1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    Question ik vraag om advies, eerst me even voorstellen

    Hey!

    Ik ben Mohamed, ik ben 19 jaar en studeer universiteit utrecht.
    Dit is mijn eerste jaar en heb een leuke klas!

    Maar ik zit alleen met Nederlanders, maar dat was ik al gewend op het vwo.
    Ik heb nog nooit een vriendin gehad, nooit gezoend en nog steeds kuis (maagd).

    Nu komt mijn probleem.

    Er is een leuk Nederlands meisje in een klas naast mij en ze is half Nl half Frans.
    Ik vind haar echt lief en mooi en als we met elkaar praten kunnen we de hele dag doorgaan
    We fietsen ook samen naar huis, ik woon verder dus ik fiets langs haar huis.
    Ik denk dat ik verliefd op haar ben geworde en ik denk dat ze mij ook leuk vind, we kennen elkaar niet eens 2 weken.
    Natuurlijk wil ik als maagd en vriendinloos het huwelijk ingaan, maar het is nog nooit zo moeilijk voor me geweest.
    ik moet steeds aan haar denken en als ik met haar ben, heb ik buikpijn.
    Die buikpijn ontstaat door de tweestrijd die ik de hele tijd heb, Ik wil haar als mijn vriendin, maar ik wil geen vriendin.
    Die constante tweestrijd geeft me nu regelmatig buikpijn en ik moet een keuze maken, terwijl ik al weet welke de juiste is

    Ik hoop jullie een beetje een beeld te geven van wat ik meemaak, het voelt ook fijn om dit te delen.
    Mijn vrienden vertel ik het niet want zij houden ervan om meiden te 'regelen'.
    ook zeg ik het niet tegen me ouders, want ja schaamte.

    dus ik zeg het hier, ik hoop op veel meelevende en nuttige reacties!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    12
    17-04-2017

    Daarom mag je geen contact met het andere geslacht....

    Alleen studiegerelateerd of werkgerelateerd en niet afwijken van de onderwerpen....

    Je kuisheid dien je te bewaken.... masha allah dat je al zo ver bent gekomen...

    Onthoud waar een wil is is een weg... een niet moslima is geen optie dus zoek doe grens niet bewust op.... als je het over dien gaat hebben dan zal je vrij snel.merken dat er weinig overeenkomsten zijn.... behalve uiterlijke aantrekkingskracht....sterkte

  3. #3
    Brace yourself

    Reacties
    84
    24-07-2017

    Probeer een afkeer van haar te krijgen.

    De fransen die Marokko binnen vielen en bezetten etc. Vraag iets onmogelijks van haar... bijvoorbeeld of je een vulpen kan lenen (die zij zeker niet heeft, want wie heeft freaking awesome vulpennen tegenwoordig?) En nadat ze aangeeft dat ze geen vulpen heeft, dan moet je een afkeer creëren. It's the only way to survive. Control them feelings, never let them loos, just yet.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    135
    05-05-2016

    tjonge, wat is dat toch met de Marokkaanse cultuur in Nederland. Toen de Marokkaanse voorouders naar Nederland kwamen wist men toch vast en zeker dat hun kinderen met Nederlanders in aanraking zouden komen. Ze hadden toch de hoop dat hier een mooie, gelukkige en rijkere toekomst lag voor hun gezin en dat hun kinderen hier het geluk konden vinden. Ik geloof er niets van dat men hoopte dat er speciale wijken voor moslims zouden komen en speciale scholen en dat de twee culturen nooit met elkaar zouden vermengen. Die generatie deed er juist alles aan om hun steentje bij te dragen en om die toekomst op te bouwen. Er staat nergens in de Quran dat je als moslim niets mag beginnen met een Nederlands of Frans meisje, zolang ze maar Christen of Joods is. Die kans dat ze die achtergrond heeft is in NL levensgroot. En dan nog willen je ouders vast dat jij gelukkig bent. Je bent toch een Nederlander. Maar misschien is het probleem bij Marokkaanse mannen dat ze wat meer ballen moeten krijgen en wat minder moeders kindje. Binnen Nederlandse cultuur en tenminste bij ons thuis was dat juist het teken dat je volwassen werd: wanneer je ouders zagen dat je voor jezelf op kwam, dat je als individu begint te vormen, met eigen keuzes, normen en waarden. En dat je dat alles goed kunt beargumenteren en er wijs mee omgaat. "Oud genoeg voor seks is dus ook oud genoeg om je zaakjes zelf in je eentje op te knappen als je zwanger raakt" was de ernstige waarschuwing altijd, nou dan keek je wel uit. En als je een beetje in opstand kwam tegen je ouders, of op een volwassen manier met hen in gesprek gaat, dan zie je niets dan trots, een teken van volwassenheid. Dan zien ze dat ze hun job goed hebben gedaan. Dan werd je juist wat meer vrij (los) gelaten en hoef je niet meer voor alles toestemming te vragen. Maar ik begrijp heeeeeeel erg goed dat je er allemaal buikpijn van krijgt om in zo'n onmogelijke situatie geplaatst te worden. Ga er gewoon netjes en wijs mee om. Nederlandse ouders willen ook dat hun dochter netjes en correct wordt behandeld. En ja, ze willen je ook gewoon ontmoeten als je nog geen trouwplannen met haar hebt. Bij Nederlanders is het juist heel onbeleefd (veruit onbeschoft) wanneer ze de vrienden van hun dochter niet kennen. Dus gewoon netjes bij de deur afzetten en je even voorstellen als je haar ouders (of die van een toekomstig vriendinnetje) toevallig tegen het lijf loopt.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    komt terug naa een jaar of 2 dan krijg je advies


