1. #196
    MVC Lid

    Reacties
    912
    15-04-2011

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Beantwoord mijn vraag of het gaat het mij ook niet aan?

  2. #197
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door zainedine Bekijk reactie
    Beantwoord mijn vraag of het gaat het mij ook niet aan?

  3. #198
    MVC Lid

    Reacties
    912
    15-04-2011

    Op welk leeftijd heb jij geslachtsgemeenschap gehad?

  4. #199
    MVC Lid

    Reacties
    135
    05-05-2016

    Ik ben geen moslim maar ik weet wel dat Maria (moeder van Jezus) 12 jaar was toen ze Jozef trouwde en dat mensen in die tijd meestal niet ouder werden dan 35 of zo. Je volwassen leven begon toen gewoon veel vroeger dan nu. Iedereen hier op het forum zou in dat tijdsbeeld al hoogbejaard zijn. Op de oudste afbeeldingen en christelijke beeldjes zien we Maria meestal afgebeeld als een jaar of 20 (denkt men) toen Jezus werd geboren. Dergelijke beeltenissen zijn altijd consistent gebleven. Aisha was 9 maar deelde volgens jullie hadiths niet gelijk het bed. De relatie moet schijnbaar ook erg romantisch zijn geweest en Mohammed stierf met zijn hoofd in haar schoot begrijp ik. Na veel onderzoek denk ik niet dat deze verhalen, waar of niet, als schokkend moeten worden ervaren. Het leven stak toen echt heel anders in elkaar, onder alle religies.

  5. #200
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Valkuil Bekijk reactie
    Ik ben geen moslim maar ik weet wel dat Maria (moeder van Jezus) 12 jaar was toen ze Jozef trouwde en dat mensen in die tijd meestal niet ouder werden dan 35 of zo. Je volwassen leven begon toen gewoon veel vroeger dan nu. Iedereen hier op het forum zou in dat tijdsbeeld al hoogbejaard zijn. Op de oudste afbeeldingen en christelijke beeldjes zien we Maria meestal afgebeeld als een jaar of 20 (denkt men) toen Jezus werd geboren. Dergelijke beeltenissen zijn altijd consistent gebleven. Aisha was 9 maar deelde volgens jullie hadiths niet gelijk het bed. De relatie moet schijnbaar ook erg romantisch zijn geweest en Mohammed stierf met zijn hoofd in haar schoot begrijp ik. Na veel onderzoek denk ik niet dat deze verhalen, waar of niet, als schokkend moeten worden ervaren. Het leven stak toen echt heel anders in elkaar, onder alle religies.
    Dat Maria 12 jaar zou zijn geweest, kan wel kloppen alleen ik vraag me af of Aisha wel 6 was toen ze trouwde want de Hadith geeft aan van wel alleen vele hebben daar een andere mening over. Zelf vind ik 6 jaar niet geloofwaardig omdat 6 jaar nog een kleuter is dus ik denk sterk dat als ze echt 6 was, het niet is gedaan met ''haar'' toestemming omdat een ''kleuter'' daar gewoon niet over kan beslissen.

  6. #201
    MVC Lid

    Reacties
    135
    05-05-2016

    zijn van die dingen waar je nooit achter komt denk ik. heb ook versies gezien waarin ze 15 zou zijn geweest. iedere "geleerde" weer met een andere versie. heb zelf pas nog gezocht naar het verhaal van Maria / Mariam. de christelijke vrouw van Mohammed. Volgens sommige versies zijn ze zelfs nooit getrouwd maar was ze een concubine, andere versies is ze moslima geworden en in andere versies weer absoluut niet. Vraag me ook af of het wel goed is dat al die overleveringen er zijn en of iemand die zuiver is dat zo zou willen. je ziet onder moslims toch wel een hele sterke focus op seksualiteit door dat alles en met name schijnbaar door wat aan Aisha is toegeschreven. "Ze zoog liefdevol zijn tong tijdens de Ramadan" ergens gelezen bijvoorbeeld. Welke boodschapper van God wil nou dat zulke dingen eindeloos worden doorgegeven, zodat de boodschap van moraal, integriteit, intentie, oprechtheid enz. op de achtergrond verdwijnt (en dat mensen denken dat iedereen maar constant met lustgevoelens rondloopt bij het zien van een man of vrouw, of stukje bloot).

