoe dorstiger je wordt. Je gaat na haar niet kunnen stoppen hoogst waarschijnlijk totdat je trouwt. Je gaat dus jarenlang ernstige zondes stapelen en gunsten mislopen dat moet je niet willen mijn vriend.

    Het is beter voor je om geduldig proberen te blijven en te trouwen liefst zsm. Maar waarschijnlijk pas na je studie. Ik laat je nu alvast weten dat je echt door hel zal gaan. Dit is pas je eerste test in je studenten tijd en er gaan nog veel meer komen believe me. Uiteindelijk moet je proberen om het pad van Allah te volgen hoe eenzaam dat ook soms kan zijn. De beloning van je daden ontvang je hoe dan ook. Als dat niet al in dunya is dan sowieso in al agira.
    ''Loyalty, honor and a willing heart''.

  4. #19
    Brace yourself

    Reacties
    84
    24-07-2017

    Citaat Geplaatst door Ovelie Bekijk reactie
    Jij bent echt raar.
    Dank je wel.
    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ik heb vandaag mijn bij de Bijenkorf bestelde roze vulpen ontvangen.
    Ik ga ook een vulpun aanschaffen. Ieder keer als ik ergens een handtekening moet zetten trek ik em tevoorschijn.


    of.... als ik me bedreigd voel
    Citaat Geplaatst door dienaarwaarheid Bekijk reactie

    @whitewalker
    ik ben niet nationalistisch en ik heb van niemand een afkeer, dit lijkt me ook niet de beste manier om dingen op te lossen

  5. #20
    -

    Reacties
    2.254
    11-11-2012

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Ik zal voor haar kiezen en gaan .Zo een kans krijg je niet vaak, Ze is lief mooi en niet marokkaans en goed opgeleid.Wat wil je nog meer.De meeste dromen hier van.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    vandaag kwam ik haar zelfs tegen richting school, ze riep me en daarna gingen we samen naar school.
    eigenlijk had ik me voorgenomen om niet met haar vandaag te praten, ik had ook maar 1 les en dacht dat moet lukken
    Na de les ging ik snel naar de fiets en ging snel weg, zonder haar, daar was ik niet blij mee
    ik miste haar tijdens het fietsen en hoopte stiekem dat ze vanachter zou opduiken, ik fietste ook langzamer
    dus zelfs als het me lukt om niet met haar te zijn, ben ik niet blij, echt ik haat die tweestrijd

    weet je, ik herinner nog toen ik 17 jaar oud was en ik met trots tegen mijn vrienden zei dat ik maagd was en nooit vriendinnen had
    de meeste van hen lachte, maar de oudere vrienden die in die tijd 20 waren zeiden:
    'het gaat je niet lukken zo te blijven tot het huwelijk, Allah zal je hier hard mee beproeven'
    ze zeiden zelfs: 'hoe langer je tegenstribbelt, vrouwen zullen je meer en meer verleiden tot je toegeeft'
    ik nam ze niet echt serieus, hoe moeilijk zal het zijn om niet toe te geven aan verlangens

    maar aan deze situatie had ik niet gedacht. als er ooit een vrouw zomaar naar me toe zou komen en me verleiden, zou ik nee zeggen
    maar dit is anders, dit is een leuke vrouw die me niet ging verleiden, maar door haar karakter begon ik gevoelens voor haar te krijgen

    weet je, door jullie aardige berichten heb ik meer motivatie en het gevoel dat anderen me begrijpen
    ik ken jullie niet persoonlijk maar ik ben blij dat jullie me toch wilde helpen
    zulke dingen met moslimbroeders en zusters delen helpt je helderder na te denken over je situatie
    mijn eerste bericht schreef ik zondag, ik besloot het hier te vertellen omdat ik gek werd van hoeveel ik aan haar dacht
    en ik was bang van wat me maandag te wachten stond. en ik kon het aan niemand vertellen
    de gevoelens voor haar zijn er nog steeds, maar nu voel ik meer kracht om aan mijn doel te houden
    Moge Allah jullie belonen!


    @valkuil
    wij zijn gwn vrienden, ik denk dat ze dat ook denkt.
    die lezing was interessant maar had weinig met mijn situatie te maken

    @born-confused
    erg bedankt voor je medeleven
    ik vind het juist fijn dit anoniem te delen naar onbekende mensen, er zijn veel aardige mensen en die zijn overal, ook hier dus.
    het contact volledig verbreken zal in mijn studententijd niet lukken, we hebben bijna dezelfde lessen, en 2/3 van de studie is vrouw
    zo lang ik mijn motivatie heb, en extra steun in moeilijke tijden zoals deze, zal ik mijn doel bereiken

    @lovetobehere
    kuisheid vind ik echt belangrijk, ik wil en zal het ook met al mijn macht beschermen
    ik moet mijn nafs accepteren, maar weten dat er belangrijkere dingen zijn
    Moge Allah ons allemaal naar het paradijs leiden

    @donder
    ik vond jouw bericht echt nuttig en realistisch
    hel zal het zeker worden, eenzaam ook. ik zal fouten makken, maar hopelijk geen grote en moge Allah ons vergeven
    ik dacht eigenlijk ook aan jong trouwen, de profeet raadde het aan
    maar als je jong bent, heb je nog niks, geen huis, geen vaste baan.
    ik ken ook geen moslimmeisjes, heb er nooit mee omgegaan. ik weet niet wanneer en hoe ik mijn vrouw zal vinde, maar keb vertrouwe
    vertrouwen in Allah is het belangrijkst, alles is voorgeschrevn