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    344
    13-03-2017

    Citaat Geplaatst door WhiteWalker Bekijk reactie
    Probeer een afkeer van haar te krijgen.

    De fransen die Marokko binnen vielen en bezetten etc. Vraag iets onmogelijks van haar... bijvoorbeeld of je een vulpen kan lenen (die zij zeker niet heeft, want wie heeft freaking awesome vulpennen tegenwoordig?) En nadat ze aangeeft dat ze geen vulpen heeft, dan moet je een afkeer creëren. It's the only way to survive. Control them feelings, never let them loos, just yet.
    Jij bent echt raar.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    344
    13-03-2017

    Ts, als je gevoelens voor haar hebt en het is wederzijds dan zou ik haar vertellen over de islam en kijken hoe zale daarop reageert. Geef haar een Koran. Als je ziet dat ze er een afkeer voor heeft dan knap wss zelf ook af.

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Valkuil Bekijk reactie
    tjonge, wat is dat toch met de Marokkaanse cultuur in Nederland. Toen de Marokkaanse voorouders naar Nederland kwamen wist men toch vast en zeker dat hun kinderen met Nederlanders in aanraking zouden komen. Ze hadden toch de hoop dat hier een mooie, gelukkige en rijkere toekomst lag voor hun gezin en dat hun kinderen hier het geluk konden vinden. Ik geloof er niets van dat men hoopte dat er speciale wijken voor moslims zouden komen en speciale scholen en dat de twee culturen nooit met elkaar zouden vermengen. Die generatie deed er juist alles aan om hun steentje bij te dragen en om die toekomst op te bouwen. Er staat nergens in de Quran dat je als moslim niets mag beginnen met een Nederlands of Frans meisje, zolang ze maar Christen of Joods is. Die kans dat ze die achtergrond heeft is in NL levensgroot. En dan nog willen je ouders vast dat jij gelukkig bent. Je bent toch een Nederlander. Maar misschien is het probleem bij Marokkaanse mannen dat ze wat meer ballen moeten krijgen en wat minder moeders kindje. Binnen Nederlandse cultuur en tenminste bij ons thuis was dat juist het teken dat je volwassen werd: wanneer je ouders zagen dat je voor jezelf op kwam, dat je als individu begint te vormen, met eigen keuzes, normen en waarden. En dat je dat alles goed kunt beargumenteren en er wijs mee omgaat. "Oud genoeg voor seks is dus ook oud genoeg om je zaakjes zelf in je eentje op te knappen als je zwanger raakt" was de ernstige waarschuwing altijd, nou dan keek je wel uit. En als je een beetje in opstand kwam tegen je ouders, of op een volwassen manier met hen in gesprek gaat, dan zie je niets dan trots, een teken van volwassenheid. Dan zien ze dat ze hun job goed hebben gedaan. Dan werd je juist wat meer vrij (los) gelaten en hoef je niet meer voor alles toestemming te vragen. Maar ik begrijp heeeeeeel erg goed dat je er allemaal buikpijn van krijgt om in zo'n onmogelijke situatie geplaatst te worden. Ga er gewoon netjes en wijs mee om. Nederlandse ouders willen ook dat hun dochter netjes en correct wordt behandeld. En ja, ze willen je ook gewoon ontmoeten als je nog geen trouwplannen met haar hebt. Bij Nederlanders is het juist heel onbeleefd (veruit onbeschoft) wanneer ze de vrienden van hun dochter niet kennen. Dus gewoon netjes bij de deur afzetten en je even voorstellen als je haar ouders (of die van een toekomstig vriendinnetje) toevallig tegen het lijf loopt.
    stil man aub.
    Citaat Geplaatst door Ovelie Bekijk reactie
    Ts, als je gevoelens voor haar hebt en het is wederzijds dan zou ik haar vertellen over de islam en kijken hoe zale daarop reageert. Geef haar een Koran. Als je ziet dat ze er een afkeer voor heeft dan knap wss zelf ook af.

