1. #1
    In love

    Reacties
    3.252
    21-12-2004

    Dames zouden jullie dit doen

    Wat ik me afvraag,ik ben momenteel zwanger en weet nog niet wat het word.mr heb de naam zaineb altijd mooi gevonden( mocht het een meisje zijn)

    Een familielid die dichtbij staat die heeft een kind verloren met die naam...zouden jullie die naam alsnog doen of voor een ander gaan ?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Ik zou het wel hebben gedaan, omdat ik het altijd al een mooie naam gevonden heb. En omdat het iemand is die dichtbij jou staat, dat jij het haar vlak voor de bevalling kunt vertellen ofzo, zodat het niet helemaal als een bom invalt??
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  3. #3
    In love

    Reacties
    3.252
    21-12-2004

    Born confused
    Eerlijk gzgd zouden we Namen voort moeten brengen Door de autentieke Namen naar onze kinderen te vernoemen.
    Dus beter vermelden voor ik bevallen ga?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Citaat Geplaatst door mercedez207 Bekijk reactie
    Born confused
    Eerlijk gzgd zouden we Namen voort moeten brengen Door de autentieke Namen naar onze kinderen te vernoemen.
    Dus beter vermelden voor ik bevallen ga?
    Ja, als het iemand is die dichtbij mij staat en met wie ik goed ben, dan zou ik het persoonlijk vlak voor de bevalling voorzichtig hebben gezegd tegen haar.
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Als je de naam mooi vindt, moet je het doen. Heel lief dat je ook aan de ander denkt.
    Daar kan een persoon alleen maar bewondering voor hebben.
    the best things are free

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    366
    07-04-2014

    Alleen personen die een kind verloren hebben kunnen je hier het best in adviseren en indien dit een naaste betreft, zou ik het zeer zeker niet doen! Genoeg namen, waarom diegene altijd confronteren met verdriet bij het aanhoren van die naam? En natuurlijk is dit geen kenmerk van een sterk Imaan, de realiteit is echter wel dat de duivel altijd op de loer ligt.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    571
    12-11-2010

    Als diegene dicht fam is zou ik het niet doen, dit kan je gewoon niet maken, tenzij je harteloos bent

  8. #8
    In love

    Reacties
    3.252
    21-12-2004

    Kapper gezocht
    Ieder moeder die zoiets overkomen is,staat
    Er anders in.dat is idd de reden dag ik twijfel omdat het wellicht pijnlijk kan zijn. Ik zelf heb zo iets van Namen zijn bedoeld om je kinderen naar te vernoemen en ik zou het juist een eer vinden als iemand naam van mijn doodgeboren kind zou gebruiken.

  9. #9
    In love

    Reacties
    3.252
    21-12-2004

    Symphatica
    Me moeder vind die naam ook mooi ...En zou haar graag plezier willen doen .als t me lekker zat zou ik geen forum plaatsen.allee. t getuigd idd van een sterk imaan die dit wel kunne handelen.hoeveel kinderen zijn er dood gegaan en de Namen mohammed fatima en Hassan worden nog steeds vernoemd.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Ik zou mij er zelf niet prettig bij voelen en het niet doen. Ook voor de ouders kan dit niet leuk zijn als zij constant bij een ander de naam van hun overleden dochtertje Allahirhemha horen.

    Ken zelf iemand bij wie dit pijn doet als ze het van een verre iemand hoort, dus niet eens dichtbij. Als ze het buiten horen worden ze al verdrietig msakien.
    Vraag ze wat ze ervan vinden of zoek een ander leuke naam. Genoeg namen waar je uit kan kiezen.

    Iedereen zal hier anders over denken
    misschien vinden de ouders het niet eens erg
    mijn mening heb je in ieder geval

    InshaAllah verder nog een fijne en voldragen zwangerschap
    Succes met de namenkeuze voor je dochtertje.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    15
    18-10-2017

    Ik zou het persoonlijk niet kunnen, want het herinnert mij dan altijd aan het overleden kindje...
    Maar mocht jij het wel kunnen, dan zou ik het van te voren overleggen met desbetreffende persoon....
    Het kan ook weer als een heel mooi gebaar worden gezien

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    947
    18-11-2013

    Niks mis mee. Heb mijn zoon oom vernoemt naar mijn overleden broertje.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Hangt er van af. Wat is dichtbij? Als het een overleden kindje is van iemand die echt een naaste is en waar je erg close mee bent, dan zou ik het persoonlijk niet doen. Dan heb ik het over je (schoon)zus, broer/zwager, tante/ook of beste vriendin. Maar is het gewoon een familielid of buur. Dan niet.