1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    HiEr zo weer een gevecht om ze aan het ontbijt te krijgen. Hun maag zit op slot kijkt het wel ofzo. Vanochtend allemaal een halve banaan op met moeiiiiite.

    Dus vul ik de brood dozen extra goed aangezien ze op school wel alles binnen krijgen soubhanallah
    Dus bruïne boterhammen met salami en kaas.
    Minitomaatjes. En een mini baby bell.
    Als fruit een appel in stukjes met rozijntjes kaneel en suiker soort appeltaart achtig.
    En voor op de opvang handje notenmix en een appel.
    Verder drinken ze gewoon water

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    nismae ze krijgen honger van de school he. Ik moet ook altijd iets klaar hebben voor na schooltijd, meestal is het dan iets met melk vooral met dit weer vinden ze dat heerlijk.

    Bisara, rijst met melk, vermicilli met melk, gerstesoep...

    Ik heb eentje die heel weinig eet met ontbijt. Het blijft zoeken naar de oplossing. Misschien iets knutselen met bananen, kokos, honing, fijne nootjes..

    Ik weet niet iedereen heeft de tijd en zin in, maar zelfgemaakte haverpannekoeken zijn ook lekker en gezond.

    DEze pancakes, zijn mijn favo. Met pompoen.... echt een herfstgroente. Wel de pompoen de avond ervoor koken, de volgende dag mixen met de rest en pancakes van bakken


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Mamavanm ze lusten heel graag pancakes. Maak dat wel es voor na school idd met n beker melk of thee ofzo.
    Probleem is dat ik dat echt niet sochtends kan maken voor ontbijt.
    Omdat ik ze al moet helpen met haren kammen tanden poetsen aankleden hier een schoen aandoen daar een rits dichtdoen.
    Ewa ik vul sochtends altijd brood dozen
    Plus ik ben hoogzwanger moet nog 3 weken.
    Ik zie mezelf komend jaar geen pancakes bakken sochtends of savonds.
    Dan denk ik pak gewoon een stuk fruit. Of n plak ontbijtkoek ofzo maar wallo.
    Soms zit iedereen in de auto dan start ik de motor vragen ze ineens mama mag ik ontbijtkoek. Heyemma allahismehna m'n walidin o saffi

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Ja joh, het is ook zwaar. Allah yehsen l3awn. Ik merk dat ik ook minder doe. En ik heb geen schuldgevoel over als voorheen. Ik denk liever een beetje doen en toch wel zorgzaam zijn, dan perfectie zoeken en energie verliezen en stress krijgen.

    Wel goed opgelost met ontbijtkoek, als ze dat lusten dan is het ook prima met fruit. ALhamdoelillah die oudste van mij helpt mij door haar eigen ontbijt klaar te maken. Zodra ze het een beetje kunnen. Lekker zelfstandig eigen ontbijt laten maken en zich klaarmaken voor school.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    MamavanM, wat is gerstesoep?

    Mooi om te lezen hoe bewust jullie bezig zijn met het eten van jullie kindjes!

  6. #36
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Bij mij lijken ze op mams haha, sochtends altijd wat eten.. Ze eten standaard brintapap, soms nog brood erna of ontbijtkoek. Of soms 2 kommen

    Doe hooguit in een weekend pannenkoeken anders echt niet haha. En middag na school vaak ook gewoon brood/tosti. Zou daar soms wel in willen variëren. Misschien eens melk met vermicelli of iets proberen. De 2 dagen dat ik thuis ben dan..

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    MamavanM, wat is gerstesoep?

    Mooi om te lezen hoe bewust jullie bezig zijn met het eten van jullie kindjes!
    Ken je Marokkaanse ch3eer of zra3? Dat is gerst. Van die korrels ( tchicha) maak ik soep. Erg gezond met de nodige vit.b magnesium en andere voedingsstoffen die kinderen nodig hebben voor de groei en ontwikkeling van lichaam/hersenen

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ken je Marokkaanse ch3eer of zra3? Dat is gerst. Van die korrels ( tchicha) maak ik soep. Erg gezond met de nodige vit.b magnesium en andere voedingsstoffen die kinderen nodig hebben voor de groei en ontwikkeling van lichaam/hersenen
    Nee ken het volgens mij echt niet. Of bedoel je echt soep van tchicha? Dus met ui en tomaat en alles wat je erin wil hebben? Bedoel je dat? Maar dat kan toch niet zo goed bij het ontbijt?

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Nee ken het volgens mij echt niet. Of bedoel je echt soep van tchicha? Dus met ui en tomaat en alles wat je erin wil hebben? Bedoel je dat? Maar dat kan toch niet zo goed bij het ontbijt?
    Nee het is alleen met melk. Het is wel dezelfde tchicha die je met ui en tomaat maakt, maar deze is met melk. Ik zal een keertje een foto plaatsen in challah.

    Het is eigenlijk talbina ( als je die kent ), maar dan korrels ipv bloem

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Ow ja trouwen, er zijn ook gerstevlokken... wel bij de eko winkel halen of iniedergeval biologisch. Ze zijn net als havervlokken, makkelijk te bereiden als papje met melk. GEzond en snel klaar.

    Ik haal ze bij de ekoplaza of van het merk smaakt


  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    593
    12-09-2012

    Wat betreft zoetigheid van families
    Mijn families heb er Geen problemen mee Ben zelf ook niet met zoetigheid opgegroeid

    Maar schoonouders wel zoo Willen ze de kleinkids blij maken
    Ik heb voor schmoeder een mooie Groot pot met deksel gekocht
    Vol met snoepgoed Erin kleinkinderen mogen 1 snoepje kiezen


    Dus schoonouders blij en ik ook!

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Slim bedacht je hebt groot gelijkt.
    Hier eet ik zelf graag Griekse yoghurt met stukjes fruit erin als ontbijt.
    Nou de jongste had ervan geproefd en vond het zo lekker dus nu eten ze allemaal als ontbijt kommetje Griekse yoghurt met fruit.
    Ach voor zolang het duurt....

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    @ stadsmens goed opgelost idd hahaha win-win

    @ nismae grappig, maar alhamdoelillah iniedergeval gezond en makkelijk ontbijtje.

    Die van mij hadden vandaag worst mee naar school me banaan, als ontbijt een broodje met half bekertje melk en thee. DE oudste krijgt ook thee mee naar school.