  9. #9
    X

    Reacties
    1.163
    10-02-2010

    Zo schattig

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    6.265
    11-12-2011

    Je komt erg naief over. Je kent haar niet eens twee weken en nu al verliefd, lol. Meskeen.

  11. #11
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door faatjem0587 Bekijk reactie

    Onthoud waar een wil is is een weg... een niet moslima is geen optie dus zoek doe grens niet bewust op.... als je het over dien gaat hebben dan zal je vrij snel.merken dat er weinig overeenkomsten zijn.... behalve uiterlijke aantrekkingskracht....sterkte
    Hoezo is een niet-moslima geen optie?
    HAGENEESJE

  12. #12
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door WhiteWalker Bekijk reactie
    Vraag iets onmogelijks van haar... bijvoorbeeld of je een vulpen kan lenen (die zij zeker niet heeft, want wie heeft freaking awesome vulpennen tegenwoordig?)
    Ik heb vandaag mijn bij de Bijenkorf bestelde roze vulpen ontvangen.
    HAGENEESJE

  13. #13
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Bloem. Bekijk reactie
    Je komt erg naief over. Je kent haar niet eens twee weken en nu al verliefd, lol. Meskeen.
    Verliefd kun je ook al na een dag zijn.
    HAGENEESJE

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    Bedankt voor de vele reacties!

    vandaag hebben we weer gepraat in de studie en weer samen naar huis gefietst.
    Het is moeilijk om weg te gaan van haar als ik met haar ben.
    Ik vind haar gewoon zo lief, ik zei dat ik graag Frans wilde leren omdat het een mooie taal is,
    ze zei dat ik dat met haar kon oefenen, omdat ze daar zo vloeiend in is.

    In mijn studie is bijna 2/3 vrouw, dus ik kom echt vaak in contact met het andere geslacht.
    alle jongens gaan vooral met meisjes om, daarom is het ook zo lastig voor mij
    zij houden van uit gaan en 'chiks' regelen, maar ik wil kuis en vriendinloos blijven tot het huwelijk
    ik had nooit gedacht dat ik in zo'n situatie terecht zou komen, ik had alleen maar jongensvrienden tot nu toe dan.

    @faatjem0587
    klopt, waar een wil is,is een weg. Maar ik kan ook met een christelijk en joods meisje trouwen
    maar we zijn nog zo jong, ze denkt vast niet aan trouwen en heeft vast vriendjes gehad (misschien niet idk)

    @whitewalker
    ik ben niet nationalistisch en ik heb van niemand een afkeer, dit lijkt me ook niet de beste manier om dingen op te lossen

    @valkuil
    Mijn ouders zouden het oké vinden als ik met haar ben, haar ouders ook waarschijnlijk
    het is gewoon dat IK geen vriendin wil hebben. ik wil dat mijn toekomstige vrouw mijn eerste vriendin is en alles halal is

    @ovelie
    ze heeft geen afkeer van de islam, haar maakt het niet uit waar ik in geloof, ook vindt ze het geen slecht geloof

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    135
    05-05-2016

    Citaat Geplaatst door dienaarwaarheid Bekijk reactie
    @valkuil
    Mijn ouders zouden het oké vinden als ik met haar ben, haar ouders ook waarschijnlijk
    het is gewoon dat IK geen vriendin wil hebben. ik wil dat mijn toekomstige vrouw mijn eerste vriendin is en alles halal is
    Ik neem aan dat je zoiets al aan haar hebt laten blijken. Of denkt ze dat jullie gewoon casual vrienden zijn? Ja mensen dat kan!
    Voor een vrouw is niets aantrekkelijker dan een man die haar niet wil verleiden maar van binnen wil leren kennen.
    Verder heb je hier misschien iets aan. Kijk ook naar haar andere lezingen over liefde, waarom je die gevoelens niet los kunt laten (obsessie) en "waarom we verliefd" worden eens. Maar deze is wel alles omvattend van haar hersenonderzoek naar de liefde en meer. Soms helpt het om de chemiefabriek in je brein beter te begrijpen. Neemt nog niet weg dat ik van mening ben dat mensen hun hart moeten volgen. Je kunt geen garanties krijgen in het leven.
    https://www.youtube.com/watch?v=HMaPZstvvaE