    @p3achy
    ik vind kuis belangrijker dan maagd, dit lijkt me ook niet halal.
    liever wil ik juist niet meer met haar omgaan, maar ik wil me er niet zo fakked up bij voelen

  7. #22
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Ja hou vol broertje! Er zijn veel leuke mensen, maar jouw kuisheid is het leukst van allemaal als je nog niet wilt/kunt trouwen.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1
    14-09-2017

    Ik zit zelf ook met een probleem. Ik ben inmiddels getrouwd en heb advies nodig om mijn vrouw beter te begrijpen. Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb speciaal voor deze vraag mijn account aangemaakt. Graag een privébericht sturen. Ik weet niet hoe het werkt hier allemaal. Anders had ik zelf wel een topic geopend. Hoe sneller hoe beter

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Ok eerst en vooral wil ik zeggen Well done als je het al tot nu toe hebt volgehouden. Ik heb met verschillende mannen gesproken en elke keer zeiden ze als ze de tijd konden terugdraaien zouden zij ook als maagd door het leven gaan en nooit met niet moslims het bed ingedoken zijn.

    Weet dat het iets schaars is een jongen die maagd is dus je zal daar later door jouw vrouw enkel om gerespecteerd worden. Zij zal trots zijn op jou. Dat zegt veel over een man vind ik. Zo iemand is te vertrouwen. Als hij zich al kon inhouden zonder een vrouw aan zijn zijde, dan is hij hoogstwaarschijnlijk ook te vertrouwen met een vrouw aan zijn zijde. Het is btw normaal dat je gevoelens krijgt voor een meisje. Zij zal heus niet de laatste zijn. Wat belangrijk is, is dat je ZEKER NIET handelt naar die gevoelens.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    11
    29-05-2017

    Uit je vorige bericht lees ik duidelijk wat je wilt en dat is je houden aan de voorschriften van Allah. Dit kan tijdelijke kalverliefde zijn. Je verstand wil het een maar je gevoelens/lusten willen iets anders. Jij bent degene die er uiteindlijk voor kiest (hopelijk met verstand) om al dan niet een relatie te nemen, zou je adviseren om na te gaan wat zwaarder voor jou weegt.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    vandaag wist ik afstand van haar te houden, het gaat nu wat beter met mij.
    mijn gevoelens zijn nu beter te beheersen, ik denk nu niet meer constant aan haar.
    ik heb dit vooral aan jullie te danken, moge Allah jullie belonen!
    ik denk dat het de hormonen waren waardoor ik die gevoelens kreeg, het is er nog, maar minder
    ben blij dat ik niks geflikt heb! kzou er zoveel spijt van hebben gekregen, want dan is het niet meer terug te draaien
    nou nogmaals, bedankt voor jullie begrip en reacties, het heeft me echt veel geholpen!

    ik ga dit topic openhouden voor de toekomstige lezers die zich hierin kunnen herkennen en wie weet worden er meer geholpen
    weet dat hulp van overal komt, je hoeft het alleen maar te vragen

    @ladyluck10
    kuisheid is zeker belangrijk en erg onderschat, alle handelingen het eerst met je vrouw/man kunnen doen is een grote zegen

    @pezia
    bedankt, en goed dat die mannen realiseren dat ze een fout hebben gemaakt
    het is zeker schaars, maar er zijn genoeg mannen die hetzelfde meemaken, ken ook 1 man persoonlijk die nog maagd is en wil blijven
    gevoelens krijgen is indd oké, we moeten sterk blijven en weten dat wachten veel beter is

    @denkster
    er is niets beter dan aan de voorschriften van Allah houden, je kan er alleen maar gelukkig van worden
    keb indd mijn keus gemaakt, ik hoop dat ik deze keuze altijd zal willen nemen.

    ik ben niet zo actief op dit forum, af en toe kijk ik wel is, maar keb het druk met school, werk en fitness dus ik ben sws bijna nooit op het internet, alleen voor school eigenlijk
    nogmaals bedankt voor jullie steun, ik hoop dat Allah jullie hiermee zal belonen! Salam 'alaikom

  12. #27
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Het is zeker een zoete zegen wanneer alle factoren kloppen zoals bedoeld

    Moge Allah swt die goedheid van jou voor altijd bewaard doen blijven. Je snapt het heel goed. Het verstand heb je en insha Allah slaag je in alles wat je doet en blijf je sterk.

    Geloof mij dat niets je meer eer en licht geeft dan je kuisheid.

    Het ga je goed!

    Wa salaamalikoem wrwb

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    299
    16-06-2016

    You are a Good Guy. Moge Allah jou altijd leiden en je alles geven wat je hart begeert ameen.
    Blessed.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    343
    13-10-2014

    Moge Allah je beavhermen. Je hoeft niet altijd met haar te fietsen... Negeer haar en doe je ding die jongens doen zoals sport enz...

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    343
    13-10-2014

    Ik. Ken veel marokk jongens die echt ook zo zuiver zijn en ze zijn zodanig ontwikkeld dat ze zo intelligent zijn en gezond in hun vel... Ook humor en hulpvaardig naar iedereen toe.... Wallah prachtig om te zien... 19 is echt nog jong om al lichamelijk te doen met een meisje. Zoek afleiding... Die verlangens sublimeren enz....dat kan echt