  7. #202
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Valkuil Bekijk reactie
    zijn van die dingen waar je nooit achter komt denk ik. heb ook versies gezien waarin ze 15 zou zijn geweest. iedere "geleerde" weer met een andere versie. heb zelf pas nog gezocht naar het verhaal van Maria / Mariam. de christelijke vrouw van Mohammed. Volgens sommige versies zijn ze zelfs nooit getrouwd maar was ze een concubine, andere versies is ze moslima geworden en in andere versies weer absoluut niet. Vraag me ook af of het wel goed is dat al die overleveringen er zijn en of iemand die zuiver is dat zo zou willen. je ziet onder moslims toch wel een hele sterke focus op seksualiteit door dat alles en met name schijnbaar door wat aan Aisha is toegeschreven. "Ze zoog liefdevol zijn tong tijdens de Ramadan" ergens gelezen bijvoorbeeld. Welke boodschapper van God wil nou dat zulke dingen eindeloos worden doorgegeven, zodat de boodschap van moraal, integriteit, intentie, oprechtheid enz. op de achtergrond verdwijnt (en dat mensen denken dat iedereen maar constant met lustgevoelens rondloopt bij het zien van een man of vrouw, of stukje bloot).
    waar heb je dat gelezen, nog nooit van gehoord.

  8. #203
    MVC Lid

    Reacties
    135
    05-05-2016

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    waar heb je dat gelezen, nog nooit van gehoord.
    https://wikiislam.net/wiki/Qur%27an,...sha.27s_tongue

    Muhammad sucked Aisha's tongue[edit]
    Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:
    The Prophet (peace be upon him) used to kiss her and suck her tongue when he was fasting.

    Muhammad fondles Aisha[edit]
    Narrated 'Aisha: The Prophet and I used to take a bath from a single pot while we were Junub. During the menses, he used to order me to put on an Izar (dress worn below the waist) and used to fondle me.
    Sahih Bukhari 1:6:298

    Sunan Abu Dawud 13:2380
    Two days for Aisha[edit]
    Due to her aging, Muhammad wanted to divorce his second wife, Sawda. To prevent this, Sawda gave up her turn to the young Aisha.

    Narrated Aisha:
    Whenever Allah's Apostle wanted to go on a journey, he would draw lots as to which of his wives would accompany him. He would take her whose name came out. He used to fix for each of them a day and a night. But Sauda bint Zam'a gave up her (turn) day and night to 'Aisha, the wife of the Prophet in order to seek the pleasure of Allah's Apostle (by that action).
    Sahih Bukhari 3:47:766, See also: Sahih Bukhari 3:48:853, Sahih Muslim 8:3451 & Sahih Muslim 8:3452
    Abu Dawud At-Tayalisi recorded that Ibn `Abbas said, "Sawdah feared that the Messenger of Allah might divorce her and she said, `O Messenger of Allah! Do not divorce me; give my day to `A'ishah.' And he did, and later on Allah sent down,And if a woman fears cruelty or desertion on her husband's part, there is no sin on them both." Ibn `Abbas said, "Whatever (legal agreement) the spouses mutually agree to is allowed." At-Tirmidhi recorded it and said, "Hasan Gharib." In the Two Sahihs, it is recorded that `A'ishah said that when Sawdah bint Zam`ah became old, she forfeited her day to `A'ishah, and the Prophet used to spend Sawdah's night with `A'ishah. There is a similar narration also collected by Al-Bukhari. Al-Bukhari also recorded that `A'ishah commented: And if a woman fears cruelty or desertion on her husband's part, that it refers to, "A man who is married to an old woman, and he does not desire her and wants to divorce her. So she says, `I forfeit my right on you.' So this Ayah was revealed."
    The Ruling Concerning Desertion on the Part of the Husband
    Tafsir Ibn Kathir
    'Urwah narrated from 'Aishah: that when Saudah bint Zam'ah grew old, she gave her day to 'Aishah, and the Messenger of Allah went to 'Aishah on Saudah's day. (Sahih)

  9. #204
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Het gaat om de intentie stelletjes schizofrenen. Profeet kuste al zijn vrouwen tijdens ramadan maar beheerste wel zijn lusten. Dat heidenen zich hierover verbazen vertelt meer over hun dan over de profeet.

  10. #205
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Due to her aging, Muhammad wanted to divorce his second wife, Sawda.
    Euh ...

    Sawdah feared that the Messenger of Allah might divorce her and she said, `O Messenger of Allah! Do not divorce me; give my day to `A'ishah.' And he did, and later on Allah sent down,And if a woman fears cruelty or desertion on her husband's part, there is no sin on them both."
    Hm. How convenient.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #206
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Het lijkt me allesbehalve een goed idee om een morele code enkel te baseren op wat de natuur biologisch mogelijk maakt.

    Natuurlijk moeten we een bronstijdmaatschappij geen verwijten maken ten aanzien van bepaalde - oa culturele - gebruiken die wij tegenwoordig om goede redenen immoreel achten.
    Die mensen waren produkten van hun tijd en een heel specifieke context.
    Net zoals wij dat zijn.
    Met onze over generaties heen geaccumuleerde kennis en inzichten, dikwijls met scha en schande verworven, en soms met reuzenstappen in de toekomst gecatapulteerd door geniale, onderzoekende en kritische breinen.

    Gekke-meid haar verontwaardiging richt zich op een aspect van dit historische verhaal dat amper onze verontwaardiging behoeft.
    De vraag die zij eigenlijk zou moeten stellen is waarom Allahs boodschap zo sterk met die tijdgeest en moraal verbonden is?
    Waarom gaf Allah geen tijdloze, universeler morele code aan de mensheid?
    .
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #207
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Ik heb van een imam tijdens een preek gehoord dat Aisha ongeveer 22 was toen ze met onze profeet trouwde.
    De leeftijd werd pas geteld wanneer een meisje voor het eerst ongesteld werd.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  13. #208
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    .
    'Waarom gaf Allah geen tijdloze, universeler morele code aan de mensheid?'

    Zoals ik vaker heb gehoord is de islam dus voor iedereen gekomen, dus ook voor mensen van deze tijd.
    Alhoewel mensen wel zeggen dat het huwelijk van Aisha op 6 jarige leeftijd van ''die tijd'' was

  14. #209
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Ik heb van een imam tijdens een preek gehoord dat Aisha ongeveer 22 was toen ze met onze profeet trouwde.
    De leeftijd werd pas geteld wanneer een meisje voor het eerst ongesteld werd.
    Dat is dan toch heel raar
    De hadith geeft aan dat ze 6 jaar oud was toen ze trouwde dus dan wil je zeggen dat het toen niks voorstelde?
    Dus dan was ze volgens sommige 16 jaar
    Wat was er dan die afgelopen 10 jaar
    Was het dan een verloving
    Hoe kan het dan dat de hadith 9 jaar zeg

    Narrated Hisham's father:

    Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old. (Sahih Al-Bukhari, Volume 5, Book 58, Number 236)

  15. #210
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Ik heb van een imam tijdens een preek gehoord dat Aisha ongeveer 22 was toen ze met onze profeet trouwde.
    De leeftijd werd pas geteld wanneer een meisje voor het eerst ongesteld werd.
    De profeet (saw) was al overleden toen Aisha 22 jaar oud was, ik denk dat je het niet goed gehoord hebt broeder.